924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 11-02-2009 08:45
Pytanka jakie mam do każdego kto potrafi coś na ten temat powiedzieć:

Czym różnił się silnik M31.01 od standardowego silnika 924 z 1979r?

Czy w turbo głowica była taka sama jak w normalnym - tj czy też świece były po lewej patrząc od przodu auta a wtryskiwacze po prawej.

Czego potrzeba aby silnik od turbo przerobić na normalny? smiley tj czy da się zastosować normalnego k-jeta z 924 razem z wtryskiwaczami itp...

Czy w roczniku '79 występował już nowy typ kolektora ssącego - ten bardziej kanciasty - czy tylko taki jak na foto (zapożyczyłem z allegro z braku możliwości zrobienia własnej foty)

[img]http://photos01.allegro.pl/photos/oryginal/511/91/75/511917560[/img]

Czy na kolektorze ssącym wybijano datę produkcji (tj np: 11 79) jak dobrze pamiętam na wypukłym kółku - ale mogę się mylić

Czy skrzynia z 924 #39;79 dogleg pasowałaby do silnika turbo

Gdzie znajduje się naklejka z opisanymi opcjami oraz z oznaczeniem koloru - w modelu z #39;81 Jakby ktoś miał fotkę

Czego dotyczy taka naklejka i czego tam brakuje :
E2 10 R - 75063
E1 11 R - 0019
12 R - 003
14 R - 002
17 R - 0001
18 R - 0022

Na razie tyle na pewno jeszcze coś dojdzie...


[img]http://www.reckert.net/cms/images/speed.gif[/img]
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 11-02-2009 08:45
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 11-02-2009 11:52
Tu się pewnie Michał powinien być ekspertem w tym temacie, ale ja już
Ci mogę napisać, że skrzynia jest inna (czy da się tą jakoś "przystosować" - nie wiem).
Dodatkowo, głowica jest inna, duuużo rzeczy jest innych.

Polecam temat o aucie Michała:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=1769


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 11-02-2009 12:57
Temat czytałem... Michał ma wersję 2 a mnie ciekawi ta 1.
Uściślając próbuję coś na temat mojego autka się dowiedzieć bo po tym co tam znajduję to po prostu sam nie wiem co jest co...

Uściślając dlaczego mam takie pytanka:

Wczoraj walczyłem kolejny raz z nr silnika i się w końcu udało dobre czytelne foto zrobić smiley wyszło: *31 01 08 69* - w/g katalogów itp jest to silnik od 924 Turbo - rocznik 1979

Kolejny bajer - kolektor ssący tudzież dolotowy - 11 79 (prawdopodobny rok produkcji) ale kolektor jest nowego typu - a nie taki zaokrąglony. A to 79 akurat pasuje do silnika smiley

Skrzynia u mnie to dogleg nr obudowy 477 300 102 AA (Brak w PET) - I tu niech ktoś powie gdzie są te cholerne numery skrzyni bo szukam ich już kupe czasu i znaleźć nie mogę - dodam że bez kanału to troszkę ciężej szukać smiley bo o dwóch wersjach skrzyni wiem... już rozgrzebałem ten temat dość szczegółowo. No i chciałbym wiedzieć co u mnie siedzi - jak silnik w/g numerów jest od Turbo jest duża szansa że reszta napędu też.

Na głowicy jest numer 047 103 373 - z tego co wiem bywały takowe... w PET jednak brak - znalazłem taką od LT z tym numerem.

Autko śmiga elegancko więc nie chcę go rozbierać do "naga" żeby się dowiedzieć co i jak... ale nie powiem, że kusi żeby to zweryfikować smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 11-02-2009 13:06
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 11-02-2009 13:56
No to sprawa ciekawsza niż myślałem smiley

Numer głowicy pokazuje coś takiego w googlach:
http://www.allegro.pl/item490607398.html#gallery

Patrzyłem na zdjęcia Twojego silnika (z Twojego tematu w Nasze Auta).
Pokrywa głowicy jakaś taka nieoryginalna (albo się nie znam i wcześniej była taka),
na kolektorze ssącym nie ma napisu Porsche (to może akurat trefny trop).

Generalnie to musisz fotografować silnik i powklejać zdjęcia. Może bez rozbierania
coś się ciekawego powie. Liczysz po cichu, że to silnik z 924Turbo (170KM) bez
turbiny? smiley

edit://
znalazłem także głowice o numerze 047 103 373 J w VW Golf 2,8i vr6
ale to pewnie przekonstruowana mocno.
http://www.okesion.nl/koppen%20UK.htm

edit2://
nawet na forum skody znalazłem taki numer tylko na końcu G
Natomiast chyba najbardziej trafne poszukiwania to tutaj Audi 80 100:
http://tnij.org/cvmq


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 11-02-2009 14:20
www.qbak.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 11-02-2009 14:22
Qbak napisał/a:


Numer głowicy pokazuje coś takiego w googlach:
http://www.allegro.pl/item490607398.html#gallery


Widziałem smiley Troszkę podobne ale brak otworów na wtryski - są zaślepione... reszta podobnie - aczkolwiek nie sprawdzałem u siebie jak bardzo podobnie wygląda. Jak śnieg pozwoli to zrobie jakieś foty tego wszystkiego.


Patrzyłem na zdjęcia Twojego silnika (z Twojego tematu w Nasze Auta).
Pokrywa głowicy jakaś taka nieoryginalna (albo się nie znam i wcześniej była taka),
na kolektorze ssącym nie ma napisu Porsche (to może akurat trefny trop).


Pokrywa głowicy wygląda na zeszlifowaną ?? ktoś się nudził i usunął z niej te podłużne paski - lekkie ślady po nich jeszcze da się zauważyć.
Co do napisu na kolektorze - jest on w PET jako odrębna część - u mnie jej niestety brak ale miejsce jest.


Generalnie to musisz fotografować silnik i powklejać zdjęcia. Może bez rozbierania
coś się ciekawego powie. Liczysz po cichu, że to silnik z 924Turbo (170KM) bez
turbiny? smiley


Chociaż byłaby z tego miła niespodzianka... ale nie sądzę :/


znalazłem także głowice o numerze 047 103 373 J w VW Golf 2,8i vr6
ale to pewnie przekonstruowana mocno.
http://www.okesion.nl/koppen%20UK.htm


Głowica o takim samym numerze znalazłem w Skodzie - ale jest to coś zupełnie innego smiley tylko part number taki sam. Google już przegrzebałem :/

Co do tego z audi - głowica wygląda zupełnie jak od LT - brak otworów na wtryski. Głowica z 924 turbo miała świece i wtryski po tej samej stronie smiley

Zrobie na jutro jakieś foty to postaram się wrzucić smiley chociaż w pracy FTP nie działa to na jakieś inne dziadostwo będę musiał wrzucić.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 12-02-2009 07:12
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 11-02-2009 14:37
Gdybyś miał zawieszenie na pięć śrub i blok silnika M31.01, to byłby jasne że
głowica padła i ktoś przerobił na zwykłe 924 kupując to co jest pod ręką.

Wydaje mi się, że ktoś kupił 924Turbo i przełożył co się dało, pewnie głowica była
uszkodzona i zmajstrował taki okaz smiley A jakim masz numer VIN? Karoseria z 81 roku?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 11-02-2009 14:47
Nie mam pojęcia co się kiedyś działo z tym autkiem - ogólnie próbuję to poskładać do "przyzwoitej qpy" żeby było jak najlepiej - ogólnie już jest ale interesuje mnie żeby wiedzieć jak najwięcej smiley

Co do karoserii jest ona z 1981 roku co potwierdza VIN na pasie przednim i dodatkowo tabliczka znamionowa koło akumulatora. Dla ścisłości VIN - normalne 924 smiley

Obstawiam jak powyżej - ktoś wpakował co miał pod ręką i takie coś wyszło smiley teraz tylko ciekaw jestem o co tu chodzi i co jest skąd... dlatego grzebie w numerkach.

Dla ścisłości - Karoseria z 81r a silnik z 79 wraz ze skrzynią.

Co do tych 4 śrub - łapy trzymające skrzynię biegów były dospawane do normalnej belki - poprzednia belka (z padniętymi drążkami) została wymieniona na nową - w ten sam sposób.
Jeśli ktoś tak wkładał tam skrzynię to pewnie z oszczędności nie przekładał zawieszenia... tylko dospawał łapy do skrzyni.
Zrobię jakieś focie to może coś się ruszy smiley

Przydałby się karcher do umycia całości bo od lat zalepione piachem, mazidłami i cholera wie czym jeszcze i numerków jak są przeważnie nie widać :/



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 11-02-2009 15:20
To ja dorzuce swoje 3 grosze. Pierwsza seria jest zblizona do drugiej. Numer silnika wskazuje na pierwsze turbo- 31.01 roznil sie od drugiej serii tym ze mial tloki z wiekszymi komorami przez co sprezanie bylo nizsze (pomijam osprzet) . Zdjecia tlokow zarowno z pierwszej jak i drugiej serii znajdziesz na forum. Co do bebechow silnika to ja nie bylbym takim optymista - albo padly tloki i zrobili wolnossacy albo masz sam blok z turbo ktory rozni sie tylko... numerami. Moze w optymistycznej wersji masz caly uklad napedowy od turbo co byloby ciekawostka. Generalnie dol silnika turbo z glowica od wolnossacego zestawic sie nieda. Po pierwsze ze wzgledu na stopien sprezania bo wyszedl by ok 11:1 ale rowniez ze wzgledu na kolizje zaworow z tlokiem... Wiec najprawdopodbniej rowniez tloki masz zwykle. Jesli chodzi o glowice to w obydwoch turbo byly takie same (druga seria ma dodatkowy otwor odpowietrzajacy ze splywem oleju) Bardzo latwo ja rozpoznac bo miala swiece od strony kolektora ssacego. Skrzynia biegow wg numeru chyba jest od wolnossaka - turbo mialo nr zaczynajacy sie od 931. Pilatus cos pisal o wersjach tych skrzyn o ile dobrze pamietam. Jakbys wrzucil fotki to mozna cos popatrzec. Kolektor ssacy pierwszej serii turbo od wolnossacego rozni sie ksztaltem, szerszymi kanalami oraz wyjsciem cisnieniowym przy pierwszym cylindrze do zaworu na turbinie.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 11-02-2009 15:26
31356497
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 12-02-2009 07:17
Fotki:
http://chomikuj.pl/MS1983

sorki za zakłucenia ale śnieg napadał mi do silnika podczas robienia fotek i czasem śmiesznie to wygląda.

Jak ktoś ma możliwość to niech wrzuci dalej do rapidshare bo ja mam w pracy zablokowany to chociaż na chomika się dało smiley plik ma jakieś 14MB i są tam wszelkie foty wraz z opisem smiley żeby nie męczyć się z numerami - ale jak ktoś ma ochote to czemu nie.

Co do całości wygląda to jednak bardziej na sam blok z turbo i wsio... chociaż sporo rzeczy mi nie pasuje - rocznikowo. A co do samych numerów części napędu - w PET'ach ich niema smiley




było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 12-02-2009 10:13
Nie można pobierać plików większych niż 1MB bez zalogowania.
Spróbuj na http://imageshack.us/ lub na http://www.fotosik.pl/


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 12-02-2009 10:40
Post się za długo ładował smiley także fotki do obejrzenia tutaj:
http://profile.imageshack.us/user/misiek26/
smiley




było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 13-02-2009 07:04
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 12-02-2009 10:50
Fotki powyżej... a tu opis do tego co na nich można znaleźć smiley dla leniwych:

Oznaczenia i tabliczki jakie znalazłem do tej pory w moim 924  ostatnie cyfry VIN celowo są zmienione. Sorki za jakość zdjęć r11; akurat padał śnieg :/

Tabliczka znamionowa:


West Germany DR.ING.H.C.F.PORSCHE AG
Betriebserlaubnis Nr. ABE 9800/1
Type Approval No. ABE 9800/1
Fahrzeug- WPOZZZ92ZBN403811
Identifizierung- Nr VIN WPOZZZ92ZBN403811
Zul. Gesamtgewicht 1450 kg
Gross Vehicle Weight 1450 kg
Zul. Zuggewicht 2250 kg
4 Gross Comb. Weight 2250 kg
4 Zul. Achslast vorn 1- 0650 kg
8 Perm Axle Weight Front 1- 0650 kg
6 Zul. Achslast hinten 2- 0850 kg
4 Perm Axle Weight Rear 2- 0850 kg
0 Typ
5 Type

Jaką lać benzynę:

Oktan min.98 ROZ/RON

Parę słów o ciśnieniu w oponach

Reifendruck normal (kalt)
Tire pressure normal (cold) 185/70 HR14
Pression normale des pneus (a froid)
Pressione della ruota normale (freddo)

vorn 2bar | hinten 2bar
front | | rear |
a lr17;avant | | a larrieere |
davanti 29 psi | dietro 29 psi

??7 000 257 G


E2 10 R - 75063
E1 11 R - 0019
12 R - 003?
14 R - 002?
17 R - 0001
18 R - 0022




Nr. Nadwozia VIN *WPOZZZ92ZBN403811*

Numer Silnika * 31 01 08 69*

Nr na skrzyni biegów:

477 301 102 AA
MB U

Nr na bloku silnika:
25A

Nr na kolektorze ssącym:
11 79

Nr na kolektorze wydechowym:
29 5910
9NH

Napisy na głowicy:

047 103 373
Znaki VW Audi
5 WWO
Germany
29 9 39 r11; do gory nogami

Na dole miski olejowej:
Germany
odwrócony trójkąt
04????? reszty mi się nie chciało odcyfrowywać smiley bo ciężko foto zrobić

Rozdzielacz zapłonu:
O50 Z42 
Znaczek Bosch 0 231 170 239
VW Audi 055 905 205K

Nr na obudowie dyferencjału:
477 301 101 A



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 12-02-2009 16:25
Wg mnie zwykle wolnossace 924 ze skrzynia dogleg w ktorym jakims dziwnym zbiegiem okolicznosci znalazl sie blok od turbo. Osprzet jest z wersji wolnossacej. Moim zdaniem ktos col rzezbil w silniku.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 13-02-2009 07:08
Osprzęt z normalnego 924 bez 2 zdań smiley zgadzam się... a teraz mała rewelacja:

[img]http://img5.imageshack.us/img5/8799/hpim3511hz0.th.jpg[/img]

[img]http://img27.imageshack.us/img27/8862/hpim3524fx7.th.jpg[/img]

I co powiecie teraz? smiley chyba nie muszę tłumaczyć co za fotki... ale nareszcie się do tego numerka dogrzebałem :/ i mi d... zmarzła od leżenia pod autkiem hihi smiley

Zacznijmy od symbolicznego browarka za rozwiązanie tajemnicy o co tu chodzi... hihi

Znalazłem wczoraj jeszcze to smiley oznaczenie obudowy skrzyni jest takie samo jak u mnie:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=17382&view=next

Jeszcze jedna świetna strona z fotkami od 931 turbo można zobaczyć co i jak... chociaż fotki dobrej jakości smiley
http://www.m-elliott.us/gallery/Transmission - Skrzynia biegów
http://m-elliott.us/Porsche/ - No i cała reszta o prosiaku smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 13-02-2009 13:33
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 13-02-2009 14:37
michal928 napisał/a:
Generalnie dol silnika turbo z glowica od wolnossacego zestawic sie nieda. Po pierwsze ze wzgledu na stopien sprezania bo wyszedl by ok 11:1 ale rowniez ze wzgledu na kolizje zaworow z tlokiem...


Głowica od wolnossącego, ale co do tego że wystąpi kolizja z tłokami to nie powiedziałbym. 931 nie ma już silnika bezkolizyjnego! dlatego moim zdaniem dałoby się to zestawić. Co do stopnia sprężania smiley osobiście się na tym nie znam... ale skoro da się frezować głowicę aby zwiększyć moc i pojemność silnika... to dlaczego nie włożyć "wklęsłych" tłoków jak w turbo smiley ot taka mała dywagacja nieprofesjonalna.

Ekstremalny pomysł:
"Ma ktoś endoskopową kamerkę? może na policji zapytam hehe... żeby zajrzeć do cylindra przez otwór świecy smiley"
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 25-02-2009 23:31
Kolejne etapy badań:
Odczytałem numer z miski olejowej:
047 103 603 B - dedykowane dla 924 Turbo

Sprzęgło wygląda na zupełnie normalne od wolnossącego... co widać na foto
Docisk sprzęgła ma wybite TYP MF 215
Dostęp do nr części jest albo niemożliwy albo są niewidoczne z mojego punktu widzenia smiley

Z rzeczy które mnie troszkę zasmuciły to ktoś coś dłubał przy wale... co widać na foto - ktoś sobie wyciął otwór aby dostać się do środka gdzieś pod gałką zmiany biegów smiley potem całość została zaspawana. Przyszło mi do głowy że może ktoś połączył kawałek wału od 924 z wałem 931 za pomocą jakiejś złączki pośrodku albo cholera wie co jeszcze... pojęcia nie mam po jakiego ktoś tam dłubał smiley

Kilka fotek z grzebania przy autku:
[img]http://img17.imageshack.us/img17/9687/hpim3621largeve8.th.jpg[/img]
[img]http://img16.imageshack.us/img16/8527/hpim3647largejc7.th.jpg[/img]
[img]http://img15.imageshack.us/img15/277/hpim3662largera7.th.jpg[/img]
[img]http://img14.imageshack.us/img14/488/hpim3665largeik4.th.jpg[/img]

Jakieś genialne myśli itp??



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 25-02-2009 23:34
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 25-02-2009 23:51
kurde podoba mi sie takie drazenie tematu,samochod zagadka to jest to smiley. Dzialaj dalej sherlocku! Po sezonie koniecznie zmierz srednice walu bo mnie to strasznie ciekawi co tam masz ciekawego...


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 26-02-2009 00:16
Mnie tez ciekawi to okienko w wale. Moze po prostu brutalnie zespawali 2 waly - grubszy tyl i cienszy przod tak by pasowal miedzy skrzynia i sprzeglem. Wyglada na to ze skrzynia powinna miec walek wyjsciowy turbo (25mm). Miska oleju powinna miec z boku zaslepiony otwor splywu oleju z turbiny - po stronie alternatora mniej wiecej w polowie miski - zobacz.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 26-02-2009 08:50
Tytułem wstępu powinienem teraz obiecać, że temat na pewno zostanie "zmolestowany", a skoro już dogrzebałem się do paru interesujących faktów to warto to ciągnąć smiley Przydałby się jakiś warsztat na dzień czy dwa żeby to wszystko rozebrać - zobaczyć i ponownie złożyć do kupy smiley bo dłubanie na dworze bez kanału "jak to zwykle robię" a ostatnio w śniegu - nie jest zbyt komfortowe smiley

Chciałem podejrzeć co zostało po tym:
[img]http://www.m-elliott.us/gallery/albums/EngineBlock/OilBreather.jpg[/img]
Tutaj założony srebrny "lejek" smiley
[img]http://www.m-elliott.us/gallery/albums/EngineBlock/EngineReassembly22.sized.jpg[/img]
Niestety dojście jest tak parszywe, że z żadnej strony nie udało mi się podejrzeć co jest u mnie w tamtym miejscu.

michal928 napisał/a:
Moze po prostu brutalnie zespawali 2 waly - grubszy tyl i cienszy przod tak by pasowal miedzy skrzynia i sprzeglem. Wyglada na to ze skrzynia powinna miec walek wyjsciowy turbo (25mm).


Moim zdaniem są możliwe cztery opcje pozwalające na współdziałanie normalnego sprzęgła ze skrzynią Turbo (może jeszcze coś wymyślę):
1: Inna tarcza sprzęgła pozwalająca na współpracę z wałem 25mm.
2: Standardowe sprzęgło - obtoczona końcówka wału i wyfrezowane rowki.
3: Połączenie kawałka wału 20mm z wałem 25mm
4: Wał od normalnego dogleg'a i przerobiona złączka

Zalety i wady rozwiązań:
1. Brak modyfikacji wału, odpowiednia tarcza byłaby albo droga albo ciężko dostępna. Zastanawia mnie czy można zastosować tutaj tarczę sprzęgła od Turbo? Do Michała928 - może Ty będziesz w stanie porównać czy to w ogóle możliwe smiley

2. Brak potrzeby modyfikowania sprzęgła, końcówkę wału powinno dać się w miarę łatwo przerobić. Ciężko stwierdzić jaka byłaby wytrzymałość frezu przy sprzęgle.

3. Zespawanie 2 kawałków wału 20mm-25mm - wymaga zastosowania wału od Turbo jako "bazy" oraz wału 924 jako "dawcy". Konieczna byłaby zmiana łożyska wału od strony sprzęgła na dostosowane do cieńszego wału - nie wiem czy otwory na łożyska są takie same... podejrzewam, że w Turbo byłyby większe łożyska. Zespawanie razem 2 wałów - sprawa ciężka do wykonania (przez ten wycięty u mnie otwór byłoby ciężko dobrze połączyć 2 wały ale kto wie?), lepiej byłoby wykonać taki wał i następnie go zamocować do obudowy. Największe wady - niepewna trwałość spawu, podatność na zerwanie wału, znacznie mniejsza odporność na "skręcenie" wału, złe wyważenie - szybsze zużycie łożysk.
Jednym słowem robota albo dla dobrego fachowca albo kogoś całkowicie "walniętego" smiley

Pomysł 4smiley Zastosowanie normalnego wału 20mm i jakiejś innej złączki łączącej skrzynię z wałem "922 421 051 02" - co byłoby dość najprostszym i najlepszym rozwiązaniem smiley jednak wymagana jest "kulka" do drążka zmiany biegów zamocowana na wale... albo zastosowanie wału od normalnego "dogleg'a"

Fotka poglądowa (nie moje auto) na "kulkę" od cięgna zmiany biegów:
[img]http://www.m-elliott.us/gallery/albums/Linkage/ShiftCoupling7.jpg[/img]

Zaleta wszystkich rozwiązań smiley "Powinno to razem działać"

Interesująca kwestia jaką podsunęli mi koledzy z forum 924.org to fakt, że montując skrzynię z Turbo do 924 autko kiepsko by się rozpędzało - bo przełożenia nie są zbyt dobre jak na silnik 924 125KM.
Ale co do tego sam nie jestem przekonany smiley

michal928 napisał/a:
Miska oleju powinna miec z boku zaslepiony otwor splywu oleju z turbiny - po stronie alternatora mniej wiecej w polowie miski - zobacz.


Rzeczywiście po rysunku z PET widzę że są jakieś 2 przewody olejowe do turbiny. Ale dokąd biegną nie widać smiley Nie mają nic wspólnego z pompą oleju czy układem chłodzenia oleju?

Po stronie alternatora? w 924 czy 931 smiley bo nie wiem smiley
W każdym razie wyjdę dzisiaj i zrobię parę fotek tej strony - może coś ciekawego się znajdzie.

Znalazłem coś takiego:
[img]http://www.m-elliott.us/gallery/albums/ElectricGrounds/Grounds8.sized.jpg[/img]
Czy chodzi o ten wąż, który wchodzi do miski po prawej od korka od zlewania oleju(na foto swoją drogą fajny kranik)?
Jeśli to jest to... w takim razie wieczorem wrzucę fotki z mojego smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 26-02-2009 09:21
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 26-02-2009 12:10
Ja chciałbym tylko dodać, że dla Turbo były dwa rodzaje tarcz sprzęgła (a co za tym
idzie dwa rodzaje docisku) Zmiana na "gumową" tarcze nastąpiła w 81roku, chociaż
teoretycznie w 81 też jeszcze była tarcza ze sprężynami montowana. (źródło: PET)


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Strona 1 z 2 1 2 >