924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 2 z 5 < 1 2 3 4 5 >
Autor RE: Obniżanie
sobek
Użytkownik



Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06
Dodane dnia 03-06-2006 14:16
Jak już mowa o obniżaniu, to cały czas zbieram fundusze na KONI z przodu. Gdy w końcu wymienię przednie amory chciałbym obniżyć tył. Na poprzednim forum chyba Pilatus ładnie opisał jak to się robi. Wiem, że to trochę pisania było, ale gdyby jeszcze raz mógłby ktoś to dokładnie opisać, (co odkręcić, co przesunąć, na co zwracać uwagę)itp. Byłbym wdzięczny. Chodziłoby mi o regulację bez wyciągania belki.


czarne 924/78r
5489868
Autor RE: Obniżanie
sobek
Użytkownik



Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06
Dodane dnia 03-06-2006 14:39
Znalazłem jeszce takie sprężynki:

http://czescionline.pl/tuning.php?szczegoly=1&marka=23&szukaj_rodzaj_id=314&szukaj=2&cur_page=1&post_czesc_id=59536

http://www.speedtuning.pl/docs/OFERTA%20VENTURA%202003.xls


czarne 924/78r
5489868
Autor RE: Obniżanie
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 03-06-2006 15:13
To cena za komplet czy za sztuke ? :>


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Obniżanie
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 03-06-2006 19:18
Ciekawe co warte są tak naprawdę te sprężyny co wyszukałeś. Warto przeszukać fora po opiniach.
I jeśli byś się zdecydował to bierz sprężyny do starszych 944. Bo po pierwsze pasują (do któregoś tam roku prod 944), pod drugie są twardsze (przydadzą ci się na przyszłość do Koni) i z tego co widzę w cenniku obniżają o 30mm. To już jest coś bo te 2 cm to żadne obniżanie smiley
Autor RE: Obniżanie
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 06-06-2006 11:51
Skad informacja o tym ze sprezyny ze starego 944 sa twardsze niz te w 924?

944 ma blue - 21,8 N/mm (381mm) - dlugosc wymontowanej
924 mialo dwie
green - (jeszcze nie mam danych) (371mm)
red - 24,1 N/mm (359mm)


Siem
browar
eS
Autor RE: Obniżanie
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 06-06-2006 11:52
Oczywiscie kupno czerwonej sprezyny z 924 76-79 ( tak powinno byc) to kupa kilometrow...


Siem
browar
eS
Autor RE: Obniżanie
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 06-06-2006 16:02

To trzeba kupić.....

http://www.hrsprings.com/scripts/appguide.php?Mode=Application+Guide&SubMode=Photo&Photo=cRSS37827-1.jpg


CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Obniżanie
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 08-06-2006 16:15
Ja mam sprężyny od 924 i 944 (nie pamiętam koloru, ale chyba 2 niebieskie kropki). Przed zamianą zrobiłem eksperyment - zrobiłem sobie dźwignię (ok. 3 m. - przełożenie ok. 1:3), podłożyłem sprężynę,następnie na jej końcu usiadłem. Sprężyna od 944 ugięła się mniej niż ta od 924. Eksperymentowałem, bo nie miałem pewności (sprzedawca nimy miał ;-) ) czy aby na pewno sprężyna od 924 jest twardsza. Mnie wyszło, że jest.
Browar - jesteś pewny, że do cięższego jednak (właśnie z przodu) 944 fabryka montowała sprężyny z 924? Mnie by to zdziwiło, ale kto ich tam wie :-) .

tkacki - twoja propozycja to doskonały sposób na podwojenie wartości naszych wózków smiley . Poza tym "helpery" - łeee - jak iść, to po całości - cała sprężyna niech będzie odpowiednio gruba... i potem to już tylk ona tor, bo lotnisko (jak Bemowo) może być zbyt nierówne smiley .

Ketchup - nie mam pewności co do zamiany drążków 22mm na grubsze. Może fabrka w międzyczasie zmieniła ilość "ząbków" wieloklinu, albo jego średnicę - nie wiem. Prawdę jednak mówiąc, to nie sądzę i ja bym zaryzykował rozbiórkę tylnego zawiasu. Tylko pytanie - czy masz pewność, że z tyłu jest drążek 22mm, a nie już 23,5?
Z artykułu do którego link zamieściłem w poprzednim poście wynika, że powinieneś mieć "cienkie" drążki, ale trzeba wziąć pod uwagę, że autor jest Amerykaninem i pewnie brał pod uwagę wersje USA.
Innymi słowy - ryzykując te 300 zł za zdjęcie belki bardziej obawiałbym się, że tam już są "normalne" drążki niż, że ew. nie będą pasować.
Może ktoś ma dostę do materiałów które jasno precyzują do którego momentu były stosowane w Europie drążki 22mm?

pzdr
jacek (pilatus)
Autor RE: Obniżanie
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-06-2006 12:48
Jezeli przyjmiemy ze 21,8N trzeba zadzialac aby ugiac o 1mm to to jest niebieska (moze miec od 1 do 3 kropek). 924 mialo dwa typy. Czerwona (24,1 N/mm) oraz zielona o ktorej jeszcze nic nie wiem. 924 Turbo mialo tez niebieska. 944 mialo niebieska(wczesne). Oczywiscie byly wyjatki. 944 stara deska miala spor type running gear. Wtedy dali czerwona. 924 S ma niebieska ale zawieszenie M 030 ma tez czerwona. Nawet 924 CGT ma czerwona. Dopiero 944S ma inne kolory i po 87 944 maja inaczej. W kazdym razie czerwona,zielona i niebieska maja takie same dolne i gorne mocowania. To jest to co zebralem z roznych zrodel. Jeszcze szukam wartosci dla zielonej sprezyny. Generalnie Porsche dawalo trzy twardosci : 21,8 , okolo 24 oraz 28 N/mm. Byly te sprezyny w tych samych spring rate o roznych dlugosciach wiec to tez ma wplyw.


Siem
browar
eS
Autor RE: Obniżanie
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 20-01-2007 18:42
Jacku czy moglbys wrzucic tutaj watek ze starego forum, jak zostala zbudowana Twoja przednia kolumna gwintowana ?


Siem
browar
eS
Autor RE: Obniżanie
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 22-01-2007 13:49

Tu jest chyba najprostszy patent. Bez zcinania półek co pozwala na opcję powrotu do oryginału.

http://forums.rennlist.com/rennforums/showthread.php?t=253773&page=1&pp=20&highlight=adjustable+front+suspension


CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Obniżanie
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 22-01-2007 14:21
No fajny patent tylko skąd weźmiesz takie sprężyny jak na tej focie ?
Autor RE: Obniżanie
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 22-01-2007 15:03
Zacząłem pisać, ale Juras był szybszy...
To rozwiązanie jest fajne tylko, że musisz mieć krótsze sprężyny. Ja obcinałem półkę właśnie po to, by zejść niżej z dolnym punktem podparcia na oryginalnych sprężynach (nawiasem mówiąc nie polecam obniżania 924 zbyt mocno na oryginalnych, czyt. miękkich, sprężynach).
Browar -> nie znalazłem w archiwum starego forum zbyt wielu informacji o moich przeróbkach McPhersonów. Jak znajdę w domu trochę czasu na opis i odszukam zdjęcia to wkleję tu.

pzdr
jacek
Autor RE: Obniżanie
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 23-01-2007 08:37

Proszę. Podajesz wymiary i masz. Grubość drutu do 30mm.

http://www.sprezynyzywocki.pl/

Poza tym wiele miejsc gdzie wytwarzają sprężyny dla przemysłu i rolnictwa. Maszyny do drutu o śr do 12 mm są bardzo powszechne.




CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Obniżanie
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 23-01-2007 09:51
W USA robią też tak, że zamiast wymiany drążków skrętnych na grubsze, dokładają sprężynę na amoryzator (coilover). Jeśli można dobrać u nich sprężynę to mógłby być niezły patent.
Chodziło mi oczywiście o tylne zawieszenie.

Edytowane przez juras dnia 23-01-2007 09:52
Autor RE: Obniżanie
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 23-01-2007 10:59

Nie trzeba nawet dobierać. Podajesz parametry i robią Ci to, co chcesz.


CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Obniżanie
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 05-06-2007 21:57
A takie nurtujące mnie ostatnio pytanko smiley a jak podwyższyć zawieszenie z tyłu? leży u mnie tyłek praktycznie na odbojach :> jeździć się da co prawda... zastanawiam się tylko czy ktoś majstrował przy zawieszeniu i obniżył je celowo na drążkach skrętnych z tyłu czy po prostu całość padła i tak leży... jest jakiś sposób aby to sprawdzić?



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Obniżanie
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 05-06-2007 22:41
jedyny sposob aby sprawdzic drazki skretne to... rozebrac niestety. Jesli masz starsze auto z okraglymi otworami po bokach to jestes w baaardzo komfortowej sytuacji bo rozbebeszenie tylu to maly problem. Rozbierac, regulowac wysokosc na drazkach i wymieniac gumy mozna bez zdejmowania belki o ktorej pisal wczesniej pilatus. jesli otworow nie masz to robota dosc skomplikowana sie robi. trzeba to wszystko rozwalac...
31356497
Autor RE: Obniżanie
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 06-06-2007 13:16
z tego co się przypatrywałem to otworów nie widzę. Są jedynie zamknięte od zewnątrz końcówki rur smiley jakby to określić. Sprawdzałem jeszcze z ciekawości czy autko stoi na odbojach ale okazało się że do nich jest jeszcze przynajmniej 2cm... nadmienię że gumy są całe. Jak bez rozbebeszania tyłu ciężko coś powiedzieć to na razie dam sobie spokój bo szkoda mi nerwów :>



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Obniżanie
Luki924
Użytkownik



Postów: 123
Miejscowość: okolice Będzina
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 06-06-2007 23:34
Jeśli byłby ktoś zainteresowany, mam zestaw na przód amorki+ sprężyny itd obnizające i utwardzające zawieszenie. Moge porobić zdjęcia jeśli ktoś zainteresowany. Pozdrowionka
8588017
Strona 2 z 5 < 1 2 3 4 5 >