Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 24-05-2007 20:43 |
|
|
Czy może mnie ktos uswiadomic? Auto dostało nowy olej taki jak zwykle. Rozrzad tez. Wyjechalem od mechanika, dojechalem do domu a tu kontrolka oleju sie zapalila! Potem zorientowalem sie ze pali sie jak mocno przyhamuje - jakby malo oleju bylo ale po butli widze ze wlano ok 4.5l. Pozatym na bagnecie ten olej jest jakis taki rzadki i ciężko odczytać jego poziom. Sprobuje jeszcze rano.
Ostatnio palila sie jak auto bylo mocno rozgrzane w lany poniedzialem i tylko w zasadzie mrygnela.
Rano jade do mechanika. Nie wiem co z tym robic! Pomocy!
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 24-05-2007 23:00 |
|
|
No cóż... chyba najprościej będzie pozbyć się upierdliwej kontrolki :> ewentualnie zostawić czujnik ciśnienia o ile w ogóle działa. A bagnetem sprawdzać olej co jakiś czas... póki bagnet pokazuje że jest ok... to nic nie powinno się stać (chyba że nagle olej wyparuje)
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 24-05-2007 23:44 |
|
|
z tego co kiedyś tutaj czytałem to 4,5 litra to zdecydowanie za mało, bo dużo weszło w sam filtr. Przy nowym oleju ciężko znaleźć poziom na bagnecie ale nie jest to niemożliwe, więc ja bym sprawdził ile go tam naprawde jest (poszukaj też pod dolną kreską) i jednak dolał bo tak mi to wygląda. Zakładam że wcześńiej (przed wymianą) sieśnienie trzymał a teraz zapala się na hamowaniu i ew na ostrzejszych prawych zakrętach. Jeśłi tak to za niski stan i tyle, ale niech lokalni bogowie sie wypowiedzą jeszcze
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-05-2007 08:54 |
|
|
Sprawdziłem jeszcze wieczorem i wygladalo jakby bylo nalane za duzo? Tzn rowno pod gorna kreske. Czy wtedy zapalila by sie tez kontrolka? Zwierz dokladnie jest tak jak mowisz.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 25-05-2007 13:24 |
|
|
Jeżeli żeczywiście jest przy górnej kresce to niejest za dużo tylko górny stan, więc nie dolewaj. JEżeli kontrolka się zapala to przyczyna jest inna, a jaka to już niewiem, ja miałem za mało oliwy, dolałem i po sprawie. Mimo wszystko chciałbym ja zobaczyć ten bagnet, albo pojeździj troche, po 400-500km olej powinien zacząć ciemnieć i wtedy lepiej wiać
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-05-2007 14:22 |
|
|
Prawdopodobnie czujnik sie juz wykonczyl. Wczesniej pokazywal dziwnie niskie cisnienie na wl swiatlach. Dzis jezdzilem nie swiecil, a 400km to ja przejade za 2 miesiace...
Czy udalo sie komus kupic nowy czujnik? Bylem w sklepie i powiedzieli mi ze maja cos w bazie ale to nie Bosch ani VDO a zdjecie pokazywalo jakby tylko jedna koncowke na wsuwke. To chyba nie taki...
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Kaczik
Użytkownik
Postów: 236
Miejscowość: Pruszcz Gdanski
Data rejestracji: 16.04.06 |
Dodane dnia 25-05-2007 19:38 |
|
|
co do poziomu oleju to przynajmniej mnie uczono robic pomiar na cieplym silniku a nie na zimnym... Mam racje? Ja wlalem prawie 6l.
Tylna szyba, zderzaki USA, obrysowki... i mile wspomnienia... To wszystko co mi pozostalo... Woz niestety sprzedany, ale bedzie nastepny Prosiak... |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 25-05-2007 22:20 |
|
|
gdzie Ty wlałeś te 6litrów to nie wiem - po wymianie wlewa się w naszym przypadku 4,5 litra, uruchamia się silnik, żeby filtr zapełnił się olejem i sprawdza stan ponownie, ewentualnie uzupełniając - oleju mieści się 5 litrów i nie można wlać za dużo (chciaż nie szkodzi to tak jak w nowszych silnikach)
olej powinno się sprawdzać kilka minut po jego wyłączeniu, ale jak pamiętam raz mnie uczono tak, raz tak. W końcu sam sobie odpowiedziałem i wybrałem według mnie najlepsze rozwiązanie
a co do kontrolki abelarda to przyczyny są trzy: zepsuł się czujnik, skończyły się panewki a z wymianą to zbieg okoliczności, lub nalany wyjątkowo słabej jakości olej (Pilatus kiedyś przypominał, że po wlaniu Lotosa, żadkiego jak woda zaczęły palić mu się kontrolki oleju po rozgrzaniu silnika).
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Kaczik
Użytkownik
Postów: 236
Miejscowość: Pruszcz Gdanski
Data rejestracji: 16.04.06 |
Dodane dnia 25-05-2007 23:18 |
|
|
Przepraszam, poprawiam sie, myslalem ze banka byla 5tka a nie czworka... Weszlo nie prawie 5 a nie prawie 6...
Tylna szyba, zderzaki USA, obrysowki... i mile wspomnienia... To wszystko co mi pozostalo... Woz niestety sprzedany, ale bedzie nastepny Prosiak... |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-05-2007 01:04 |
|
|
to ile?, bo zgłupłem
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Kaczik
Użytkownik
Postów: 236
Miejscowość: Pruszcz Gdanski
Data rejestracji: 16.04.06 |
Dodane dnia 26-05-2007 07:45 |
|
|
*niecala piatka.
Tylna szyba, zderzaki USA, obrysowki... i mile wspomnienia... To wszystko co mi pozostalo... Woz niestety sprzedany, ale bedzie nastepny Prosiak... |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 26-05-2007 10:23 |
|
|
Czujnik sie juz nie pali, jest do wymiany tak czy inaczej bo juz wczesniej pokazywal dziwne cisnienie przy wl swiatlach a teraz wiadomo jezdzi sie na swiatlach...
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 27-05-2007 15:58 |
|
|
za wskazania przy wł światłach nie jest odpowiedzialny czujnik
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 20-06-2007 12:26 |
|
|
No dobrałem się wreszcie do tego draństwa na poważnie i okazało się tak:
czujnik nie był w ogóle podłączony tylko wystawał z niego jeden kabelek - ten przykręcany no i oczywiście gdzieś się kończył... pod silnikiem i sobie tak wisiał... znalazłem dwa kabelki luzem no to połączyłem na próbę i nawet coś zadziałało.
Końcówka nakładana na czujniku odpowiada za kontrolkę na desce rozdzielczej, natomiast nakręcana końcówka dochodzi bezpośrednio do wskaźnika ciśnienia oleju. Po godzince bojów z kabelkami odzyskałem nareszcie kontrolę nad olejem Kontrolka na desce pali się po przekręceniu kluczyka... ciśnienie 0
Po uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie a ciśnienie na biegu jałowym mam ok 5kpa czy jaka tam skala (w każdym razie w połowie), jak przygazuję to rośnie. Czy to wartość prawidłowa?
Swoją drogą ktoś odłączył mi + od wskaźnika... i kolejna zabawa żeby ten + z powrotem poprawnie podłączyć.
Zobaczę jak się wszystko będzie zachowywać podczas dłuższej trasy ale myślę że będzie git w końcu...
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Czujnik ciśnienia oleju. |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 28-06-2007 20:43 |
|
|
No i podziałało i przestało :/ przynajmniej stwierdziłem że czujnik ciśnienia ducha wyzionął... bo kontrolka działa oki i po podpięciu wskazówki pod kontrolkę też zachowuje się prawidłowo. A odkręcenie tego ustrojstwa to na prawdę pojęcia nie mam z której strony się dobrać w ogóle ta nakręcana końcówka wypadła i trzyma się tylko na jakimś kabelku ze środka czujnika - także na 99% nic z tym już się nie podziała, szkoda bo jakiś czas "do małego zwarcia w okolicy" działało w porządeczku... może jakiś prąd tam poszedł sam nie wiem :/
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|