Autor |
zmiana kół |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 15-10-2009 16:21 |
|
|
dobra tylko sie nie śmiać
wiec tak pogoda jest jaka jest , bez zimówek jeździć już sie nie da , tak sie sklada ze zimowki mam na drugim komplecie felg wiec nie musze sie bawić w jakieś zmienianie opon , wystarczy całe koła , i teraz pytanie czy moge sam je wymienić czy musze jechać do wulkanizacji , i drugie pytanie w które miejsca podkłada sie podnośnik żeby nie pogiąć progów ?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 15-10-2009 16:27 |
|
|
Nie moglem sie oprzec
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 15-10-2009 16:27 |
|
|
Ja bym podstawił podnośnik pod wahacz. (Mówię o podnośniku tzw żabce bo fabrycznego nie używałem nigdy...).
Gdybyś to zrobił w wulkanizacji to by sprawdzili czy nie trzeba ich wyważyć ponownie albo czy nie trzeba przesmarować styku opony z felgą żeby nie schodziło powietrze. Ale ja na twoim miejscu bym się nie bawił w wulkanizację tylko zmieniał samemu a do wulkanizacji pojechał jeśli pojawią się jakieś problemy
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 15-10-2009 16:28 |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 15-10-2009 18:08 |
|
|
Juras ma racje. Olej zwykłe podnośniki i kup żabę jeśli jeszcze nie masz (taki hydrauliczny) i daj go pod wahacz. |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 15-10-2009 19:08 |
|
|
ogolnei wymiana opon to 50zl,jesli chcesz sie pobrudzic i stracic ok.20min fczasu to zrob to sam podkladajac lewarek pod miejsca do tego przeznaczone ktore sa zaraz przy progach przed tylnymi i przednimi nadkolami. Zrob to sam .....
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 15-10-2009 19:28 |
|
|
Ja zawsze jak wymieniam opony, a będę to robił w niedziele pewnie, używam
standardowego podnośnika z 924. Najpierw załącz bieg, zaciągnij ręczny i dobrze
żeby auto stało na płaskim terenie. Oryginalny podnośnik instaluje w połowie auta
i podnoszę za próg gdzie jest (moim zdaniem) znacznik gdzie go użyć. Zakładam go
tak, że w to wycięcie w podnośniku wchodzi próg, ale go nie dotyka. Robiłem to
w ten sposób wiele razy, a ostatnio w Poznaniu Ciachu podnosił auto Igora inaczej,
podstawiając podnośnik dalej. Troszkę zawsze podnoszę auto, tylko tak żeby się
lewarek trzymał pod autem. Wtedy luzuje wszystkie śruby w obydwu kołach.
Podnoszę tak wysoko jak trzeba i odkręcam resztę śrub. Pamiętaj, że mamy
śruby, a nie szpilki i trafić śrubą w dziurę jest czasem ciężko. Powodzenia!
20 minut? U mnie to zawsze w sumie ze zniesieniem kół i wniesieniem z powrotem
zajmuje godzinę
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 15-10-2009 19:30 |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 16-10-2009 11:02 |
|
|
Ja ostatnio źle założyłem podnośnik i wgniotłem blachę Ale od tego czasu używam już wyłącznie żaby i wyłącznie za wahacze
Ale fakt - w krócej niż godzinę jeszcze mi się nie udało
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Edytowane przez jadak dnia 16-10-2009 11:02 |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 16-10-2009 11:50 |
|
|
Qbak napisał/a:
ostatnio w Poznaniu Ciachu podnosił auto Igora inaczej,
podstawiając podnośnik dalej.
gwoli ścisłości podnosiłem auto dokładnie na środku, tam gdzie jest znacznik na progu.. jest to fabryczne miejsce do podnoszenia całego boku auta podnośnikiem kompaktowym.
Instrukcja przewiduje też podnoszenie na podnośnikach warsztatowych ze szperaczami/wysięgnikami, wtedy podnosimy za wahacze przednie i mocowanie wahaczy tylnych.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 16-10-2009 12:13 |
|
|
Co do podnoszenia auta za wachacze to raczej nie... szczegolnie jak sie chce cos przy nich zrobic. Również nie, bo to element ruchomy, a poruszanie się nie jest wskazane jak auto jest na podnośniku.
924 powinno miec pod slupkiem drzwiowym przednim, na podłodze wspawany cycek - średnica ze 40mm do podnośnika. można tam walnąć żabe.
Tył podnoszę faktycznie za mocowanie tylnych wachaczy, jest tam solidny element zapewniający stabilność.
Co do zmiany kół to fakt 1h nie wyjęta
do tego felgę w miejscu styku z piastą, tarczą warto oczyścić z rdzy posmarować pastą miedzianą, żeby nie przyrdzewiały, podobnie jak można zastosować ją do śrub, aby się nie zapiekały.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-10-2009 12:15 |
|
|
No tak, w tym samym miejscy przy znaczniku, ale inaczej jeżeli chodzi o "złapanie"
progu. Przy czym nie wiem tak na prawdę kto z nas robi to poprawnie
Nie będę się upierał przy swojej wersji
ee, to się odnosi do wypowiedzi Ciacha
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 16-10-2009 12:18 |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 16-10-2009 12:19 |
|
|
Ja zawsze podnosze za tylna belke a dokadniej za jej aluminiowa podpore a z przodu za okragla podstawke w okolicy styku prog/blotnik. W jednym przypadku ten punkt sie nie sprawdzil ze wzgledu na samopowstale "otwory" wentylacyjne w okolicy progu/podlogi i punkt zaczal sam wchodzic do auta...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 16-10-2009 13:14 |
|
|
dokładnie o tym samym piszę Michał i mimo braków otworów w podłodze tych co to się robią , to już raz widziałem, że blacha w tym miejscu zrobiła się słaba, jednak jest to fabryczny punkt podnoszenia.
924 za same progi raczej bym nie podnosił, ponieważ nie ma w nich żadnych wzmocnień do tego celu, tak jak to zazwyczaj bywa w innych samochodach.
Podobny punkt znajduje się chyba też gdzieś z tyłu na podłużnicach... jednak w tym wypadku dużo lepszym punktem w moim mniemaniu jest właśnie aluminiowa podpora belki.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 16-10-2009 13:17 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
Co do podnoszenia auta za wachacze to raczej nie... szczegolnie jak sie chce cos przy nich zrobic. Również nie, bo to element ruchomy, a poruszanie się nie jest wskazane jak auto jest na podnośniku.
Oczywiście chodziło mi o punkty mocowania wahaczy zarówno z przodu jak i z tyłu (czyli z tyłu pod tą część belki w pobliżu osłony drążków skrętnych).
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 16-10-2009 13:18 |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 16-10-2009 14:14 |
|
|
oczywiście napisałem bzdurę powyżej, myśląc zupełnie o czym innym.. Z przodu podnosić powinniśmy za podłużnice (nie te przy kielichach macphersona, tylko te pod podłogą). Tak też jest wskazane w service manualu. Nie ma co pisać esejów na ten temat, należy tylko pilnować osób postronnych (mechaników, wulkanizacje). Nie powinniśmy podnosić za progi oraz za skrzynię biegów.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 16-10-2009 14:16 |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 16-10-2009 15:06 |
|
|
niby śmieszny temat , a problem jak widać poważny
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 17-10-2009 14:31 |
|
|
Ja bym raczej oddał do wulkanizatorów. Na Bociana masz PointS - sprawdzona firma, niech Ci wyważą i zamontują kółka. Tylko pamiętaj, żeby sprawdzić jakie masz nakrętki - jak te cynkowo-aluminiowe, to niech nie podchodzą do nich z pneumatykiem, bo Ci je ukręcą! Tylko ręcznie, tylko kluczem!
Sprawdzenie geometrii po całej operacji tez nie byłoby zbędnym wydatkiem
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: zmiana kół |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 18-10-2009 13:17 |
|
|
jeśli koła leżą dłuższy czas, to można pojechać do wulkanizatora, ja osobiście wymieniam koła zawsze w około 4 autach (2x Mondeo, Porsche i Boxter) i przeważnie schodzi mi się około 15-20 minut na auto (podnośnik hydrauliczny + zwykły klucz). Do wulkanizatora jadę tylko jeśli koła "biją" lub ucieka powietrze.
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|