924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
maras924lux
Użytkownik

Postów: 5
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.10
Dodane dnia 14-02-2010 23:03
Od jakiegos czasu musze dolewac plynu do chlodnicy gdyz ciagle mi go ubywa z jakiegos powodu. Jak najlepiej sprawdzic samemu co powoduje wyciek? Ja mysle ze byc moze gumowe rury lub dziura w chlodnicy?
Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
rys
Użytkownik

Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09
Dodane dnia 14-02-2010 23:23
a czy z rury wydechowej leci bardzo duzo bialego dymu?

a tak na serio:

(1) jak sa nieszczelnosci na wezach to trzeba na wolnym troche podkrecic obroty- wtedy wycieki ktore sie nie ujawaniaja przy wolnych sie ujawnia - wymiana przewodu lub (czesniej) opaski,

(2) jezeli cieknie chlodnica to jezeli nie da sie tego wykryc organoleptycznie to po prostu duza tektura pod przod samochodu i po pol godzinie mozna sprawdzic skad mniej wiecej kapie

(3) moze cieknac z nagrzewnicy lub zaworka - ale to raczej nie jest najczestszy powod - warto sprawdzic - jak inne pomysly nie przyniosa efektu.

(4) pozostale prozaiczne - pekniety zbiorniczek wyrownawczy, odpowietrzenie ukladu ktore tez moze byc nieszczelne,

(5) ostatnie (czego nie zycze) jak po rozgrzaniu silnika z rury wydechowej wydziela sie dosyc spora ilosc bialego dymu to oznacza ze uszczelka pod glowica powiedziala "dziekuje" i plyn wpada do komory spalania i wychodzi razem ze spalinami rura wydechowa.
nalezy takze w tym przypadku sprawdzic:
(a) czy na korku od oleju nie ma tzw masla lub budyniu
(smiley czy poziom oleju sie nie podniosl

powodzenia smiley


Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
maras924lux
Użytkownik

Postów: 5
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.10
Dodane dnia 15-02-2010 21:10
Dym jest tylko zaraz po starcie, gdy silnik jest zimny. Po rozgrzaniu dymu nie ma, olej wyglada normalnie(nie ma masla/budyniu). Postarm sie zrobic test z tektura tez i sprobowac wymienic plyn na nowy i wlac dodatek uszczelniajacy np.RadWeld. Przypuszczam, ze moze poprzedni wlasciciel jak wymienial gumowe weze to zbyt mocno docisnal obejmy...
Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
pit
Użytkownik



Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08
Dodane dnia 16-02-2010 16:12
acha,zaczyna sięsmiley


Jeżeli nie znajdziesz jakiś konkretnych przecieków na łączeniu węży-szukaj białych nalotów ,zacieków lub wykwitów. Sprawdż też na odpalonym silniku bo czasem wyciek może być niewielki i zdązy wyschnąć zanim zostawi ślady(paruje na bierząco) .Ale jeżeli mówisz że lekko dymi jak zimny a potem moze też lekko gaśnie-przygasa jak ciepły, to raczej spodziewaj się punktu (5)opisanego przez rys.Wiem że roztaczam czarne wizje ale oszczedić ci mogę czasu i nerwów. Mówie tak ponieważ sam tak miałem i blisko przez rok za różnymi poradami sprawdzałem peryferia,zmieniałem świece przewody kopułki,czjuniki i w miare wydawania kasy było coraz gorzejsmiley.
Jeżeli to uszczelka tylko to sprawa jest dosyś prosta i w miarę możliwości garazowych do wykonania we własnym zakresie.Pisz co dalej słychac bo sam jestem ciekawy.smiley

P.S. a jesteś skąd?


Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 17-02-2010 09:55
ja wprawdzie w 924S się męczyłem, ale ubywało mi płynu, nie wiedziałem skąd. po odpaleniu nie było widać, a po postoju plama z osłony silnika...
okazało się, że uszczelka przy pompie wody- wyjście na turbinę, w trakcie jak samochód stoi i się chłodzi zaczyna puszczać. Nie każdy wyciek widać po odpaleniu czy podczas jazdy... czasem te nieszczelności są widoczne jak auto się wychładza na postoju.
A mimo wszystko awaria uszczelki pod głowicą zostawiałbym na koniec, bo zrobienie tego generuje koszty, choćby samo planowanie głowicy, żeby była idealnie płaska...


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
gta77
Użytkownik



Postów: 302
Miejscowość: Zamość
Data rejestracji: 01.12.09
Dodane dnia 17-02-2010 10:49
wyciek najlepiej sprawdzić wyłączając silnik w momencie kiedy włączy sie wentylator chłodnicy, wtedy temp. jest najwyższa a po zgaszeniu silnika nie ma obiegu i robi sie największe ciśnienie w układzie i każda nieszczelność da o sobie znać
też miałem wyciek który się ujawniał dopiero po mocnym rozgrzaniu i zgaszeniu silnika - w czasie gdy silnik był zapalony nic nie ciekło
Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
Marta
Użytkownik

Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06
Dodane dnia 17-02-2010 11:39
rys napisał:
(2) jezeli cieknie chlodnica to jezeli nie da sie tego wykryc organoleptycznie to po prostu duza tektura pod przod samochodu i po pol godzinie mozna sprawdzic skad mniej wiecej kapie

W białym test tekturowy nie zadziałał.
Plama tworzyła się po lewej stronie (patrząc z perspektywy osoby grzebiącej pod maską, a nie kierowcy smiley ), więc myślałam, że to źle skręcony cybant przy odpływie.
Okazało się jednak, po dokładnym obmacaniu tu i ówdzie, że płyn uciekał przy czujniku temperatury... który - z racji zerwanego gwintu w chłodnicy - został "wklejony" na swoje miejsce za pomocą... silikonu. smiley

Sprawdź może, czy też nie masz jakichś ciekawych patentów.


Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
rys
Użytkownik

Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09
Dodane dnia 17-02-2010 12:25
rozumiem ze bylo to slynne 944 na czarnych warszawskich blachach?


Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
Marta
Użytkownik

Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06
Dodane dnia 17-02-2010 12:30
rys napisał
rozumiem ze bylo to slynne 944 na czarnych warszawskich blachach?

Dokładnie tak.


Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 17-02-2010 17:27
Jeżeli ktoś chce metodą pośrednią wyelimonować ewentualność uszkodzenia uszczelki pod głowicą proponuję wykonać test na obecność CO2 w układzie chłodzenia - bardzo trafne i w dużym stiopniu określa co i jak.


Siem
browar
eS
Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 17-02-2010 17:36
oo to jest dobre smiley gdzie takie coś można przeprowadzić?


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 17-02-2010 18:26
Rozumiem, że taki test można zrobić w każdym aucie? W dieslu też? Choć to auto
o którym piszę ma kożuch pod korkiem zbiorniczka wody, więc sprawa jest już
przesądzona niestety. Jaki to koszt mniej więcej? (tego testu)


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 17-02-2010 22:13
no dobra a sa jakies wystandaryzowane "normy" zuzycia sie plynu w chlodnicy ?

w sensie chodzi mi o to jakie ubytki sa w normie ?

ja ostatnio dolewalem plynu 2 dni po wyrazowie , no i wczoraj mialem pusto


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 17-02-2010 22:32
W szczelnym i sprawnym ukladzie plynu nie ubywa. Ja wlalem rok temu i caly czas jest stan.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 17-02-2010 22:33
Pusto? Jak to pusto? Nie powinien się ulatniać, co najwyżej zestarzeć... (chociaż może lepiej nie smiley )


Don't Call Me Zombie!!!