Autor |
Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
maras924lux
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.10 |
Dodane dnia 14-02-2010 23:03 |
|
|
Od jakiegos czasu musze dolewac plynu do chlodnicy gdyz ciagle mi go ubywa z jakiegos powodu. Jak najlepiej sprawdzic samemu co powoduje wyciek? Ja mysle ze byc moze gumowe rury lub dziura w chlodnicy? |
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
rys
Użytkownik
Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09 |
Dodane dnia 14-02-2010 23:23 |
|
|
a czy z rury wydechowej leci bardzo duzo bialego dymu?
a tak na serio:
(1) jak sa nieszczelnosci na wezach to trzeba na wolnym troche podkrecic obroty- wtedy wycieki ktore sie nie ujawaniaja przy wolnych sie ujawnia - wymiana przewodu lub (czesniej) opaski,
(2) jezeli cieknie chlodnica to jezeli nie da sie tego wykryc organoleptycznie to po prostu duza tektura pod przod samochodu i po pol godzinie mozna sprawdzic skad mniej wiecej kapie
(3) moze cieknac z nagrzewnicy lub zaworka - ale to raczej nie jest najczestszy powod - warto sprawdzic - jak inne pomysly nie przyniosa efektu.
(4) pozostale prozaiczne - pekniety zbiorniczek wyrownawczy, odpowietrzenie ukladu ktore tez moze byc nieszczelne,
(5) ostatnie (czego nie zycze) jak po rozgrzaniu silnika z rury wydechowej wydziela sie dosyc spora ilosc bialego dymu to oznacza ze uszczelka pod glowica powiedziala "dziekuje" i plyn wpada do komory spalania i wychodzi razem ze spalinami rura wydechowa.
nalezy takze w tym przypadku sprawdzic:
(a) czy na korku od oleju nie ma tzw masla lub budyniu
( czy poziom oleju sie nie podniosl
powodzenia
|
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
maras924lux
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.10 |
Dodane dnia 15-02-2010 21:10 |
|
|
Dym jest tylko zaraz po starcie, gdy silnik jest zimny. Po rozgrzaniu dymu nie ma, olej wyglada normalnie(nie ma masla/budyniu). Postarm sie zrobic test z tektura tez i sprobowac wymienic plyn na nowy i wlac dodatek uszczelniajacy np.RadWeld. Przypuszczam, ze moze poprzedni wlasciciel jak wymienial gumowe weze to zbyt mocno docisnal obejmy... |
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 16-02-2010 16:12 |
|
|
acha,zaczyna się
Jeżeli nie znajdziesz jakiś konkretnych przecieków na łączeniu węży-szukaj białych nalotów ,zacieków lub wykwitów. Sprawdż też na odpalonym silniku bo czasem wyciek może być niewielki i zdązy wyschnąć zanim zostawi ślady(paruje na bierząco) .Ale jeżeli mówisz że lekko dymi jak zimny a potem moze też lekko gaśnie-przygasa jak ciepły, to raczej spodziewaj się punktu (5)opisanego przez rys.Wiem że roztaczam czarne wizje ale oszczedić ci mogę czasu i nerwów. Mówie tak ponieważ sam tak miałem i blisko przez rok za różnymi poradami sprawdzałem peryferia,zmieniałem świece przewody kopułki,czjuniki i w miare wydawania kasy było coraz gorzej.
Jeżeli to uszczelka tylko to sprawa jest dosyś prosta i w miarę możliwości garazowych do wykonania we własnym zakresie.Pisz co dalej słychac bo sam jestem ciekawy.
P.S. a jesteś skąd?
|
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 17-02-2010 09:55 |
|
|
ja wprawdzie w 924S się męczyłem, ale ubywało mi płynu, nie wiedziałem skąd. po odpaleniu nie było widać, a po postoju plama z osłony silnika...
okazało się, że uszczelka przy pompie wody- wyjście na turbinę, w trakcie jak samochód stoi i się chłodzi zaczyna puszczać. Nie każdy wyciek widać po odpaleniu czy podczas jazdy... czasem te nieszczelności są widoczne jak auto się wychładza na postoju.
A mimo wszystko awaria uszczelki pod głowicą zostawiałbym na koniec, bo zrobienie tego generuje koszty, choćby samo planowanie głowicy, żeby była idealnie płaska...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
gta77
Użytkownik
Postów: 302
Miejscowość: Zamość
Data rejestracji: 01.12.09 |
Dodane dnia 17-02-2010 10:49 |
|
|
wyciek najlepiej sprawdzić wyłączając silnik w momencie kiedy włączy sie wentylator chłodnicy, wtedy temp. jest najwyższa a po zgaszeniu silnika nie ma obiegu i robi sie największe ciśnienie w układzie i każda nieszczelność da o sobie znać
też miałem wyciek który się ujawniał dopiero po mocnym rozgrzaniu i zgaszeniu silnika - w czasie gdy silnik był zapalony nic nie ciekło |
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 17-02-2010 11:39 |
|
|
rys napisał:
(2) jezeli cieknie chlodnica to jezeli nie da sie tego wykryc organoleptycznie to po prostu duza tektura pod przod samochodu i po pol godzinie mozna sprawdzic skad mniej wiecej kapie
W białym test tekturowy nie zadziałał.
Plama tworzyła się po lewej stronie (patrząc z perspektywy osoby grzebiącej pod maską, a nie kierowcy ), więc myślałam, że to źle skręcony cybant przy odpływie.
Okazało się jednak, po dokładnym obmacaniu tu i ówdzie, że płyn uciekał przy czujniku temperatury... który - z racji zerwanego gwintu w chłodnicy - został "wklejony" na swoje miejsce za pomocą... silikonu.
Sprawdź może, czy też nie masz jakichś ciekawych patentów.
|
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
rys
Użytkownik
Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09 |
Dodane dnia 17-02-2010 12:25 |
|
|
rozumiem ze bylo to slynne 944 na czarnych warszawskich blachach?
|
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 17-02-2010 12:30 |
|
|
rys napisał
rozumiem ze bylo to slynne 944 na czarnych warszawskich blachach?
Dokładnie tak.
|
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 17-02-2010 17:27 |
|
|
Jeżeli ktoś chce metodą pośrednią wyelimonować ewentualność uszkodzenia uszczelki pod głowicą proponuję wykonać test na obecność CO2 w układzie chłodzenia - bardzo trafne i w dużym stiopniu określa co i jak.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 17-02-2010 17:36 |
|
|
oo to jest dobre gdzie takie coś można przeprowadzić?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-02-2010 18:26 |
|
|
Rozumiem, że taki test można zrobić w każdym aucie? W dieslu też? Choć to auto
o którym piszę ma kożuch pod korkiem zbiorniczka wody, więc sprawa jest już
przesądzona niestety. Jaki to koszt mniej więcej? (tego testu)
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 17-02-2010 22:13 |
|
|
no dobra a sa jakies wystandaryzowane "normy" zuzycia sie plynu w chlodnicy ?
w sensie chodzi mi o to jakie ubytki sa w normie ?
ja ostatnio dolewalem plynu 2 dni po wyrazowie , no i wczoraj mialem pusto
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 17-02-2010 22:32 |
|
|
W szczelnym i sprawnym ukladzie plynu nie ubywa. Ja wlalem rok temu i caly czas jest stan.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Utrata plynu w ukladzie chlodzacym |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 17-02-2010 22:33 |
|
|
Pusto? Jak to pusto? Nie powinien się ulatniać, co najwyżej zestarzeć... (chociaż może lepiej nie )
Don't Call Me Zombie!!! |
|