Autor |
924 z sercem od 968 |
marphio
Użytkownik
Postów: 2
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.08.06 |
Dodane dnia 03-08-2006 11:28 |
|
|
Mam prośbę, niebawem stanę się posiadaczem 924 ale chciałbym w nim "nowy-inny" silnik 3l. od 968. Powiedzcie mi czy da rade wstawić go do 924. Znalazłem taki silnik na ebay 240 KM |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-08-2006 12:51 |
|
|
Da radę, ale do zwykłego 924 będzie ciężko. Do 924S o wiele łatwiej. Problemy w przypadku 924 to:
1. Mocowanie silnika - nie ma aluminiowej belki z poduszkami takiej jak w 924S,944.
2. Serwo hamulca i pompa będzie kolidować z kolektorem ssącym.
3. Będziesz musiał wymienić sprzęgło, wał (transslot), skrzynię, półosie, wydech, mocowania wydechu, przewody paliwowe, pompę paliwa, filtr paliwa, chłodnicę. Nie ma trych problemów w przypadku 924S - tu tylko trzeba przespawać portki (wyjścia kolektorów w 968 są pod innym kątem). Da się jeżdzić na translocie i skrzyni z 924S/944. Auto będzie piekielnie zrywne (krótkie przełożenia).
Nawet jakbyś wsadził mnotor 968 do zwykłego 924 to co z hamulcami ? . Zwykłe 924 ma tak fatalne hamulce, że płakać się chce. Pamiętam ten ból jak miałem 924 - 5 razy od 100 do 0 i koniec hamulców. Można się było zabić normalnie.....
CP9A/4G63
We are not what we own.
Edytowane przez tkacki dnia 03-08-2006 12:55 |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 03-08-2006 20:47 |
|
|
Wiem, że zrobie mały OT, ale przyznaje Takckiemu 100% racji, hamulce fatalne. Szczególnie na mokrym. Albo nie hamuje, albo wpada w poślizg. Na suchym coś tam hamuje, ale jak chcę mocniej, to już blokuje koła... Też tak macie? |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-08-2006 23:14 |
|
|
to ze blokuje to chyba normalne przy mocnym wcisnieciu - brak ABS. Jednak jak sie z wyczuciem hamuje mozna sie calkiem szybko zatrzymac bez poslizgu. Ja jestem raczej zadowolony, ale w poprzednim chyba bylo lepiej, nie wiem czemu.
a co do silnika to fajnie by 924 mialo duzy motor, ha ale i dobre hamulce!
Nie wiem jednak czy nie latwiej np kupic 944 bez silnika i wstawic ten od 968 - jedno takie jest w clubie PCP, nie wiem czy wlasciciel zadowolony z osiagow...ale jest spalone pod maska 944 na allegro, moze stanowic dobra baze.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Edytowane przez Abelard dnia 03-08-2006 23:16 |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-08-2006 00:57 |
|
|
ja nie mam nic do hebli. jak jest różnica sucho/mokro to może trzeba sie przyjżeć oponom. jak tlyko wymienie szczęki to bede miał heble jak marzenie
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
marphio
Użytkownik
Postów: 2
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.08.06 |
Dodane dnia 04-08-2006 17:09 |
|
|
Dzięki za rady - krótko skąd i za ile znaleźć 924S. Bo jeśli mam tyle zmieniać w złykłej 924 to sie wstrzymam z kupnej jej. Macie jakies info o sprzedarzy autka |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
andrzej
Użytkownik
Postów: 191
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 27.07.06 |
Dodane dnia 07-08-2006 01:10 |
|
|
marphio napisał/a:
Dzięki za rady - krótko skąd i za ile znaleźć 924S. Bo jeśli mam tyle zmieniać w złykłej 924 to sie wstrzymam z kupnej jej. Macie jakies info o sprzedarzy autka
Nie wiem skad wytrzasnąć 924s, ale jesli kolega miał na oku jakieś ładne zwykłe 924 i właśnie zrezygnował, to poproszę o cynk ;-)
Z góry dzieki |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 07-08-2006 21:49 |
|
|
Wojciek napisał/a:
Wiem, że zrobie mały OT, ale przyznaje Takckiemu 100% racji, hamulce fatalne. Szczególnie na mokrym. Albo nie hamuje, albo wpada w poślizg. Na suchym coś tam hamuje, ale jak chcę mocniej, to już blokuje koła... Też tak macie?
To chyba kwestia braku kolektora sily hamowania przod tyl....
nawet w 924S nadzwyczaj szybko blokuje hamulce... az sie dziwie, ze tak jest, ale spodziewalbym sie czasem ciut wiecej... niby nie jest zle...ale...
a jesli chodzi o hamowanie na mokrym to fakt, najwiecej do powiedzenia maja opony.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-08-2006 00:42 |
|
|
Hamulce w 924S/944 to bajka i rewelacja w porównaniu ze zwykłym 924. Trudniej nad nimi zapanować, jak nie ma ABS ale przynajmniej chcą hamować.
W 924 po rozgrzaniu hamuję się oczami lub krzykiem......
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 08-08-2006 11:58 |
|
|
nie ma co powtarzac do znudzenia jakie to hamulce w 924 sa fatalne bo nie sa, moze i dla wymagajacego uzytkownika (takiego ktory piec razy z rzedu hamuje ze 100 do zera jak to przytoczyl tkacki na przyklad pilatus czy skromnie ja gdzie na wyscigach nie raz odczulismy znaczne obnizenie efektywnosci hamulcow) fabryczny uklad hamulcowy nie wystarcza ale porownujac je np z innymi autami z lat 70 wypadaja swietnie a na dowod odesle marudziarzy do niemieckich czasopism z tamtych lat w ktorych dziennikarze chwalili m.in. wlasnie hamulce w 924 - a takie opinie nie biara sie z niczego
zeby od razu ukrucic dyskusje przyrownujace hamulce z 924 do wyrafinowanych rozwiazan technicznych aut z lat 70/80 ale o klase wyzszych skupmy sie raczej na autach tej samej klasy..
przykladowo podam tutaj forda capri 2.3s ktory co prawda mial juz zaciski dwutloczkowe ale jego uklad hamulcowy dzialal o wiele gorzej od ukladu w 924
z perspektywy czasu rozwiazania techniczne naszego ukladu hamulcowego (bebny z tylu, zaciski jednotloczkowe) moga budzic usmiech politownia ale mysle ze i tak zatrzymamy sie znacznie blizej niz niejeden plastikowy dupowoz lat 90..
i na koniec chcialbym jeszcze odniesc sie do porownania dwoch ukladow hamulcowych to znaczy tych w zwylkych 924 i tych w 924s/944. z oczywistych wzgledow w 924s/944 uklad jak i wiekszosc pozostalych rzeczy jest doskonalszy - to sa juz czesci porsche a 944 wprowadzili do produkcji po pieciu latach od wprowadzenia na rynek 924 (82r), 924s z ukladem od 944 od 85r, w ten sposob mozna porownac uklad 944 do ukladow 911 (964 i wyzsze) gdzie wlasciciele tych aut rowniez beda krecic nosem na hamulce tych poprzednich
tak wiec hamulce w 924 nie sa fatalne a jezeli komus blokuje kola czy wpada w poslizg na suchym to zastanowilbym sie nad regulacja badz wymiana gdyz nie jest to normalne
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 09-08-2006 22:01 |
|
|
Jakby to powiedziec, ja bym sie nie martwil jesli jestes w stanie zablokowac hamulce... raczej normalne nie jest jesli hamujac nie jestes w stanie doprowadzic do ich zblokowania, to by swiadczylo o ich beznadziejnej skutecznosci.
hamulce w 924 wystarczaly w latach 70, ale mysle ze musimy myslec dzisiejszymi kategoriami, kiedy hamowanie awaryjne za jakims nowym plastikowym autem, moze zakonczyc sie w jego zadzie.
Stad pogon do skuteczniejszych hamulcy w starych autach, to bardzo wazny element.
Bo nie ma sensu rozpisywac sie jak wspaniale hamulce mialo 924 30 lat temu, za to istotne jest co mozna zrobic zeby je usprawnic.
a ja czuje niedosyt hamowania nawet w 924S mimo, ze to inna bajka..
swoja droga, wiem juz ze moje S mogloby hamowac lepiej.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 09-08-2006 22:40 |
|
|
i ja wrzuce swoje 3 grosze.
moje pierwsze autko bylo z roku kadet 83, drugie z kadet 82, trzecie pasat 83 no i teraz porsche 78 .
po drodze prze krotkie okresy mialem mazde 9x z abs, peugota 9x z abs
i wiem:
1. dobre !!!! klocki , szczeki
2. dobre !!!! tarcze i bebny
3. dobre opony !!!! min (dwa komplety lato zima).
3. no i noga z wyczuciem!!!!!!!!!
nie trzeba chyba wspominac o sprawnym ukladzie.
Ja osobiscie nie moge przyzwyczaic sie do abs.
w te lato mialem dwa przypadki ze gosciu w kilkletnim dupowozie uciekala raz na przystanek drugi na chodnik by mi nie wjechac w dupe jak przyhamowalem. i ich abs pozwolil im tylko uciec.
Moze w rajdowej jezdzie sie za bradzo nie sprawdzaja ale na nasze drogi sa wzupelnosci wystarczajace.
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 10-08-2006 08:19 |
|
|
nie wiem, byc moze zalezy to od regionu kraju, ale moim zdaniem zbyt wielu idiotow jest na drogach, ktorzy nie rozumieja, ze Twoj bezpieczny odstep od samochodow hamujacych nie jest po to, zeby oni hamujac mogli sie w niego wcisnac odbierajac Ci 5 metrow na wyhamowanie...
pozatym w terazniejszych czasach glupi seat leon 1,8 T ma zacisk dwutloczkowy i tarcze 300mm... i hamuje wydajniej...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 10-08-2006 08:37 |
|
|
Hej,
Nie mówimy o normalnej jeździe. Dyskusja dotyczyła samochodu z silnikiem 968, 239 KM - stąd moje uwagi co do hamulców.
Zgadzam się z tym, że hamulce w 924 wystarczą do silnika 2.0 i normalnej jazdy.
Co do konstrukcji i lat.... Układ hamulcowy 944 został opracowany wcześniej niż układ z 924 (tu chodzi mi o przód w 924, bo tył to wiemy skąd jest wzięty). Hamulce 944/924T pochodzą z 911/928. Konstrukcja z początku lat 70-tych.
Pierwsze naprawdę dobre hamulce w świecie "watercooled" to 944T/944S. 4 tłoczkowe zaciski Brembo, ze stałym korpusem bez przesuwki.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: 924 z sercem od 968 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 10-08-2006 09:56 |
|
|
Biorąc pod uwagę siłę jakiej trzeba użyć do naciśnięcia hamulca to żenada jest. Czuję się jakby wcale nie było wspomagania. Aż sprawdziłem czy rzeczywiście to serwo działa odłączając je.
Jeździłem całkiem długo mercedesem w123 z 1976 (czyli wcale nie nowsza konstrukcja niż 924) i była bajka - mówię o sile nacisku na pedał. A auto waży ponad 2 tony zdaje się.
Dodam jeszcze, że wywaliłem trójnik z rurki idącej do serwa i podłączyłem kolektor bezpośrednio pod serwo...
Czy są skuteczne i wystarczające to już inna sprawa.
Edytowane przez juras dnia 10-08-2006 10:49 |
|