Autor |
Ginie zapłon po odpaleniu |
Borys
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.07 |
Dodane dnia 04-01-2007 12:02 |
|
|
witajcie!!!
Mam taki problem a raczej miałem rozwiązałem go niczym podwórkowy mechanik!!
Ale do konkretów odpalam mojego prosiaka i odpala bez problemów, ale w chwili, gdy puszczam zapłon auto gaśnie! Czyli gdy rozrusznik chodzi i kreci silnikiem iskra jest puszczam zapłon iskra ginie i koniec.
Sprawdzałem stacyjkę na krótko tez tak jest rozrusznik nie kreci auto gaśnie, sprawdziłem wszystko moduł to kilka sprawdzałem to samo cewka nie logiczne, ale przekaźnik pompy.
A jak to rozwiązałem mówię jak najtańszy mechanik pociągałem plusa do cewki od stacyjki i auto jeździ bez zarzutu, ale mnie to meczy, bo musi być to wszystko tak jak się należy.
Może wiecie, co to może być, bo mi już ręce opadają ja myślałem jeszcze o elektromagnesie w rozruszniku, ale wyeliminowałem go, bo wymieniałem na nowy przy okazji robienia rozrusznika, ale może to on padł!!
Proszę chłopaki o jakieś wskazówki!!!! |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 04-01-2007 13:36 |
|
|
Samochod zapala bo cewka lub zaplon dostaje napiecie z rozrusznika w momencie startu. Przyczyn moze byc kilka. Zaczne od najprostszych:
Uszkodzony przewod rezystancyjny od modulu do cewki (bialo-zielony)
Uszkodzona stacyjka (juz wyeliminowales)
Uszkodzona elektryka.
Zrob tak - wez zarowke (nie miernik) i sprawdz czy jest zasilanie na kostce 6-pinowej przy module zaplonowym po wlaczeniu stacyjki (przewod brazowy to masa a czarny to +12V) Jesli prad bedzie oznacza to ze jest gdzies przerwa na przewodzie rezystancyjnym (bialo-zielony) od tej zlaczki przy module do cewki. Jesli pradu brak to musisz szukac przerwy na czarnym przewodzie zasilajacym od zlaczki do bezpiecznikow i dalej do stacyjki. Moze byc tak ze upalila sie lub wysunela wtyczka z tylu w puszcze bezpiesznikow od wiazki silnika. Koloru nie pamietam. I Uwaga! Nie podlaczaj cewki na drut do zasilania bo w obwodzie jest przewod rezystancyjny (1,5 Om redukujacy prad do ok 4A) ktory wtedy pomijasz i przez cewke, modul i obwody plynie bardzo duzy prad (ok 8-10A) co grozi zjaraniem modulu, cewki,przewodow lub wtyczek!!! |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
Borys
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.07 |
Dodane dnia 05-01-2007 10:37 |
|
|
wielkie dzieki za wskazówki wiesz ja juz tak troche jezdze odkładajac te robote ale jak z tym walczyłem to wszystko przejzałem ze schamatami ale troche mi wyjasniłeś sparawe i przejze to nie długo i poinformuje o efektach
dzieki Pozdro!!! |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 05-07-2007 09:30 |
|
|
Dolaczam sie do tematu, bo przyczyna raczej ta sama.
Jakis czas temu pisalem, ze mi zapolon bredzi...
Ostatnio wogole przestal zapalac, a objawy mialem dokladnie takie same jak Borys, tyle, ze dalem do kumpla do warsztatu do naprawy, ktory problem rozwiazal nieco inaczej.
Stwierdzil, ze modul padl, wiec wsadzil mi modul z poldka, popodpinal kable i dziala. Przy okazji wymienil mi baczek przy aparacie, bo mowi, ze tamten mialem nieszczelny i puszczal. Nie wiem dokladnie gdzie sie wpial z tym modulem, bo jeszcze go nie pytalem, ale pompa paliwa chodzi mi caly czas po przekreceniu stacyjki, ale to detal jak sadze.
Co jest wazniejsze teraz... otorz przy 3000obr silnik ma problemy, zeby wejsc na obroty (przy obciazeniu tylko), ale jak juz przejdzie przez ok.4000 zaczyna rwac jak szatan.
Czyli cos jest nie tak z zaplonem w zakresie 3000-4000 - pozostaly zakres jest jak najbardziej ok.
I tu pytanie do elektrykow: czy to jest kwestia modulu, ze tak sie dzieje (choc niesadze), czy raczej wymienionego opoznienia zaplonu? Wyglada dokladnie identycznie jak nasze oryginalne i podobno jest to jedyny baczek tego typu i w kazdym aucie jest taki sam.
ps pomozcie, bo juz powoli brakuje mi wytrwalosci i coraz czesciej zastanawiam sie, czy go nie sprzedac
Wiecznie cos jest nie tak ehhhh
|
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 06-07-2007 18:45 |
|
|
Zero pomyslow? :/
|
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 12-07-2007 08:56 |
|
|
Anyone?
|
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 12-07-2007 12:25 |
|
|
z poloneza ? moze dlatego ?
doprowadz do oryginalu i pewnie nie bedziesz mial problemow.
ew tak jak ja mam wlozony caly capolon z audi 80 moge dac foty jak to wyglada.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 12-07-2007 18:18 |
|
|
Daj foty Drwalu, bo moze faktycznie. Nie sadze, zeby to bylo przez modul, ktorego zadaniem jest tylko wzmacnianie impulsow...
|
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 13-07-2007 23:17 |
|
|
jacek, foty dopiero jutro - przepraszam,
mam prace na drugi etat i niedawno wrocilem do domu...
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 16-07-2007 16:44 |
|
|
Z własnego doświadczenia:
---- Historia I ------
1. pan mechanik: zepsuty moduł Panie - nigdzie takiego nie dostaniemy, do widzenia
2. pan mechanik nr 2: zepsuty moduł Panie - nigdzie takiego nie dostaniemy ale naprawię. Po 30 min. z lutownicą w ręce, wymianie 2 diód i opornika - nie naprawię.
3. Poszukiwacze zaginionej masy, czyli co tu tak iskrzy. Przy dokręcaniu zdjętego modułu nie zwróciłem uwagi, że mam przekręcony kluczyk w stacyjce i zaczęło iskrzyć, ale to mało ważne - ważniejsze, że zakręcił pompą paliwa . Tu go miałem - aby modół działał potrzeban jest dobra masa zarówno do brązowego kabelka z oczkiem jaki wystaje z modułu, jaki i do samej jego obudowy. Wystarczyło wyczyścić dobrze punkt styku z karoserią.
---- Historia 2 ------
Auto przerywa, krztusi się, kaszle - grypa pomyślałem. Po kilku dniach bezproblemowej jazdy stanął na amen. Poprawianie masy na module nic nie dało - iskry jak nie było, tak nie ma. Jako, że jestem informatykiem i rozwiązania "włącz, wyłącz, a samo się naprawi" nie są mi obce, zacząłem ruszać wszelkiego rodzaju wtyczkami i o dziwo pomogło. Streszczając - zielony kabelek łączący moduł z aparatem (wpięty z boku aparatu) miał zwarcie. Ten kabelek mimo, że wygląda jak jednożyłowy w istocie jest dwużyowy-koncentryczny (z "gorącym" przewodem w środku oczywiście). U mnie przetarł się w pobliżu wtyczki do aparatu zapłonowego.
Wiem, ze obie historie mrożą krew w żyłach ale dobrze się kończą więc opublikowałem je przed 23.00 GTM .
ElastiC - jak mam dość 924 to patrzę na ten Twój podpis i myślę sobie... skoro u niego "da się" to i u mnie musi. Nie sprzedawaj chyba, że kupujesz Carrerę GT....
pzdr
jacek(pilatus)
Edytowane przez pilatus dnia 17-07-2007 12:49 |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 18-07-2007 07:03 |
|
|
okay, wkoncu mialem 5sekund czasu na foty
mam nadzieje ze to chociaz nasunie na mysl jak ew mozna, zaplon jest z audi 80
[img]http://img204.imageshack.us/img204/6198/s5022744pm6.jpg[/img]
[img]http://img101.imageshack.us/img101/3886/s5022745xa6.jpg[/img]
[img]http://img75.imageshack.us/img75/8272/s5022746xx5.jpg[/img]
jak chcesz dokladniejsze zdjecia albo jakis opis to mow. w tym tygodniu bede mial luzniej wiec moge pomoc.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 18-07-2007 07:06 |
|
|
aha...
mialem aparat ( helatron czy jakos tak to sie wabi do vw/audi) i kupilem modul ( tzn dobrali mi do aparatu )
i git
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 18-07-2007 11:39 |
|
|
Wydaje mi sie, ze twoje teorie drogi Pilatusie sa bardzo prawdopodobne...
A co do tej Carrery, to... a np. 968 tez moge, czy tylko Carrera wchodzi w rachube?
Dobrze, ze mi przypomniales o moim obrazeczku - to buduje
Dzieki drwalu za foty - u mnie rzezba wyglada podobnie
|
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 12-05-2008 21:52 |
|
|
Odgrzewam temat, ponieważ problem mam podobny...
Prosiak jest z 85 roku, więc ma elektroniczny moduł zapłonowy.
Silnik jako tako odpala na zimnym. Działa przez 60 - 120 sekund, a potem gaśnie. Jeżeli jest ciepły z odpaleniem są większe problemy.
Próbowałem podawać napięcie bezpośrednio na cewkę, a także bezpośrednio na moduł zapłonowy -efekt jest ten sam...
Dziwi mnie fakt, że silnik jakby działa poprawnie, nagle się namyśla i obroty powoli spadają do zera...
Co może być przyczyną???
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 13-05-2008 08:41 |
|
|
Zastanawiam się cały czas nad moim problemem z gasnącym silnikiem i tak sobie myślę czy to przypadkiem nie jest wina zaworu dodatkowego powietrza? Może to on jest przyczyną powolnego spadku obrotów prowadzącego do gaśnięcia silnika?
Jaka jest funkcja tego zaworu? Kiedy się otwiera/zamyka? Co steruje jego pracą?
Na razie przypuszczam, że otwarcie światła zaworu powoduje dopływ większej ilości powietrza (ale po co?), a jego pracą steruje jakiś czujnik temperatury (hmm -który?).
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 13-05-2008 09:34 |
|
|
Na pewno zawór dodatkowego powietrza nie będzie powodował takich objawów. Jego pracą nie steruje żaden czujnik, on jest po prostu na stałe podłączony do prądu i w miarę jak się nagrzewa to się domyka (ale i tak nie całkowicie raczej).
Masz jakiś inny problem :] i niekoniecznie z zapłonem. Z benzyną raczej.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 13-05-2008 09:39 |
|
|
Jesli chodzi o zawor powietrza to nie jest on niczym sterowany - jest wpiety razem z pompa paliwa i w poczatkowej fazie (na zimno) jest lekko uchylony po czym po jakims czasie (jest w haynesie) sie zamyka. pomijam na razie fakt ze zamyka sie on rowniez od nagrzanego silnika bez pradu. Problemem moze byc rowniez warm up regulator - bo rowniez po jakims czasie zaczyna zwiekszac cisnienie na iglicy rozdzielacza paliwa zmniejszajac dawke paliwa. Co do zaplonu to raczej dziwna bylaby sytuacja zeby po jakims czasie zaczynal gubic iskre... A jak trzymasz go lekko na gazie tak zeby utrzymac obroty to tez w pewnym momencie gasnie? sprobuj odpiac warm up regulator czy to cos pomoze pozniej zawor powietrza. musisz zlokalizowac czego mu brakuje. |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 13-05-2008 10:53 |
|
|
Dzięki za informacje odnośnie zaworu dodatkowego powietrza.
Reasumując:
1.Na zimno jego światło powinno być całkowicie otwarte (czy tak?).
2.Jest on na stałe podpięty do zasilania, które jest podawane po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon".
3. Jego nagrzewanie powoduje przymknięcie zaworu, a w efekcie zmniejszenie dodatkowego powietrza.
4. Nagrzewanie zaworu dodatkowego powietrza powoduje:
a. prąd opisany jak wyżej
b. bardzo dobry kontakt fizyczny z nagrzanym kolektorem dolotowym.
Jaki wpływ na silnik ma zamknięcie/otwarcie zaworu dodatkowego powietrza?
Michal928: jeżeli trzymam wciśnięty pedał gazu (nie ważne czy lekko czy mocno) silnik i tak powoli traci obroty i w końcu gaśnie. Na dodatek jeżeli spinam 5 wtryskiwacz na krótko sytuacja poprawia się niewiele.
W jaki sposób mam odpiąć warmup regulator? Czy po prostu odpiąć jego zasilanie, czy odkręcić przewody paliwowe na rozdzielaczu paliwa?
Juras: jaki problem z benzyną sugerujesz? Za słaba pompa paliwa? (to akurat można sprawdzić w miarę prosto -wystarczy litrowa butelka ) A może coś nie tak z powrotem paliwa do baku? -jaki tu byłby efekt? Pytam o to, ponieważ ten samochód ma coś mocno pokombinowane z przewodami paliwowymi w okolicy zbiornika paliwa...
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 13-05-2008 11:51 |
|
|
1. Niekoniecznie - zależy od temp otoczenia. Ale "na zimno" powinien być bardziej otwarty niż kiedy podepniesz go na parę minut do prądu (podciągając na próbę kable z aku).
2. Myślę, że raczej zasilany jest dopiero po uruchomieniu silnika (wtedy kiedy chodzi pompa paliwa?)
3. Tak.
4. Nagrzewanie poprzez kontakt z kolektorem oraz ogrzewanie jego grzałki prądem. Pamiętam, że mi się kiedyś odpiął od prądu to nie wystarcza samo ogrzewanie od kolektora - miałem zbyt wysokie obroty.
Wpływ: ma utrzymywać obroty na biegu jałowym w okolicach 1000 obr/min.
Warmup odpiąć od prądu i sprawdzić czy przestanie gasnąć. W dalszej kolejności polecam przeróbkę opisaną przeze mnie w "jak to zrobić" (sprawdzenie ciśnienia sterującego manometrem). To powinno dużo wyjaśnić.
Jeszcze jeden trick - zdejmujesz filtr powietrza, uruchamiasz silnik - chodzi, jak zaczyna przygasać ręką wychylasz delikatnie klapę przepływomierza - w górę albo w dół. Jeśli chodzi jak wychylasz w górę znaczy, że brakuje mu paliwa, jeśli chodzi jak ciągniesz w dół - znaczy, że ma za dużo paliwa.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Ginie zapłon po odpaleniu |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 13-05-2008 12:27 |
|
|
Ad.1 zależność stopnia otwarcia zaworu od temperatury zewnętrznej wyjaśnia niewielkie otwarcie w wysokiej temp zewnętrznej.
Ad.2 Faktycznie sprawdzę czy zasilanie na zaworze pojawia się wraz z zasilaniem pompy paliwa -to jest właściwie logiczne
Ad.4 Wniosek: zawór otwarty=dużo dodatkowego powietrza=obroty biegu jałowego wyższe od normalnych?
Teraz już rozumiem sens tego zaworu: on po prostu zapewnia dopływ powietrza do kolektora dolotowego wystarczający do utrzymania właściwych (około 1000) obrotów silnika, w momencie kiedy przepustnice są całkowicie zamknięte, czyli pedał gazu nie jest przyciśnięty. Jest to takie obejście przepustnic.
Co zatem odpowiada za dopływ paliwa w ilości wystarczającej do utrzymania obrotów biegu jałowego? Czy za to jest odpowiedzialne małe walcowate "coś" pod rozdzielaczem zapłonu z dwoma przewodami? (hmm, to jest jakiś dodatkowy zawór? -u mnie coś takiego występuje).
Ponadto zadaniem warmup regulatora jest sterowanie wychyleniem iglicy w rozdzielaczu paliwa, a w konsekwencji ilości paliwa, które trafia do wtryskiwaczy?
Jakie parametry pracy silnika decydują o ciśnieniu w warmupie? Czy jest to znów temperatura? To znaczy: jaki czujnik powoduje podanie zasilania na warmup?
No i jak rozumiem paliwo w przewodach prowadzących do warmupa jest wykorzystywane w tym przypadku jako płyn sterujący wychyleniem iglicy, a w konsekwencji pracą rozdzielacza paliwa?
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|