Autor |
Moje problemy z 944 84' |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 04-06-2012 21:14 |
|
|
Witam. Autko w końcu odebrałem od mechanika (pisałem w innym temacie z 2 miesiące temu) no i pojawił się nowy problem. Mocno słyszalne stuki na tylnej osi? Stuki zależne sa od prędkości auta. Jak mocno przyśpieszam nie czuć ani nie słychać, jednak bez gazu i na "lekkim" gazie mocno słyszalne i wyczuwalne.
Nie wiem, może łożyska do wymiany?
Wie ktoś co to może być? I jak to naprawić? później postaram się nagrać ten dźwięk.
Model 944 rocznik 84 2.5 l 163 km.
Z góry dzięki za pomoc
E: W końcu rozkodowałem VIN ( dzieki Lamer!)
Engine code:M44.05
Transmission Code:G016.J
A model z roku 85 mimo ze wyjechał trochę wcześniej z fabryki.
I164 TIRES 215/60 VR 15 - INSTEAD OF 195/65 VR 15
I261 OUTSIDE MIRROR - PLAIN PASS SIDE
I429 WHITE FOG LIGHT
I431 WHITE FOG LIGHT
I440 MANUAL ANTENNA - 4 SPEAKERS
I567 TINTED WIDSHIELD - UPPER DARKER
I650 REMOVEABLE SUN ROOF
I686 BLAUPUNKT LUDWIGSBURG SQM 26 ARI RADIO
I715 CONTROL PV-U PRODUCTION PILOT RUN
M404 Anti-roll bar front and rear
M418 Side protection moldings
M423 Holder for cassettes and coins
M425 Rear window wiper
M657 Power assisted steering
Edytowane przez DaGrz dnia 27-09-2012 21:34 |
|
Autor |
RE: Stuki z tyłu |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 04-06-2012 22:28 |
|
|
łozysko zwykle wyje a nie stuka, stukanie moze dochodzic z przegubu półosi, kiedy podkładasz mocno do pieca luzy w przegubie 'kasują" się i nic nie słychać, kiedy jedziesz spokojnie wtedy bebechy w przegubie sobie latają i hałasują. Najlepiej wejść pod auto i sprawdzić. A jeżeli nie przegub to moze być skrzynia. zdarzało sie w 944 że rozlatywały sie kosze dyferencjału co było spowodowane jazdą autem z uszkodzonym tłumikiem drgań w tarczy sprzęgła.
|
|
Autor |
RE: Stuki z tyłu |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 04-06-2012 22:38 |
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź, ale czy można troszkę bardziej na polski;] A jak sprawdzić ten przegub? Albo skrzynię? Bo w sumie zielony jestem w tych sprawach. |
|
Autor |
RE: Stuki z tyłu |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-06-2012 23:24 |
|
|
Podnieś auto z jednej strony (bez hamulca ręcznego, czyli musisz przód auta zablokować).
Ruszając kołem i oglądając przeguby (jak duży jest luz, czyli ile się rusza luźno jedna
część zanim ruszy się druga). Oczywiście kołem ruszaj do przodu do tyłu. Następnie
druga strona. Najlepiej podjedź do jakiegoś warsztatu żeby przejrzeli układ napędowy.
Może też być skrzynia biegów, mogą być łożyska, poduszki skrzyni (?).
Następnym razem proponuje kontynuować stary lub ten wątek
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Moje problemy. |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 05-06-2012 23:22 |
|
|
Ten problem został rozwiązany - okazało się, że łożyska się poluzowały, jednak to już rozwiązane.
Jednak kolejne pytanie.
Klakson nie działa - co może być przyczyną? |
|
Autor |
RE: Moje problemy. |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-06-2012 00:06 |
|
|
Przekaźnik? Sam klakson? Zerdzewiały krzyżak? Oderwana masa od maglownicy?
Może się przewód w kierownicy wypiął?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Moje problemy. |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 06-06-2012 00:08 |
|
|
Czyli mam już pierwsze rzeczy do sprawdzenia. Prawdę mówiąc jeszcze nic z tym nie robiłem, ale brak klaksonu trochę mi przeszkadza.
Znów dzięki za odpowiedź. Posprawdzam i napiszę. |
|
Autor |
RE: Moje problemy. |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 11-06-2012 21:48 |
|
|
No to kolejna dawka problemów.
1. Światła postojowe - obudowy szklane od zewnętrznej strony są matowe/zabrudzone - nie pomógł rozpuszczalnik, ani płyn do szyb. Macie może jakiś sposób by polepszyć przejrzystość szkła?
2. Wycieraczki, a raczej ich głośność. Po kompletnej rozbiorce, doszedłem do wniosku, że to wina łożyska w silniku wycieraczej. Czy normalnie w sklepie dostanę zamiennik? NSK 6000Z ( na necie widziałem, ale czy to to samo?)
3. Halogeny w dolnym zderzaku - mimo podłączenia nie świecą. I prawdę mówiąc nie wiem co jest nie tak. Sprawdziłem tylko bezpieczniki i jest wszystko ok.
4. "szpara" między szybą przednią a maską - tak ma być? bo kurde nawet pod pewnym katek aku mi widać.
5. Nawet ze 2 h po jezdzie maska jest ciepła, a silnik gorący. Jednak czujnik temperatury nie wykazuje jakiś gwałtownych wzrostów. Czy to jest normalne? + Czy można zabezpieczyć czymś od wewnątrz maskę, by nie powiększać "plamy" na masce?
Sorry za te wszystkie pytania, ale dopiero się uczę tego Autka, a wcześniej mechanika nie była moim konikiem..
Oczywiście manual heynesa ściągnełem i staram się używać.
Edytowane przez DaGrz dnia 11-06-2012 21:48 |
|
Autor |
RE: Moje problemy. |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-06-2012 23:07 |
|
|
2. Skoro łożysko tak opisane i ten sam opis w necie (a wygląd podobny) to pewnie to
samo. Chyba że to nie opis typu łożyska.
4. Tak ma być
5. Ten typ tak ma. Zimą nie będzie tego "problemu" Oryginalnie były wygłuszenia
(może masz) pod maską, ale nie wiem czy termicznie pomagały.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Moje problemy. |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 12-06-2012 00:15 |
|
|
Ad1. Szkło skutecznie poleruje się tylko czymś twardszym od niego. Tlenek ceru- można kupić tu i ówdzie, jest też na allegro. Trzeba działać bardzo uważnie, by szkło grzało się możliwe równomiernie i nie pękło. No i żeby fal nie porobić. Testy proponuję porobić na czymś innym albo w ogóle oddać to zadanie komuś innemu, np. "tunerom" co ze zwykłych lamp robią tzw. klary. Zebranie warstwy brudu i odprysków nie powinno być dla nich jakimś wyzwaniem.
Ad5. W lecie to raczej normalne, moje czwórki też stygną powoli.. przy wysokiej temperaturze otoczenia silnik i osprzęt zamknięte pod maską nie mają dokąd tak błyskawicznie oddać swojej ciepłoty. Na masce nie musi być nic, a jeśli coś ma być, to może mata bitumiczna z powłoką aluminiową, dedykowana do ścian grodziowych silnika, odporna na wysoką temperaturę? Tylko to nie spowoduje szybszego ochładzania silnika..
Edytowane przez Cyryl dnia 12-06-2012 00:18 |
|
Autor |
RE: Moje problemy. |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 12-06-2012 00:46 |
|
|
1. Chyba tak jak pisał Cyryl tylko jakaś polerka szkła... albo wymiana na inne w lepszym stanie.
2. Jeśli to łożysko to 6000Z to dostaniesz je w pierwszym lepszym sklepie z łożyskami i nie powinno być najmniejszego problemu z dostępnością. U mnie w firmie się takich używa do elektro-pompek i zawsze są dostępne
3. Sprawdź czy żarówki są ok. Podaj + na halogen i sprawdź czy świeci. Jak nie zaświeci to sprawdź czy masa dochodzi. Jak masa i + jest ok a żarówka nie świeci.. wymień żarówkę. Halogeny zapalają się jako dodatkowe długie światła - czyli dopiero jak włączysz długie to powinny świecić.
4. Ta szpara jest dość dziwna... ale tak ma być i faktycznie jak się człowiek przyjrzy to widać i aku i nawe coś więcej
5. To zupełnie normalne. Silnik za szybko nie stygnie, a maska jest dość blisko silnika. I tak długo jak silnik jest ciepły będzie się od niego grzać. Dotyczy to zwłaszcza prawej strony maski czyli bezpośrednio nad silnikiem Czytaj tak ma być! Ewentualnie można podkleić jak napisał Cyryl taką matą... oryginalnie powinna być tam taka pianka, gąbka czy coś w tym stylu.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Moje problemy. |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 19-06-2012 22:09 |
|
|
1. Polerowanie reflektorów i reszty świateł narazie odstawie w czasie.
2. Łożysko przy silniczku wycieraczek wymieniłem - teraz w końcu słyszę silnik jak deszcz pada Jednak prędkość wycierania jest niska - chyba to wina "słabego" silniczka?
3.Jeszcze nie sprawdzałem - prawdę mówiąc nie wiem jak się za to zabrać.
4. Ok. Przyjmuję do wiadomości jednak chyba trudno przez to utrzymać czystość w środku...
5. Ok;]
6. Nadal w sumie nie wiem co z klaksonem. W Haynesie nic nie mogę znaleźć. Tylko to co mam pod kierownicą. Mechanizm klaksonu jest obok...?
7. Pompka do spryskiwaczy - czy zamiast orginalnej pasuje np ta?
http://allegro.pl/pompka-silniczek-spryskiwaczy-porsche-911-924-928-i2399918493.html Orginalnie jest ta: http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?partnumber=92862807401&utm_source=cj&utm_medium=cpl&utm_campaign=cj
8. Czego używacie do tapicerki? Bo prawdę mówiąc czyszciłem już 2 środkami, ale po kilku dniach traci połysk.
9. Nie znalazłem też informacji o tym jak antenę się wysuwa. Możecie mnie oświecić?
Z góry dzięki za pomoc!
Edytowane przez DaGrz dnia 19-06-2012 22:42 |
|
Autor |
RE: Moje problemy. |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-06-2012 22:37 |
|
|
Ad. 6 Klaksony masz przed lewym przednim kołem pod zderzakiem/błotnikiem,
generalnie w lewym przednim rogu auta Przekaźnik klaksonu masz tam gdzie resztę
przekaźników.
Jakiś wysyp usterek z klaksonami
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 20-06-2012 00:11 |
|
Autor |
RE: Moje problemy z 944 84' |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 20-06-2012 09:35 |
|
|
Ad 1. Czy jest sens polerować przy tej cenie ? http://allegro.pl/golf-i-ii-lt-transporter-szklo-reflektora-l-p-i2388405484.html
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Moje problemy z 944 84' |
misyogin
Użytkownik
Postów: 108
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.03.10 |
Dodane dnia 20-06-2012 10:22 |
|
|
7. ta pompka z allegro u mnie pracuje pieknie juz pol roku
'Granacik' - 944 S2 '90/'91 - wspomnienia |
|
Autor |
RE: Moje problemy z 944 84' |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 21-06-2012 20:00 |
|
|
Będę kopiował i aktualizował problemy, może kiedyś z tego ładna telenowela wyjdzie.
1. Polerowanie reflektorów i reszty świateł narazie odstawie w czasie.
Juras ma rację. szkoda zachodu. W przyszłości kupię i wymienię. Mam nadzieje, że z tym nie bedę miał problemu;]
2. Łożysko przy silniczku wycieraczek wymieniłem - teraz w końcu słyszę silnik jak deszcz pada Jednak prędkość wycierania jest niska - chyba to wina "słabego" silniczka?
3.Halogeny w dolnym zderzaku. Jeszcze nie sprawdzałem - prawdę mówiąc nie wiem jak się za to zabrać.
4. Szpara między szybą a maską. Przyjmuję do wiadomości jednak chyba trudno przez to utrzymać czystość w środku...
5.Wysoka temp silnika. Też przyjmuję do wiadomości ;]
6. Nadal w sumie nie wiem co z klaksonem. W Haynesie nic nie mogę znaleźć. Tylko to co mam pod kierownicą. Mechanizm klaksonu jest obok...?
W tej mojej małej stłuczce chyba go straciłem. Na szczęście allegro mi coś doradzi. Mam nadzieję że samo podłączenie starczy by działał.
7. Pompka do spryskiwaczy - czy zamiast orginalnej pasuje np ta?
http://allegro.pl/pompka-silniczek-spryskiwaczy-porsche-911-924-928-i2399918493.html Orginalnie jest ta: http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?partnumber=92862807401&utm_source=cj&utm_medium=cpl&utm_campaign=cj
Misyogin - dzięki za info. Zakupię!
8. Czego używacie do tapicerki? Bo prawdę mówiąc czyszciłem już 2 środkami, ale po kilku dniach traci połysk.
9. Nie znalazłem też informacji o tym jak antenę się wysuwa. Możecie mnie oświecić?
10. 4 fajki przewodów oznaczonych FRJ 1 .. 4. Wychodzą z wiązki przewodów która zasila reflektor w nosie, migacz i halogen. Nie wiem do czego to służy, ale nie lubie jak cos mi wisi;p Może mnie ktoś oświecić do czego to?
11. Wskaźnik ilości paliwa w baku. Drga, skacze i napewno nie pokazuje poprawnej wartości ( tankuje ok 30 l a tu mi do pelna bak pokazuje/ zaświeca się kontrolka rezerwy, a wskazówka na 1/3) Wiem, że coś w Haynesie jest, ale może już ktoś to miał wcześniej i wie jak to szybko naprawić?
12. Mam felgi cookie cutters ( wiem, pisałem o fuchsach - mój błąd świeżaka) w średnio słabym stanie. Bawić się w szlif/polerkę czy szukać nowych?
Dzięki jeszcze raz za pomoc w odzyskaniu przez tego Prosiaczka blasku;]
Edytowane przez DaGrz dnia 23-06-2012 23:52 |
|
Autor |
RE: Moje problemy z 944 84' |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 07-07-2012 21:34 |
|
|
NIestety zauważyłem że doszedł kolejny problem:
13. Wyciek z chłodnicy? Sprawdziłem na tyle na ile mogłem bez rozbierania i nie widzę przecieków, dodatkowo 2 mce temu chłodnica była sprawdzana pod ciśnieniem. Jednak płyn chłodniczy znikł.
14. To samo z olejem - znika. Wiem, że silnik troche bierze sam z siebie, ale przy kolektorach widać delikatne mokre ślady + plamy pod kołem pasowym??
Wie ktoś co na to poradzić? |
|
Autor |
RE: Moje problemy z 944 84' |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 07-07-2012 22:15 |
|
|
Ad,10 - najprawdopodobniej jest to oryginalne miejsce do podłącznia przeciwmgielnych.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Moje problemy z 944 84' |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 07-07-2012 22:40 |
|
|
browar napisał/a:
Ad,10 - najprawdopodobniej jest to oryginalne miejsce do podłącznia przeciwmgielnych.
Ale 4 w jednym miejscu? |
|
Autor |
RE: Moje problemy z 944 84' |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 08-07-2012 11:46 |
|
|
DaGrz napisał/a:
2. Łożysko przy silniczku wycieraczek wymieniłem - teraz w końcu słyszę silnik jak deszcz pada Jednak prędkość wycierania jest niska - chyba to wina "słabego" silniczka?
Moim zdaniem cały mechanizm wycieraczek do rozebrania.
Problem wycieraczek zaczyna się moim zdaniem w trzpieniach - bolcach na których osadzone są wycieraczki , oryginalnie są chyba chromowane, niestety po latach chrom się wyciera i wchodzi korozja i zaczyna stawiać opór.
Ja swój mechanizm rozebrałem po tym jak w deszczu stanął kompletnie i problem był właśnie w bolcach.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|