924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 14-07-2014 20:45
Dzień dobry, tu Gdańsk.

Przymierzam się, jak niektórym już wiadomo, do dużej ingerencji w poczciwy silnik z LT-ka...

Pilatus jest wśród nas najdalej w lesie, bo planował blok smiley

Ja chcę założyć bardzo długi wałek, rzucić większe zawory, doprężyć silnik i odelżyć cały układ... I zaczynają się schody.

Zanim silnik Zielonego pojechał cieszyć Sobka, pomierzyłem trochę... Mam też głowicę z Nataliowego anglika... Wyszło tak, jak widać na załączonym obrazku.

Podałem kilka wymiarów. Według danych, które da się znaleźć na amerykańskich stronach internetowych, wznios makymalny zaworów dla standardowego wałka 924 wynosi 12mm. Nie wiem, ile szlifowana była głowica z Anglika, jeżeli wierzyć temu, co zmierzyłem, wystarczyłoby blok splanować o 0,2 mm i mamy silnik kolizyjny!

Ba! Wychodzi na to, że muszę frezować tłoki ( przy założeniu, że powiększę zawory) ! Dla mojego wałka wznios zaworów w górnym martwym wynosi 4mm, natomiast sugerowana kompresja 12:1, co każe splanować blok o około 2mm. W górnym martwym zawory co prawda mijają tłoki, ale przy tak długim czasie otwarcia zaworów myślę, że jest duża szansa, że otwierający się zawór "dogoni" opadający tłok.

Darujcie jakość rysunku przy sprężynach zaworowych, negocjuję z CatCams ofertę i potrzebowałem rozmiarów sprężyn w stanie swobodnym... Postaram się na dniach rozrysować krzywkę oryginalną 924 i zasymulować krzywkę o większym czasie otwarcia zaworów..

Nigdzie nie znalazłem tematu ( ani tu, ani na 924board ) , gdzie byłoby to wszystko ładnie opisane. Zakładam więc własny.

EDIT: Jak dobrze sprawę przemyśleć, to 1mm zdjęte z bloku może być niekolizyjne, jeżeli sprężyny po zerwaniu paska zdążą cofnąć zawory w odpowiednie miejsce, zanim wał korbowy obróci się na tyle, żeby zawory znalazły się w pozycji "jałowej". Zdejmując głowicę zauważycie, że zawsze któreś dwa zawory są choć odrobinę otwarte. Postaram się zmierzyć tą "odrobinę"




Pumba dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Pumba dnia 14-07-2014 22:19
Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 15-07-2014 00:48
Nie mierz odrobiny, tylko zmierz maksymalne otwarcie. Trzeba zakładać najgorszą
wersję. A tak zaczynając od początku. Projektujesz silnik zaczynać od skrzyni biegów
czy nie? smiley No dobra, trochę przesadziłem, ale zadam jeszcze jedno pytanie, czemu
chcesz zrobić coś niewykonalnego i stworzyć silnik bezkolizyjny przy tej kompresji?
A właściwie stopniu sprężania po polski, nie mylmy pojęć, bo dyskusja straci sens.
Pilatus ma silnik kolizyjny, st. sprężania chyba 11,5:1? Mam zapisane w pięknym pliku
do liczenia parametrów silnika, ale na kompie który uległ awarii... postaram się to
wyciągnąć w tym lub przyszłym tygodniu. Myślę, że nie ma sensu zastanawiać się
czy silnik będzie kolizyjny czy nie. Ważne, żeby tak jak piszesz zawór nie dogonił
tłoka czy odwrotnie przy 9k obrotów.

Mierzysz sprężyny? Może warto dać twardsze? Wtedy będzie mniejsza szansa, że
coś się dogoni.

Ciachu ma zdjęte 1,0mm z bloku i silnik nadal nie jest kolizyjny. Głowicy nie da się
szlifować w nieskończoność, bo zaczniesz wchodzić w kanały wodne i olejowe.
Też myślałem nad CATCams, ale te ceny. Nie lepszy PiperCams? Teoretycznie sprawdzone
w UK.

Odchudzenie układu korbowo-tłokowego. Myślałeś już nad odkuwkami? Mam pewne
pomysły i namiary, tylko motywacji brak, a widzę że Tobie nie brakuje smiley

Pilatus nie jest najdalej w lesie bo ma st. sprężania podniesiony. Widziałeś wałek?
kolektor wydechowy? WUR? przepustnice? sprężyny zaworowe - już nie pamiętam
regulowane kółko wałka rozrządu i masę innych rzeczy o których mówi niechętnie? smiley
A, jeszcze cały układ korbowo-tłokowy mocno odelżony? Tam jest pokonana bardzo
długa droga. A jeszcze ostatnio podałem mu tajne dane jak ustawić zapłon, także
teraz to pewnie jest 145koni już smiley Przypominam, że ostatnio było 140KM na hamowni smiley

Pozachęcałem, pozachęcałem - może sam coś napisze smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
slawek290
Użytkownik

Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13
Dodane dnia 15-07-2014 06:45
145 KM przy tak mocno zmodyfikowanym silniku wydaje się nie tak astronomiczną wartością .
Na przeróbkach się nie znam - ktoś może powiedzieć dlaczego tak ciężko się te konie krzesa

Swoją drogą też bym chętnie poczytał Pilatusa smiley

Qubak można te tajne dane na Pw smiley






Sumarycznie jest 3724;-)
Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 15-07-2014 09:11
Qbak, wiem mniej-więcej, co Pilatus ma podłubane oprócz kompresji.

Na razie mam głowicę ze zdjętym wałkiem, jak skręcę to zmierzę...
Ja nie chcę mieć silnika niekolizyjnego, w żadnym razie! Zwracam tylko uwagę, że przy 12mm wzniosu ( do sprawdzenia ) i zdjęciu 1mm z bloku teoretycznie możliwa jest kolizja, a przy zdjęciu 2mm i długim wałku robi się bardzo ciasno.

Sam będę z bloku zdejmował 2mm.

Jeżeli chodzi o sprężyny, to na pewno zakładam twardsze. Szklanki też będą nowe, lekkie. CATCams mają w ofercie teoretycznie lepszy wałek. Kolektor 4-1 też się... projektuje smiley

Co do dołu silnika, to też będzie dłubane, ale na razie nie mam go 'na wierzchu'.



Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 15-07-2014 15:51
Ciekawostka - amerykańce podają, że odległość od powierzchni bloku do górnej płaszczyzny tłoka w położeniu górnym martwym wynosi 6,48mm.

Ja zmierzyłem u siebie na bloku "Zielonego" 4,7mm... Co by prowadziło do wniosku, ze miałem tam blok splanowany o 1,8mm... Qbak, macie tam jakiś blok, żeby sprawdzić mój pomiar?

Powoli ruszam z zakupami do rzeźbienia głowicy... Nie wybiera się ktoś przypadkiem na jakąś wycieczkę do Stanów?...


Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 15-07-2014 16:09
A zamiast planowania bloku chcąc mieć kosmiczną kompresję można też było założyć tłoki z garbusa (flattopsy znane z 924boar.org) - miały 87 mm średnicy chyba i na sworzeń trzeba było otwór powiększyć zdaje się. Kosztowały kilkaset pln. Może to jest prostsze, nie ? Ktoś się nimi podniecał bo są niby kute.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 15-07-2014 16:09
Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 15-07-2014 16:49
Z ciekawostką amerykańską to nie jest przypadkiem tak, że oni piszą o tłokach "us spec" a u nas (co oni nazywają "euro spec piston"smiley jest inny tłok, z wyższą kompresją i bliżej mu do głowicy ?

Co do twojego pomiaru - przy obniżeniu bloku już o 1mm pojawia się jeden problem - napinacz ledwo napina pasek rozrządu, więc gdybyś miał obniżony o 2mm to pewnie miałbyś przerobiony napinacz (jak Piłatus smiley )

Drugi problem z obniżeniem bloku jest taki, że powoduje to lekkie przestawienie faz rozrządu ale to pewnie wiesz a i tak będziesz miał kółko regulowane smiley



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 15-07-2014 17:24
No właśnie sprawdzałem dla wersji EU ( z resztą według nich ta wysokość pozostaje bez zmian niezależnie od wersji, dlatego wolałbym mieć jakiś dodatkowy pomiar )

Kółko jedzie, przerobienie napinacza to będzie wielki problem smiley

Eh, za granicą to się dobrze kupuje... U nas jest wiecznie pod górę...


Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 15-07-2014 20:24
Kółko CATCams? Zważysz je dla mnie? smiley

Niestety nie mamy żadnego bloku uzbrojonego w tłoki, ale myślę że amerykanie mogli
się walnąć i napisać że EU a podać USA i tak jak napisał Juras będzie to odprężony tłok.
Z drugiej strony silnik masz z UK, a tam to bardzo popularna przeróbka, tylko raczej
w okolicach 0,5-1,0mm. Tak jak napisał Juras, przy 1,8mm będą duże problemy
z napinaczem.

Na forum PCP ktoś robi zamówienie z USA, także może tam? Polega to na nadaniu
paczki do wujka użytkownika ze Szczecina, a potem ma to przyjść do nas.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 15-07-2014 20:33
Blok z UK jest teraz w Zielonym, blok z Zielonego jest u Sobka smiley

Kółko od PiperCams. Wałek będzie od CATCams. W CATCams ichnie kółko jest niedostępne, bo przenoszą fabrykę i mają tyły. Za kilka miesięcy ma się pojawić z powrotem w ofercie...

W odprężonych tłokach amerykańskich, z tego co wiem, większe są miseczki w tłokach, natomiast sama korona nie jest niższa, więc podejrzewam, że dla wszystkich silników ten wymiar będzie taki sam...

Ktoś jeszcze ma uzbrojony blok na wierzchu?...

Idę więc poszukać wątku na PCP...

A w tygodniu muszę wziąć wolne i pojeździć po zakładach mechanicznych w Gdańsku... Kanały głowicy to sobie sam powiększę na frezarce CNC, ale frezowanie pod gniazda zaworów to bym wolał powierzyć komuś doświadczonemu smiley




Edytowane przez Pumba dnia 15-07-2014 20:33
Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 15-07-2014 21:32
Oddaj zrobienie gniazd do zakładu który zajmuje się obróbką głowic. Tylko żeby
się ktoś lekko poświęcił i dobrze zrobił przylgnię zaworową. Dobre kąty, nie za duże
nie za małe. No i docieranie zaworu też bez przesady smiley

Kanały będziesz powiększał na CNC? To aż tak duże zmiany będą?
Widziałeś przekroje głowicy 924? Są na boardzie i na żywo można u Pilatusa w domu
pooglądać. Nie przesadź, bo będziesz łatał wodę. Najlepiej zrób porting przed oddaniem
do zrobienia większych gniazd. W razie czego mała kwota zainwestowana. Wiesz, że
taka głowica będzie pękać w między zaworami mam nadzieje. Standardowo pękają
a jak jeszcze zdejmiesz materiału to w ogóle jest masakra, ale da się z tym żyć ponoć.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 15-07-2014 22:15
Mam taką koncepcję, żeby kanały maksymalnie wyprostować, szczególnie dolot... Przekroje głowicy oczywiście na boardzie widziałem, na nich bazuję. Na nich i książce pana Bella smiley

Wydaje mi się, że potrzebuję dodatkowej głowicy do testów... Albo kilku...
Pękaniem się na razie nie przejmuję.


Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 16-07-2014 10:06
slawek290 napisał/a:
Swoją drogą też bym chętnie poczytał Pilatusa smiley

Panowie, z tym Pilatusem to jakaś ściema jest, zapewniam (a wiem o czym piszę). Niby nadłubał, nadłubał, a efektów brak smiley .
Te 140 KM, nie mówiąc już o 145 KM, to pobożne życzenia (jeśli Pilatusowi w ogóle przystoi takie mieć). Hamownia odziera ze złudzeń - najwyższa zanotowana wartość to 139,2 smiley .
W związku z powyższym: kto, jak kto, ale Pilatus rad udzielać nie powinien, no chyba, że jak "tego" nie robić smiley .

pzdr
jacek/pilatus
Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 16-07-2014 10:53
O, alter ego Pilatusa się odezwało smiley

Czekamy więc, aż ego pisze jakieś szczegóły, co jeszcze nadłubał.


Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
mg83
Użytkownik



Postów: 280
Miejscowość: Nowa Sól/Rumia
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 16-07-2014 10:59
Jak by co to jedna czapka u mnie w domu leży tylko trzeba by po nią jechać


chwilowy brak prosia....
531155
Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 16-07-2014 11:51
że tak powiem.. Pumba przeciera szlaki, trzeba mu pomóc - za przykładem mg83 (Marcin?) czapki z głów! smiley


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 20-07-2014 13:14
Jak liczyłeś stopień sprężania?
Według moich obliczeń (mogą być błędne) przy splanowaniu bloku o 2mm stopień
sprężania wyniesie 1:11,331 przy seryjnej pojemności 1984ccm


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 12-08-2014 09:46
- Świątkowy wałek Sobka i seria

- CATCamsowy wałek Pumby i seria.

W załączniku, parametry mojego wałka, Sobkowego załączę, jak mi prześle smiley




Pumba dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Modyfikacja bloku silnika i głowicy 2.0 N/A
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 12-08-2014 10:40
I Sobkowa charakterystyka.




Pumba dodał/a następującą grafikę: