Autor |
Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 09-02-2015 15:43 |
|
|
Czy ktos ma moze wykrojnik mieszka dzwigni zmiany biegow do 924?
Moze byc stary mieszek ze skaju, "caly" (podarty) ale kompletny.
A tak przy okazji czy ktos wymienial gąbke uszczelniajaca miedzy transwałem a nadwoziem? Jaki ma oryginalny ksztalt nim zostala upchana?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 09-02-2015 21:33 |
|
|
ja mam 944/2 jeśli pasuje to mogę ci go podarować.
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7 |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 09-02-2015 23:27 |
|
|
A moge prosic zdjecie na PW? Moze byc za nowy.
Kupilem skaj i chce dac do uszycia mieszek wg. oryginalu, byłby ktoś chętny?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 10-02-2015 09:28 |
|
|
Ja mogę rozważyć udział - proszę o info o cenie. I czy skóra czy jakiś skaj to by miał być.
1) I czy obszyta cała gała do samej góry tak (wyjątkowo długa gała):
[img]http://farm9.staticflickr.com/8384/8607141914_7d43fc7c02_b.jpg[/img]
2) Czy tak (podobnie ale gała krótsza):
[img]http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/mQRdyws66K9njamdMB_fO2A.jpg[/img]
3) A tu mamy w wersji obszyta ale nie do samej góry (i to już mi się mniej podoba):
Tak, że jak by była produkcja to ja bym był zainteresowany wersją 1) i 2) (dwie gały).
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 10-02-2015 09:29 |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 10-02-2015 14:06 |
|
|
Mieszek do 924 jest prostym stożkiem z jednym szwem. Galka jest osobnym elementem, a mieszek dochodzi tylko pod jej podstawe. W nowszych wersjach mieszek jest zintegrowany z gałka. Moj moze wygladac tak na 3 zdjeciu, ale z jednym szwem i to bedzie tylko skaj.
Moj mieszek wyglada tak:
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Piotr924 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 10-02-2015 16:19 |
|
|
Piotrze przede wszystkim, biorąc pod uwagę twoje purystyczne podejście do oryginalności auta, jestem zbulwersowany twoim drążkiem zmiany biegów - jest nie z tego rocznika !
No chyba, że źle rozumiem ten opis. Ale jest "od 81". Tylko co to ten model 016.8/9.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 10-02-2015 17:06 |
|
|
Jurku, wizualizacje PETa masz na zdjeciu powyzej, tak to wlasnie wyglada w realu
PET swoimi rysunkami zawiódł mnie juz wielokrotnie, to tylko rysunek poglądowy
Rysunek 3A to zlozenie mieszka i drążka, nie przypuszczasz chyba ze mam drazek zmiany biegow od Ikarusa
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 10-02-2015 17:49 |
|
|
Ponawiam pytanie czy mozna dzis kupic "sound absorber" 477 711 239, albo jest tego zamiennik? Ta gabka długo nie wytrzyma, a jak sie rozsypie, to co w zamian? A w jakim stanie sa te gąbki/pianki w Waszych rozbieranych do golej blachy samochodach?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Piotr924 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 10-02-2015 18:48 |
|
|
Dostepne - cena niewiele ponad 200zł.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 10-02-2015 18:48 |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 10-02-2015 18:56 |
|
|
1. Część 3A to właśnie jest ta niby "nowsza" gała a nie złożona "stara" - bo zauważ że "stara" ma numer 477 a "nowsza" - 931. I są to numery typów aut do jakich były formalnie przeznaczone - więc 477 to 924 a 931 to 924 Turbo.
2. W numerze części są zakodowane wszystkie informacje o niej - do jakiego jest/była przeznaczona auta i gdzie w nim jest/była zamontowana oraz parę innych rzeczy. Rysunki w PET są poglądowe bo na zdjęcia części zwyczajnie nie starczyłoby miejsca. Ponadto chcąc poukładać je jak schemat - stałyby się zwyczajnie nieczytelne. Pomijam już koszty ich zrobienia i zredagowania. |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 10-02-2015 19:26 |
|
|
No właśnie - w modelu 016.8/9/G gała składa się z trzech części. A od 81 jest to jedna część 3A. I tak powinno być u Ciebie - chyba, że masz model 016.8.9/G cokolwiek to jest...
Tzn ja się nie chcę czepiać ale rzeczywiście w rocznikach 81 i późniejszych widziałem tylko gałkę typu 1) z mojego zdjęcia. Taką jak twoja widziałem w kilku z 77, 79 itp.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 10-02-2015 20:27 |
|
|
1. W starszych rocznikach (do 1980) były "krótsze" gały z 928. Zarówno taka stanowiąca z mieszkiem całość jak i z mieszkiem osobnym. Łącznie były więc 4 różne rodzaje gał (3 dla 924 + 1 dla 924 Turbo od 1981 roku) - stąd całe zamieszzanie.
2. Ten tajemniczy numer "modelu" to typy skrzyń biegów - 016.8 , 016.9 oraz ogólnie G stosowana w 924 Turbo.
P.S. "Stare" gały & gąbka wygłuszająca w 924 z lat 1976-79:
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-02-2015 20:48 |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 10-02-2015 20:53 |
|
|
Ciekawe jest to, że taka gałka jak u Piotra (MY1983) jest też u mnie, tylko brązowa
Co oznacza, że 3A to taki typ gałki jak ta na zdjęciu Piotra?
Chyba że obydwaj mamy "złe", no ale skąd wtedy u mnie brązowa, skoro teoretycznie
według PET 477711289A jest tylko czarna.
Numer 016.8 i 016.9 to przecież skrzynia biegów 5tka, także dlatego od MY81 jest
już bez adnotacji, bo tylko była piątka.
madmax332 napisał/a:
1. Część 3A to właśnie jest ta niby "nowsza" gała a nie złożona "stara" - bo zauważ że "stara" ma numer 477 a "nowsza" - 931. I są to numery typów aut do jakich były formalnie przeznaczone - więc 477 to 924 a 931 to 924 Turbo.
2. W numerze części są zakodowane wszystkie informacje o niej - do jakiego jest/była przeznaczona auta i gdzie w nim jest/była zamontowana oraz parę innych rzeczy. Rysunki w PET są poglądowe bo na zdjęcia części zwyczajnie nie starczyłoby miejsca. Ponadto chcąc poukładać je jak schemat - stałyby się zwyczajnie nieczytelne. Pomijam już koszty ich zrobienia i zredagowania.
Ad1. Ciekawa koncepcja, ale zwykle jak część jest do turbo lub innego specjalnego
modelu to jest to w opisie czyli kolumnie nazwanej MODEL, czasem w REMARK.
Ad2. Możesz wytłumaczyć i przybliżyć nam wszystkich jak w takim razie odkodować
te wszystkie informacje?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 10-02-2015 21:23 |
|
|
Ja też mam taką gałkę i mieszek jak Piotr. MY84. Brazowe.
edit: właściwie to mam dokładnie taką gałkę (kształt) jak model 3 Jurasa. Mieszek z jednym szwem.
924 '84 2.0 125 KM
Edytowane przez rolo dnia 10-02-2015 21:25 |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 10-02-2015 21:42 |
|
|
michal928 napisał/a:
Dostepne - cena niewiele ponad 200zł.
Rozumiem, ze zeby ja wymienic trzeba zdjac transwał?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 10-02-2015 21:46 |
|
|
Kolumna REMARK lub MODEL jest tylko miejscem na adnotacje (uwagi) o zastosowaniu danej części jeśli jest to operacja nietypowa lub specjalna itp. . W wypadku gały o numerze 931 nic takiego nie ma miejsca - więc oznacza to że gała z 924 Turbo jest standardowym wyposażeniem zwykłego 924 od 1981 roku.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-02-2015 21:56 |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 10-02-2015 22:03 |
|
|
[quote]madmax332 napisał/a:
1. W starszych rocznikach (do 1980) były "krótsze" gały z 928. Zarówno taka stanowiąca z mieszkiem całość jak i z mieszkiem osobnym. Łącznie były więc 4 różne rodzaje gał (3 dla 924 + 1 dla 924 Turbo od 1981 roku) - stąd całe zamieszzanie.
Sama gałka którą mam jest wg. mnie blizniaczo podobna do tej z mieszkiem gumowym.
Wyglada na to, ze zrobili wersje przejściową, gałka zostala ta sama, a mieszek gumowy zastąpili skajowym. W PETach starym i nowym numer jest ten sam, w nowszym jest dodatkowo litera A, za to rysunki sa inne
Czy oznaczenie A moze sugerowac, ze jest to ta sama galka, ale 5 biegowa?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 10-02-2015 22:13 |
|
|
Symbole z ostatnich miejsc (A, B lub 00, 01 itd.) pojawiają się wtedy, gdy dana część została zmieniona/zastąpiona przez jej nowszą wersję (ulepszono ją w sensie konstrukcyjnym) . Więc mogło być też tak, że starą krótką galę o tym samym kształcie główki tylko wydłużono i zmieniono jej numer z 928 na 477.
P.S. W związku z wcześniejszą prośbą o wyjaśnienie tajemnicy numerów części z PET - jest to swego rodzaju wczesna forma kodu kreskowego, który należy czytać w następujący sposób:
477 711 289 - 477-7-11-289
477 - model auta
podgrupa 7 - skrzynia biegów
podgrupa 11 - przekładnia zębata, wał
289 - właściwy numer części
Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-02-2015 23:34 |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 10-02-2015 22:17 |
|
|
Za obszycie gałki zgodnie z nr 2 (Juras) dałem kilka lat temu 50 PLN.
Jedna z najlepszych rzeczy w relacji jakość/cena które można zrobić dla auta!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 11-02-2015 08:53 |
|
|
Pan z Rendes'a gdzie robiłem tapicerkę pięknie obszywa gałkę też robił - jest super
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|