924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 09-02-2015 15:43
Czy ktos ma moze wykrojnik mieszka dzwigni zmiany biegow do 924?
Moze byc stary mieszek ze skaju, "caly" (podarty) ale kompletny.


A tak przy okazji czy ktos wymienial gąbke uszczelniajaca miedzy transwałem a nadwoziem? Jaki ma oryginalny ksztalt nim zostala upchana?


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
Przemek1234
Użytkownik

Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11
Dodane dnia 09-02-2015 21:33
ja mam 944/2 jeśli pasuje to mogę ci go podarować.



924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
www.arctic-klimat.pl
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 09-02-2015 23:27
A moge prosic zdjecie na PW? smiley Moze byc za nowy.

Kupilem skaj i chce dac do uszycia mieszek wg. oryginalu, byłby ktoś chętny?




Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 10-02-2015 09:28
Ja mogę rozważyć udział - proszę o info o cenie. I czy skóra czy jakiś skaj to by miał być.

1) I czy obszyta cała gała do samej góry tak (wyjątkowo długa gała):

[img]http://farm9.staticflickr.com/8384/8607141914_7d43fc7c02_b.jpg[/img]

2) Czy tak (podobnie ale gała krótsza):

[img]http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/mQRdyws66K9njamdMB_fO2A.jpg[/img]

3) A tu mamy w wersji obszyta ale nie do samej góry (i to już mi się mniej podoba):



Tak, że jak by była produkcja to ja bym był zainteresowany wersją 1) i 2) (dwie gały).


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 10-02-2015 09:29
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 10-02-2015 14:06
Mieszek do 924 jest prostym stożkiem z jednym szwem. Galka jest osobnym elementem, a mieszek dochodzi tylko pod jej podstawe. W nowszych wersjach mieszek jest zintegrowany z gałka. Moj moze wygladac tak na 3 zdjeciu, ale z jednym szwem i to bedzie tylko skaj.

Moj mieszek wyglada tak:


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"

Piotr924 dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 10-02-2015 16:19
Piotrze przede wszystkim, biorąc pod uwagę twoje purystyczne podejście do oryginalności auta, jestem zbulwersowany twoim drążkiem zmiany biegów - jest nie z tego rocznika ! smiley

No chyba, że źle rozumiem ten opis. Ale jest "od 81". Tylko co to ten model 016.8/9.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

juras dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 10-02-2015 17:06
Jurku, wizualizacje PETa masz na zdjeciu powyzej, tak to wlasnie wyglada w realusmiley
PET swoimi rysunkami zawiódł mnie juz wielokrotnie, to tylko rysunek poglądowy smiley
Rysunek 3A to zlozenie mieszka i drążka, nie przypuszczasz chyba ze mam drazek zmiany biegow od Ikarusa smiley


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 10-02-2015 17:49
Ponawiam pytanie czy mozna dzis kupic "sound absorber" 477 711 239, albo jest tego zamiennik? smiley Ta gabka długo nie wytrzyma, a jak sie rozsypie, to co w zamian? A w jakim stanie sa te gąbki/pianki w Waszych rozbieranych do golej blachy samochodach?


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"

Piotr924 dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 10-02-2015 18:48
Dostepne - cena niewiele ponad 200zł.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 10-02-2015 18:48
31356497
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 10-02-2015 18:56
1. Część 3A to właśnie jest ta niby "nowsza" gała a nie złożona "stara" - bo zauważ że "stara" ma numer 477 a "nowsza" - 931. I są to numery typów aut do jakich były formalnie przeznaczone - więc 477 to 924 a 931 to 924 Turbo. smiley

2. W numerze części są zakodowane wszystkie informacje o niej - do jakiego jest/była przeznaczona auta i gdzie w nim jest/była zamontowana oraz parę innych rzeczy. Rysunki w PET są poglądowe bo na zdjęcia części zwyczajnie nie starczyłoby miejsca. Ponadto chcąc poukładać je jak schemat - stałyby się zwyczajnie nieczytelne. Pomijam już koszty ich zrobienia i zredagowania.
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 10-02-2015 19:26
No właśnie - w modelu 016.8/9/G gała składa się z trzech części. A od 81 jest to jedna część 3A. I tak powinno być u Ciebie - chyba, że masz model 016.8.9/G cokolwiek to jest...

Tzn ja się nie chcę czepiać ale rzeczywiście w rocznikach 81 i późniejszych widziałem tylko gałkę typu 1) z mojego zdjęcia. Taką jak twoja widziałem w kilku z 77, 79 itp.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 10-02-2015 20:27
1. W starszych rocznikach (do 1980) były "krótsze" gały z 928. Zarówno taka stanowiąca z mieszkiem całość jak i z mieszkiem osobnym. Łącznie były więc 4 różne rodzaje gał (3 dla 924 + 1 dla 924 Turbo od 1981 roku) - stąd całe zamieszzanie.

2. Ten tajemniczy numer "modelu" to typy skrzyń biegów - 016.8 , 016.9 oraz ogólnie G stosowana w 924 Turbo.

P.S. "Stare" gały & gąbka wygłuszająca w 924 z lat 1976-79:

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-02-2015 20:48
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 10-02-2015 20:53
Ciekawe jest to, że taka gałka jak u Piotra (MY1983) jest też u mnie, tylko brązowa smiley
Co oznacza, że 3A to taki typ gałki jak ta na zdjęciu Piotra?
Chyba że obydwaj mamy "złe", no ale skąd wtedy u mnie brązowa, skoro teoretycznie
według PET 477711289A jest tylko czarna.

Numer 016.8 i 016.9 to przecież skrzynia biegów 5tka, także dlatego od MY81 jest
już bez adnotacji, bo tylko była piątka.

madmax332 napisał/a:
1. Część 3A to właśnie jest ta niby "nowsza" gała a nie złożona "stara" - bo zauważ że "stara" ma numer 477 a "nowsza" - 931. I są to numery typów aut do jakich były formalnie przeznaczone - więc 477 to 924 a 931 to 924 Turbo. smiley

2. W numerze części są zakodowane wszystkie informacje o niej - do jakiego jest/była przeznaczona auta i gdzie w nim jest/była zamontowana oraz parę innych rzeczy. Rysunki w PET są poglądowe bo na zdjęcia części zwyczajnie nie starczyłoby miejsca. Ponadto chcąc poukładać je jak schemat - stałyby się zwyczajnie nieczytelne. Pomijam już koszty ich zrobienia i zredagowania.


Ad1. Ciekawa koncepcja, ale zwykle jak część jest do turbo lub innego specjalnego
modelu to jest to w opisie smiley czyli kolumnie nazwanej MODEL, czasem w REMARK.

Ad2. Możesz wytłumaczyć i przybliżyć nam wszystkich jak w takim razie odkodować
te wszystkie informacje? smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
rolo
Użytkownik



Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11
Dodane dnia 10-02-2015 21:23
Ja też mam taką gałkę i mieszek jak Piotr. MY84. Brazowe.

edit: właściwie to mam dokładnie taką gałkę (kształt) jak model 3 Jurasa. Mieszek z jednym szwem.


924 '84 2.0 125 KM

Edytowane przez rolo dnia 10-02-2015 21:25
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 10-02-2015 21:42
michal928 napisał/a:
Dostepne - cena niewiele ponad 200zł.


Rozumiem, ze zeby ja wymienic trzeba zdjac transwał?


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 10-02-2015 21:46
Kolumna REMARK lub MODEL jest tylko miejscem na adnotacje (uwagi) o zastosowaniu danej części jeśli jest to operacja nietypowa lub specjalna itp. . W wypadku gały o numerze 931 nic takiego nie ma miejsca - więc oznacza to że gała z 924 Turbo jest standardowym wyposażeniem zwykłego 924 od 1981 roku.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-02-2015 21:56
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 10-02-2015 22:03
[quote]madmax332 napisał/a:
1. W starszych rocznikach (do 1980) były "krótsze" gały z 928. Zarówno taka stanowiąca z mieszkiem całość jak i z mieszkiem osobnym. Łącznie były więc 4 różne rodzaje gał (3 dla 924 + 1 dla 924 Turbo od 1981 roku) - stąd całe zamieszzanie.

Sama gałka którą mam jest wg. mnie blizniaczo podobna do tej z mieszkiem gumowym.
Wyglada na to, ze zrobili wersje przejściową, gałka zostala ta sama, a mieszek gumowy zastąpili skajowym. W PETach starym i nowym numer jest ten sam, w nowszym jest dodatkowo litera A, za to rysunki sa innesmiley
Czy oznaczenie A moze sugerowac, ze jest to ta sama galka, ale 5 biegowa? smiley


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 10-02-2015 22:13
Symbole z ostatnich miejsc (A, B lub 00, 01 itd.) pojawiają się wtedy, gdy dana część została zmieniona/zastąpiona przez jej nowszą wersję (ulepszono ją w sensie konstrukcyjnym) . Więc mogło być też tak, że starą krótką galę o tym samym kształcie główki tylko wydłużono i zmieniono jej numer z 928 na 477.

P.S. W związku z wcześniejszą prośbą o wyjaśnienie tajemnicy numerów części z PET - jest to swego rodzaju wczesna forma kodu kreskowego, który należy czytać w następujący sposób:

477 711 289 - 477-7-11-289

477 - model auta
podgrupa 7 - skrzynia biegów
podgrupa 11 - przekładnia zębata, wał
289 - właściwy numer części

Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-02-2015 23:34
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 10-02-2015 22:17
Za obszycie gałki zgodnie z nr 2 (Juras) dałem kilka lat temu 50 PLN.
Jedna z najlepszych rzeczy w relacji jakość/cena które można zrobić dla auta!


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Mieszek dzwigni zmiany biegow 924
Olo924
Użytkownik



Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 11-02-2015 08:53
Pan z Rendes'a gdzie robiłem tapicerkę pięknie obszywa gałkę też robił - jest super


924 '78
944 '83

Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Strona 1 z 2 1 2 >