924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Kompresja
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 08-09-2007 00:00
hi,

z racji tego ze dochodze z moim prosiakiem do porozumienia pojawil sie chyba problem po zmierzeniu kompresji.

i tak:

1cyl: 10
2cyl: 10
3cyl: 9.5
4cyl: 10.5

czy na takich wartosciach auto ma prawo dzialac 'wmiare poprawnie' ? pisze wmiare bo poprawnie to chyba od 12 na baniak sie zaczyna....

ew mozna uwzglednic ze gdzies po 0.2 pouciekalo mi na cylinder smiley

prosze o info bo jutro dalszy plan dzialan i zmagan ze swiniorem smiley smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Kompresja
ciachu
Administrator



Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 08-09-2007 00:21
najważniejsze, że na wszystkich jest po równosmiley


924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: Kompresja
Zwierz
Użytkownik



Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 08-09-2007 00:26
no właśnie, może zrobiłeśjakiś błąd w mierzeniu, np masz uszkodzony manometr, dzurawy wężyk czy coś. Rozumiem ze mierzyleś na ciepłym silniku. Niewiem czy na zimnym kompresja jest większa czy mniejsza, ale powinno sie mierzyć na ciepłym. I takie pytanie pomocnicze: ile oleju Ci spala ?


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
2849325
Autor RE: Kompresja
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 08-09-2007 10:11
aha smiley bylo mierzone na cal;kiem zimnymsmiley to chyba zle ?
m,anometr jest nowy smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Kompresja
porsche89
Użytkownik

Postów: 1218
Miejscowość: Łazy Woj.Górny Śląsk
Data rejestracji: 30.04.06
Dodane dnia 08-09-2007 11:47
To czy zimny czy ciepły nie gra roli.Grunt żeby przekręcił parę razy.Możesz z odkręconymi świecami, lub zakreconymi nie gra roli.Ale winik 9,5 to ciśnienie dla diesla.Twoje powinny się kończyć na 11.

Dla poprawy dynamiki pomiaru złap się za kabel od świecy smiley włóż palec do fajki smiley a kolo kręci smiley aż zobaczysz wynik przez zamglone oczętasmiley


944 2,7 '86/'89 kombinacja z trzech dawców lub z czterech teraz S2 look -Już u ludzi
924 2.0 '82
944 2,5 '84
Jeden rower górski
Czarna taczka '06
9895738
Autor RE: Kompresja
meewosh
Użytkownik



Postów: 213
Miejscowość: Ogrodzieniec
Data rejestracji: 31.10.06
Dodane dnia 08-09-2007 12:30
zależy, moje 944 miało podobne wyniki tyle ze wersja 150KM a mocniejsza już ma wyższe - ja już się stresowałem że coś nie taksmiley


niegdyś '87 944 2.5 N/A S2 Look smiley
Peżot 406 z gazem smiley
2009492
Autor RE: Kompresja
porsche89
Użytkownik

Postów: 1218
Miejscowość: Łazy Woj.Górny Śląsk
Data rejestracji: 30.04.06
Dodane dnia 08-09-2007 12:35
Meewosh. Wstaw do awatara jakiś czarny pasek czy ramkę i podpis też nie ten.smiley


944 2,7 '86/'89 kombinacja z trzech dawców lub z czterech teraz S2 look -Już u ludzi
924 2.0 '82
944 2,5 '84
Jeden rower górski
Czarna taczka '06
9895738
Autor RE: Kompresja
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 08-09-2007 14:38
no ja tez mierzylem bez gazu ( bez otwartych na maxa przepustnic) a ponoc tak trzeba....


ale juz autko jako tako smiga, ale mam 2 problemu.

ciezko mu sie wkrecic ponad 4k obrotow i tak jakos troche zabkami z jedynki sie rusza smiley czy to wina opoznionego zaplonu ?

2: kopci gnida troche, ale to chyba mieszanka.... bo sam krece imbusem smileysmileysmiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Kompresja
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 08-09-2007 18:53
czy auto moze kopcic jak jest zimne np przez to ze zawor dodatkowego powietrza nie hulante ?


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Kompresja
Zwierz
Użytkownik



Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 08-09-2007 20:25
ma znaczenie czy silnik jest ciepły czy zimny i ma znaczenie czy przepustnica jest otwarta, a i wykręcenie pozostałych świec nie zaszkodzi. należy kręcić rozrusznikiem puki znacznie wzrasta odczyt czyli jakieś max 4-5 sek.
a Co do diesla to tam kompresja jest grubo powyżej 15. Jeśli dobrze pamiętam to poniżej 16 wogóle nie dojdzie do zapłonu i silnik jużjest do remontu


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
2849325
Autor RE: Kompresja
arthu
Użytkownik

Postów: 4
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.07.07
Dodane dnia 09-09-2007 04:54
Witam wszystkich
a Co do diesla to tam kompresja jest grubo powyżej 15. Jeśli dobrze pamiętam to poniżej 16 wogóle nie dojdzie do zapłonu i silnik jużjest do remontu
swieta prawda cisnienie dla diesla oscyluje w okolicach 20
a co do cisnienia w bezynie to 9,5 to jeszcze nie tragedia widzialem juz silniki ktore mialy po 7 i calkiem znosnie pracowaly
pomiar na nagzanym silniku i w pelni otwartej przepustnicy no i oczywiscie przy prawidlowo wyregulowanych luzach zaworowych pomiar powinno sie powtorzyc w celu wyeliminowania bledu pomiaru
mozna jeszcze przeprowadzic probe olejowa,ktora wskaze w przypadku spadku sisnienia przy normalnym pomiaze gdzie jest ewentualnie przyczyna tego spadku(czy to wina glowicy- zaworow,gniazd,uszczelniaczy zaworow czy tez raczej jest to wina pierscieni).przy probie olejowej do cylindra nalezy wstrzyknac kilka ml oleju a nastepnie dokonac pomiaru
Autor RE: Kompresja
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 09-09-2007 10:42
no historia z moim autem sie rozrasta smiley mnie krecanie na obroty bylo spowodowane opuznionym zaplonem.... cos czuje ze dzisiaj juz bede bokami latal smiley

z wypowiedzi za ktore thnx wnioskuje ze nie jest tak zle u mnie z kompresja smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Kompresja
ciachu
Administrator



Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 09-09-2007 12:46
ech.. no przecież pisałem od razu smiley


924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: Kompresja
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 09-09-2007 15:50
ciachu: czy az tak widac ze mam cos nie tak z zaplonem i mieszanka smiley

[img]http://img511.imageshack.us/img511/7043/s5023134gj5.jpg[/img]

teraz to go tak ustawilem ze na cieplym nie pali smiley jutro musze skoczyc na analizator spalin i conieco sie porobi.


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Kompresja
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 09-09-2007 15:58
Drwalu - rozwiązanie jest proste - pomaluj auto na czarno, nie będzie widać smiley
ps> teraz jest chyba jakaś moda na "nowoczesne" lusterka? poprawiają aerodynamikę, czy co? smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: Kompresja
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 10-09-2007 02:11
igor napisał/a:
ps> teraz jest chyba jakaś moda na "nowoczesne" lusterka?


i na niskoprofilowane opony smiley

A na temat ciśnienia w dieslu to powstały książki... Generalnie zależy od typu komory spalania, rodzaju wtrysku, doładowania i miliona innych czynników. Dla jednego silnika 16atm. to ciśnienie znamionowe, dla innego 20 to już padaczka smiley

Co do samego pomiaru ciśnienia sprężania, to koniecznie trzeba mierzyć przy całkowicie otwartej przepustnicy. Kiedyś sprawdzałem to w mercu i ciśnienie mierzone z zamkniętą przepustnicą było ~0,15Mpa mniejsze niż przy otwartej przepustnicy smiley


Damian