924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Autor Carbon fibre parts
GaZiK
Użytkownik

Postów: 466
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08
Dodane dnia 20-01-2010 17:17
Witam

Czy ktoś na forum przerabiał taki temat?
Wiem że cena może być bardzo wysoka, ale zastanawiam się jak bardzo?
Zysk wymiany błotników przednich na kompozyt z włókna szklanego jest stosunkowo mały, ciekawe jak by to wyglądało z węglem.

Myślałem, żeby na początek spróbować powalczyć np. ze spojlerem tylnej klapy do 968, ciężko coś takiego znaleźć, więc może samemu sobie ukulać smiley Oczywiście trzeba mieć wzór. Jest to profil zamknięty więc pewnie trzeba by zrobić na jakimś szkielecie piankowym albo dwuczęściowe... Oczywiście musiało by być lżejsze od oryginału.

BR, Piotr
Autor RE: Carbon fibre parts
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 20-01-2010 19:26
Ostatnio w jakimś temacie były linki do sklepów w UK chyba. Piterson chyba
podrzucił. Poszukaj i wpadaj częściej to Cię nie ominie smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Carbon fibre parts
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 20-01-2010 20:43
Dokładnie było coś takiego, ceny troszkę wysokie ale na upartego dałoby się to przeżyć smiley

Chyba to:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=2512#post_35128

Ale dałbym głowę, że było jeszcze coś innego ale się dokopać nie mogę smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Carbon fibre parts
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 20-01-2010 20:46
Tak było coś bardzo niedawno. Jak Piterson to przeczyta to będzie wiedział.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Carbon fibre parts
GaZiK
Użytkownik

Postów: 466
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08
Dodane dnia 20-01-2010 22:24
Tak wiem, że temat był, ale ja nie mówię o szkle tylko o węglu a to zupełnie inna bajka.

diament >= węgiel >>....>>> szkło smiley


944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest
Autor RE: Carbon fibre parts
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 20-01-2010 23:29
GaZiK - o spojler do 968 rozpytuj Jurka968, w zeszłym roku sobie taki sprawił.
Namiary na tylne klapy z lexanu też Ci pewnie zdradzi smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Carbon fibre parts
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 20-01-2010 23:55
Porsz w innym temacie sprzedaje zestaw dla GaZika dedykowany smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: Carbon fibre parts
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 25-01-2010 19:44
Co do części z włókna węglowego - jest w USA firma która robi wszystko do 944 z włókna węglowego/laminatu: http://www.gt-racing.com/ . Ceny - zabójcze, doliczając wysyłkę.

Policzyłem tak na szybko zestaw z carbonu: komplet błotników przód i tył, komplet drzwi, maska, zderzak, nosek - trochę ponad 5000 $ !!!!! Plus dodatkowo wysyłka, ew. cło itp.
To już chyba taniej byłoby znaleźć w Polsce firmę która zrobi wszystko. Koszt to min 2000 zł od elementu robionego na zamówienie (w przypadku robienia większej ilości kopii oczywiście jest taniej).

Ogólnie jest to zabawa dla kogoś kto ma baaardzo dużo gotówki i uprze się na zrobienie potwora z 944.
W naszych polskich warunkach - tylko laminaty zostają smiley Mi udało się skompletować cały przód do S2 (błotniki, zderzak, nosek, klapki, maska) za całkiem sensowne pieniądze (ok 1400 zł).
Autor RE: Carbon fibre parts
huzar105
Użytkownik

Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09
Dodane dnia 25-01-2010 19:51
Nie wiem co Wy się tak uparliście na ten carbon.
Tak naprawdę to zamiast maty szklanej można zastosować matę z carbonu. I efekt praktycznie ten sam.
Tylko bardziej pimp, a nie ride...


smiley
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img]
Autor RE: Carbon fibre parts
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 26-01-2010 13:44
Pimp jest wtedy jak ten karbonowy błotnik jest piękniutki i wystawiony na widok publiczny. Są jednak tacy co go malują i wtedy nie widać czy to szkło czy karbon, czy cokolwiek innego.
Mata szklana jest jednak sporo cięższa od maty z włókna węglowego. Jednak różnica w masie gotowego elementu robionego "metodą chałupniczą" nie jest aż tak bardzo powalająca (szczególnie w zdeżeniu z kosztami).
Sądzę, że jest po prostu grupa osób, które lubią mieć zrobione najlepiej jak się da. Stąd to "uparcie się" na karbon (bo czy maska waży 4 czy 5 kg chyba nie ma tak dużego znaczenia szczególnie, że blaszana waży pewnie z 15 kg. albo lepiej).
Ja tam ich rozumiem smiley smiley

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Carbon fibre parts
huzar105
Użytkownik

Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09
Dodane dnia 26-01-2010 15:58
Mata szklana nie jest cięższa tylko mnie wytrzymała i po prostu trzeba użyć 2. Aby miała sztywność jednej maty z karbonu.

Dla mnie to jest przyrost formy nad treścią.
Na forum subaru mocno się nabijałem z osób co twierdziły, że czują różnice gdy mają pełny bak paliwa i połowę...
Identyczna sytuacje jest w tym przypadku, robienie czegoś takiego tylko w celu, żeby wyrwać dziewczynki na słowo carbon tudzież karbon.
Bez urazy oczywiście.
Jeśli mówimy już o zrzucaniu wagi to może warto się zastanowić nad sobą na pewno da radę zrzucić z 10 kg.


smiley
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img]
Autor RE: Carbon fibre parts
GaZiK
Użytkownik

Postów: 466
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08
Dodane dnia 27-01-2010 00:03
Dla mnie zalety włókna węglowego są oczywiste, może różnica w wadze nie jest duża, ale różnica w wytrzymałości bardzo duża! Dodatkowo włókna węglowego nie trzeba malować, więc na tym można oszczędzić smiley

PS: jeśli coś jest mocniejsze i lżejsze to zdecydowanie jest bardziej ride, pimp to malowanie ar17;la, jak to napisałeś huzar105, r16;karbonr17; lub naklejki imitujące włókno węglowe.


944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest
Autor RE: Carbon fibre parts
huzar105
Użytkownik

Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09
Dodane dnia 27-01-2010 18:35
GaZiK napisał/a:

PS: jeśli coś jest mocniejsze i lżejsze to zdecydowanie jest bardziej ride, pimp to malowanie ar17;la, jak to napisałeś huzar105, r16;karbonr17; lub naklejki imitujące włókno węglowe.

A co mówisz o masce z żywicy i obklejona folią ala karbon smiley


smiley
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img]