Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 27-11-2008 16:36 |
|
|
też tak swego czasu myślałem. ale jak zawsze, do rozsądku przemówił mi Ciachu (tak samo zresztą jak z 924 carrera gt, podnoszonymi światłami i wieloma innymi <<ciachu - mentorze hehehe >>
924 ma bardziej sportową rasową klasyczną sylwetkę zegarów. wszystko uproszczone, wszystko zrobione prawie jak pod rajdówkę.
944 już ma pozaokrąglane, bardziej luksusowe te zegary i przede wszystkim nijak nie kojarzące się ze sportem.
innymi słowy: nie zdziwiłbym się, jakbym zobaczył renault z takim wnętrzem, jak w 944, a zdziwiłbym się i to bardzo, jakbym zobaczył to samo renault z wnętrzem jak 924 (mowa oczywiście o desce)
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 27-11-2008 16:37 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
pablo911
Użytkownik
Postów: 88
Miejscowość: trojmiasto
Data rejestracji: 26.11.08 |
Dodane dnia 27-11-2008 17:01 |
|
|
heheheh.tez prawda..wszytsko zalezy od tego jak sie te wnetrze urzadzi... |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 02-12-2008 22:26 |
|
|
Wiec opisze w koncu jak auto do mnie trafilo bo jest to ciekawa historia.
Ktoregos razu przegladajac siec trafilem na tloki do turbo w stanach po okazyjnej cenie. Od dawna byly plany wzmocnienia silnika wiec bez wachania kupilem komplet. Ale jak wiecie na poznaniu popsula sie karoseria w moim 924 co w zwiazku z tym przykrym faktem zmusilo mnie do zastanawienia co dalej. Auto nie nadawalo sie na baze do przerobek a na pewno nie do wzmocnienia silnika bo mimo ze silnik byl super to buda byla tragedia... Ale nic - tloki udalo sie sciagnac a poniewaz zostal gosciowi jeszcze jeden zestaw wiec umiescilem posta na 924 ze jak ktos chce to jest jeszcze jeden komplet tlokow do 924 turbo i ew. moge pomoc w sciagnieciu. I tak odezwal sie do mnie Zbyszek ze Szczecina ktory serwisuje prosiaczki. Na poczatku spytal czy nie pomogl bym mu sciagnac tych tlokow bo ma u siebie 924 turbo z uszkodzonym silnikiem ktore wlasnie tlokow potrzebowalo. Rozmowa trwala dosc dlugo bo ok godziny i miedzyczasie zaczelismy poruszac setki innych tematow odbiegajac zasadniczo od glownego watku. Po godzinie ze strony Zbyszka padla propozycja: ' jak chcesz to moge ci sprzedac to auto" Od razu mysl - rozwiazanie problemu poszukiwania auta i turbo za jednym zamachem Po kilku telefonach w niedlugim czasie doszlismy do porozumienia i juz sie cieszylem ze bede jechal po turbawke az tu nagle wyszla sprawa ze wlasciciela nie ma w polsce i jest problem... Sprawa ciagnela sie ok miesiac z niezbyt pewnymi ustaleniami ze raczej da sie to zalatwic a ja chodzilem z kata w kat bo to tak jakby pokazac dziecku lizaka i zabrac! Chodzilem i myslalem - oby sie tylko udalo zalatwic papiery, oby sie udalo... A co jak sie nie uda?W koncu telefon od zbyszka - zalatwione! No to pomyslalem MAM! HURRA! Wiec zostal mi tylko transport. Jak sie okazalo slowo tylko to bylo kolejne 2 tygodnie zalatwiania... W koncu laweta pozyczona od blumena i samochod od znajomego z pracy. I pojechalismy... 600km w jedna strone. Zaznaczam ze nie widzialem prosiaka na zywo tylko na zdjeciach i mialem zapewnienia zbyszka juz wlasciciela auta ze jest ok i ze warto brac. Na miejscu pobiezne ogledziny dodam ze bez emocji i decyzja - biore. Auto na lawete i w droge. Wrocilismy. Nastepnego dnia dopiero zaczalem ogladac auto i sie zakochalem! Wpadl ciachu i powiedzial ze bylo warto. Jak go umylem to okazal sie jeszcze piekniejszy.
Taka sobie dziwna historia i zbieg okolicznosci gdzie auto samo znalazlo wlasciciela.
Pozdrawiam i polecam Zbyszka ze Szczecina - uwazam ze to bardzo pozadny gosc Co powiedzial tak bylo, a nawet teraz dzwonil do mnie i pytal co z autem, czy juz wiem co z silnikiem. Aha - obiecalem mu ze powiem wam, ze ma on pieciosrubowe zawieszenia do 944 w okazyjnych cenach za komplet. Bedac jeszcze u niego widzialem ladnego boxterka na podnosniku i pekne 944 turbo
Edytowane przez michal928 dnia 02-12-2008 22:29 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 02-12-2008 23:30 |
|
|
wszystko dobre co się dobrze kończy!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 03-12-2008 01:01 |
|
|
pana Zbyszka znam tylko z porad odnosnie mechaniki bo dosc czesto ostatnio do niego dzwonilem ze wzgledu na kilka problemikow z autem(swoja droga b.dobry fachowiec od Porsche). Nawet fajna historia,oby tylko silnik byl w takim stanie o jakim mowisz (wymiana tlokow na nadwymiarowe).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 03-12-2008 20:10 |
|
|
To się nazywa magnetyzm...
A ten kolor jest chyba typowo turbowy:
http://porsche924owner.14.forumer.com/a/swamp-thing_post245.html
Don't panic! |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 03-12-2008 20:36 |
|
|
Fajne fotki miniver. Faktycznie kolor identyczny. Widze jak by wygladalo auto na czarnych szprychach i nie podoba mi sie... rozwazam 2 kolory - srebrne lub zostawic takie jakie sa - zlote. Ale na pewno bedzie piaskowanie i malowanie. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-12-2008 16:25 |
|
|
Kiedy planujesz wyciągać i rozbierać silnik? Mam nadzieję że bedziesz na bieżąco informował o postępach prac a jeszcze najlepiej dzielił się dokumentacją zdjęciową
Ech jak oglądam te zdjecia to nabieram coraz większej ochoty na 924xT. Jak kiedyś wreszcie wygram w Lotto to na pewno sobie takie kupię. Jeszcze tylko nie wiem czy to będzie GT czy już pójdę na całość i GTS |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 04-12-2008 19:07 |
|
|
Naprawde ciekawe auto w tym wydaniu klasyk w pelnym tego slowa znaczeniu
Smaczku calosci dodaja wydawaloby sie ze drobne elementy typu wloty na nosku, masce, piec śrub.... czy brak lusterka
Wnetrze zadbane ale takie bylo w orginale ?
P.S.Ja bym felgi zrobil na srebrno
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
guzik
Użytkownik
Postów: 184
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 02.12.08 |
Dodane dnia 04-12-2008 20:45 |
|
|
Pogratulować autka i odwagi. 924 turbo to prawdziwy biały kruk. jeździ tego naprawdę niewiele, zwłaszcza w idealnym stanie. Swoja drogą bardzo jestem ciekaw osiągów i zjawiska turbodziury w tym aucie. Życzę determinacji w przywracaniu drugiej młodości temu autku. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 13-12-2008 14:21 |
|
|
A wiec stalo sie - zaczalem powoli - zaznaczam powoli rozbierac i weryfikowac silnik. Generalnie przyjalem zasade ze wszystko po koleii co zdejmuje z auta weryfikuje na bierzaco i odkladam na polke sprawne i tak na pierwszy ogien poszedl alternator - nowe lozyska i jest juz sprawny. zakupilem tez troche gratow jak filtry, paski... Dzisiaj sciagam kolektor ssacy a w tygodniu wydechowy z turbina i otwieram silnik |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
pablo911
Użytkownik
Postów: 88
Miejscowość: trojmiasto
Data rejestracji: 26.11.08 |
Dodane dnia 13-12-2008 15:39 |
|
|
ale tak wlasciwie czego sie tu bac,turbo jak turbo zrobi wszystko porzadnie...przeciez dla siebie ma to auto ..i bedzie git..heheh swoja droga turbo 924 fajniejsze niz stare 944 do 1990 moim zdaniem..juz niedlugo zobacze na wlasne oczy jak wyglada piekne 924 turbo ,pewnie nie bede mogl spac po nocach..zreszta juz teraz prawie nie spie..bo rozmyslam o czesciach ktore trzeba zamowic..heheh pozdrawiam
Edytowane przez pablo911 dnia 13-12-2008 15:40 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 13-12-2008 16:46 |
|
|
pablo - przygotuj się na wydatki, bo podejmujesz sie najkosztowniejszych napraw. a tutaj liczy sie jakosc, bo nie bedziesz swoim jezdzic do sklepu po bulki o do kosciola w niedziele... wrecz przeciwnie -
bedziesz szatansko scigac sie po torze!!!!
... tez wez to pod uwage!!
Michał: moja sugestia - aparat i nowa karta pamieci, a potem galeria w 924.pl z remontu silnika 931.
i druga sugestia: aparat i jeszcze nowsza karta pamięci, i porób troszkę tutoriali dla nas w "jak to zrobić..." wraz z opisówką, na temat różnych napraw w aucie. albo tez w formie Artykułów, by rozwijać też inne działy.
To bedzie super przydatna robota
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 13-12-2008 17:23 |
|
|
Zrzucilem juz kolektor ssacy i powiem wam ze jestem w szoku... myslalem ze te silniki sa do siebie dosc podobne... BLAD! osprzet jest zupelnie inny! doslownie wszystko. - nie da sie nic podpasowac ze zwykledo 924. Inny kolektor ssacy, przepustnica chyba od 944, warm-up jest cisnieniowy (!). Jutro porobie zdjecia i wstawie. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-12-2008 18:28 |
|
|
Czyli ogólnie duży problem jak coś się zrypie
Do 924 kupisz wszystko szybko i tanio, z 931 może być duży problem.
Trzymam kciuki za jak najmniej problemów po drodze! |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 13-12-2008 18:54 |
|
|
Wklejam fotki kolektora ssacego:
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 13-12-2008 18:55 |
|
|
warm-up cisnieniowy
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 13-12-2008 18:57 |
|
|
zawor wolnych obrotow
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 28-12-2008 21:14 |
|
|
No i silnik juz rozpolowiony. Usterek zadnych nie widac. Glowica cala, nie popekana, tloki od gory nie maja zadnych uszkodzen. Gladzie sa cale, widac nawet honowanie - maja tylko bardzo delikatne ryski nie dyskwalifikujace ich jako uszkodzone. Na oko wyglada to na pierscienie bo na tlokach sa slady zasysania oleju chociaz to bede wiedzial dopiero jak wyjme tloki czy np pierscienie nie popekaly. Ktos juz kiedys robil remont bo tloki sa na pierwszy nadwymiar czyli 87mm. Upierajac sie zeby zrobic wszystko tak jak nalezy mozna by sie pokusic o wymiane bloku zeby nie bylo rys bo pasuje ze zwyklej wersji ale to jeszcze do zastanowienia. Generalnie jest OK. Tloki ktore kupilem w stanach nie nadaja sie... sa z pierwszej serii turbo lub z turbo na rynek USA - maja wieksze komory i mniejsze sprezanie. Bawiac sie w tunning mozna zalozyc te odprezone i podniesc lekko cisnienie doladowania ale na razie sciagne oryginalne tloki i zweryfikuje czy sa ok.
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 29-12-2008 00:04 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 29-12-2008 00:05 |
|
|
2
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|