924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 20 z 21 << < 17 18 19 20 21 >
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 14-07-2015 16:43
I krzywka wydechowa...




Pumba dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Pumba dnia 14-07-2015 16:43
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 14-07-2015 21:02
Ja się dziwię co sobie taka osoba myślała jak to robiła? "Ale dziwne, że ktoś tak
chce?" czy może "Dobra, raz-dwa, wysyłka i klient załatwiony, next!".

Pilatus też raz miał jakieś przypadki z wałkiem, ale już nie pamiętam co tam
poprawiali, a poprawili tak, że zamówił sobie kolejny...


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 14-07-2015 21:50
mam nieco wiary w ludzi, może było tak:

Szef Franek zastał Sebka szlifującego pierwszą krzywkę wałka, rzucił mu coś na wczoraj, ten skończył tę jedną krzywkę, odłożył na półkę, a potem zupełnie omyłkowo przesłali to jako robotę skończoną. Tyle, że ładnie by Ci falował silnik ciekawe jestem ile godzin by minęło zanim wyszłoby że to wina wałka gdybyś miał hydroszklanki..


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 25-07-2015 17:49
Paczcie, jakie sobie poduszki popełniłem smiley




Pumba dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Pumba dnia 25-07-2015 17:50
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 25-07-2015 17:51
2.




Pumba dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 25-07-2015 19:32
Co to za materiał i jaki koszt?poliuretan może?


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 26-07-2015 16:05
Bardzo seksowna para smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 28-07-2015 00:22
Czy mozna poprosić o wyprodukowanie podobnej pary?


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
rolo
Użytkownik



Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11
Dodane dnia 28-07-2015 08:03
Dwóch par smiley


924 '84 2.0 125 KM
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 30-07-2015 22:33
Odpaliłem, po dniach męki...

Jakieś choróbsko paskudne mnie dopadło przez tą pogodę - no, ale czasu mało, więc nie było że boli. Trzeba było działać.

Nic jak zwykle nie szło po mojej myśli... Najpierw przed odpaleniem się okazało, że smarowania nie ma. Kilka godzin prób, wykręcania filtrów, zalewania pompy od góry i innych dziwactw musiało zostać wykonanych zanim z trudem pomyślałem i rozebrałem zaworek pompy oleju, przesmarowałem i poskładałem nazad. Wot, jest oleum. Tatku Ferdynandowi dzięki!

Później załączyłem pompę paliwa - a tu siura z każdej złączki, którą dostałem do regulatora ciśnienia paliwa w zestawie. Każden jeden o-ring wziął się i rozpuścił w naszej cudownej benzynie - przez rok. Trza było przejść na stare ( no dobra, nowe ), sprawdzone opaski. Przestało siurać.

Później odpaliłem. I jakiś dziwaczny odczyt z lambdy miałem - super bogato. Zredukowałem otwarcie zaworów do niemal zera, a tu AFR 12.5 przy jałowych. I skacze jakoś dziwnie. Musi wtryski leją. Znów - sprawdziłem, a to czas i duża ilość "superlatyw", które musiały paść przy takiej operacji - nie leją. Za to przy sprawdzaniu zaczęło mi walić paliwem z przepustnic. Pękła membrana regulatora ciśnienia paliwa i waliło przez wężyki podciśnienia do przepustnic paliwem. Szrot. Założyłem regulator z 944 ( 2,5 bara i tak miałem wyregulowane na listwie, więc w sumie, co za różnica?... Dzisiaj już wóz pracował ładnie i równo, żeby nadać jakiegoś koloru tej smutnawej relacji smiley

Następnie ukręciłem śrubę przy dokręcaniu łącznika wału ze skrzynią. Wiecie, skrzynia już podniesiona, powieszona, skręcona, a tu takie coś... Szczęśliwie i tak wkręcałem za długą śrubę co to wylazła z drugiej strony na kilka milimetrów, więc wykręciłem ją klnąc przy tym jak szewc ( jak zwykle ).

Później wyszło, że jako niepoprawny optymista wyrzuciłem uszczelkę kolektora wydechowego - tą między kolektorem i portkami. No w końcu miałem mieć już dawno wyspawane 4-1... Na szczęście jest Tomek Transaxle, dziękuję Tomku przy okazji za wszystkie ostatnie zakupy - jesteś Pan Wielki ( mam nadzieję, że spojrzysz tu kiedyś i przeczytasz smiley )

W sumie, jakbym tak chciał stękać, to jeszcze parę powodów by się znalazło na pewno ( na przykład, z cyklu jak stracić godzinę na szukanie ładowania, a następnie dokręcić przewód masy alternatora... ) , ale dość już.

Skurczybyk pracuje, rozrząd cyka bardzo cichutko, póki co nie kręciłem za wysoko bo i dotrzeć trzeba i mapę zapłonu muszę dopracować... Na początku przy starej mapie usłyszałem, co to znaczy spalanie stukowe przez duże SS - tam miałem wszystko dość agresywnie ustawione, ten stopień sprężania na takie szaleńcze próby nie pozwoli, trzeba będzie dobrze dostroić.

Jutro montuję stabilizator z tyłu, ustawiam geometrię ( szeroki zawias jest szeroki, ciekawe czy się zmieszczę z kółkami w błotnikach ), składam resztę dupereli i jadę testować i stroić.


Kupa czasu, mam tydzień do Koszalina... smiley

EDYTA: Mamma mija, żem zapomniał. Poduszki! Poduszki zamontowałem, teraz będzie test-faza, a potem mogę kilka kompletów zrobić. Co prawda, koszt jest troszkę wyższy niż Nataliowa "flaszka", bo i wałek trzeba kupić i tokarzowi śrubkę dokręcić żeby się do roboty wziął, ale zawsze to na pewno mniej niż sobie życzą hAmerykanie. Będę tylko potrzebował kilku setów poduszków zepsutych, ale takich w których blacha wygląda jeszcze nieźle ( całe szpilki etc. )




Edytowane przez Pumba dnia 30-07-2015 22:39
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Tomek
Użytkownik



Postów: 559
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 31-07-2015 00:18
Czytam i czytam..
powodzenia i do przodu,
pzdr


TRANSAXLE - nowe części do Porsche
www.transaxle.pl
transaxle.pl
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 31-07-2015 01:08
Inni też czytają smiley
Szpilki w poduszkach to nie problem, jakiś czas temu zrobiliśmy z Michałem
zakupy w tym celu, choć już dawno tych szpilek nigdzie nie widziałem, ale
da się kupić i zreanimować. Ważne żeby blacha była ok smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 04-08-2015 12:12
Wkręciłem silniczek wczoraj do ponad 7k RPM. Zawór tłoka, czy tłok zaworu nie dogonił, więc... Można butować smiley

Wczoraj też regulowaliśmy jeszcze przepustnice, poprawialiśmy mocowanie alternatora, uszczelnialiśmy przewody gumiaste obiegu wody... Dziś chyba przyjdzie w końcu porządnie zabrać się za strojenie...

I tu się schody zaczynają. Generalnie, na zdrowy rozum i z tego, co w literaturze fachowej doczytałem, kilka wniosków teoretycznych wysnułem:

- ogólnie kąt wyprzedzenia zapłonu powinien być w moim przypadku o 10-15% mniejszy ze względu na mocno zmniejszoną komorę spalania ( -2.5 mm zdjęte z bloku, stopień sprężania 12,5:1 zamiast 9,3:1 )

- przy wałkach o dużym czasie otwarcia i współotwarcia zaworów, powinno się teoretycznie mieć dość duże wyprzedzenie zapłonu na obrotach niskich, a trochę niższe niż seryjnie przy obrotach wysokich ( wykres bardziej płaski, niż oryginalnie )

- w przypadku silnika z komorą spalania w tłoku, maksymalne wartości przyspieszenia zapłonu przy ostrym wałku powinny oscylować w granicach 30-32 stopni.

Problem polega na tym, że przy tak ustawionej mapie ten silnik jest strasznie mulasty... Dzisiaj będę próbował agresywniej ustawić, zobaczymy co z tego wyniknie...




Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 06-08-2015 00:24
Odpuszczam Koszalin tym samochodem.

Dopiero dziś zająłem się na poważnie mapą, a i to też tylko na chwilę. Testy pokazały, że taka zabawa 'na szybko' jest po prostu zbyt ryzykowna. Absolutny brak mocy ( nie było kiedy nawet ustawić kółka rozrządu ) , mruganie kontrolki ciśnienia oleju na nawet niewielkich łukach, czujnik spalania stukowego zainstalowany w miejscu dość niefortunnym, wskazujący mimo to na spalanie stukowe przy każdym dociśnięciu gazu do przysłowiowej dechy. Kolektor wydechowy seryjny, dolotowy zeszłoroczny, prototypowy. Długo by tak wymieniać.

Nie zabiera się zabiedzonej chabety na gonitwę.


Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 13-11-2015 21:10
Kontynuujmy!

Dziś właśnie zacząłem przygotowania do sezonu, który się niedawno skończył - rychło w czas, jak zwykle.

Wyszarpnęliśmy z Natalią ( znów ) silnik z wyścigówki. Zacznę małą dygresją - zanim zaczęliśmy rozbierać samochód wyskoczyliśmy na rundkę po okolicy. Zaraz pod domem mam drogę kamienistą. Centrum miasta, a jednak zapupie. W każdym razie, ustawiłem się na małym skrzyżowanku pod samą chałupą i zacząłem kręcić bączki. Ot tak. Jak wokół beczki na Barbórce. I to najbardziej uświadomiło mi, że mam rację chcąc sprzedać Subaru. Co RWD, to RWD ( a jeszcze zeszperowany smiley ) i czterołap mi zdecydowanie mniej odpowiada. Koniec dygresji.

Wyszarpnęliśmy z Natalią ( znów ) sinik z wyścigówki. Plusem tych wszystkich dziwactw, które poczyniłem w tym samochodzie jest to, że zmniejszyłem liczbę elementów, które trzeba zdemontować oraz to, że wszystkie śruby były już ruszane. No i wprawa. 3 godziny i było po zabawie. Jak już tak dobrze szło - zaczęliśmy gada znów do części pierwszych rozbierać.

Żeby dodać trochę szczegółów - silnik przejechał około 200 kilometrów. Założony był nowy wałek rozrządu, nowe 'szklanki' ( popychacze mechaniczne ), panewki były co prawda niezmieniane, ale sprawne ( tu dowodu nie mam, ale uważałem że były w niezłym stanie, to na pewno nie były panewki 30-letnie ). Rozebrałem silnik przez mrugającą na zakrętach, przy nawet stosunkowo niewielkich przeciążeniach bocznych, kontrolkę ciśnienia oleju. Niestety czujnik mam spierdzielony i samego odczytu w barach nie byłem w stanie skontrolować.

W każdym bądź razie, silnik miał i tak przejść w tym między-sezoniu-wyścigowym, kolejne, wreszcie docelowe, modyfikacje.

Trochę mnie zdziwiło, co w nim zastałem. Jak zwykle, zaczęliśmy od "góry". Wałek rozrządu zdjąłem, nawet mu się specjalnie nie przyglądając na początku. Potem popychacze. Te wyczyściłem i obejrzałem dokładnie od razu... Jeden już się do niczego nie nadaje. Trzy wyglądają słabo, reszta w miarę ok. Ten jeden, do wywalenia - jest już mocno wklęsły. Przypominam, ma przejechane 200 kilometrów. Od razu spojrzeliśmy więc na wałek rozrządu. Dla przypomnienia - CatCams. A na wałku dało się dobrze zauważyć nie jednorodność materiału na czubku krzywki i pod światło zauważyć, że nie jest ona idealnie gładka. Miała jakąś krawędź. Na dwóch pozostałych krzywkach też dało się zauważyć mniejsze wady wykonania... Jak sobie przejrzycie temat wcześniej, to CatCams już mi trochę krwi wcześniej napsuł. A teraz sobie u mnie już do końca przewalili... Wszystkie szklanki trafią na magnesówkę, a jedna musi zostać wymieniona na nową... Muszę się chyba przeprosić ze Świątkiem. Może zrobi mi kopię mojego wałka ( jest 'ostrzejszy' niż najostrzejszy wałek z jego oferty ) ?

Jedziemy w dół. Zdjęliśmy wał korbowy.
Panewki korbowodowe na trzecim i czwartym cylindrze wykazują oznaki "łapania" wału korbowego. Kontrolka ciśnienia oleju najwyraźniej nie świeciła bez powodu. I do końca nie wiem jeszcze, dlaczego - skoro wcześniej tylko na slicku zdarzało się, żeby zamrugała przy jakimś szybkim zakręcie - dlaczego po poskładaniu silnika na tych samych panewkach, a zmienionym tylko wałkiem rozrządu, nagle nawet niezbyt szybkie łuki powodowały spadek ciśnienia. Gorszy olej ( na dotarcie pierścieni )? Inny filtr oleju? Może ciśnienie uciekało właśnie na wałku rozrządu?

Na koniec docieramy na samo dno. Do miski oleju. Miałem zamiar robić zewnętrzną pompę oleju. Dziś wpadł do garażu mój Ojciec i zaczęliśmy dyskutować o tym pomyśle. Zapytał, czy przewidziałem nową magistralę natryskującą olej na ścianki cylindrów, skoro mam zamiar zlikwidować zjawisko rozbryzgiwania oleju po ściankach przez wał korbowy. Trochę zgłupiałem, bo z tego, co czytałem - GTR takiej magistrali nie miał? Zaczęliśmy mierzenie. Włożyłem bagnet w zdjętą miskę olejową i okazało się, że nawet przy maksymalnym poziomie oleju wał korbowy nie uderza o hipotetyczną taflę oleju. Widocznie ten silnik tego nie potrzebuje - olej wypływający spod panewek, rozrzucany przez obracający się wał korbowy może być wystarczający do smarowania gładzi. Tylko wtedy odpada jeden z trzech koronnych argumentów przemawiających za zrobieniem suchej miski. Wał nie uderza o taflę, więc nie ma straty energii temu towarzyszącej - nie ma przyrostu mocy. Pozostały dwa. Argument uciekania oleju spod smoka przy szybkich zakrętach. I tu się kłania kolejna obserwacja - wystarczy przerobić smok, zmienić rurkę i końcówkę rurki "dać niżej", a i to dałoby się niewielkim kosztem zrealizować - a i ten argument padnie. Pozostaje tylko jeszcze kwestia wydajności pompy po 30 latach eksploatacji. Dodanie na przykład chłodnicy oleju powoduje niewielki ale jednak wzrost oporów przy tłoczeniu oleju - może się on okazać bardzo istotny. Może.

I tu docieramy do kolejnego "ale". Największy opór pompie oleju stawia jego filtr. A gdyby tak... Nie było filtra? smiley

Rozpisałem się znów smiley Jutro powstawiam jakieś zdjęcia, coby nudno nie było...


Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 03-02-2016 15:21
Dzień dobry, tu Gdańsk.

Jedziemy z nowym koksem.

Od góry: Wałek rozrządu robię nowy u Świątka - ma mieć identyczne parametry, jak ten z CATCams. Szklanki zamówione są nowe. Głowica zostaje stara, tylko muszę wymienić gniazda zaworowe na dwóch cylindrach, na których były szlifowane do felernego wałka.

Co do oleju - plan jest taki, że na razie składam tak, jak miałem na początku. Dodatkowo sobie zrobię trójniczek do zainstalowania dodatkowego czujnika ciśnienia oleju, który podepnę pod EMU celem zapamiętywania odczytów. Przerabiam też smok, żeby siedział trochę inaczej w misce.

I teraz się gryzę ze sobą w kwestii czy i jak odchudzić wał korbowy żeby wszystkiego nie targać do Warszawy...


Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 03-02-2016 20:15
masz zdrowie smiley smiley


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: [S] "Szybsze" 924
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 20-03-2016 21:21
Dzień dobry, tu Gdańsk.

Po długich przemyśleniach, ciężkich dyskusjach i tysiącu koncepcji - oto i jest, wyścigówka na sprzedaż - w stanie takim, jaki jest obecnie, z całym dobrodziejstwem inwentarza, który do niej posiadam.

Jeżeli znajdzie się chętny na taki niedokończony projekt, odsprzedaję niemal po cenie samych części. 24k PLN. Wszelkie szczegóły, a jest ich dużo - PM.

Jednak nie mam chyba zdrowia smiley




Edytowane przez Pumba dnia 20-03-2016 21:22
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 20-03-2016 21:44
Nie, nie i jeszcze raz NIE!
Toż to kompletnie położy moje plany żeby "coś" zrobić, a jest ciężko i już
bez konkurencji.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba
slawek290
Użytkownik

Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13
Dodane dnia 20-03-2016 21:45
Pumba nie poddawaj się. Młody człowiek i nie ma zdrowia smileysmileysmiley
Jak nie teraz to kiedy... jak będziesz mieć trójkę dzieci. Zapowiadało się sensownie i wyglądało że uda się.
Pumba będziesz do końca swoich dni żałował że nie dokończyłeś.
Żadne 928 nie jest godne i nie da ci tyle radochy co ten ambitny projekt.
Chłopie masz szanse zadziwić wszystkich i rezygnujesz w trakcie roboty. Pumba to do Ciebie nie podobne smiley


Sumarycznie jest 3724;-)

Edytowane przez slawek290 dnia 20-03-2016 21:47
Strona 20 z 21 << < 17 18 19 20 21 >