924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 6 z 8 << < 3 4 5 6 7 8 >
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 04-09-2016 16:22
zregenerowałem piasty


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 04-09-2016 16:22
no i jak zwykle mnóstwo drobnicy.
Stoliczku nakryj się smiley


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 04-09-2016 16:24
Potem chwilka sam na sam z Brzydalem i oto wynik końcowy


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 04-09-2016 16:29
Z informacji praktycznych:

Hamulce przednie to rozdział 46 WSM.
Śrubki osłon tarcz hamulcowych są M7 więc warto ich nie zgubić.
Śruby prowadnic zacisków hamulcowych to imbus M7. Miałem 3 zestawy imbusów w żadnym jednak M7 smiley
Wyciskanie i wciskanie bieżni łożysk piast nie należy do przyjemnych dlatego warto zrobić sobie do tego celu narzędzia pomocnicze. Ja wykorzystałem stare bieżnie małą i dużą zaspawane w środku + użyłem nasadek odpowiedniej średnicy aby wcisnąć nowe bieżnie.
Mając normalną prasę hydrauliczną można zignorować podpowiedzi manuala żeby piasty rozgrzewać do 120-150 stopni przed montażem nowych bieżni.
Wchodzi bez najmniejszego problemu, największe zarejestrowane obciążenie około 1T.

Niestety nie starczyło już czasu na zalanie i odpowietrzenie układu tak więc to dopiero w pierwszej wolnej chwili.

Następny przystanek - rewizja maglownicy smiley


911 F
911 G
928 S

Edytowane przez Lamer dnia 04-09-2016 16:31
Autor RE: 928S Brzydal
max944
Użytkownik



Postów: 1219
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07
Dodane dnia 04-09-2016 19:28
ale grunt, ze praca idzie do przodu smiley


Max944 ( Dominik )

Jest:
BMW 316ti '04, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84
www.maxtour.pl
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 12-09-2016 12:33
W trakcie jak trwają przygotowania do pierwszej przejażdżki udało się uporać z tematem zawieszenia.
Jak wspominałem wcześniej GAZ tym razem mnie nie przekonał i postawiłem po raz kolejny na sprawdzone rozwiązanie czyli Bilstein


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 12-09-2016 12:38
Amortyzatory okazały się stosunkowo proste w zakupie (pomijając aspekt finansowy) ale sprężyny były prawdziwym wyzwaniem.
Dawno dawno temu Eibach zaprojektował i przez jakiś czas produkował zestaw sprężyn obniżających oraz utwardzających zawieszenie ale w granicach zdrowego rozsądku czyli dokładnie taki jaki sobie wymarzyłem do tego auta.
Po wycofaniu z obiegu wyłączność na sprzedaż sprężyn zyskał Mark Anterson z 928intl.com. Ale mniej więcej w 2011 roku i to źródło wyschło.
Próbowałem bezskutecznie znaleźć zestaw używanych, pisałem na amerykańskich forach, obdzwaniałem amerykańskich znajomych i nic.
Z pomocą Marka udało się namierzyć człowieka który kupił od niego sprężyny z ostatniej serii w 2011 i nigdy ich nie założył.
Tym sposobem udało mi się nabyć drogą kupna nowiutki zestaw sprężyn Eibach.
Tadaaaam


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 12-09-2016 13:35
Super! Gratulacje!


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations

Edytowane przez wit007 dnia 12-09-2016 13:35
4337926
Autor RE: 928S Brzydal
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 12-09-2016 23:29
Takie amory testowane na RIngu to jest coś smiley

Lubię oglądać w jakim kierunku zmierza kolejny Twój projekt smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 928S Brzydal
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 12-09-2016 23:43
Lamer - Twoje podejście do tematu zawsze mnie rozkłada na łopatki smiley
Będzie znów odbudowa totalna?



944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 13-09-2016 08:27
piterson napisał/a:
Będzie znów odbudowa totalna?

Zakres oczywiście rozszerzył się w stosunku do pierwotnie zakładanego.
Celem nadrzędnym jest przygotowanie auta do bezstresowych długich podróży oczywiście na ile to możliwe w 35 letnim aucie.

Klasykiem po Europie - taki pomysł mi kiełkuje w głowie od dłuższego czasu a ponieważ z moich klasyków jedynie 928 ma klimę to wybrałem właśnie to auto jako najlepszego kandydata do tego zadania.

A celem drugorzędnym jest przy okazji zrobienie z tego czegoś fajnego auta którym nie wstyd przyjechać na zlot więc pracy przede mną jeszcze mnóstwo.

Myślę, że uda się skończyć w 2018 i to jeśli tempo będzie dobre.


911 F
911 G
928 S
Autor RE: 928S Brzydal
kubao
Użytkownik

Postów: 689
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15
Dodane dnia 13-09-2016 08:48


Myślę, że uda się skończyć w 2018 i to jeśli tempo będzie dobre.


kurcze 2018? idziesz jak burza i gdyby mnie ktoś pytał, to bym powiedział, że na wiosnę będzie salonowy smiley
Co jeszcze z grubszych rzeczy do roboty?


Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 13-09-2016 09:12
kubao napisał/a:
Co jeszcze z grubszych rzeczy do roboty?


Hmm...
Dalsze prace nad układem hamulcowym bo pomimo że układ działa to kontrolka Bremskreis ciągle sobie wesoło mruga. Wydaje mi się, że wiem jak to naprawić ale nie wiem czy nie skończy się wymianą pompy hamulcowej.

Regeneracja przekładni kierowniczej

Najważniejszy etap (oprócz hamulców) czyli silnik
Rewizja silnika, wymiana rozrządu, pompy wody, ustalenie dlaczego olej jest w przepustnicy (w gorszym przypadku wymiana pierścieni?) a następnie uszczelnienie całości i ustawienie K-Jeta.
Rewizja poduszek silnika oraz amortyzatorów drgań. Jeden jest wylany ale myślę, że to wyłącznie efekt uboczny rozlecianej poduszki.

Rewizja skrzyni, transwału, płyny

Regeneracja alternatora,

Regeneracja kompresora klimy, uszczelnienie i uruchomienie układu

Wymiana całego zawieszenia po uprzedniej regeneracji górnych wahaczy

A to jedynie takie tematy na wczoraj które zawsze ciągną za sobą kilka mniejszych sąsiadujących i na dodatek poniżej linii wzroku smiley

Dopiero później zacznie się zabawa z górą...
W skrócie najpierw mechanika potem estetyka


911 F
911 G
928 S
Autor RE: 928S Brzydal
kubao
Użytkownik

Postów: 689
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15
Dodane dnia 13-09-2016 10:59
Jeśli jeszcze tematu poduszek nie ogarniałeś, to - poza horrendalnie drogimi ori - wiele osób jest bardzo zadowolonych z poduszek Volvo, które są identyczne. To już dobrze przetestowany patent, na który wpadł kolega z 928srus i wiele osób od lat tak jeździ i jest zadowolonych. Nr części to 1378657. W Polsce poduszki o tym numerze sprzedaje Febi Bilstein (ok. 150 zł sztuka) i Corteco (ok. 400 zł sztuka). Wyglądają identycznie, więc cięzko powiedzieć, skąd taka różnica w cenie...

edit: nie robiłem, ale czeka mnie to pewnie po sezonie


Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977

Edytowane przez kubao dnia 13-09-2016 11:04
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 13-09-2016 11:23
Ta poduszka Volvo 1378657 robiona przez FEBI nazywa się 03903 i wygląda tak:


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 13-09-2016 11:24
w 928 jest taka i jakoś nie potrafię sobie wyobrazić jak to miałoby zagrać smiley


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
kubao
Użytkownik

Postów: 689
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15
Dodane dnia 13-09-2016 13:27
oj tam, poduszka to poduszka smiley
Masz trochę racji, przepraszam za brak precyzji - te okrągłe były od 1983...

Edit: http://rennlist.com/forums/928-forum/576431-the-new-928-motor-mounts-with-pictures-4.html tu masz trochę informacji. Rzekomo niektóre stare belki mają dodatkowe otwory i można rzeźbić...


Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977

kubao dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez kubao dnia 13-09-2016 13:53
Autor RE: 928S Brzydal
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 19-09-2016 21:48
Swego czasu pdmobil miał namiary na faceta regenerującego poduszki z jednoczesnym ich utwardzaniem. Wprawdzie poduszki do zawieszenia w 944, ale może te silnikowe też zrobiłby?
Temat do sprawdzenia.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: 928S Brzydal
pokrzept
Użytkownik

Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14
Dodane dnia 19-09-2016 23:47
Jakby ktoś dowiedział się w temacie sprawdzonej firmy regenerującej poduszki do 944 byłbym zainteresowany namiarem - potrzebuję ogarnąć poduszki skrzyni i silnika.
Autor RE: 928S Brzydal
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 20-09-2016 19:27
Poduszek silnika w 944 to regenerować się raczej nie da i nigdy nie słyszałem aby ktoś to robił. Wieszak skrzyni ludzie wypełniają poliuretanem albo kejem do szyb (prawie to samo) i jeżdżą tak bez większych problemów. Na Rennlist jest masa tematów o tym.

Lamer śledzenie twoich postępów to czysta przyjemność. Powodzenia i podziękowania za to że znajdujesz czas aby to wszystko dokumentować i dzielić się z innymi.


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley
Strona 6 z 8 << < 3 4 5 6 7 8 >