924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 7 z 8 << < 4 5 6 7 8 >
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 27-09-2016 08:24
951S napisał/a:
Lamer śledzenie twoich postępów to czysta przyjemność. Powodzenia i podziękowania za to że znajdujesz czas aby to wszystko dokumentować i dzielić się z innymi.


Fajnie, że ktoś to w ogóle czyta. Jeśli ktokolwiek będzie miał podobne problemy jak ja i w jakikolwiek sposób mój wątek ułatwi poradzenie sobie z problemem to jeszcze lepiej.

Tymczasem walka ze złośliwością rzeczy martwych trwa.
Odkryłem w końcu co było powodem "porzucenia" rzeczonego 928 w przeszłości. Okazało się, że był to układ hamulcowy i jestem tego całkowicie pewien a opisywanie tu moich dociekań zanudziłoby wszystkich na śmierć.

W telegraficznym skrócie więc:
Padnięty jeden z obwodów pompy hamulcowej. Do 1984 roku w 928 jest diagonalny układ hamulcowy LP + PT oraz PP + LT
Padnięty jeden rozdzielacz siły hamowania
Pęknięty zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego
Dogorywające serwo

Ponieważ mam traumatyczne wspomnienia związane z awariami układu hamulcowego podczas jazdy musiałem podjąć jakąś decyzję.
Postanowiłem zrobić to "Raz a porządnie" i nie wracać już (oprócz eksploatacyjnych konieczności) do tematu hamulców.

Udało się w końcu skompletować wszystkie niezbędne puzzle tej układanki. Pozostała już tylko wymiana. Nie wiem na ile mity dotyczące kłopotów z wymianą serwo w 928 okażą się prawdziwe ale wkrótce sam się przekonam.

Wielkie podziękowania dla Waldka za zbiorniczek płynu w doskonałym stanie. To był ostatni brakujący element.


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 27-09-2016 08:59
Pięknie, serwo nóweczka czy tak ładnie dopieściłeś?


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: 928S Brzydal
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 27-09-2016 09:01
Lamer napisał/a:
Nie wiem na ile mity dotyczące kłopotów z wymianą serwo w 928 okażą się prawdziwe ale wkrótce sam się przekonam.


Z własnego doświadczenia - nie ma tragedii, ale !trzeba! pamiętać o zablokowaniu trzpienia w serwie w pozycji wciśniętego pedału hamulca zanim zaczniesz odkręcać samo serwo. Wtedy po odkręceniu pompy, zdjęciu obu części obudowy filtra powietrza, wychodzi dość ładnie.

Pewnie workshop manual masz, tam jest wszystko ładnie rozrysowane. Ja to oczywiście całkowicie olałem ( bo co, ja nie wyciągnę? smiley ) i później musiałem się trochę nawalczyć, żeby ustrojstwo wyjąć...


Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 27-09-2016 09:16
seler2 napisał/a:
Pięknie, serwo nóweczka czy tak ładnie dopieściłeś?


Nie było co dopieszczać smiley
Kupiłem najlepsze używane jakie byłem w stanie znaleźć. To które będę zakładał jest praktycznie nowe.

Pumba napisał/a:
Pewnie workshop manual masz, tam jest wszystko ładnie rozrysowane.


Mam i ponieważ w odróżnieniu od wielu osób na tym forum mam zerowe doświadczenie zaczynam zawsze tam. Można powiedzieć, że teorię mam opanowaną. Tylko jak wiadomo ta w starciu z praktyką zawsze wychodzi z podbitymi oczami.


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 09-10-2016 13:51
Czas mija szybko postępy się ślimaczą. Przyszła jednak pora na krótki update jako, że udało się domknąć duży temat Hamulce ale po kolei.

Serwo, które kupiłem od krzyżaka jako niemalże nowe i w pełni sprawne okazało się być do wyrzucenia.
Tak więc w myśl przysłowia do 3 razy sztuka nie chciałem już ryzykować z kolejną używką i zakupiłem nowe.

10" serwo jest domyślnie tak skalibrowane z pedałem hamulca, za pomocą 2mm podkładki między serwem a ścianą grodziową. Podkładka 477 611 951 jest niedostępna i dlatego trzeba sobie jakąś wystrugać.

Co by nie było rzeźbienia w kupie z 1mm zrobiłem sobie od razu 2mm
wyszło to jakoś tak


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 09-10-2016 13:52
i po złożeniu


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 09-10-2016 13:57
Po złożeniu wszystkiego do kupy i pierwszej próbie odpowietrzenia od razu z kopa w ryj.
Pompa hamulcowa Textar made by FTE która w rzeczywistości w pudełku jest pompą ATE
NIE JEST USZCZELNIONA na czujnikach wkręconych fabrycznie od spodu.
Rzecz jasna jako lamer przekonałem się o tym dopiero po zmontowaniu wszystkiego i kolejnej próbie odpowietrzenia układu.
Tak więc po raz kolejny spuszczanie płynu targanie wszystkiego w pizdu.

Loctite 542 załatwił sprawę raz na zawsze.

Praca przy hamulcach we wczesnych 928 tak naprawdę nie należy do trudnych a jedynie jest nieprzyjemna ze względu na panującą ciasnotę i gąszcz przewodów.

W końcu jednak ktoś musiał wygrać tę walkę smiley


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Lamer dnia 09-10-2016 13:58
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 09-10-2016 14:01
Następnie okazało się, że zawór podciśnieniowy w serwo przepuszcza wszystko jak leci. A nowy w Porsche niedostępny.
Po raz kolejny mnie to spowolniło dość skutecznie aż w akcie desperacji zarwałem nockę i znalazłem zamiennik w BMW.
To co w Porsche nazywa się 431611933 i jest od dawna niedostępne w BMW można zamówić w ciągu 48H nową część o oznaczeniu 34331160183.
Nawet logo producenta wciąż to samo.
Trochę się na Porsche wku...m ale ostatecznie udało się rozwiązać problem i to najważniejsze.


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 09-10-2016 14:04
No i w efekcie pełny sukces. Hamulec twardy jak skała.
W efekcie udało się zgasić ostatnią kontrolkę informującą o błędach i to nie przez wyjęcie bezpiecznika smileysmileysmiley
Niestety nie udało się postawić na kołach i zrobić jazdy próbnej ale to już niebawem.

Podsumowując samodzielna praca przy hamulcach 928 to jak wyrwanie zęba.
Niby nic trudnego a jednak przyjemności w tym za grosz.


911 F
911 G
928 S

Edytowane przez Lamer dnia 09-10-2016 14:12
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 09-10-2016 14:17
Na koniec musiałem jeszcze wymienić aku bo stare kompletnie nie trzymało już napięcia.
Wybrałem żelowy i sam jestem ciekaw jak się będzie sprawować w tym aucie.


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Pirx
Użytkownik



Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11
Dodane dnia 09-10-2016 15:19
bardzo interesujący wątek smiley


pozdrawiam,
Paweł

928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok"
31100 akustyk.pl
Autor RE: 928S Brzydal
grzegorzn3
Użytkownik



Postów: 387
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16
Dodane dnia 09-10-2016 16:12
Też mi się podoba, powodzenia. smiley


914 2.0 '74
951 piąte turbo '84

987 Cayman S '05 pojechał
924 S '86 pojechał do Brata
944 S2 '90 odjechał
931 '79 pojechał do Michała
944 '85 był
Autor RE: 928S Brzydal
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 09-10-2016 16:41
2 razy wymieniałem (jeszcze na gwarancji!) aku Bosch S5 w 944. Teraz jest tańsze S4. I póki co już dłużej chodzi niż S5 smiley
Wątek bardzo pouczający. Dzięki za to, że Ci się chce!


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: 928S Brzydal
janotres
Użytkownik

Postów: 477
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15
Dodane dnia 09-10-2016 16:59
powodzenia ,czyta sie super kozacko


944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodzinysmiley
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy
Autor RE: 928S Brzydal
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 10-10-2016 09:39
A czym się objawiła niezdatność wcześniejszego serwo?


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 22-10-2016 14:25
seler2 napisał/a:
A czym się objawiła niezdatność wcześniejszego serwo?


Uszkodzona membrana, skrzywiona sprężyna, nieszczelność na tłoczysku smiley


911 F
911 G
928 S
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 22-10-2016 14:29
Zabrałem się w końcu za temat, który chciałem zrobić od samego początku jeszcze przed odpaleniem auta ale jakoś się nie składało. Wtryskiwacze.
Zanabyłem więc części i wziąłem się do roboty.

Bardzo fajnie, że nowe aluminiowe tulejki mają więcej "mięsa" wokół wtryskiwacza co znacząco ułatwia ich wkręcanie i wykręcanie.

O tym jak trudno wykręcić te stare tulejki wkrótce przekonałem się na własnej skórze.


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 22-10-2016 14:31
Najtrudniejszy jest demontaż starych wtrysków. Montaż nowych to już czysta przyjemność

Lewa strona


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 22-10-2016 14:33
i prawa...

Tulejki dokręcamy momentem 15Nm
Przewody paliwowe do wtrysku 20Nm. Niestety nie mam takiego klucza więc dokręcałem z czuciem ale na oko.


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 22-10-2016 14:36
Ponieważ akumulator paliwa to dość istotny element CIS niejako profilaktycznie postanowiłem zajrzeć pod pokrywę prawego tylnego nadkola.
Niestety nie to chciałem tam zobaczyć smiley


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Strona 7 z 8 << < 4 5 6 7 8 >