924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 5 z 8 << < 2 3 4 5 6 7 8 >
Autor RE: 928S Brzydal
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1397
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 23-08-2016 14:02
Lamer napisał/a:
i w pizdu drobnicy.
Na szczęście tłoczki o które było tyle hałasu okazały się być w doskonałym stanie.
Ich pracę utrudniały jedynie złogi płynu hamulcowego wyleczone papierem ściernym 1000 + oliwa maszynowa na mokro coby nic nabroić. Efekt zajebisty.


Czy zaciski, obudowa tloczkow i inne metalowe drobiazgi oddales do ocynku czy sa nowe?


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 23-08-2016 14:43
Piotr924 napisał/a:

Czy zaciski, obudowa tloczkow i inne metalowe drobiazgi oddales do ocynku czy sa nowe?


Kupiłem zastaw naprawczy Frenkit (14pln w motoryzacyjnym) założyłem i wraz z tłoczkiem w środku zabezpieczonym gumką elementy zostały najpierw wyszkiełkowane a następnie ocynkowane. Na koniec zmontowałem na zestawie naprawczym ATE (nawet gumki są wyraźnie lepszej jakości niż te od Frenkit.
Zestaw blaszek trzymających klocki i przewody niestety był w bardzo kiepskim stanie i musiałem kupić nowy.


911 F
911 G
928 S
Autor RE: 928S Brzydal
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1397
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 23-08-2016 16:18
A nie chciales ich pomalowac na czerwono? smiley
Porsche 928 i tylko takie pospolite zlote zaciski? smiley
To tylko mala prowokacja, swoje zaciski tez tak zrobilem, ale bez szkielkowania, skoro nie ma farby to kwas wyczysci wszystko, a wplynie wszedzie.
Trzymam kciuki i czekam na ciag dalszy smiley


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"

Edytowane przez Piotr924 dnia 23-08-2016 16:19
Autor RE: 928S Brzydal
marchewa
Użytkownik



Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 23-08-2016 16:31
Lamer napisał/a:
Piotr924 napisał/a:

Czy zaciski, obudowa tloczkow i inne metalowe drobiazgi oddales do ocynku czy sa nowe?


... elementy zostały najpierw wyszkiełkowane a następnie ocynkowane..


Z ciekawostek
cynkowałem elementy zacisków od 924, bez probelmu
od 944 przed liftem - bez problemu
od 944 '87 - rozpłynęly się !!!! Stop ma prawdopodobnie większą zawartość chromu i silnie reaguje. Dopiero później kapnąłem się ze te starsze zaciski były zawsze mocno pordzewiałe, a te nowsze tylko takim nalotem pokryte
To tak tylko ku przestrodze coby sobie ktoś zacisków nie popsuł.
Autor RE: 928S Brzydal
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 23-08-2016 16:38
marchewa napisał/a:
Lamer napisał/a:
Piotr924 napisał/a:

Czy zaciski, obudowa tloczkow i inne metalowe drobiazgi oddales do ocynku czy sa nowe?


... elementy zostały najpierw wyszkiełkowane a następnie ocynkowane..


Z ciekawostek
cynkowałem elementy zacisków od 924, bez probelmu
od 944 przed liftem - bez problemu
od 944 '87 - rozpłynęly się !!!! Stop ma prawdopodobnie większą zawartość chromu i silnie reaguje. Dopiero później kapnąłem się ze te starsze zaciski były zawsze mocno pordzewiałe, a te nowsze tylko takim nalotem pokryte
To tak tylko ku przestrodze coby sobie ktoś zacisków nie popsuł.


To samo się tyczy osłon tarcz hamulcowych, po szkiełkowaniu wyglądają jak blacha.
Rdza i wżery jak w stali, po przecięciu jak stal.
Po cynkowaniu ....
...wspomnienie.


Prawdziwy nick -> Łajka smiley
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 23-08-2016 17:00
Lajka napisał/a:
To samo się tyczy osłon tarcz hamulcowych....


We wczesnych 928 wszystkie osłony tarcz są aluminiowe więc
z galwanicznych procesów zostaje anodowanie.
Niestety u mnie wszystkie "potargane" czasem
Nowe, niestety dość drogie a przednie znacząco droższe niż tarcze hamulcowe :-(


911 F
911 G
928 S
Autor RE: 928S Brzydal
Piotr924
Użytkownik



Postów: 1397
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13
Dodane dnia 23-08-2016 21:47
Lajka napisał/a:
marchewa napisał/a:
Lamer napisał/a:
Piotr924 napisał/a:

Czy zaciski, obudowa tloczkow i inne metalowe drobiazgi oddales do ocynku czy sa nowe?


... elementy zostały najpierw wyszkiełkowane a następnie ocynkowane..


Z ciekawostek
cynkowałem elementy zacisków od 924, bez probelmu
od 944 przed liftem - bez problemu
od 944 '87 - rozpłynęly się !!!! Stop ma prawdopodobnie większą zawartość chromu i silnie reaguje. Dopiero później kapnąłem się ze te starsze zaciski były zawsze mocno pordzewiałe, a te nowsze tylko takim nalotem pokryte
To tak tylko ku przestrodze coby sobie ktoś zacisków nie popsuł.


To samo się tyczy osłon tarcz hamulcowych, po szkiełkowaniu wyglądają jak blacha.
Rdza i wżery jak w stali, po przecięciu jak stal.
Po cynkowaniu ....
...wspomnienie.


Czy oslony tarcz hamulcowych w 924 tez sa zrobione z tego czegos? smiley


Porsche 924, '82

"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Autor RE: 928S Brzydal
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 23-08-2016 22:36
No nie wiem, nie wiem - mi to na aluminium nie wyglądało.
Spawać się dało, korozyjne dziury na wylot - prędzej stan z domieszką jakiegoś ZnAlu.
Zwał jak zwał, trzeba uważać.


Prawdziwy nick -> Łajka smiley
Autor RE: 928S Brzydal
marchewa
Użytkownik



Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 24-08-2016 11:40
to nie żaden material kosmosu tylko stal, ale stopowa czyli z dodatkiem szlachetnych pierwiastków stopowych jak chrom, nikiel vanad itp. pierwiastki te są bardziej reaktywne dlatego w kontakcie z kwasem dzieje się tak a nie inaczej. Oczywiście występują w przyrodzie tez stale kwasoodporne, ale to tylko te w których zawartość pierwiastków stopowych powoduje stabilizacje struktury austenitycznej w temperaturach "normalnych"
stale stopowe posiadaja dodatki stopowe których zadaniem jest podniesienie odporności na korozje, powiększenie wytrzymałosci, albo dostosowanie do pracy w wyzszych temperaturach.
Nie mam za dużej wiedzy na temat procesów galwanizacji, ale sadzę, że do danego materiału można dobrać elektrolit który nie zareaguje z danym materialem a pozwoli na galwanizację.
Ponadto z prostszych i bardziej dostępnych dróg pokrycia takich "niepewnych" materiałów pozostaje cynkowanie ogniowe - gdzie rozpuszczony w płomieniu cynk jest nanoszony natryskowo.

Edytowane przez marchewa dnia 24-08-2016 11:49
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 24-08-2016 12:45
Tyle teoria... a w praktyce jeśli to rzeczywiście stal stopowa a nie jak mi się wydawało ALU to ja nie znam takiej galwanizerni, która dobierze specjalny skład elektrolitów na 2 lub 4szt osłon.
Zakład z którego korzystam najmniejszą wannę ma 2400L


911 F
911 G
928 S
Autor RE: 928S Brzydal
marchewa
Użytkownik



Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 24-08-2016 12:56
Lamer masz rację, natomiast wydaje mi się ze te tylne osłony tarcz są w 928 faktycznie aluminiowe, a przednie są stalowe, ale pewny nie jestem. Natomiast tak jak pisałem zawsze zostaje cynowanie ogniowe, które jest obojętne na reaktywność danego materiału, natomiast z estetycznego punktu widzenia trochę gorzej wypada niż galwaniczne.
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 26-08-2016 13:36
W oczekiwaniu na łożyska przednich piast postanowiłem rozprawić się z oponami
Punkt wyjścia


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 26-08-2016 13:37
Bardzo przypadł mi do gustu zarówno Rimol jak i Rimol profi.
W trakcie prac


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 26-08-2016 13:38
Nie wymyśliłem też nic mądrzejszego w temacie opon dlatego postawiłem na stare sprawdzone rozwiązanie i tak:


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Lamer dnia 26-08-2016 15:45
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 26-08-2016 13:40
tym samym temat kół na ten moment (do czasu aż uda się znaleźć kogoś kto potrafi poanodować te felgi jak w oryginale) udało się ogarnąć


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 928S Brzydal
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 26-08-2016 15:16
podaj pełną rozmiarówkę, producenta i koszt jak możesz - optymalnie gdzie kupowałeśsmiley


Prawdziwy nick -> Łajka smiley
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 26-08-2016 15:43
Założenie jest takie, że to auto ma być seryjne (no może poza zawieszeniem) dlatego rozmiar to skromne 225/50ZR16. S-02 to oczywiście opony Bridgestone.
Kupowałem w sklepopon.pl i z tego co zauważyłem cena jest przeliczana po kursie dnia z EUR więc codziennie się zmienia.
Doważanie opon 20-45G pomimo obracania na feldze więc nie ma tragedii ale nie ma też szału z tymi Brisgestonami. Stare Black Stary miały 5-20G odważniki smiley


911 F
911 G
928 S

Edytowane przez Lamer dnia 26-08-2016 15:46
Autor RE: 928S Brzydal
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 26-08-2016 22:00
tym samym temat kół na ten moment (do czasu aż uda się znaleźć kogoś kto potrafi poanodować te felgi jak w oryginale) udało się ogarnąć

Lamer jak uda Ci się znaleźć kogoś w PL kto anoduje felgi - podziel się proszę tą informacją. Szukałem, nawet znalazłem (Anodal Wawa) ale niestety nie podjęli się regeneracji CSów. Marudzili i piętrzyli trudności na starcie tak że w końcu odpuściłem.



_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 04-09-2016 16:18
W wielkim świecie trwają w najlepsze roszady własnościowe klubowych aut tymczasem na dalekim południu w zaciszu garażu wziąłem się wreszcie za przednie hamulce.

Punkt wyjścia:


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Lamer dnia 04-09-2016 16:20
Autor RE: 928S Brzydal
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 04-09-2016 16:21
kompletacje zacząłem od dużych elementów


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Strona 5 z 8 << < 2 3 4 5 6 7 8 >