Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
aspen15
Użytkownik
Postów: 172
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 22.06.09 |
Dodane dnia 19-10-2009 00:21 |
|
|
wiem wiem!!
tylko ta Wikipedia nie uwzględnia norm np:
zakładając że nasze paliwo w pl. ma 98okt to czemu na paliwach
w unii mają lepsze osiągi i mniej palą?
w prosiaku jak masz 9,6 sprężenie to nadmierna ilość okt.
nie powinna wpływać negatywnie na prace silnika i przez to nie powinno wystąpić zjawisko spalania sutkowego!
tak więc jeżeli benzyna u nas ma mniej niż norma 95, i 98
to 110 powinna tylko poprawić kulturę pracy silnika i osiągi.
trzeba tylko przyspieszyć zapłon
najlepiej sprawdzić samemu!!!!!!
http://www.facebook.com/witold.alpina |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
aspen15
Użytkownik
Postów: 172
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 22.06.09 |
Dodane dnia 19-10-2009 00:26 |
|
|
chyba warto by było sprawdzić na chamowni
polska 95 i 110 by aspen
http://www.facebook.com/witold.alpina |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 19-10-2009 01:22 |
|
|
Cichy - maciles cos w tym aucie?
W lipcu robilem generalke glowicy (prowadnice, gniazda, planowanie,liniowosc walkow...) plus dobry olej, swiece itp. a calosc to 100% seria
Dzis porownalem moj wykres z tym przedstawianym przez porsche i wyglada to moim zdaniem w 100% OK
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 19-10-2009 09:54 |
|
|
aspen15 napisał/a:
tak więc jeżeli benzyna u nas ma mniej niż norma 95, i 98
to 110 powinna tylko poprawić kulturę pracy silnika i osiągi.
trzeba tylko przyspieszyć zapłon
najlepiej sprawdzić samemu!!!!!!
I tu się zdziwisz bo w 2009 tylko kilka z tysiąca kontrolowanych stacji nie spełniała norm jeśli chodzi o liczbę oktanową
http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw/wyniki_kontroli_jakosci_paliw/kontrola_stacji_paliw/
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 19-10-2009 10:46 |
|
|
po hamowni i analizie wykresow mam pewne watpliwosci
prosze o porownanie wartosci moc max i max predkosc w autach 2.0
wersje 100 KM
WE 924 0K 102 KM (obr 5628) Max predkosc 215 km/h (skrzynia 5 2,0)
EL 0117 Y 103 KM (obr 5536) Max predkosc 230km/h (skrzynia 5 ??)
SC 4027 E 102 KM (obr 6628) Max predkosc 227km/h (skrzynia 5 2,0)
i wersje 110 KM
ERW 24 KN 110 KM (obr 5608) Max predkosc 180 km/h (skrzynia 5 2,0)
WI 1707 J 110 KM (obr 5603) Max predkosc 176 km/h
(skrzynia nie wiem)
ja widze dziwna zaleznosc miedzy tymi dwoma parametrami (moc max i max predkosc)
ktos ma jakies sugestie ? skrzynia ? pomiar do dupy ?
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
Edytowane przez nemo dnia 19-10-2009 11:45 |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 19-10-2009 11:38 |
|
|
Nie wiem czy nie walnę bzdury, ale czy przypadkiem większe prędkości nie są w autach ze skrzyniami 4? Jeśli pomiar wszystkich aut jest robiony na 4 biegu, to skrzynia 4 powinna właśnie być szybsza od 5 Kwestia tylko kto jaką ma skrzynię
Edit:
Widzę poprawkę ze skrzyniami Pominąłeś jeden parametr: "przełożenie" - im wyższy tym wyższa vmax. Tak czy inaczej stawiałbym na różnice w skrzyniach biegów i ogólnie w układzie napędowym. Zwróć uwagę, że "szybsze" auta mają przełożenie od 64,68 i 71 , a dwa wolniejsze 51 i 52. Jeśli szukasz zależności to raczej między przełożenie/vmax a nie moc/vmax
Edytowane przez Mammoth dnia 19-10-2009 12:48 |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-10-2009 12:54 |
|
|
Już trochę wyjaśniam. Ja miałem robiony pomiar przez inną osobę i wydaje mi się
że na 4tym biegu (skrzynia 5). Patrzyłem na AFR i na obroty, więc głowy nie dam.
Dodatkowo mam niższe opony (205/55R15).
Ale chyba to na którym biegu jest robiony pomiar nie ma znaczenia?
Chociaż dziwne, że dwa pierwsze pomiary takie same i trzy ostatnie takie
same?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 19-10-2009 13:05 |
|
|
Qbak..Biorąc to na logikę - wygląda jakby dwa auta były mierzone na niższym biegu, bo niby skąd tak duża rozbieżność w vmax? 7KM różnicy i 50km/h? 2 na 4 biegu i 3 na 5. Stąd różnica w przełożeniach i prędkości maksymalnej. |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 19-10-2009 13:10 |
|
|
roznica w biegu faktycznie bardzo prawdopodobna graniczaca z pewnoscia , tylko czy mialo to wplyw na wynik ? bo zbieznosc zaskakujaca
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 19-10-2009 13:25 |
|
|
Wyraźnie widać, że te 2 samochody, które hamowane były na biegu IV (mają niższą prędkość) mają większą moc niż pozostałe 3, które były badane na "piątce".
Może to zbieg okoliczności, a może błąd w przeliczaniu przełożenia silnik-koła przez hamownię.
Zastanawiam się jak to było zrobione, bo jeśli obsługa zmierzyła to przełożenie dla pierwszego 924 i przyjęła, że pozostałe mają tak samo to jest to błąd.
Ciekawi mnie też jak mierzona była prędkość obrotowa silnika, bo przy poprzednich hamowaniach zawsze obsługa podłączała się do kabli zapłonowych - to było jasne. Tu nikt nigdzie się nie podłączał.
|
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 19-10-2009 14:49 |
|
|
Z tego co ja obserwowalem obroty byly brane z obrotomierza - gosc trzymal auto na 4-tym lub 5-tym biegu rowno chyba na 2000(?)obr i odczytywal predkosc ktora wpisywal do komputera. Dla kazdego auta przelozenie bylo sprawdzane osobno - niektore przelozenia byly nawet 2 razy sprawdzane - przed i po hamowaniu bo gosc nie pamietal czy juz to zrobil. Co do wynikow uwazam to za zbieg okolicznosci gdyz pomiar mojego auta rowniez robil gosc ktorego wyniki byly "gorsze" i rowniez na 5-tym biegu i wynik dobry.
EDIT:
Auto cichego tez bylo hamowane na 5-tym biegu przez druga osobe i tez wynik prawidlowy. To samo Nissan i BMW... Nie widze tu zadnych nieprawidlowosci... Idac ta droga moje auto po shamowaniu na 4-tym biegu powinno miec 200-210KM a to oczywiscie niemozliwe i nie wierze w to by bieg na ktorym dokonano pomiaru mial znaczenie... Ja widze co innego - dwa pierwsze auta byly po mniejszym/wiekszym remoncie silnika - qbak kompletny a rozanski robil glowice kompleksowo. To samo moje auto po remoncie i dobry wynik tak jak cichego - remont glowicy i jest wynik...
Nemo - mysle ze przekombinowales z tym k-jetem i stad wynik - tak jak przed rokiem.
Pilatus jezdzi autem od kupienia bez remontu a miniver sam powiedzial ze jego silnik mocno przelany i nie ustawiony. Mysle ze roznica wziela sie stad choc faktycznie zbieg okolicznosci w postaci zblizonego wyniku i hamowanie na roznym biegu moga byc dyskusyjne - az do nich zadzwonie.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 19-10-2009 15:01 |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 19-10-2009 15:32 |
|
|
Rozmawialem wlasnie z czlowiekiem z hamowni. Bieg na ktorym jest dokonywany pomiar nie ma zadnego wplywu na wynik gdyz przelozenie jest dla kazdego auta ustalane indywidualnie - uwzgledniane jest nawet zuzycie opon dlatego 2 takie same auta na takich samych oponach moga miec rozne przelozenia. Czlowiek zachowal sie bardzo w porzadku i zaprosil 2 pierwsze hamowane na 4-ce auta na powtorny pomiar na 5 biegu- oczywiscie gratis. Dzwonilem do qbaka i dzis prawdopodobnie sie u nich zjawi w celu wyeliminowania wszelkich spekulacji.
EDIT:
Wynik nie powinien znaczaco odbiegac od poprzedniego natomiast taki sam na pewno nie bedzie ze wzgledu na inna temperature, cisnienie, wilgotnosc oraz to, ze po hamowni ustawialismy u qbaka zaplon na lampe stroboskopowa bo byl zle ustawiony i tak byl hamowany - teoretycznie wynik moze wyjsc lepszy co calkowicie obali te teorie bledu pomiaru.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 19-10-2009 15:36 |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 19-10-2009 16:01 |
|
|
czyli bieg nie mial wplywu na pomiar a jedynie na wpisane dane. slabsze auta sa poprostu zalane. trzeba udac sie na regulacje.
zrobię ponownie ustawienia i zmierzę jeszcze raz, jak to nic nie da to bede kombinowal dalej.
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
Edytowane przez nemo dnia 19-10-2009 16:04 |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 19-10-2009 16:16 |
|
|
Fajnie Michał, że się tym zająłeś . Jeśli wyniki z poprzedniego hamowania były normalizowane, to pomiar w innych wrunkach atmosferycznych, mimo wszystko powinien wyjść taki sam jak za pierwszym razem (w granicach błędu pomiarowego samej hamowni oczywiście). Tylko ten kąt wyprzedzenia zapłonu.... wiem - zapraszam Qbaka na ponowną zmianę wyprzedzenia zapłonu na taki jaki miał (pamiętam ile było przed poprawką ).
Nie podoba mi się tylko jedna rzecz - ocena prędkości obrotowej silnika (a tym samym przełożenia) na podstawie patrzenia na obrotomierz. Moim zdaniem to mocno niedokładne jest (choćby błąd paralaksy ). No dobra, ja może skrzywiony jestem trochę, bo 3 lata metrologii nie mogą nie zostawić traumy i spustoszeń w umyśle .
Teraz sobie powiązałem kilka faktów, o których słyszałem na miejscu.
Otóż, kiedy zażyczyłem sobie pomiaru AFR to po prostu dostałem do ręki loger na którym mogłem obserwować na bierząco wskazania. Poprosiłem o pomiar w funkcji obrotów silnika i wykres - wtedy się dowiedziałem, że dzień wcześniej przy hamowni majstrował coś pan informatyk i... od tej pory komputer hamowni nie widzi, żadnych urządzeń zewnętrznych do niego podłączanych (w tym kontrolera sondy AFR). Wnioskuję, że normalnie podłączany jest też sygnał o prędkości obrotowej silnika pobierany np. z cewki (skoro mogą zrobić AFR w funkcji obrotów) tylko, że tym razem mieli awarię po prostu.
Nie wiem, nie znam się, może się mylę, ale tak jakoś mi się poukładały fakty.
Co do zbiegu okoliczności z tymi pomiarami mocy na różnych biegach to osobiście uznaję, że to możliwe.
pzdr
jacek(pilatus)
Edytowane przez pilatus dnia 19-10-2009 16:32 |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-10-2009 18:14 |
|
|
Byłem i wróciłem. Widać, że zmiana kąta zapłonu z 22 na 12 (Jacek ile udało się
ostatecznie ustrzelić?) dało sporo, aż szkoda że przed sezonem tego nie zrobiłem.
115,6 KM przy 5590 obr./min.
160 Nm przy 4713 obr./min.
(natomiast przy 3000 obr./min. też jest 160 Nm, co mnie bardzo cieszy )
wykres z pomiaru nr. 2 (na V biegu, kąt wyprzedzenia zapłonu zmieniony z 22 na 12 st.)
Jacek możesz ściągnąć ten plik i umieścić na serwerze 924.pl?
Linki potem się podmieni
Jedyny minus tej wycieczki jest taki, że zgubiłem kapselek z felgi... z 15stki.
Spadła (już po raz drugi) osłona piasty i wypchnęła kapselek...
Aha, nie wiem czemu nie ma prędkości maksymalnej w tym pliku, natomiast
było 232km/h.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez pilatus dnia 19-10-2009 19:00 |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 19-10-2009 18:23 |
|
|
Wiec sprawe mamy rozwiazana. Hamowanie na piatym biegu dalo ten sam wynik co na czwartym - pomijam przyrost mocy spowodowany prawidlowym ustawieniem zaplonu (bo wynik byl nawet lepszy). Wyniki nie byly normalizowane - mozna by sie o to pokusic ale jak to zrobic - nie wiem... Wiec pomiary sa obowiazujace i wiażące. Mr-nemo - musisz jednak odwiedzic speca od wtryskow - cos jest nie tak i nie jest to blad pomiaru...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 19-10-2009 21:15 |
|
|
tymi peanami na cześć remontowanych silników lejecie miód na me uszy
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 19-10-2009 21:16 |
|
|
Jeżeli zbierze się grupa na śląsku to:
"Badanie na hamowni 2 pomiary 150zł, przy grupowym hamowaniu powyżej 5 aut tego samego typu cena 80zł. Moce które mierzymy ok 350KM."
To jest odpowiedź Pana Krzysztofa Jamrozego firmy tuningowej na ul. Styczniowej w Katowicach. Zapomniałem się zapytać czy to jest hamownia hamowana polem elektromagnetycznym czy czymś tam innym. http://www.tuning-tdi.pl/ to jest ich strona.
A w Warszawie co to była za hamownia?
|
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 19-10-2009 21:20 |
|
|
Filip napisał/a:
A w Warszawie co to była za hamownia?
michal928 napisał/a:
Hamownia jest inercyjna |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-10-2009 21:55 |
|
|
Na Śląsku (w Gliwicach) są dwie hamownie obciążeniowe - i to w takie trzeba celować!
(znalezione w sieci) hamownie MAHA w Polsce:
Auto Serwis WSOP, Gliwice
Dukiewicz Styl Auto Warszawa
Elpigaz Będzin
Elpigaz Gdańsk
Elprosys Gliwice
MASTER'S TUNING Warszawa
Nagaz Stefanowski Łódź
Politechnika Białostocka
Politechnika Warszawska, Wydział Transportu
Politechnika Śląska
Targi Motoryzacyjne Białystok
Tuning Tech Center Kraków (ta jest nieczynna, może ruszy wiosną)
Vectrix, Wrocław
Zamel Biała Podlaska |
|