924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Zloty/Imprezy/Wydarzenia
Strona 5 z 7 << < 2 3 4 5 6 7 >
Autor RE: HAMOWNIA 2
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 17-10-2009 23:18
Próbowałem zrobić obrazki z tych plików PDF, ale w rozmiarze mieszczącym się na stronie wychodzą nieczytelne. W związku z tym na stronie podaję linki do oryginalnych PDFów:
1. 968:
- porsz - wykres
2. 944S2:
- cichy - wykres
3. 944:
- chipis - wykres
4. 924 Turbo:
- michal928 - wykres
5. 924 2.0l
- qbak - wykres (na IV biegu), wykres_2 (na V biegu, po zmianie konta wyprzedzenia zapłonu z 22 na 12 st.)
- Paweł Różański - wykres
- mr-nemo - wykres
- pilatus - wykres
- miniver - wykres
=================================
BMW - wykres
Nissan 200SX - wykres

Jeśli ktoś z w.w. nie życzy sobie wykrezu na forum to proszę o info - usunę ze stronki.

pzdr
jacek(pilatus)

Edytowane przez pilatus dnia 19-10-2009 18:57
Autor RE: HAMOWNIA 2
Marko84s
Użytkownik



Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09
Dodane dnia 18-10-2009 01:59
Moje BMW mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło 22 lata i fabryczna moc smiley chociaż moment słabo wygląda w zakresie do 3000 obrotów i daje się odczuć zie od startu nie idzie tak jak bym chciał.
Autor RE: HAMOWNIA 2
jurek968
Użytkownik

Postów: 58
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.06.09
Dodane dnia 18-10-2009 09:50
Czy te wyniki z hamowni ,są korygowane do normy?
Bo wiedzę ,że jest ciśnienie i temperatura -!
Autor RE: HAMOWNIA 2
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 18-10-2009 10:53
prawidłowy link do wykresu Kuby smiley
http://924.pl/images/forum/hamownia2_17102009/qbak.pdf
[EDIT]poprawiłem też oryginalny link. Dzięki Simprez smiley [/EDIT]


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

Edytowane przez pilatus dnia 18-10-2009 15:04
2716024
Autor RE: HAMOWNIA 2
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-10-2009 11:26
Jurek, a jak to powinno wyglądać? Jakie będą wyniki? Lepsze, gorsze?
Pewnie gorsze...


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: HAMOWNIA 2
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 18-10-2009 12:17
Najbardziej podoba mi się wykres 924turbo Michała, widać, że od 3tys. konkretnie musi wciskać w fotel. No i moc ponad normę - gratuluję udanego remontu!


Autor RE: HAMOWNIA 2
Blumen
Użytkownik

Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06
Dodane dnia 18-10-2009 12:26
czyli najlepszą formą wykazuje się 924T i S2, dla mnie to pocieszające smiley


Jest MB i BMW smiley
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2
Autor RE: HAMOWNIA 2
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-10-2009 12:34
Ja bym właśnie poczekał co napisze Jurek, o co chodzi z tą normą?
Choć oczywiście nie ukrywam, że to S2 i 931 trzymają moc na pewno.
Blumen, a właściwie czemu Ciebie nie było? smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: HAMOWNIA 2
jurek968
Użytkownik

Postów: 58
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.06.09
Dodane dnia 18-10-2009 12:56
Qbak napisał/a:
Jurek, a jak to powinno wyglądać? Jakie będą wyniki? Lepsze, gorsze?
Pewnie gorsze...

Hmm... niejestem pewnien czy gorsze ,czy lepsze bo było dość wyskoie ciśnienie ale niska temperatura.Myślę ,że minimalnie na plus jednak - czyli kilka koni można dodać lub na zero.
Jeśłi było hamowane bez nawiewu to do każdego wyniku 5 KM dodać ( to zależy jeszcze od konstrukcji dolotu).

Wydaje mi się ,że hamownie inercyjne nieco łagodniej obchodzą się z silnikami Turbo ,dają bonusy ale dlaczego tak jest tego niewiem...
Osobiście jak hamowałem 968 na inercyjnej to z reguły były kłopoty bo pomiar na 5 tym biegu trwał kika sekund a na 6 ym niewiele dłużej a V max rolek był pod 300 km/godzinę.
Zawsze był podziw obsługi jak moje auto niesamowice się wkręca na obroty ,wszyscy się zlatywali zobaczyć jaka mega moc wyjdzię a tam smiley marne np. 215 KM smiley
Wolniej się wkręcały auta (turbo) mające po 300/400 pS jak moje....
Autor RE: HAMOWNIA 2
jurek968
Użytkownik

Postów: 58
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.06.09
Dodane dnia 18-10-2009 13:10
Qbak napisał/a:
Ja bym właśnie poczekał co napisze Jurek, o co chodzi z tą normą?
Choć oczywiście nie ukrywam, że to S2 i 931 trzymają moc na pewno.
Blumen, a właściwie czemu Ciebie nie było? smiley


Im niższa temperatura tym gęstsze powietrze w tlen i w ziązku z tym większa moc ,podobnie im wyższe ciśnienie tym również bardziej energetyczna mieszanka.
I tak np. na wysokości ok 1000mnp. auta są słabsze o nawet 10 % ,Kraków leży na ok 300 mnp. i tu auta są słabsze o 2 % ( tak spekuluję) jeszcze wazniejsza jest temperatura im cieplej tym słabszy motor - ale tu najważniejsza jest temp w dolocie.
Generalnie przy ciśnieniu 1000HPa(norma) moc = 100% ale np przy 960 HPa- moc = 95%
W temperaturze 25 st ( norma)moc = 100% - ale z reguły w dolocie jest znacznie cieplej nawet jak zewnętrzna temperatura jest np. 14 st.
Dobra hamownia powinna do normy doliczać jeszcze wilgotność!
Autor RE: HAMOWNIA 2
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 18-10-2009 14:21
Dla mnie trochę za daleko było do Warszawy poza tym robię przeprowadzkę ale chętnie bym kiedyś pojechał na hamownię na śląsku.
Jak patrzę na te wyniki to ew. skoro S2 i BMW mają prawie fabryczne wyniki to hamownia musi być dobra i wątpię w przekłamania. Przyznajmy się szczerze że nasze leciwe 924 z popsutym warmupem i z różnym sprężaniem osiągają te swoje 110KM. O ile pamiętam z forum z zeszłego roku samochód Ciacha wykręcał pełne 125. Kurcze, daliście mi do myślenia z tą hamownią. Zaraz poszukam na necie hamowni na śląsku. 924T mi zaimponowało.
1363292
Autor RE: HAMOWNIA 2
aspen15
Użytkownik

Postów: 172
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 22.06.09
Dodane dnia 18-10-2009 14:33
witam
co racja to racja dla kolegi z 924 t gratulacjesmileysmileysmileysmileysmiley
super wynik,ja niestety nie zdążyłem na sprawdzenie ale zameldowałem się w MD.smiley
tak jak wspominałem zatankowałem dziś vana i prosiaka 110oktanówkąsmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley
ciekawi mnie jakie wykresy pokazało by te turbo kolegi ?
bo moje 2-wa autka wkręcają się supersmileysmileysmiley
zaskoczył mnie espace?- bo że prosiak się kręci to norma
ale vanem do 6tys obr.smileysmileysmileysmileysmiley
pozd


http://www.facebook.com/witold.alpina
http://apps.facebook.com/odpicujbryke/Bryka.aspx?id=1136
Autor RE: HAMOWNIA 2
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-10-2009 17:01
Gwoli ścisłości. Ciachu wykręcił 120KM, ale na innej hamowni. Właściwie to kompletnie
innej. Dodatkowo Ciachu ma doprężony silnik, zdjęty materiał z bloku.
Muszę Go chyba namówić, żeby się wybrał na tą hamownię smiley Miałbym porównanie
moich wyników do tego co było rok temu.

Aspen, tylko żeby ten silnik dał radę pojeździć jeszcze trochę na takim paliwie smiley
Nie przesadzaj tylko. Odczułeś dużą różnicę mocy? Może podskoczysz w poniedziałek
na ta hamownię smiley Chociaż dobrze by było sprawdzić dwa razy z różnymi paliwami.

Co do paliwa. Ja zapomniałem zatankować świeże... Auto jednak trochę stoi
i oktany uciekają. Filtr powietrza roczny, przydałby się nowy.
Generalnie jestem z silnika zadowolony smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: HAMOWNIA 2
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 18-10-2009 18:18
obiecuje swojego shamowac w cieagu 10 dni! daje slowo.
sorry ze nie bylo mnie z Wami.. strasznie zaluje... zwlaszcza ze powoli dochodze do siebie...


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: HAMOWNIA 2
Blumen
Użytkownik

Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06
Dodane dnia 18-10-2009 21:01
Qbak napisał/a:
Blumen, a właściwie czemu Ciebie nie było? smiley


wiesz - życie ...

A tak na prawdę to kilka rzeczy. U mnie w firmie pozmieniało się kilka rzeczy i teraz pracuję od 7:30, do ... różnie to bywa, przeważnie 17-18. Łącznie z sobotami, czego wcześniej nie było... taki wynik głupoty i wychylania się z szeregu, pokazując, że jest się najlepszym... eh smiley
A co do samochodu, to jest po prostu jeszcze nie gotowy smiley


Jest MB i BMW smiley
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2
Autor RE: HAMOWNIA 2
aspen15
Użytkownik

Postów: 172
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 22.06.09
Dodane dnia 18-10-2009 21:49
Qbak
zrobiłem mu taki zastrzyk adrenalinkismiley
wlałem taki dodatek do paliwa lotniczego(110okt)
dolałem oleju i taki specyfik co czyści wtryskismiley
różnica odczuwalna pod nogą od 1szej sek.smiley
kręci się znakomiciesmiley
parę razy dałem mu po zaworach tak konkretnie,ale przy normalnej jeździe
odczuwam tak jak by lepszą prace (bardziej elastyczny)
nie ma takiej rewelacji bo nie jest to nos smiley
ale za to nie przegrzewa się tak na maxa silnik, i nie niszczy go w takim stopniu jak inne wynalazkismiley
jeździłem kiedyś kartingami i eksperymentuje tak nie pierwszy razsmiley
a i jest to dodatkowy As w rękawie na torzesmiley
co do hamowni to na pewno tam podjadę ale wpierw podłubię
z kajetem ,kompresją itd.
a i autko też mi się odwdzięczyło- nagle wszystkie lampki i podświetlenia zaczęły świecić i działać jak należysmiley
smileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley


http://www.facebook.com/witold.alpina
http://apps.facebook.com/odpicujbryke/Bryka.aspx?id=1136
Autor RE: HAMOWNIA 2
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 18-10-2009 22:01
kurde... Michal i Cichy - naprawde mnie zaskoczyliscie...
Cichy - maciles cos w tym aucie?
coraz bardziej zazdroszcze ze nie moglem byc.
powiedzcie mi - ile kosztuje hamowanie auta tak o jednego w pojedynke?


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: HAMOWNIA 2
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-10-2009 22:34
Podjedź do gościa, niech Ci Michał da numer tel i pewnie jak Go zagadasz, to
Cię potraktuje ulgowo. Powiesz, że jesteś od naszej ekipy. Zresztą wydaje mi się,
że tam można podjechać i za niższą cenę niż podana hamować auto. To chwila jest
dla Nich, a kasa na ulicy nie leży..., choć obrót mieli smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: HAMOWNIA 2
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 18-10-2009 23:32
aspen15 napisał/a:
Qbak
zrobiłem mu taki zastrzyk adrenalinkismiley
wlałem taki dodatek do paliwa lotniczego(110okt)
dolałem oleju i taki specyfik co czyści wtryskismiley
różnica odczuwalna pod nogą od 1szej sek.smiley
kręci się znakomiciesmiley


Ciekawy efekt psychologiczny ma to 110 oktanowe paliwo. Bo z dodatkową mocą liczba oktanowa ma mało wspólnego (zakładając, że nie zmodyfikujesz tj doprężysz silnika lub nie podniesiesz ciśnienia doładowania w przypadku turbo).

http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: HAMOWNIA 2
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 19-10-2009 00:19
Zacznę cytatem:

"Co więcej - większość dodatków przeciwdetonacyjnych (a więc podnoszących liczbę oktanową) spalając się dostarcza mniej energii niż typowa lekka benzyna. Niestety wraz ze wzrostem liczby oktanowej paliw moc wytwarzana z nich spada - chyba że system sterowania silnika potrafi "wykryć" fakt, że paliwo ma więcej oktan i przyspieszy zapłon, podnosząc sprawność silnika, a co za tym idzie - moc."

Szczerze mówiąc to też byłem przekonany że zalanie wyżej oktanową benzynką da silnikowi kopa. Co ciekawe po testach na takiej benzynie faktycznie można było odczuć poprawę osiągów. Czym to jest spowodowane? Pewnie jakością paliw na których auta jeżdżą na codzień. Kto wie co właściwie sprzedają na stacjach.. co to za paliwo i z czym mieszane? Zalejesz pewnym, konkretnym paliwem i czujesz wzrost mocy..która powinna być cały czas na takim poziomie. "Witamy w Polsce"smiley
Strona 5 z 7 << < 2 3 4 5 6 7 >