Autor |
RE: Co to jest? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 17-05-2010 21:54 |
|
|
blow off?
a może kopułka od wastegate?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 17-05-2010 22:02 |
|
|
Tak dokładnie jest to home made Blowoff valve przetestowane wstępnie w Renault 5 Turbo 2 Daje piękny Puff aż się każdy obraca Regulacja ciśnienia odbywa się za pomocą dobieranej sprężyny, którą można sobie w środku wrzucić.
Co prawda 931 ma blowoff wbudowany w turbinę, ale prostym zabiegiem można przerobić na takie cudo
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 17-05-2010 22:28 |
|
|
gdybyś się kiedyś zabierał za tematykę wastegate to daj znać
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 18-05-2010 00:18 |
|
|
A jaki masz problem z WG? ostatnio regenerowałem mojego z 931 i w sumie działanie ma prawie takie samo jak blowoff valve tyle że robi lekko co innego
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 18-05-2010 00:55 |
|
|
Podejrzewam, że się blokuje. Auto potrafi znienacka dostać ciśnienie 2 bar przy niskich obrotach (2500-3000), które nie chcą rosnąć.
Mam zamiar przy najbliższej okazji organoleptycznie sprawdzić wastegate wg instrukcji z workshop manuala (kanał/podnośnik, załączony silnik, 0,6 bar na WG i patrzymy która strona wydechu się grzeje )
Gdzie regenerowałeś swojego? Jaką ma średnicę w 931?? Jest mocowny na 2 czy 4 śruby?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 25-05-2010 01:02 |
|
|
mr-nemo napisał/a:
oto budowa galki z mieszkiem
Wracając do sprawy gumowego mieszka/stożka osłaniającego drążek
Głupie pytanie:
Jak poprawnie zamontować tą gumę: Wcisnąć dolną krawędź w otwór z wodzikiem i dźwignią (przeszkadza pianka wygłuszająca wokół wodzika), czy też naciągnąć go na zewnętrzną krawędź otworu (wtedy mieszek chyba wystaje za bardzo do góry)
Lepiej spytać zawczasu niż kombinować samemu i sp... ehm... zepsuć
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 25-05-2010 07:26 |
|
|
simprez napisał/a:
naciągnąć go na zewnętrzną krawędź otworu (wtedy mieszek chyba wystaje za bardzo do góry)
Tylko tak! A gumę możesz (musisz) zagiąć w połowie w dół i po sprawie. |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 26-05-2010 00:28 |
|
|
danke
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 26-05-2010 06:56 |
|
|
Misiek27 napisał/a:
Co prawda 931 ma blowoff wbudowany w turbinę, ale prostym zabiegiem można przerobić na takie cudo
Taaa... I przy kazdym pufnieciu bedzie zalewal silnik spora iloscia paliwa... Powodzenia.
simprez napisał/a:
gdybyś się kiedyś zabierał za tematykę wastegate to daj znać
Robilem wastegate u siebie oraz sterowanie w 951 - te zawory sa zupelnie inne... Mozesz miec efekt taki jak byl u mnie - na zimno czyli przy w miare normalnej jezdzie doladowanie jest poprawne. Zadnych nieprawidlowosci. Przy katowaniu zaczynal sie problem - wastegate sie nagrzewal, blokowal sie zawor i doladowanie dochodzilo do 1,5 bar wzgl atmosfery. 3 razy go rozbieralem zanim znalazlem przyczyne - za ciasno spasowana prowadnica zaworu.
U ciebie najpierw przejrzalbym sterowanie czyli rurki oraz zawor sterujacy. A nie masz tam przypadkiem troche nakombinowane ze sterowaniem WG? Jesli masz zaworek podnoszacy cisnienie (moc) to go najpierw wywal. Jak zaczyna przeladowywac lapie blad?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 26-05-2010 07:05 |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 26-05-2010 07:43 |
|
|
Do turbawki? Bo wygladem pzypomina blofa
|
|
Autor |
RE: Co to jest? |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 26-05-2010 11:13 |
|
|
Oj to tu byly 2 strony uzywam komurki z opera i przeoczylem 2ga
|
|
Autor |
RE: Co to jest? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 26-05-2010 11:53 |
|
|
michal928 napisał/a:
Misiek27 napisał/a:
Co prawda 931 ma blowoff wbudowany w turbinę, ale prostym zabiegiem można przerobić na takie cudo
Taaa... I przy kazdym pufnieciu bedzie zalewal silnik spora iloscia paliwa... Powodzenia.
U mnie właśnie tak się zalewa
michal928 napisał/a:
Robilem wastegate u siebie oraz sterowanie w 951 - te zawory sa zupelnie inne... Mozesz miec efekt taki jak byl u mnie - na zimno czyli przy w miare normalnej jezdzie doladowanie jest poprawne. Zadnych nieprawidlowosci. Przy katowaniu zaczynal sie problem - wastegate sie nagrzewal, blokowal sie zawor i doladowanie dochodzilo do 1,5 bar wzgl atmosfery.
O! Objawy są identyczne!
Co do kombinowania: na rurce prowadzonej od dolotu (banjo) do zaworu sterującego (circle valve) miałem zawór ciśnienia dorobiony powietrza. Wywaliłem go, ale sytuacja bez zmian.
Kolejnym krokiem będzie diagnostyka WG (metodą opisaną w manualu - odpiąć rurkę z gruszki, podać 0,6 bara z zewnętrznej pompki i sprawdzić czy się przełącza) i remont całej instalacji podciśnienia.
Błędów nie zczytywałem (jest to możliwe w roczniku '86?). Inna sprawa, że komp ma inne kości sterujące DME i KLR
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 26-05-2010 13:27 |
|
|
Na desce masz kontrolke "CHECK ENGINE". Jest ona połączona z KLR (DME nie ma diagnostyki). KLR sprawdza obwody takie jak pedal gazu, czujnik spalania stukowego, zaworek sterujacy i cisnienie w kolektorze ssacym. Potrafi tez wychwycic pewne anomalie nielektryczne takie jak np brak regulacji doladowania i jesli cos mu nie pasuje redukuje cisnienie doladowania, opoznia zaplon i wywala blad przez ta wlasnie kontrolke - zaczyna ona iles tam razy migac. Jesli zacznie migac policz ilosc blyskow. Jesli nie miga to komp nie widzi przeladowania (ma on pewne widelki w ktorych moze sie doladowanie miescic) i usterki trzeba szukac na piechote.
Gwarantuje ci ze przy takich objawach test zaworu wastegate wg manuala wyjdzie poprawnie...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 26-05-2010 13:54 |
|
|
Kontrolka błędu nie świeciła się nigdy.
Można w takim razie inaczej sprawdzić sprawność WG? Wymontować z auta i co potem?
Czy może najpierw sięgnąć do zaworu sterowania (cycle valve)?
(prośba do adminów: czy mogliby ten fragment wydzielić do osobnego topicu, bo za moją sprawą, dyskusja zeszła mocno z pierwotnego tematu )
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 26-05-2010 14:00 |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 27-05-2010 00:27 |
|
|
Czyli najpierw zreperuj kontrolke - po przekreceniu stacyjki powinna sie swiecic do momentu uruchomienia silnika. Po odpaleniu musi zgasnac. Byc moze ktos usunal zarowke... Jest ona na prawym zegarze z napieciem i cisnieniem oleju na dole.
Ciezko mi sie wypowiedziec co pierwsze sciagac - ja to robilem krok po kroku sprawdzajac elementy - manualnie sterowalem zaworkiem i patrzylem co sie dzieje. Bez napiecia doladowanie wynosi 0,3 bar jak podlaczysz zaworek na krotko powinno pojsc do ok 0,7 - 0,8 bara. Pomijasz w ten sposob cala elektronike.
U ciebie moze byc zaworek sterowania choc on tylko "robi dziure" w obwodzie kolektor/wastegate zrzucajac czesc cisnienia przed turbo, moze byc trafiony ktorys wezyk lub sam wastegate sie zacina...
Posprawdzaj dokladnie czy wszystkie rurki sa prawidlowo popodpinane, zrob test sterowania tak jak ci napisalem. Uwaga - wskaznik na desce moze oszukiwac i dochodzic do ok 2 bar mimo ze wszystko jest ok. Turbo S ma pelne doladowanie do samej odcinki, zwykle turbo zmniejsza doladowanie ze wzrostem obrotow.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 27-05-2010 00:38 |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 28-05-2010 16:16 |
|
|
dzięki za porady.
Dam znać w osobnym topicu jak się sprawa potoczyła
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 24-09-2010 20:22 |
|
|
mam pytanie w temacie.Mianowicie w zbiorniczku wyrównawczym nad korkiem
[img]http://images44.fotosik.pl/316/5960ea4bb71bcf2am.jpg[/img]
jest takie zagłębienie jakby zgrzew lub jakiś pomocniczy przy odlewie lub cholera wie co. W każdym razie chodzi o to ze zawsze tam u mnie stoi płyn chłodniczy. Na początku myślałem ze po prostu rozlałem przy nalewaniu płynu i nie odparował ale po roku to chyba dość długo? Zacząłem więc wycierać ta nieckę do sucha i co się okazało,że w trakcie pracy silnika w tym miejscu bardzo delikatnie bąbli ze zbiorniczka i w taki sposób pojawia się płyn.nieszczelność ta jest naprawdę mikroskopijna lecz po jakimś czasie płyn jednak tam nachodzi .Generalnie można to traktowac jako kontrolkę poziomu płynu bo stan w tym zagłębieniu pokrywa się ze stanem w zbiorniczku.Ale to chyba tak nie działa.
Mam pytanie ,czy ktoś też tak ma i moze ktos wie jak powinno być prawidłowo?sucho czy nie koniecznie.No i pytanie za 100 punktów do czego w ogóle jest to zagłębienie ,jakaś sprawa technologiczna czy miejsce np.na jakiś czujnik.
|
|
Autor |
RE: Co to jest? |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 25-09-2010 20:40 |
|
|
czyli rozumiem ze nikt nie wie o co chodzi czyli wszyscy mają sucho za korkiem.Czasami brak odpowiedzi jest też jakimś sposobem na wyciągnięcie jakis wniosków .Dzięki za pomoc ,pozdrawiam.
|
|
Autor |
RE: Co to jest? |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 25-09-2010 23:20 |
|
|
ja też się nad tym zastanawiałem, bardzo często mam tam mokro, ale myślałem jak Ty, że po prostu wylewam. Nawet zwróciłem jakiś czas temu uwagę, aby przypatrzeć, czy po wytarciu będzie dalej sucho, ale wstyd się przyznać zapomniałem już jaki był rezultat
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Co to jest? |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 25-09-2010 23:59 |
|
|
W moim 924 też tak było w tym zagłębieniu wybijał płyn chłodniczy. |
|