924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Wszystko o Porsche 924
Autor 924 2.0 a drift
jzack
Użytkownik

Postów: 3
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.10.10
Dodane dnia 17-01-2011 15:32
Witam.
Jest pomysł aby kupić tanie auto do nauki/ zabawy driftu. Pierwszy pomysł padł na E30, ale zastanawiam się nad 924. Samochód ma być do 3000zł, 4000 zł. Żeby nie było w razie czego bardzo szkoda. Chodzi mi konkretnie o 2.0 125 km. Mocniejsze wersie odpadają, bo ewentualne naprawy będą droższe. Więc proszę o wasze poradę odwołując się do waszego doświadczenia. Czy ten silnik da możliwość tak się pobawić. Przypuszczam że na piachu lub jakimś żwirku tak, a na suchym asfalcie? Osobiście niestety nie jeździłem nigdy 924.
Autor RE: 924 2.0 a drift
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4953
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 17-01-2011 15:34
kupuj e30 koniecznie ze szperą i zapomnij o 924 ono jest za ciężkie z tyłu.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: 924 2.0 a drift
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 17-01-2011 16:08
Dokładnie. Tylko E30. Auto popularne, dużo mniej awaryjne, w razie problemów części ogrom i tanie. E30 jest do tego stworzone i w sumie tylko do tego się nadaje. Most, szpera, silnik R6 bardzo wytrzymały. Jeśli chodzi o drift to nie ma nawet co tych aut porównywać.

jzack napisał/a:
...Samochód ma być do 3000zł, 4000 zł... Chodzi mi konkretnie o 2.0 125 km. Mocniejsze wersie odpadają, bo ewentualne naprawy będą droższe.


Niską ceną zakupu nie masz się co sugerować, bo koszt napraw może Ciebie nieprzyjemnie zaskoczyć. Naprawa skrzyni, wymiana sprzęgła, półosi i.. to może przekroczyć kwotę, którą wydałeś na auto

ps.
Nie będę siebie cytował, ale możesz sam przeczytać co pisałem w temacie o 924 do driftusmiley :

http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=3031#post_44279


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Autor RE: 924 2.0 a drift
Qbak
Użytkownik



Postów: 7463
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 17-01-2011 16:48
Tak jak napisali poprzednicy. Auto jest seryjnie neutralnie ustawione, może tylko
troszkę nadsterowne, ale generalnie na suchym trudno mówić o driftmachine smiley
Co do kosztów to tak jak Mammoth napisał. Jest jakieś BMW, które jest tanie, ale
generalnie ma bardzo dobre osiągi, natomiast wymiana amortyzatorów to koszt
kilkudziesięciu tysięcy, generalnie podwojenie wartości auta. Z 924 aż tak drastycznie
nie ma, ale trudniej o części, o dobrych fachowców itd..


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 924 2.0 a drift
jzack
Użytkownik

Postów: 3
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.10.10
Dodane dnia 17-01-2011 17:16
ok. Dzięki za opinie. Pozdrawiam.
Autor RE: 924 2.0 a drift
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 17-01-2011 17:18
Z tymi kilkudziesięcioma tysiącami za amory to "lekka" przesada, zwłaszcza że auto ma być do nauki a nie do startu w mistrzostwach światasmiley
Może powiem inaczej - chcesz się uczyć ślizgać to tylko e30. (Chociaż do nauki to i fiat 125p wystarczy) BMW jest mocne, wytrzymałe i na tyle popularne, że większość części dostaniesz bez problemu w niskich cenach. Chcesz się uczyć mechaniki to tanie 924 nadaje się do tego idealnie. smiley


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"

Edytowane przez Mammoth dnia 17-01-2011 17:19
Autor RE: 924 2.0 a drift
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 17-01-2011 17:28
Na mokrym asfalcie można się poślizgać bez problemu, ale auto jest bardzo trudne (przynajmniej dla mnie) do przewidzenia. Było w Łodzi fajne miejsce gdzie można było się poślizgać - miejsce po starej zajezdni autobusowej, niestety teraz zaadaptowane na parking... jak było mokro chętnie tam jechałem i niestety muszę przyznać, że na 10 przejazdów ze dwa były takie, że auto jechało bokiem, a reszta to albo wcale nie wpadło w poślizg, albo wywijałem bąka ;-)
Na suchym asfalcie nie mam na tyle odwagi, aby wprowadzić prosiaczka w poślizg smiley Tutaj muszą wypowiedzieć się chłopcy jeżdżący po torach - tam chyba chcąc nie chcąc czasem się trzeba poślizgać.
I ciekawi mnie jak do driftu nadaje się 944s2 lub turbo smiley Nie mówię oczywiście o driftowaniu zawodowym, ale od czasu do czasu przyjemnie pokonać jakiś zakręcik bokiem.

to jedna z moich nieudolnych prób smiley http://www.youtube.com/watch?v=2VYtb-7GmL8&feature=related


Autor RE: 924 2.0 a drift
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 17-01-2011 17:57
Tak jak wszyscy pisza- Prosiaki sa ciezkie do driftu, nawet S2 mimo wiekszej mocy zaraz chce sie prostowac. Tylko jedna uwaga, jesli bedziesz bral e30 dobrze zeby mialo wspomaganie. Zwykly magiel ma bardzo duże przelozenie i ciezko nadazyc z kreceniem.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-

Edytowane przez tona dnia 17-01-2011 18:04
Autor RE: 924 2.0 a drift
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 17-01-2011 20:47
chlopie my tu darzymy 924 kultem , a ty chcesz go kupic bo tanie i jak rozjebiesz to nie bedzie szkoda...


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: 924 2.0 a drift
Cyryl
Użytkownik



Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10
Dodane dnia 17-01-2011 21:09
W sumie to mam doświadczenie takie jak na filmie bluebirda, czwórki też są na tyle stabilne, że niechętnie idą bokiem a bardzo chętnie wracają do pełnej kontroli. Do driftu to się nie nadaje, ale osobiście uznaję to za dużą zaletę. A 944Turbo na pewno da się zmusić do pięknego bokiempójścia; ot,klasyka: http://www.youtube.com/watch?v=dvTVk0doJJM
Autor RE: 924 2.0 a drift
Marko84s
Użytkownik



Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09
Dodane dnia 17-01-2011 22:09
Co do driftu mocniejszymi 944
http://www.youtube.com/watch?v=_EHJGRdwVNA
Autor RE: 924 2.0 a drift
wlochaty
Użytkownik

Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07
Dodane dnia 17-01-2011 22:42
Moim skromnym zdaniem 924 jest prostrze do "okiełznania" niż e30, gdyż bardzo musisz chcieć jechać bokiem. Moje wcześniejsze 924 miało skrzynie dogleg, felgi pająki z wielkimi oponami (185/70 r14) i powiem szczerze, że na ciśnieniu opon w granicach 3bar dawało się łamać, oczywiście nie było to obracanie sie dookoła ronda, ale większe skrzyżowania były z piskiem opon bez dużej prędkości i bez gazu w podłodze. Na mokrym auto prowadzi się bajka, kręcisz się w którą stronę chcesz, możesz robić ósemki, slalomy itp (bynajmniej moje tak dawało radę), później miałem 924 ze zwykłą skrzynią 5cio biegową i już było trudniej, ale tam mankamentem mógł być luz na mechaniźmie róźnicowym. Pamiętam jak założyłem felgi 17 i na jednym rondzie pomyślałem, że szersze opony (215) będą kleiły auto, i niespodziewanie (wciskając gaz w dechę) auto złamało się na 75stopni, oraz późniejsza walka od lewego do prawego krawężnika, aby utrzymać kierunek jazdy..., ale miny przechodniów bezcenne, oraz miekkie nogismiley Jak masz pusty bagażnik (brak koła zapasowego tapicerki, tylnej kanapy) to wszystko kwestia chęci. To jest tak samo jak motocykliści spierają się czy dany motocykl pojedzie na jednym kole. Wiadomo, że e30 z braku masy na tylnej osi jest bardziej podatne na jazdę bokiem i do e30 masz więcej opcji silnikowych z innych modeli. Ja jeszcze np na suchym asfalcie strzelałem sprzęgłem, plus przenosiłem mase na drugą oś w celu większego uderzenia przed zarzuceniem tyłu, to tyle teori, krawężnika nigdy nie zaliczyłem, za to w nocy na rondzie kilka razy zrobiłem rogala, ale też udało mi się zawrócić z jazdy na wprost do 3ciego wyjazdu z ronda z pełnym piskiem. Obecnie mam 944 i już wyszła mi z głowy taka zabawa, dodatkowo opony 255, plus pełna tapicerka, sprzęt audio, koło zapasowe itp itd raczej troszke dyskwalifikują taką zabawę. Chociaż zeszłą zimą na parkingach, rondach skrzyżowaniach byłem "mistrzem kierownicy" jeżdżąc bokiem ale do przodu, ta zima to dla auta spokój w garażu i odpalanie raz po raz.



924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatemsmiley -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częscismiley
944 '86 sprzedanesmiley
924 '77 smiley szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232
7707863
Autor RE: 924 2.0 a drift
Sliwka
Użytkownik

Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 17-01-2011 23:18
Jeden problem na który nikt nie zwrócił uwagi .
Do E30 zakup szpery jest w miarę łatwy , części dostępne ...
Do 924 czy nawet 944 szpera to rarytas ...
1543383
Autor RE: 924 2.0 a drift
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 18-01-2011 00:05
a bez szpery nie ma driftu, ew mozna dyfer zaspawac i bedzie 100%


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: 924 2.0 a drift
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 18-01-2011 00:23
Jest jeszcze jedna sprawa-stopien skrecenia zwrotnicy..porsche ma maly kąt a to ogranicza wychylenie. I tu przychodzi mi do glowy samochod zupelnie niedoceniony MB190 2,6litra tam kola skrecaja sie pod katem prostym..silnik 'niedozajechania' i skrzynia tez.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-

Edytowane przez tona dnia 18-01-2011 00:27
Autor RE: 924 2.0 a drift
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 20-01-2011 17:15
prawda - W190 kiedys w TG pokazywali w wersji cosworth... nie mam pojęcia jak by to bokami szło, wiem że rajdówki całkiem skuteczne ktoś z nich i poprzedników robił..

ja bym wybral albo bmw, albo supre mk3 w turbo - mozna taka dostac za grosze i to powinno dawac rade z 240 konikami i solidnym momentem.. jest kilka na allegro za niecale 7tys

PS: przyznam tylko ze 951 na suchym bez problemu driftuje. i bardzo latwo daje sie wyprowadzac jak ktos wspomnial..


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley

Edytowane przez Jarzyna dnia 20-01-2011 17:16
Autor RE: 924 2.0 a drift
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 20-01-2011 17:24
Igor..380KM za 6.800 to są same turbiny a nie całe autosmiley

Edit:
Faktycznie nie Igorsmiley Po co On avatar zmieniałsmiley


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"

Edytowane przez Mammoth dnia 20-01-2011 18:11
Autor RE: 924 2.0 a drift
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 20-01-2011 17:27
nie igor.. przyznaje sie bez bicia.. nie spojrzalem do srodka aukcji - zreszta one byly z mk4 ;] ale i na mobilach i allezgredzie mozna mk3 tb dostac za taka cene..


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley

Edytowane przez Jarzyna dnia 20-01-2011 17:27
Autor RE: 924 2.0 a drift
porsz
Użytkownik

Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06
Dodane dnia 20-01-2011 17:47
nie wiem jak wy ,ale ja biało czerwonym bez łaski daje bokiem smiley nawet dzis to sprawdzałem smileya to zwykłe 944 na 16" i 245 gumy, bede go sprzedawał ,bo brak kasy na turbinę smiley


968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)

i teraz nie wiem w co wsiąść smiley smiley