Autor |
924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 15-05-2012 17:34 |
|
|
Wychowałem się na motocyklach, moja pasja rozwinęła się z czasem również na 4 koła. Dzisiaj nie powiem co wolę motocykle, czy samochody, nie potrafię jednoznacznie odpowiedzieć. Jest taki czas, gdy człowiek robi prawo jazdy i zaczyna rozglądać się za pojazdem. Jeśli o mnie chodzi, to oczy zamazała mi Yamaha TDM 850. Jestem jeszcze uczniem technikum, więc bez dużej ingerencji wspaniałej rodziny nic by nie wyszło. Pewnego dnia wychodząc z supermarketu z tatą (równie "chorym" jak ja ) stanąłem na chwilę, tak jakby czas się zatrzymał. Na marketowym parkingu stało czarne Porsche 911, oczywiście takie jak lubię, klasyczne, piękne 930. Mówię to taty, żeby spojrzał, a on z uśmiechem na to: Co? Chcesz takie? Nie ma sprawy. Śmiałem się, bo siedziałem w tym interesie, a tata nie i myślał, że jak stare to tanie . No cóż po wizycie na allegro stwierdził, że jednak głupio strzelił i wyszedł z pomieszczenia, a mi jakoś zupełnie przez przypadek wpadła w wyszukiwarkę liczba 944... jako dziecko marzyłem o tym samochodzie. Po zapoznaniu się z cenami mina zrobiła się weselsza, lecz i to zdecydowanie było za dużo. Na szczęście pamięć dziecka jest niezawodna i pamiętam jak przed dziesięcioma laty dyskutowałem o tym modelu z chrzestnym (równie chorym jak ja ) i pojawiła się w tej rozmowie liczba 924. Bez zastanowienia była wbita w wyszukiwarkę no i znalazł się pewien . Cena bardzo odpowiadająca, choć dziwnie niska. Tata od razu był chory, lecz był w trakcie zakładania firmy, więc poszliśmy wykąbinować pieniądze u rodzinki. Jak to się potoczyło? Nie wiem, czy każdy z mężczyzn miał taki przypadek, ale na pewno nie jeden, kiedy przedstawiał dziewczynę rodzicom, a ona nie przypadła im do gustu... Dokładnie tak było i tutaj: "Nie damy na to pieniędzy!!! Stare g** kup sobie lepiej Opla Tigrę!!" Po tym zdaniu z oplem tigrą prawie trzasnąłem ze śmiechu xD. Mimo wszystko wzięliśmy głównego sprawcę tego zamieszania, kiedy jechaliśmy oglądać to złotko, bo mimo wszystko umówiliśmy się na podjechanie i zobaczenie samochodu. Ja wtedy byłem tak oszołomiony, że nie wiedziałem co się dzieje. Myślał za mnie tata. Nie wiedziałem nawet, czy mi się podoba, czy nie. Wizualnie super i zadbany. Mokre siedzenie pasażera mi się bardzo nie podobało po umyciu samochodu przez tamtejszego właściciela (na szczęście problem przeciekającej szyby zażegnałem osobiście), potem ten dym z chłodnicy po przejażdżce, ale to tylko zbiornik wyrównawczy wypchnął płyn na chłodnicę, który parował... Pana rodzinnego sknerę z Opla Tigry przekonał ) i od jakiegoś listopada mam zaszczyt zasiadać za jego kierownicą. Nie było weekendy, bez którego nie było przy nim dopieszczania, czyszczenia, czy napraw. Jeśli coś mu dolega czuję się zobowiązany kupić mu nową część. Wymieniłem od razu pasek z rolką (rozrząd), olej. Do wymiany z filtrów został mi tylko paliwowy. Świece wymienione oczywiście wszystko wg katalogów. Płyn chłodniczy (znalazłem dziurkę w chłodnicy, lecz zalepiona i na razie nie błaga o wymianę) i wiele, wiele innych. Całe kieszonkowe, bądź dorobione w weekendy wiadomo dla kogo są przeznaczone , za to Szaraczek to wszystko odwzajemnia i nigdy nie zawodzi. Zastanawia mnie cały czas dziwaczna cena i to, dlaczego sprzedający wolał remontować VW Scirocco, zamiast tej perełki. Może wyjdzie na jaw, może nie... zastanawiające są tylko szmery przy puszczaniu sprzęgła ( jeśli ktoś wie o co chodzi proszę o pomoc) i długie odpalanie, jeśli silnik dłuższy postoi postoi po jeździe. Gorący i zimny odpala idealnie i cała reszta jest genialna )) robi trasy dłuższe i krótsze bez zająknięcia i nigdy nie odmówił współpracy.
http://imageshack.us/photo/my-images/690/14739877.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/692/924n.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/705/36341499.jpg/
Pozdrawiam i dziękuję za sumienne przeczytanie tekstu aż się czasami dziwię, że należę do umysłów ścisłych.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 18-11-2016 00:09 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-05-2012 17:52 |
|
|
Witamy
Szmery przy puszczaniu sprzęgła = łożysko oporowe do wymiany (przynajmniej będzie za chwilę). Abyś nie poszedł z torbami = VW Transporter T1 & T2.
Długie odpalanie - do przeczyszcenia Termiczny Regulator Podciśnienia (czasem trzeba go rozebrać i także odkleić wewnętrzną metalową membranę), lejący wtrysk (rozruchowy może też nie działa), wyregulowanie składu mieszanki. To tyle ode mnie w tej kwestii.
Sprzęgło - w zasadzie lepiej kupić dedykowany oryginał (SACHS) ale komplet pasuje od każdego starego VW "z epoki" (Golf, Passat itp.).
Edytowane przez konto_usuniete dnia 15-05-2012 17:56 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 15-05-2012 17:54 |
|
|
Dziękuję , sprawdzę |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-05-2012 18:49 |
|
|
To oczywiście tylko teoretyzowanie "na odległość" Sprawdź wstępnie jeszcze całą elektrykę w komorze silnika. Czasem coś tam nie łączy i wychodzi niby mechaniczny problem a wcale taki być nie musi. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 15-05-2012 19:21 |
|
|
Ok, za ten wtrysk i tak się chciałem zabrać , będę kąbinował. Najbardziej lubię go rozbierać, zrobić, a potem złożyć tak, żeby dział . Prawie co weekend gdzieś grzebię i naprawiam/poprawiam. Ostatnio czyściłem zbiornik spryskiwaczy. Nie wiem co ktoś z nim tam zrobił, ale był taki brud, że zapychało ciągle dysze i jeszcze tak złożony, że lampa otwierając się zahaczała o ten zbiornik normalnie pogratulować poprzednikom ;D |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 15-05-2012 20:00 |
|
|
Ale fajna historia Co do ceny to się nie martw, te auta po prostu są tanie, a w porównaniu do tego co sobą reprezentują wręcz śmiesznie tanie, więc wcale nie musi to oznaczać ukrytych wad. Fajnie, że w obecnych czasach jest jeszcze młodzież, która woli starszego od siebie prosiaczka od tygryska. Gratki i życzę jeszcze więcej frajdy z autka!
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 15-05-2012 21:40 |
|
|
Bardzo fajny opis
Co do szmerów podczas puszczania sprzęgła ja bym to sprawdził dogłębniej, bo
może się okazać że to hałasują łożyska na wale a nie oporowe.
Odpalanie - Michał928 już Ci w innym temacie odpisał. Generalnie trzeba posprawdzać
ciśnienia w układzie (co da odpowiedź w jakim stanie jest WUR i akumulator paliwa).
W dziale Download tego forum możesz znaleźć opis działania KJETa, jako umysł
ścisły dużo dowiesz się z tej lektury
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 15-05-2012 22:02 |
|
|
Historia fajna Prosiak wygląda też całkiem oki. Jak tam w środku sytuacja wygląda?
Na plus na pewno rocznik albo 81r albo po 81r, to już cała buda była ocynkowana i tragedii z rdzą (oprócz kilku standardowych miejsc) być nie powinno.
Kolor ładny, a targa przyda się na ciepłe dni... albo żeby dziewczyna mogła poczuć wiatr we włosach
Powodzenia z naprawami. Na pewno znajdziesz tu pomoc i dobre rady
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 15-05-2012 22:02 |
|
|
Super, potworne dzięki D, teraz już wiem gdzie mam dokładnie spojrzeć . Więc przede mną jeszcze wiele wspaniałych weekendów przy KJet i pewnie w kanale pod wałem . Ale to będzie pewnie potem super jeździło . I tak już to robi, ale będzie jeszcze lepiej
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 15-05-2012 22:05 |
|
|
Witaj , oj dopadło Ciebie to co nas z tego to się nie wyleczysz
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 15-05-2012 22:09 |
|
|
Wnętrze super , w paru miejscach tapicerka do przyklejenia, a rocznik choć sam w to chyba do końca nie wierzę 1977. Z rdzą faktycznie ok, ale od spodu troszkę bierze i na lewym błotniku (to będzie robione w wakacje) . Historia musiała być bogata, niektóre rzeczy wyglądają jak nowe, a na tyle widać, że jest zalakierowany napis 924S. Niestety nigdy się nie dowiem co się z nim kiedyś działo, ale kiedy nim jadę to ta sprawa mnie wcale nie boli
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 15-05-2012 22:11 |
|
|
Witam, tez naleze do szczesliwcow ktorzy w dniu 18 urodzin posaidali 944, ale wemnie siedzi to z kolei podejrzewam dlatego, ze ojciec caly czas odkad skonczylem 13 lat mial w garazu jakies porsche transaxle. W tej chwili moj parchatek jest z mojego rocznika dlatego to najlepszy dla mnie rocznik.
Pzdr.
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 15-05-2012 22:44 |
|
|
To na pewno nie jest rocznik `77. Ma klapke na wlewie paliwa. Moze piszmy w jednym temacie bo sie balagan robi.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 15-05-2012 22:45 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 16-05-2012 00:06 |
|
|
Jeśli dobrze kojarzę, powinien zainteresować Cię ten temat (i chyba kilka innych o tym samym aucie na forum):
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=2675&rowstart=0
Gratulacje i powodzenia! Zawsze mi się to 924 (na zdjęciach) podobało..
Don't panic! |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 16-05-2012 00:58 |
|
|
Świetnie się czyta opowieść o przymiarkach i zakupie. Sam miałem podobną historię
Gratuluję nabytku. Życzę udanych prac przy aucie. I oczywiście samej frajdy z jazdy
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 16-05-2012 06:56 |
|
|
Pamiętam to autko swego czasu jedno z ładniejszych na Alledrogo. Gdyby nie jakieś błędy w papierach - typu rocznik.. byłoby super Jaki masz tam nr VIN? Może to nam powie, który to rocznik albo coś jeszcze.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
wron
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Bydgoszcz / Chełmno
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 16-05-2012 09:26 |
|
|
Jak normalnie jeździsz nim to zapraszam w sobotę do łochowic http://www.mistrzkierownicy.bydgoszcz.pl/ odbywa się następna runda. I wiem że sobek zapowiedział się że będzie więc jak byś chciał porównać sobie autko to zapraszam
Było 924 '84 ostała się kierownica
jest Renault Laguna 3 GT 204
był Rover 416 Tourer '95
był BMW e39 520i '99 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 16-05-2012 14:44 |
|
|
witam kolege
Ciesze się, że grono bydgoszczan się powiększa
za jakiś czas szykuję małą niespodziankę, mam nadzieję, że się uda
no i w większym gronie
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 16-05-2012 15:03 |
|
|
witam kolege
Ciesze się, że grono bydgoszczan się powiększa
za jakiś czas szykuję małą niespodziankę, mam nadzieję, że się uda
no i w większym gronie
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-05-2012 15:40 |
|
|
Kolego miniver dziękuję za post , ale z tymi innymi tablicami to wyglądał jakby mnie zdradził haha! Więcej tam nie wchodzę, okropieństwo . Więc powiem tak: jeśli chodzi o VIN to numery na moje są przebite, bo tak wyglądają. 9247104544 właśnie takie są tam wbite. Co ciekawe powtórzę Wam, że pod klaposzybą jest zalakierowana naklejka 924S, a S to to nie jest, tylko 2.0. Jeśli przedstawia wartość kolekcjonerską bliską zeru to i tak mi to ...... Zżyłem się z nim jaki by nie był i cieszę się, bo chciałbym go kiedyś widzieć jako wersja Carrera GT, ale to są bardzo odległe plany i pewnie się nawet nie powiodą.
http://www.youtube.com/watch?v=LjFQwadWb6g&feature=related
Powiedzcie mi jeszcze cóż to jest za wersja. Bo jeśli bym go robił kiedyś na ładniejszego to tylko na takiego. GTR mi się podoba, ale nie ma otwieranych świateł, a to bym chciał zachować. Tutaj widzę, że problemu by nie było wielkiego, gdyż wnętrze jest dokładnie takie samo, tylko fotele ma szersze w lędźwiach, a do budy się dokupuje komponenty i gitarka. Może ktoś wie jaki to ma silniczek? Czy też tam mruczy 2.0? I o jakiej mocy? A i jeszcze trzeba zrobić coś z piastami, żeby były na 5 śrub, ale jak już mówiłem to jest temat dla mnie na razie zamknięty. Dziękuję za posty i pozdrawiam .
P.S. jeśli chodzi o Łochowice, to jest to propozycja wręcz nie do odrzucenia . Wygląda na to, że jeszcze w tą sobotę pomęczę ten zakatarzony wtrysk i się wybiorę.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 16-05-2012 15:49 |
|