Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 20-05-2013 20:31 |
|
|
z tego co ja czytałem to felga jest 7, do tego camber plate i spore pochylenie koła.
A to jak wygląda wnętrze to już od dawna zapiera dech w piersiach...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-05-2013 20:58 |
|
|
No tak - wnętrze jak widać temat trudno. Ile osób tyle opinii lub nawet więcej
Trzeba przyznać, że Simprez ma rację co do wersji CS, ale generalnie jako auta,
bo środek w wersji wydmuszka też można na jakimś tam etapie uznać za skończony?
Co do wersji, to już rozumiem Z GTSem byłoby miło - powodzenia.
W temacie felg, to też jakoś mi Fuhsy nie leżą na 924 wąskim. Do GTSa będą idealne
Inna sprawa, że drogie strasznie i to ET zawsze wkurza.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 21-05-2013 10:31 |
|
|
zapomnijcie o replice GTSa, nie idzie kupić poszerzeń adekwantnych do modelu.
Fuchs... nie rozumiem jak ta felga może nie pasować... 16stki wyglądają świetnie... na tym czerwono białym TBO.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 21-05-2013 11:55 |
|
|
Na tym chyba też niezgorsza
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 21-05-2013 11:56 |
|
|
2
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 21-05-2013 12:14 |
|
|
Apropos fuchsów.. do 931 nie pasują :/ przynajmniej z przodu będzie problem z ET... za bardzo felga wystaje poza błotnik. Mam u siebie ten problem z CC i przy 6" i ET jak dobrze pamiętam 36 albo 23... wystaje mi za błotnik. Nie jest to może jakieś wielkie halo ale jednak nie powinno tak byc. 7'ki z przodu już ocierają. Fuchsy mają te same ET no i wymiarowo też 15 -- co do 16 to nie wiem ale ponoć też na jedną stronę nie pasują.
A co do wyglądu no całkiem to ładne, ale do 911 bardziej pasią
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 21-05-2013 13:32 |
|
|
Misiek czy czytałeś to o czym piszemy i przeglądałeś wątek z 924board ? przy 0 pochyleniu nie wchodzą.... co nie znaczy, że przy pochyleniu 3stopni nie będą pasować.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 21-05-2013 16:04 |
|
|
Ekipa z Mittelmotor poradziła sobie z tym montując delikatne flary na błotnik. Ale chyba szkoda ingerować w oryginalny wygląd błotników.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 21-05-2013 18:42 |
|
|
Mariusz to raczej nie jest flara tylko wypchnięty błotnik.
przypuszczalnie jest to zrobione narzędziem do podwijania rantów błotników.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 29-05-2013 19:48 |
|
|
No to jazda:
Wymieniana tarcz hamulcowa. Może podzielę się doświadczeniem. Tarcz, którą dostałem była grubsza, mniej zużyta, rantu prawie wcale nie było, miała dobre łożysko wewnętrzne i fajny ziemmering. Przełożyłem swoje zewnętrzne łożysko, oba dostały smaru do łożysk tocznych. Czyli mam jedną tarczę grubszą, a drugą chudszą. Miałem obawy, ale mimo wszystko trochę dotarłem klocki, siła hamowania jest taka sama. Nic nie ściąga, piskacze są takiej samej długości . Czyli w razie przekręcenia gwintu nie trzeba wymieniać obu tarcz, oczywiście należy, aaale to jak się obecne zużyją. Ufff, udało się zaoszczędzić.
Dobrze więc, tym co zaoszczędziłem postanowiłem zrównać z ziemią opinię co niektórych kolegów, że jeżdżę terenówką . I teraz uwaga! Ciekawostka, a może zagwozdka, jeśli ktoś będzie wiedział to proszę o radę, bo w sumie jestem trochę rozbity. Dlaczego???? Opony letnie semperit 195/60/R14 są mniej przyczepne od zimowych 185/70/R14????????????????? Bo ja tego nie pojmuję... Jeżdżąc na zimówkach nigdy nie maiłem przypadłości jechać bokiem na suchym asfalcie. A dzisiaj w mieście na szerszych, o wiele niższych i twardszych semperitkach 3 razy ostro kontrowałem i aż włos mi się zjeżył. Na tyle, że patrząc z pozycji przechodnia na chodniku na pewno widział, że stare Porsche zapiernicza bokiem po rondzie. Ale od razu było czuć, że nie są tak "gumowate" jak tamte i są bardziej "poczytalne". A teraz mała wskazówka dla Was: oczywiście 195/60/R14 założyłem tylko na tył , na przednie sobie muszę dokulać jeszcze oszczędności, więc jeżdżę na starych wyższych 185/70/R14. Czy to że obwód koła na przodzie jest większy, powoduje takie uciekanie tyłka, pomimo lepszych opon? Różnica wysokości między tymi, a tamtymi jest spokojnie 2 cm. Opony wbiłem szykując się na Borsk i chcąc mieć lepszą przyczepność, a tutaj się okazuje, że wbiłem sobie gwóźdź, bo będę jechał nie przodem, tylko bokiem, a jak wiemy taka jazda jest nieefektywna.
Walory wizualne: w tym momencie ze 195/60 na tyle i 185/70 na przodzie oczywiście wygląda jak taczka Chruszczowa. Ale i tak dokulam sobie jeszcze 195/60 na przód. Są ładniejsze, pomimo, że koło jest dość małe, nie wygląda brzydko. Opony nie są tak toporne jak w przypadku tamtych. Felgi nawet zaczęły mi pasować do samochodu, a całe koła pasować do całości bryły, chyba nawet ładniej wygląda, niż na dużych felgach w przypadku tego egzemplarza. Bardziej na klasyka - pasuje do tego lakieru z kolorowymi dekielkami ze znaczkiem Porsche własnej roboty. Taki "hot łils", albo jak tata mówi "breloczek" - To opis wrażeń wzrokowych, bo zdjęcie tego zupełnie nie oddaje.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 29-05-2013 19:59 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-05-2013 22:48 |
|
|
Ciekawe są te felgi stalowe, ale nie myślałeś nad pająkami?
Dodatkowo nie musiałbyś przekładać opon
W sprawie opon. Opona oponie nierówna. Liczy się marka, mieszanka, rocznik,
zużycie. Możliwe że wymieniłeś na opony mniej przyczepne i tyle. Uważaj na
mokrym. Miałem kiedyś komplet Kumho, świetnie trzymały na upale, jak padał
deszcz to w Poznaniu zrobiłem 2:27... jazda po lodzie niemalże.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-05-2013 08:50 |
|
|
Szarak Maryjusz napisał/a:
Ciekawostka, a może zagwozdka, jeśli ktoś będzie wiedział to proszę o radę, bo w sumie jestem trochę rozbity. Dlaczego???? Opony letnie semperit 195/60/R14 są mniej przyczepne od zimowych 185/70/R14????????????????? Bo ja tego nie pojmuję... Jeżdżąc na zimówkach nigdy nie maiłem przypadłości jechać bokiem na suchym asfalcie. A dzisiaj w mieście na szerszych, o wiele niższych i twardszych semperitkach 3 razy ostro kontrowałem i aż włos mi się zjeżył. Na tyle, że patrząc z pozycji przechodnia na chodniku na pewno widział, że stare Porsche zapiernicza bokiem po rondzie. Ale od razu było czuć, że nie są tak "gumowate" jak tamte i są bardziej "poczytalne".
Klasyka gatunku czyli zaczynasz wkraczać na szerokie wody felgo- i oponoholizmu
Szersze nie zawsze znaczy lepsze! Pamiętam gdy pierwszy raz w Poznaniu goniłem na starych Dunlopach 225/50/15. Auto na suchym łapało boki przy każdym wyjściu z zakrętu, prowadziło się koszmarnie - raz nawet wykręciłem spektakularnego bąka. A aktualnie na dobrych oponach szerokości "tylko" 185 w deszczu można iść pełną bombą. Opona oponie nierówna - są takie które do niczego się nie nadają poza jeżdżeniem do sklepu po bułki. I Semperit zapewne do takich należy...
Niestety w takim rozmiarze dobrych opon nie uświadczysz - najrozsądniej byłoby przejść na 15 cali bo tam już można trafić coś ciekawszego. Tym bardziej że IMHO 14 cali w Porsche wygląda... baaardzo skromnie. A jeśli 14 cali to podobnie jak Qbak namawiałbym na pająki - tym bardziej że można je dostać w cenie złomu
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 30-05-2013 11:14 |
|
|
Oo, to pewnie wyjdzie z tego Marnypopis . No nic, uczę się na błędach, tylko dlaczego ich tak sporo . Zmienię jak najszybciej na taki sam rozmiar przód. Jak nic nie da to trudno.. pojeżdżę sobie pewnie tak trochę . Później zmiana na 15" i T1R.. bo przynajmniej wiem, że są dobre sugerując się prowadzeniem Sobkowozu, za którego sterami mogłem zasiąść na tych oponach.
Jak to nie przyniesie rezultatów, no to chyba pozostaje taka opcja, że mam jakiś krzywy samochód. Na prawdę byłem zaskoczony, jak mi odjechał ten tył.. po prostu nie da się pojechać nic szybciej. I żeby to jeszcze piszczało.. a to zupełnie po cichu..
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-05-2013 12:05 |
|
|
924 po niewielkich modyfikacjach potrafi być szybkim autem - pamiętam jak wsiadłem kiedyś do Qbakowozu i byłem zdumiony jak On tym autem zapierniczał po Kielcach.
Co do opon to my jesteśmy zboczeni - jak zaczniesz jeździć na semislicku to potem każda cywilna opona wydaje się być badziewiem. Akurat T1R do ścigania jest średnia - no ale na pewno o niebo lepsza niż Semperit.
Aby zminimalizować ilość błędów - pytaj! Tutaj jest sporo osób które znają te auta od podszewki i na pewno zawsze coś doradzą w każdej kwestii.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 30-05-2013 17:09 |
|
|
No cały dzień nie mogę uwierzyć, że taki kalosz ma większą przyczepność. A może ja po prostu szybciej wchodziłem w te zakręty ładując pedał w podłogę, a obwód koła jest znacznie mniejszy przez co auto zyskało na zrywności. Dzisiaj jeszcze dokładnie zbadam odczucia, jak będę jechał na ostatni czwartek miesiąca, mam nadzieję, że padać nie będzie .. co by odczucia były adekwatne do wczorajszej jazdy. Patrzyłem kilka opinii, to ten semperit na deszczu już w ogóle wysiada
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 30-05-2013 17:10 |
|
|
2
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 30-05-2013 23:40 |
|
|
Chyba zbyt pochopnie oceniłem opony, poddając je słabemu testowi. Wracając od Sobka wreszcie uświadczyłem szerokie ulice bez korków, a wręcz puste - tylko dla siebie. Opony były dotychczas ocenione na zasadzie skręcenia kół i wciśnięcia buta w podłogę. Dzisiaj oceniłem przeciążenia jakie osiągają w zakrętach. Ze stałą prędkością na szerokiej drodze (w razie wojny zdążę się uratować) ostry slalom na prawdę do oporu. Wrażenia takie, że tył (195/60) reakcja natychmiastowa i dobra przyczepność, a przód (185/70) ociężale, gumowato i czuć, że zostaje w tyle za reakcjami tylnych opon.
Wniosek taki: zimówki 185/70, które widać na zdjęciu wyżej, a które były zamontowane na tej właśnie osi są miękkie i dosłownie się rozjeżdżają, są też o wiele wyższe (jak widać). Podczas przyspieszeń .. lepiły się, a nawet ulegały skręcaniu, czym broniły się przed poślizgiem podczas wbiciu gazu w podłogę. Ich reakcja nie była natychmiastowa jak w przypadku 195/60, była ociężała, ze zwłoką, wręcz "gumowa". Podczas zmiany na oponę znacznie niższą i z bardziej ochoczą reakcją, auto także zyskało na dynamice i podczas wbiciu gazu w podłogę na zakręcie opona się nie zwija, tylko przekazuje ostro moment na asfalt, dlatego traci prędzej przyczepność.
Kiedy testowałem stabilizator poddałem go testowi -ostry slalom przy 100km/h (drogę miałem pustą ), auto po prostu wariowało po obu pasach. Miało jeszcze właśnie wtedy opony 185/70 przód letnia jak mam teraz i tył właśnie ta zimówka co na zdjęciu (185/70 m+s).
Dzisiaj taki sam test - tył trzyma się pewnie w ryzach, a przód otępiale pływa.
Wniosek: Semperit 195/60 osiąga większe przeciążenie w zakręcie, niż Michelin 185/70 mud + snow. Jednak na skutek szybszych, pewniejszych reakcji i polepszeniu reakcji auta na dodanie gazu (oponą zbyt dobrą też nie jest ) łatwiej zerwać przyczepność w zakręcie, a więc trzeba nauczyć się dozować gaz na granicy przyczepności. Byłem przyzwyczajony to tych tzw. "mułów" wciskałem gaz do dechy i czekałem aż przyspieszy. A tu reakcja jest nerwowa i przy nerwowym gaz do dechy zrywa przyczepność...
... co też dobrze świadczy o silniku, bo rwie z 2 biegu na zakręcie z gazem w podłodze bokiem, aż się kurzy.
Aha.. koledzy !! jeszcze jedna kwestia.. to nie są felgi stalowe ... to są aluminiowe ATS i Wam sprawdzę, czy są lżejsze od pająków, bo mam na zapasie pająka . Dlatego nie zmieniałem jeszcze na pająki, bo nie ma sensu ... a jak już to na 15".
W jak najszybszym czasie zostanie dokupiona para 195/60 na przód i ostateczny test będzie w Borsku na time-attack'u Pumby.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 30-05-2013 23:45 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 31-05-2013 17:38 |
|
|
Ktoś próbował konfiguracji szerszych opon z tyłu, a węższych z przodu? Mam okazję dostać parę 205/60 w fajnej cenie, ale nie wiem czy się sprawdzą. Wtedy 195/60 powędrują do przodu. W tych 205 niby balon wyższy o 6mm na stronę, ale myślę, że mniej będzie zarzucało tyłem. Z tym, że mam obawę taką, że może występować podsterowność. Czy ktoś już to testował? Bo wyglądać będzie dosłownie zabójczo jak patrzyłem tak na te 205/60 R14, nieziemsko szerokie, ale mi chodzi głównie o zachowanie auta. W zaleceniach producenta znalazłem, że w większości modeli 944 zalecany był tył szerszy, więc chyba różna szerokości opon nie wpływa znacząco na zaburzenie potencjału jaki daje wyrównoważenie masy auta.
Krótko: Czy ktoś jeździ w konfiguracji szeroki tył, wąski przód, jakie są odczucia? Czy auto nie ma tendencji do podsterowności przez węższy przód.
Wyglądałby jakby miał nieco ponad 200 km
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 03-06-2013 21:17 |
|
|
Bingo, Semperity powędrowały na przód, a na tył wpadły Firestone Firehawk TZ 200. Tak jak Semperit nie radził sobie z momentami wciskania gazu, tak Firestony odbierają to dobrze. Co ciekawe Semperity bardzo dobrze radzą sobie z hamowaniem. A prowadzenie .. w porównaniu z tamtym bolid oczywiście pomijając kiwanie się karoserii, kiwa się kiwa, ale opony w miarę kleją, to będzie fajnie jeździło . Zarówno przód jak i tył 195/60/R14. Zdjęcia nie wklejam na razie, bo został mi do wykonania jeszcze jeden pomysł wizualny .
Poważyłem też moje ATSy i pająka. ATS jest mniej więcej kilogram cięższy, ale kolejnymi kołami będą 15". Poza tym już mi się nie chce znowu zdejmować tych kół, zmieniać opon i znowu zakładać .
Pierwszy krok ku opono i felgo-holizmowi nastąpił dość szybko i na tyle silnie, że jak ktokolwiek znajomy przyjeżdża samochodem, to ja zaraz idę analizaować jakie ma felgi i opony . Chociaż to nie wydaje się aż tak dziwne, jak to, że dzisiaj wyszedłem zmieniać koła z wagą pod pachą .
Mama: A ty co robisz z tą wagą?
Ja: Będę ważył koła.
Mama - chwila konsternacji .. cisza
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 04-06-2013 11:48 |
|
|
rada od jarzynowego kolegi - jak zakladasz rozne opony na osie, to na przod zaloz bardziej przyczepne..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|