Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 13-01-2020 19:43 |
|
|
Zima w tym roku łaskawa u nas, to czapka na czerep i do roboty. Nawet jeszcze nie ma połowy fazy drugiej ...
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 13-01-2020 19:44 |
|
|
... a już wpadł główny bohater fazy trzeciej .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 13-01-2020 21:04 |
|
|
Ąle że co co z tym motorem???
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 13-01-2020 22:17 |
|
|
Jak to co, dmuchawka. Przecież dół poczciwego 2.0 i 400 kucy zniesie
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
Edytowane przez kondzi dnia 13-01-2020 22:18 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
adamrn
Użytkownik
Postów: 627
Miejscowość: Mazury
Data rejestracji: 03.11.16 |
Dodane dnia 15-01-2020 12:41 |
|
|
Szarak Maryjusz napisał/a:
... a już wpadł główny bohater fazy trzeciej .
Halo,a dlaczego bohatera fazy trzeciej nie położono na czerwonym dywanie, jak się należy ;-))
944 2,5 (1987 US)
Mercedes SLK
Porsche Macan |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Cember666
Użytkownik
Postów: 618
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14 |
Dodane dnia 15-01-2020 17:26 |
|
|
Co to za projekt się szykuje? Jakieś uturbianie ? |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 18-01-2020 12:00 |
|
|
Nie będzie żadnego turbienia i raczej nie muszę się z tego tłumaczyć, ale zrobię to.
Jeśli bym podnosił moc do powiedzmy 200 - 300 KM, żeby reszta w mojej opinii za tym nadążyła potrzebny jest twardy gwint. Jeśli ma być twardy gwint, to żeby buda nam się nie wściekła za jakiś czas potrzebna jest choćby podstawowa klatka. Taki układ potrzebuje, by go z pędu stosownie zatrzymać - tu w mojej opinii wystarczy zadbany hebel z 924S/944.1, a to dlatego, że bez problemu radzi sobie z cięższymi od 924 dziewięć cztery czwórkami, a poza tym 924 daleko powyżej 200 km/h nie będzie jechać bez ingerencji w aerodynamikę nigdy. Ponieważ na ponad 200 km/h to auto zwyczajnie robi się niebezpieczne dla życia lub zdrowia w dodatku nie tylko naszego. To zwykły hebel spokojnie wystarczy, można jeszcze bawić się w hamulce z S2/951, ale w mojej opinii więcej z tym szkody, niż pożytku, bo podnosimy masę nieresorowaną. Do tego dochodzi jeszcze fakt, że trzeba tą moc jakoś przenieść na tylne koła i o ile istnieją poparte historie, że fabryczne sprzęgło, wał i skrzynia z 924 potrafi ogarnąć 200 KM o tyle to na twarzy każdego szanującego siebie modyfikatora Porsche raczej wywołuje po prostu uśmiech politowania i traktowane jest po prostu tylko jako "dość ciekawy fakt".
Pominąłem koszty zrobienia dolotu, wydechu i osprzętu silnika. Każdy potrafi tutaj matematykę i zna się na Porsche, więc bez problemu samemu wyliczy sobie koszt takiego auta. A ja mam we krwi branie wszystkiego z górnej półki. Jeśli mnie na to nie stać to ... odkładam aż będzie mnie na to stać. Dlatego ten projekt trwa już "dobrą chwilę". A na myśl o druciarstwie dostaję ostrego zapalenia skóry - takie mam uczulenie.
Poza tym zamysłem tego projektu jest:
Przede wszystkim zachowanie charakteru Szaraka z tych ostatnich 9-ciu lat użytkowania. Stare 924 każde jest inne, ma swój własny charakter i ulicopogląd. A że kocham wyścigi i motorsport i na cześć wspaniałych ludzi, których dzięki temu samochodowi poznałem będzie trochę dłubnięte . A, że kocham historię motoryzacji i mam szacunek do starych aut wszystkie modyfikacje, które ma zrobione można było zrobić już w latach 80-90 i taki jest zamysł. Szczyt tego projektu limituje regulamin CA CUP - auto ma być podciągnięte pod grupę 1-2000, w której wygrałem pierwszy puchar i na razie jedyny w życiu. A charakter Szaraka to niespotykany komfort, przyjemność z jazdy, bezawaryjność i fakt, że generalnie zawsze był dość ładny i zadbany - i tak ma pozostać. Brakowało mu tylko zdecydowania w zakrętach i na dohamowaniu - co ma się zmienić, by czerpać jeszcze większą frajdę z jazdy. No i moc ...
Tak moi mili, moc. Znudził mnie już ten wszechobecny pościg za końmi. Wszędzie konie, niuty! A silniki elektryczne! Wooooo cały czas wielki moment obrotowy. Turbo, moc, moc, moc. Gdzie tym się będziemy popisywać, w mieście? Wymagania od samochodu, zawsze od samochodu wymagamy. Dzisiejsze auta takie są, nie? Samochód ma szybko jechać! Mało palić! Nie psuć się! Imponować! Być napchane gadżetami i może jeszcze zawiąże krawat i odkurzy podłogę.
Od starych samochodów się nie wymaga. Stare auto wymaga od nas żebyśmy potrafili je poprowadzić i nikogo nie zabić przy tym łącznie z nami samymi.
Dlatego polecam pewnego wieczoru zasiąść wygodnie przy winku, czy tam piwku i zastanowić się ... czy na pewno potrafimy szybko i dobrze prowadzić fabryczne, słabe 924. I co możemy zrobić, by być dobrymi kierowcami słabego 924. A może potem zróbmy sobie 300 KM, by je odpowiednio docenić. A wiecie jak wielka satysfakcja jest z objechania UTUTUTURBIONEJ Toyoty Supry MK III słabym 924? A ja wiem .
I Szarak zawsze będzie autem, przy którym się uczę. Bo to mój pierwszy samochód. Wielkiego przyrostu mocy nie będzie, bo ma być bezawaryjnym wolnossakiem, choć uważam, że trochę poza fabryczną moc wykroczę, bo uderzę w newralgiczne punkty tej jednostki.
Poza tym chciałbym go w końcu skończyć i się cieszyć autem. Moim największym marzeniem jest zbudowanie samochodu stricte wyścigowego. Dlatego poważnie rozważam otwarcie drugiego projektu. I nie, nie będzie to niestety Porsche. Jedną z gigantycznych potrzeb samochodu wyścigowego jest ... cena i dostępność części. Ja mam mieć możliwość w razie awarii, bądź dzwona pojechania do pobliskiego Inter Carsu, czy nawet małego moto sklepu, wzięcia gratów za banknot z Zygmuntem Starym i przerzucenia ich w czasie jednej sesji przejazdowej.
A tutaj proszę, zdjęcie z wczoraj. Młoteczkami różnej wielkości i drewnianymi klocuszkami wyprowadzałem przez godzinę tarcze osłonowe tylnych tarcz hamulcowych. Wiecie czemu? Bo je zdjąłem, wrzuciłem do kartonu z napisem kierunek huta, a okazało się, że nie ma ich już w sprzedaży .
Także jeśli oczekujecie rzeźby z pokaźną liczbą koni mocy to nie tutaj i nie jest to żadna tajemnica . Motor kupiłem, bo nie chcę unieruchamiać auta na dłuższy czas. Będę sobie jeździł i dłubał nową jednostkę jednocześnie.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 19-01-2020 10:42 |
|
|
Z godnie z moim powyższym pytaniem . Czy powiesz co będziesz dłubał?
Ładnie zrobione te osłony.
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 19-01-2020 21:03 |
|
|
"Wyklepane", mają trochę pęknięć do załatania, potem piach i chyba lakier, a czemu nie. Bez sensu, by na nowo się utleniały.
Głowica pójdzie w ruch i wszystkie masy wirujące, które będą przeszkadzały mu się kręcić dość wysoko ... i cała reszta mniej ważnych rzeczy.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 19-01-2020 21:38 |
|
|
No to żeś przynudził, tyle pisania, roboty a zero lansu
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 20-01-2020 08:42 |
|
|
Szarak nie pitol.. 944 powyżej 200km/h jedzie bardzo przewidywalnie (oczywiście z zawiasem usztywnionym tak jak napisałeś)
Co do reszty to się zgadzam.. pieniądze na uturbienie i modyfikacje można wydać na inne auto (np 944 turbo) i mieć bazę na przyszłość.. a Porsche w motosporcie to faktycznie zabawa za duże pieniądze nieważne jakim modelem pojedziesz.. czasem mam wrażenie że im starszy tym droższy w serwisowaniu... w każdym bądź razie powodzenia i skończ wreszcie to 924
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 20-01-2020 10:25 |
|
|
Jechałem 924 powyżej 200 km/h i nie pitolę . Może 944 ma inaczej (cięższy). A może moje 924 jest inne (wtedy był seria zawias), ale uczucia "lekkiej kierownicy" doświadczyło wiele osób, które 924 przekroczyły dwa złote.
Chciałbym sprostować, że nie neguję projektów turbo itp, tylko chciałem zwrócić uwagę na to, że istnieją inne drogi, niż szmoc.
A czy ktoś chce mieć 250 kuca w 951, czy w 924 2.0 to jego sprawa , cel i zamysł. Coś się bardziej opłaca, a coś mniej, ale jakby tak patrzyć na wszystko przez pryzmat opłacalności to byśmy jeździli wszyscy kombi w LPG i wszystko byśmy zostawiali w oryginale.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 20-01-2020 12:38 |
|
|
W dieslu, nie LPG i to bez turbiny ten diesel :-)
Konie z wolnossaka są bardzo drogie ogólnie, ja tam kibicuję :-) Sam mam jednego wolnossaka i ssakiem zostanie, choć pomysłów nań już sporo mam :-)
250 kuni w 951, no cóż większe wrażenie robi 177 w 931, pomimo że na papierze wolniejsze.
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 23-01-2020 22:03 |
|
|
Niesamowite! - jak bym czytał swoje przemyślenia sprzed lat
Trzymam kciuki za projekt i... niezwalnianie na zakrętach, bo tylko tak da się objechać rzeczoną Suprę, skromnym 924 2.0 (ale to już chyba zaplanowałeś, nie planując specjalnego dłubania przy hamulcach ). |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 24-01-2020 10:29 |
|
|
Jeśli to osłony hamulców do 944 to o ile przednie kupowałem w serwisie poniżej 130 pln za sztukę to tylne do aluwahaczy to prawie 600 za szt i sobie odpusćiłem więc fakt - warto stare uratować.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 17-03-2020 19:42 |
|
|
Graty przyjechali ...
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 17-03-2020 19:42 |
|
|
Nawet bonusy się posypali ...
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 17-03-2020 19:43 |
|
|
Został jeszcze jeden weekend czyszczenia. Potem trochę piaskowania, lakierowania i składanie.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 17-03-2020 23:34 |
|
|
O widze ze HEL ma gumki do mocowania w McPhersonach. Dobrze
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 26-03-2020 20:21 |
|
|
Lakierowanie Porskchowe
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|