Autor |
utrzymanie 944 |
Mariusz 944
Użytkownik
Postów: 6
Miejscowość: wałcz/poznań
Data rejestracji: 29.07.08 |
Dodane dnia 29-07-2008 23:39 |
|
|
Witam wszystkich
Przymierzam się kupić porsche 944 i mam kilka pytań, ile wydajecie średnio, rocznie na utrzymanie samochodu, bo nie wiem z jakimi kosztami się mam liczyć, planuje kupić samochód w granicach 6000-7000 zł.
Czy ktoś z was zakładał do 944 gas ?? czy nie będzie szkodzić to silnikowi ?? |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 30-07-2008 00:38 |
|
|
jak chcesz wydac na 44 6-7 tys to tyle samo bedziesz wydawal na nie rocznie
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 30-07-2008 01:28 |
|
|
Niech mnie ktoś ubije, ale jeśli chcesz założyć gaz w Porsche, to zapomnij o tym aucie, bo Ciebie na ten pojazd nie stać! |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 30-07-2008 06:57 |
|
|
O rany czemu chcesz kupic sportowy samochod najlepszej marki na swiecie i potem zaaplikowac w nim instalacje gazowa?nie lepiej kupic sobie jakas gowniana (za przeproszeniem) Honde prelude lub cos w tym stylu i ja zagazowac?czemu akurat Porsche?Myslisz ze wtedy stanie sie on bardzo tanim samochodem w eksploatacji?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
Mariusz 944
Użytkownik
Postów: 6
Miejscowość: wałcz/poznań
Data rejestracji: 29.07.08 |
Dodane dnia 30-07-2008 08:06 |
|
|
Właśnie muszę to przemyśleć czy dam rade finansowo to znieść, bo podwajając wartość samochodu co roku to trochę sporo jak dla mnie co pisze o tym Drwal.
Liczyłem się z tym że na początku wrzucę w niego kilka tysięcy, i później jak coś się będzie psuło. Ale to naprawdę aż taka suma ??
Po drugie nie wiem czy jak kupie 944 to czy sprzedawać to co mam teraz, czy używać Porsche tylko odświętnie.
Bo myślałem żeby mieć tyko Porsche, wtedy bym wrzucił gaz w celu obniżenia kosztów podróży, ale jak tak nie jest to raczej bym miał dwa samochody.
Gaz nie jest zły, ma więcej oktanów od paliwa dobrze wyregulowany może jeździć lepiej na gazie niż na paliwie, ale może on szkodzić starszym silnikom (tak słyszałem, nie wiem czy to prawda) dlatego się chciałem zapytać o to czy ktoś to robił i co z tego wyszło. |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 30-07-2008 08:19 |
|
|
liczba oktanów świadczy tylko o momencie spalania mieszanki ! ( i dlatego np do gazu wyprzedza sie zaplon ). np p924 powinno jezdzic na 98 , ale mozna je ustawic na 95. To nie znaczy ze mam zalane vpower i jestem kozak ! wyprzedasz zaplon, lejesz do tego paliwo np 100oktanow, zapierdala, fakt, ale jak dlugo. wszystko ma byc przemyslane.
chcesz wpakowac do 944 gaz ? nie ma problemu. tylko jak ci bedzie wywalac przepływomierz raz w roku to nie wiem czy ci sie ten gaz zwróci w ciagu najblizszych 10 lat
nie kupuj egzemplarza za 6tys zl. bo to bez sensu.
jesli kupilbys juz ladna 944 to roczne utrzymanie bedzie takie samo jak kazdego innego auta. silniki w tych autach są zajebiaszcze i sie nie psuja.
pompa wody - 1000zl
amorek - 150zl
klocki - od 100zl
tarcza - duzo
reszta norma typu olej, paski, filtry - cena jak kazda inna
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-07-2008 09:42 |
|
|
Ja wychodzę z założenia że praktycznie na każde 944 (a już na pewno na auto z nową deską) musisz wyłożyć ok. 20 tys żeby było ładne i bezawaryjne. Czyli im mniej dasz na początku tym więcej będziesz musiał dołożyć. Oczywiście bywają wyjątki od tej reguły i można mieć dużo szczęścia ale też sporo pecha. Pamiętaj że są to auta co najmniej 20-letnie i pomimo legendarnej jakości Porsche wymagają zazwyczaj regularnego dopływu gotówki.
Co do cen drwala dodam jeszcze kilka:
rozrząd + pompa wody - 2000 (optymistycznie)
sprzęgło - kolejne 2000
kompletny wydech - 1200
komplet amortyzatorów (KONI) 1800
komplet 4 tarcz (bez klocków) 1000-1500 zł
Moim zdaniem (niestety nie wszyscy nawet na tym forum tak sądzą) zapomnij o gazie!!! Zostaw lepiej inny dupowóz na codzień a zrób ładne 944 na wakacje, weekendy itp. |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 30-07-2008 10:00 |
|
|
w sumie którą dysponujesz to można kupić całkiem niezłe 924 2.0 wymagające średniego dopieszczenia.
przykład moje kupione za 7000 i na początek:
- alternator 450
- sprzęgło ok 1500
- kable pod maska 250
- regulacje, jakieś drobne elementy ok 700
później tylko normalne elementy eksploatacji
no a reszta to już moja fantazja
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
Edytowane przez nemo dnia 30-07-2008 10:02 |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 30-07-2008 10:19 |
|
|
Dokładnie jak napisał nemo - za taką kasę odpuść 944 bo Cię zeżre. Kup ładne 924, dopieść i traktuj jak zabawkę - będziesz miał z niego masę fun-u. Nie gazuj. Jeśli Cię nie stać na dupowóz na codzień - lepiej odpuść. Porsche nie jest pojazdem rodzinnym. Oglądałem wczoraj 944 '86, na które facet nieco poskapił kasy - uwierz mi - myślałem, że mi serce pęknie. Moje 924 '79 wygląda lepiej. Za 6-7 tys kupisz ładne 924 2,0 albo nieco więcej wymagające 924s, ale 944 za tę kasę to będzie raczej zarżnięty albo co gorsza "stjuninkowany" szrot. No chyba, że będziesz miał naprawdę duuuuużego farta. Ale na to raczej bym nie liczył.
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 30-07-2008 10:21 |
|
|
piterson napisał/a:
(niestety nie wszyscy nawet na tym forum tak sądzą)
Ale nie wiem czy zauważyłeś, że ta tendencja sie zmienia wraz z czasem rpzebywania na forum Większość się cywilizuje A nawet niektórzy, którzy kupili zagazowane sztuki zaczynają mówić o ich rozgazowaniu
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 30-07-2008 11:07 |
|
|
gaz można zamontować pod warunkiem, że będzie to sekwencja współgrana z komputerem (czyli zakładasz sekwencję i przygotowujesz mapy pod gaz), co Cię może wynieść ok 3/4k zł. wtedy spadek mocy będzie stosunkowo niewielki, ale nadal musisz pamiętać o częstych wymianach oleju, itp.
tak czy siak - gaz odradzam.
tak samo odradzam 944 za 7k. nie widziałem jeszcze auta za takie pieniądze, które nie wymagałoby wkładu co najmniej 5k zł na sam początek.
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 30-07-2008 11:11 |
|
|
944 - świetne autko (również na co dzień), ale w żadnym przypadku nie można na nim oszczędzać! W moim przypadku po 2 latach (nie licząc paliwa i ubezpieczenia) w auto wpakowane zostało 2 tyle niż je kupiłem (a było i tak w całkiem niezłym stanie...).
Oceniam, że rozsądna cena za w miarę zadbane 2.5 8v to najmniej ok. 10.000 PLN. Wszystko poniżej to okazja (albo i nie... ).
Od razu wliczasz rozrząd, prawdopodobnie sprzęgło, prawdopodobnie przepływomierz, prawdopodobnie regenerację tapicerki, prawdopodobnie...itd... itp...
Ceny części czasem potrafią szokować - a na pewno zmuszają do rzetelnego przeglądania ofert
Przykład - przepływka Bosch'a - w kraju dostaniesz nową np. za 3000 (2500 za regenerowaną) - ale po uważnym rozglądnięciu można też dać za nią np 150 USD
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 30-07-2008 11:12 |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 30-07-2008 11:34 |
|
|
tak jak koledzy pisali
chyba bo nie czytałem wszystkiego
gdybyś chciał jeździć nim na co dzień o obniżać koszty utrzymania to ma to więcej sensu w 924
ale jeżeli chcesz mieć porsche i tani samochód na co dzień to ja bym ci proponował za 2tyś zł kupić golfa2 diesel i za 5tyś zł 924 na weekend
1.6 diesel w golfie w mieście pali podobno około 6l
a jeżeli nie chcesz trzymać 2 samochodów a porsche będziesz jeździł każdego dnia to tym bardziej 924 jest tańsze w utrzymaniu
tylko ciężko dostać w dobrym stanie
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 30-07-2008 12:19 |
|
|
jak się zastanawiasz czy będzie cię stać to tylko 924. o 944 zapomnij. do 924 mozesz pakować lepsze częsci jak masz kasę, ale jak nie masz i musisz coś zrobić żeby dalej jeździć to cię nie zrujnuje :-)
no i rada jak przy każdym aucie - nie kupuj tanio - kupuj w jak najlepszym stanie
... tak wiem że człowiek najlepiej uczy sie na własnych błędach ale może należysz do tych 5-10% którzy potrafią skorzystac z rad innych ;-) |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 30-07-2008 12:48 |
|
|
Ponieważ na 944 się nie znam, nie doradzę w kwestii kosztów. Natomiast uważam, że takie auto może śmiało być Twoim jedynym samochodem. Ja tak miałem z 924 przez kilka lat - służył jako dupowóz i weekendowa wyścigówka. Dało się, ale tanio nie było (nie mam gazu) mimo, że specjalnie awaryjny nie był. Momo wszystko jeśli zepsuło się coś, co wymagało ściągnięcia specyficznej dla Porsche części, to auto stało na kołkach, a ja jeździłem... rowerem.
Najlepiej mieć jakikolwiek dupowóz na co dzień i Porsche od święta ale wiem, że czasem człowieka na to nie stać. Choć, per saldo, może się okazać, że koszty wyjdą podobne.
Jeśli to miałby być samochód do codziennej jazdy, koniecznie Porsche, to jednak doradzałbym 924 - tanie części, łatwy do nich dostęp, zrobi go każdy mechanik.
Gaz - jestem jedną z tych osób która gazu, niezależnie od marki samochodu, nie potępia. Może o tyle to dziwne, że sam nigdy takiego samochodu nie eksploatowałem. Mam jednak trochę znajomych, którzy poruszają się takimi pojazdami. Jeśli instalacja zrobiona jest z głową, to jest tanio i bezawaryjnie. Do tego jednak trzeba instalacji sekwencyjnej, a ta do tanich nie należy i rodzi się pytanie czy warto.
Ktoś z forum miał taką instalację w 944 (meewosh???) - może napisze coś więcej.
Osobiście poszedłem drogą - Porsche + drugi samochód z dieslem. Co prawda od tego momentu 924 w ogóle przestało jeździć ale to już inna historia
Podsumowując - napisałem się jak głupi, a nie wniosłem nic ponad to co poprzednicy |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 30-07-2008 13:21 |
|
|
Blumen miał sekwencję jak kupił (tyle że w s2, ale z tego co widziałem, już się pozbył ). najważniejsze w sekwencji byłoby dobre zgranie z komputerem.
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 30-07-2008 13:56 |
|
|
Czytając Wasze wypowiedzi wynika z tego, że jestem jakimś ewenementem.
Tzn. 944 jeżdzę na co dzień i prawie nic mnie to nie kosztuje (ok. 2 lata), za to moje 924 to skarbonka bez dna (czyli eksploatowane 8 lat, wsadzone wielokrotnie więcej niż warte, choć i tak przy zakupie przepłacone, ostatnio jednak przeszło wszelkie oczekiwania - 4,5 tys zł za przygotowanie do 'sezonu', na który przestało mnie stać, hehe (to taki czarny humor).
Gaz swego czasu ekploatowałem, jakoś jeździł, wiele razy strzelił w dolocie (koszty to głównie gumy dolotu i ew. przepływomierz), mimo to zwrócił się. Zmieniając jednak charakter auta, zmieniły się moje poglądy i gaz wyrzuciłem. Po tych wszystkich doświadczeniach, wiem, że gazu już nie założę do żadnego auta, nie mówiąc o Porsche (mowa o najprostrzej instalacji, z sekwencją nie miałem doświadczenia).
Uwaga na koniec, która umknęła moim poprzednikom (a raczej po cichu wpleciona w zdanie o nieopłacalności zakupu taniego auta), a na którą zawsze zwracam uwagę. Mechanikę raczej zawsze, krok po kroku się wyprostuje, najważniejszą rzeczą jest stan blacharki, którą naprawia się raczej kompleksowo, a która w dzisiejszych czasach kosztuje zdecydowanie dużo.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 30-07-2008 14:29 |
|
|
popieram ostatnie zdanie ciacha
buda jest najważniejsza i mam tu na myśli tylko ładnej farby której położenie nie jest tanie
ja mam może trochę złe podejście do tego tematu ponieważ mój ojciec jest mechanikiem ale mechanikę zawsze da się wyprostować
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 30-07-2008 15:21 |
|
|
hades307 napisał/a:
popieram ostatnie zdanie ciacha
tylko ostatnie?
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: utrzymanie 944 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 30-07-2008 15:58 |
|
|
bana hadesowi hehehe
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|