Autor |
Tłumik (pytania ogólne) |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 17-12-2013 20:43 |
|
|
Witam
Zamierzam dobrać się do tłumika w 944 2,5L jednak nie mam żadnej wiedzy w tym temacie. Rzucam kilka luźnych pytań.
1- Mój tłumik był wymieniony przez poprzedniego użytkownika auta na taki który pracuje cicho jak się delikatnie jeździ. Przy mocniejszym naciśnięciu gazu bardzo huczy. Czy orginalny tłumik był cichy czy głośny? (Zakładam że pracował raczej cicho)
2- jakiej marki powinien być tłumik lub jaki powinien być jego model aby pracował jak orginalny? jakie marki rekomendujecie?
3.- Widziałem wersje z nierdzewki, rozumiem że taki tłumik jest wieczny?
4.- Pod autem są 2 tłumiki (jeden to chyba katalizator). Jakie są orientacyjne ceny tłumików, nie sportowych, nowych, zamienników i orginalnych ?
Coś jeszcze powinienem wziąć pod uwagę przy wymianie układu wydechowego.
Dzięki za wszystkie info!!!!
Pzdr
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7 |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 17-12-2013 21:29 |
|
|
Tak na szybko
1. Raczej jest cichy przy niskich obrotach i głośniejszy przy wysokich... jak masz teraz - może poziom głośności był nieco inny
2. Oryginalne były sygnowane przez Porsche. Zamienników chyba nie brakuje, najbardziej pewnie polecany będzie Dansk.
3. Wieczne nie są ale wytrzymają zdecydowanie dłużej niż standardowy. Są bardziej odporne na korozję, bo też korodują. A co do wkładów wewnętrznych to też się zużywają z czasem więc nawet jak puszka oki to środka już może nie być
Zazwyczaj były 2 + katalizator więc może być różnie... ten pierwszy może mieć katalizator w sobie albo być tylko wstępnym przelotowym. Drugi jest już końcowy.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 18-12-2013 13:18 |
|
|
1) Ja bym powiedzial ze tlumik 944 jest cichy niezaleznie od obrotow - zwlaszcza porownujac do jakichkolwiek aut sportowych..
2) nie wiem jaki byl oryginalny, tlumikow pasujacych jest mnostwo - wszak chodzi tylko o srednice rury wydechowej i miejsce pod autem.. ludzie montuja danski, magnaflow, borla, wiele wiele innych marek, albo jak ja w turbo czy sliwa w swoim 944s - "customy".. Dansk ma dedykowane zestawy, w przystepnej cenie ale o ile dobrze pamietam jakoscia nie grzeszy.. a co najmniej zdarzaja sie im gorsze wypusty..
3) wieczne to sa tylko wydatki wlasciciela auta ;P
5) to zalezy z jakiej przyczyny chcesz sie "dobrac" do tlumika.. stary jest na szrot, czy brak Ci mocy, a moze wrazen akustycznych?
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 19-12-2013 11:53 |
|
|
Chciałbym się podłączyć pod temat i spytać czy po zmianie jednostki napędowej na 3.0 dorabiać wydech czy spróbować dedykowany Dansk czy inną firmę?
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 19-12-2013 20:11 |
|
|
Pavka, Dańsk jest marny. Wiele z nich pękło, włącznie z moim środkowym. zwyczajnie od drgań zaczął pękać. Jedyny jego plus to udało się go kupić w dobrej promocyjnej dla PCP cenie.
Co za tym idzie jeśli mogę doradzić - jeśli dorobienie nie wyjdzie drogo to dorabiaj. Łódzki Eltec chyba nie jest mega drogi.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 22-12-2013 15:48 |
|
|
Jarzyna napisał/a:
Dansk ma dedykowane zestawy, w przystepnej cenie
Przystępna cena może była kiedyś. Jak pytałem rok temu to środkowy kosztował 1250, a końcowy 2250. Wykonane ze stali nierdzewnej, czas oczekiwania do 21 dni.
PIeszczoH napisał/a:
Łódzki Eltec chyba nie jest mega drogi.
Eltec chyba nie jest z Łodzi: http://www.el-tec.pl/pl/index.html
Chyba, że chodzi o jakąś inną firmę.
Od siebie dodam, że fabryczny wydech w 944 jest cichy, bardziej słychać wycie rolek rozrządu niż wydech szczególnie na jałowym biegu Mój był już mocno skorodowany, wymieniłem na używaną nierdzewkę TechArta od Drwala, dźwięk troszkę się zmienił, ale nadal jest cichy. Dla mnie chyba za cichy i zastanawiałem się nad wycięciem tłumika środkowego (jeszcze go nie wymieniałem i też wygląda na mocno skorodowany), ale przeczytałem, że wycięcie tłumika środkowego pogorszy osiągi.
Jakbyś dorabiał gdzieś z nierdzewki środkowy to daj znać, może też bym się pisał.
Edytowane przez Bluebird Tomek dnia 22-12-2013 16:35 |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 22-12-2013 19:24 |
|
|
To będę dorabiał. Tylko pytanie bo w 968 jest chyba podwójna rura(po co?).Czy pokazać hydraulikowi wydruk peta czy zdać się na jego wyliczenia?
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-12-2013 21:29 |
|
|
Już kiedyś pisałem - zaprzyjaźniony warsztat wykonał końcowy tłumik z nierdzewki za 600 PLN (jeździ w wydmuszce - jest SUPER), cały wydech bez kolektora i dwururki miał być za 1200... Środkowy był z Dansk.
U mnie środkowy Dansk dość szybko się rozleciał i musiał zostać pospawany (tylko żywcem nie mogę sobie przypomnieć czy w S2 czy w wydmuszce)...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 23-12-2013 01:08 |
|
|
dodam tylko, że tłumikiem tak jak pisze Bluebird można spaprać osiągi. Brzmienie da się modulować od ciszy, przez bulgot po zwykły hałas. Podstawą przy zmianach tłumików jest porządny i w miarę długi łącznik elastyczny; bez niego mimo kompletnych podwieszek nic długo nie pożyje. Generalnie swój wydech przerabiałem w ciągu dwóch lat dobre 5 razy, tłumiki środkowe wylatywały najczęściej, z końcowym mordowałem się takoż. Nowy sezon znów rozpocznę od wydechu właśnie, bo od rezonansu znów coś się pourywało i dzwoni, a nie mam siły i ochoty tego poprawiać. W moim odczuciu istnieje zasada; im ciszej tym trwalej.
|
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1400
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 06-04-2016 00:46 |
|
|
Czy ktos z Was w 924 ma zamontowany lacznik elastyczny, rozumiem ze pominien byc miedzy portkami a pierwszym tlumikiem?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-04-2016 15:04 |
|
|
Pierwszy tłumik i portki są połączone ze sobą bezpośrednio - więc łącznik elastyczny tamże to przeróbka .
|
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1400
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 06-04-2016 18:48 |
|
|
madmax332 napisał/a:
Pierwszy tłumik i portki są połączone ze sobą bezpośrednio - więc łącznik elastyczny tamże to przeróbka .
Nie wiem co rozumiesz pod pojeciem''bezposrednio'' ja za ''portkami'' mam polaczenie z pierscieniem uszczelniajacym.
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1400
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 06-04-2016 18:55 |
|
|
Cyryl napisał/a:
Podstawą przy zmianach tłumików jest porządny i w miarę długi łącznik elastyczny; bez niego mimo kompletnych podwieszek nic długo nie pożyje. Generalnie swój wydech przerabiałem w ciągu dwóch lat dobre 5 razy, tłumiki środkowe wylatywały najczęściej, z końcowym mordowałem się takoż.
Cyrylu, gdzie wg. Ciebie lezy przyczyna pekajacych tlumikow i gdzie bys umiescil ten w ''miare dlugi lacznik elastyczny''? Mamy 3 tlumiki i jest ciasno zeby cos jeszcze dolozyc.
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 06-04-2016 20:58 |
|
|
Mój wyglądający jak nowy Dansk będzie prawdopodobnie na sprzedaż
http://www.autoatlanta.com/results.php?partnumber2=95111108301
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 07-04-2016 00:08 |
|
|
[/quote] Nie wiem co rozumiesz pod pojeciem''bezposrednio'' ja za ''portkami'' mam polaczenie z pierscieniem uszczelniajacym.[/quote]
Jak w załączniku - sztywne bezpośrednie połączenie. Oczywiście + pierścień uszczelniający w rurze (13).
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 07-04-2016 00:09 |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 07-04-2016 07:18 |
|
|
Generalnie wydech chyba we wszystkich Porsche był "sztywny" bez łącznika elastycznego. Stoi to w sprzeczności z teorią Cyryla, że bez łącznika elastycznego (jak sądzę tzw. plecionki) nic długo nie pożyje ... te wydechy wytrzymały ponad 20 lat.
Dansk nie wytrzymuje długo bo jest zrobiony z mega cienkiej blachy. mój środkowy też został rozdarty i naprawiony w zakładzie spawania stali nierdzewnej i od tego czasu jest ok. natomiast końcowy Dansk drży końcówka stukając okrutnie co mnie często drażni.
Oryginalny wydech był ze dwa razy cięższy niż Dansk.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 07-04-2016 12:45 |
|
|
Cienka blacha + mały ciężar tłumika = większe rezonowanie. Pierwotnie ciężki i wykonany z grunbej blachy tłumik taki właśnie z wiekiem się staje . Cały czas też dobija go temperatura i okresowo kondensująca się wewnątrz niego woda. Robi się coraz cieńszy i ostatecznie pęka. Gumy fabrycznego zawieszenia też stopniowo tracą swoje pierwotne właściwości.
|
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 07-04-2016 17:18 |
|
|
Tłumik ze stali kwasoodpornej jakim jest Dansk generalnie nie powinien ulegać biodegradacji, szczególnie w ciągu rok do półtora po montażu. Stary 20letni zdjęty u mnie jeździł u Nemka, albo jeździ dalej.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1400
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 05-07-2022 15:51 |
|
|
Czy ktos ostatnio kupowal tlumik koncowy do 924?
Jakos vs. cena, ale zwykly, nie z kwasowki
Zle doswiadczenia, slaba jakosc..
Chyba musze sie powoli zaczac przymierzac
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Tłumik (pytania ogólne) |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 05-07-2022 17:10 |
|
|
mam walkera od kilku lat i jestem meeega zadowolony
w miarę cichy, ładnie gada, i nic się z nim nie dzieje - generalnie polecam Walkera
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|