Autor |
RE: opony 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 19-08-2007 20:56 |
|
|
meewosh napisał/a:
mnie jeżdżenie po suchym nie sprawia frajdy takiej jak np wypad prosiakiem na narty.
kwestia priorytetów
Zwierzu - niektóre rzeczy nigdy się nie zmieniają
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
porscheboxster
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Wysokie Mazowieckie
Data rejestracji: 02.01.07 |
Dodane dnia 22-08-2007 08:57 |
|
|
witam moze powiecie mi cos ta temat tych opon szkoda ze profil nie taki jak trzeba http://www.allegro.pl/item225605157_promocja_opony_185_60_r14_yokohama_nowe_.html
i jeszcze sa opony barum brilantis tez cos moze o nich powiecie |
|
Autor |
RE: opony 924 |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 22-08-2007 10:33 |
|
|
jak kupisz opony o profilu 60, a nawet 65 to wizualnie będziesz miał wielką szparę w natkolu z małymi kółeczkami - zastanów się jeszcze.. napradę polecam fabryczne 185/70/14
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
kzo1
Użytkownik
Postów: 120
Miejscowość: wlkp/USA/AZ
Data rejestracji: 16.03.07 |
Dodane dnia 22-08-2007 14:50 |
|
|
Odnosnie cisnienaia w oponach drogi profesorze zwiez NIE było mowy na ten temat ! Chodziło o rozmiar opon a nie o cisnienie.
oczywiscie ma to wpływ na spalanie ,ale ja sie wypowiedziałem jaki ma wpływ srednica koła na przełozenie skrzyni biegów i spalanie proponuje nauke czytania ze zrozumieniem.Powiesz napewno ze jaki wpływ na napełnianie opon ruznymi gazami itp. Ale to nie o to chodziło.
Temat i pytanie było jasno sprecyzowanie i na to pytanie starałem sie odpowiedziec najlepiej jak umiałem i poparty moim doswiadczeniem.
Kojolejna sprawa co w moich wypowiedziach jest nie spujne i nie logiczne?
Konkrety!
Do kazdego tematu mozna zawsze cos dodac ując itp.
Na to forum nioe trafiłem przypatkiem.Powiedziano mi o nim.
Pisze wtedy kiedy mam czas a zreguły go nie mam bo prowadze niemałą firmę.
I nie mozna mi zazucic ze kogos nie szanuje bo tak nie jest pisze to co widze i zawsze mówie ludzią to co mysle o nich jak oni wygladają w moich oczach.
Co do Paha to oszukał mojego wuja i dostał za to po uszach.
zresztą nie tylko jego pare innych osób tez równiez z TEGO forum.
Jest drogi i sprzedaje drozej niz ASO PORSCHE
Firma Teile tez na niego narzeka.
Pzdro.
A love my Porsche
944S- 100% orginal
964 Carrera 4
Edytowane przez kzo1 dnia 22-08-2007 14:59 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-08-2007 16:28 |
|
|
ekheemm..
nie jestem profesorem.
Radzisz mi czytanie z uwagą, a sam nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Możliwe, że nie wypowiedziałem się zbyt jasno. Czy kotś z forumowiczów zrozumiał o co mi chodzi ?
Powiedzmy że producent zaleca ciśnienie 2 bary, a w badanym aucie będzie z jakiś przyczyn powiedzmy 1,7 bara to faktyczna średnica koła zmnijeszy się bo stoimy na lekkim flaku, tak ? a jak stoimy na lekkim flaku to koło będzie musiało obrócić się większą ilość razy niż przy 2 barach żeby przejechać tą samą drogę. czyli efekt ten sam co założenie prawidłowo napompowanej opony, ale o mniejszym obwodzie (średnicy). Zaznaczyłem w poprzednim poście że pomijamy zwiększenie oporów toczenia które pojawiają się przy lekkim flaku.
Może niejasne było pojecie "średnica toczna". Jeśli koło nieobciążone ma jakąś tam średnice to jak je założymy na auto to opona sie ugnie i odległość piasty od asfaltu sie zmniejszy niż jak koło stoi nieobciążone.
Nie umiem tego jaśniej wytłumaczyć, prosze kolegów żeby powiedzieli czy jest zrozumiałe to co pisze. Siedzicie cicho, a taka fajna dyskusja sie urodziła.
Co do Paha to pierwsze słysze żeby ktoś sie na nim przejechał. Ceny ma jakie ma, wolny rynek, nikt nie każe u niego kupować. Ja kupowałem pare drobiazgów kilka miesięcy temu i jestem zadowolony. Teraz znowu potrzebowałem części i dokładnie dzisiaj otrzymałem paczkę i nie czuję się oszukany.
poza tym co twój wuj mógł chcieć od Paha ? Pahu sprzedaje części, często używane a nie nowe, a Jungi pracował w Porsche więc pewnie ma lepsze dojścia do części niż za pośrednictwem Paha.
Koledzy, kto tu bredzi, ja czy kzo1, jeśłi ja to słucham, jestem otwarty na krytyke.. byle słuszną
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
Edytowane przez Zwierz dnia 22-08-2007 16:31 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 22-08-2007 16:45 |
|
|
Zwierz - ja tam zrozumiałem... ale to może dlatego, że ta sama uczelnia... Ci sami profesorowie, którzy uczą podobnych stwierdzeń
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
porscheboxster
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Wysokie Mazowieckie
Data rejestracji: 02.01.07 |
Dodane dnia 23-08-2007 07:39 |
|
|
he he he ale jaja juz po raz drugio i jest ostra batalia w moim poscie dobre dobre |
|
Autor |
RE: opony 924 |
meewosh
Użytkownik
Postów: 213
Miejscowość: Ogrodzieniec
Data rejestracji: 31.10.06 |
Dodane dnia 23-08-2007 07:54 |
|
|
dziwię się że analfabeci prowadzą niemałe firmy takie byki rażą po oczach jak nie wiem co.
niegdyś '87 944 2.5 N/A S2 Look
Peżot 406 z gazem |
|
Autor |
RE: opony 924 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-08-2007 11:42 |
|
|
Muszę zwrócić honor - zmniejszenie o 1cm średnicy opony może mieć wpływ na 6% przekłamanie licznika. Ale pod warunkiem, że średnica koła ma niecałe 18cm. Hmm w ciągniku siodłowym powiadasz...
Kurczę może bym doktorat z tego w Poznaniu zrobił.
|
|
Autor |
RE: opony 924 |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 23-08-2007 13:18 |
|
|
Co do opon to w pełni popieram meewosch'a z uniroyalami, jeżdżę na nich 2 sezon i nie mam żadnych zastrzeżeń zarówno co do zachowania się samochodu na suchej jak i na mokrej nawierzchni.
A co do małego offtopicu który tu powstał to mam takie pytanie małe jak zmiana rozmiaru opony może zmienić przełożenie skrzyni biegów, bo z tego co wiem to przełożenie to zależy tylko i wyłącznie od zastosowanych kół zębatych, ale z drugiej strony może ja się nie znam.
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|
Autor |
RE: opony 924 |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 23-08-2007 13:52 |
|
|
Bilek napisał/a:
(...)ale z drugiej strony może ja się nie znam.
Dokładnie. Myślę, że zaraz ktoś potwierdzi
pzdr
jacek(pilatus)
ps. kzo1 - wiemy, że nie o to Ci chodziło... ale to napisałeś |
|
Autor |
RE: opony 924 |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 24-08-2007 01:38 |
|
|
pominąłem to milczeniem uznając za skrót myślowy. wg mnie rozmiar opony na wpływ na sumaryczne przłożenie wszystkiego tego co jest pomięrzy silnikiem a asfaltem, bo przłożenie skrzyni czy przekładni głównej to sotsunek ilości zębów na kołach i tyle.
A co do spalania, czy koledzie kzo1 nie chodzi o to że jak sie przejedzie wg licznika 100km to sie spali mniej wachy i to będzie błędne ?? tylko co mi do cholery po odczycie z licznika skoro on niewątpliwie kłamie z powodu innego rozmiaru opon ?? jakby odległość zmierzyć GPSem a nie kłamiącym licznikiem to by już auto normalnie paliło, nie ?? czy znowu ja jestem głupi i również stanę się mianowanym idiotą ?
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: opony 924 |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 24-08-2007 11:35 |
|
|
Zwierzu - też się nad tym zastanawiałem i to wcale nie jest takie trywialne jak by się wydawało. Zakładam, że to co opisałeś oczywiście nie ma miejsca - chyba nikt nie bierze przy dokładnych pomiarach wskazań z licznika który przy mniejszych kołach musi sporo przekłamywać. Myślę, że za coś takiego kzo1 mnie miałby mgr przed nazwiskiem .
Ja nie potrafię powiedzieć czy wzrośnie zużycie paliwa przy zmianie na mniejsze kółka. Gdyby założyć, że nadal będziemy jeździć z tą samą prędkością co przed zmianą to niby powinno wzrosnąć - żeby jechać tak samo szybko musisz utrzymywać obroty na większym poziomie (rekompensując mniejsze koła). Z drugiej znów strony spalanie nie zależy tylko od obrotów, ale też od obciążenia i wielu innych czynników. Można sobie wyobrazić auto z tak wielkimi kołami, że pokonanie oporów ruchu przy załozonej prędkości (takiej samej jak z kołami mniejszymi) będzie wymagało bardzo dużego uchylenia przepustnicy mimo mniejszych przecież obrotów. Wtedy spalanie też wzrośnie, a powinno zmaleć, bo mamy gigantyczne koła.
Powiedzmy, że przy stałej prędkości to jeszcze jakoś da się przewidzieć, ale co z przyspieszaniem... |
|
Autor |
RE: opony 924 |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 24-08-2007 13:59 |
|
|
To ja tak z czystej przekory i dla tego że nie mogę sobie darować dożucę jeszcze że mniejsze opony mniej ważą a więc silnik ma mniejsze obciążenie więc powinien mniej spalać benzyny
A tak trochę poważniej do Zwierza i Pilatusa to z tego co pamiętam to wraz ze wzrostem promienia toczenia opony będzie wzrastał moment tarcia i będzie powiększał się całkowity moment oporowy układu napędowego ( według wzoru z mechaniki że moment równy jest iloczynowi siły i ramienia na jakim działa ta siła), ale jaki to będzie miało wpływ na zwiększenie tego oporu to szczerze nie wiem trochę za mało danych...
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek
Edytowane przez Bilek dnia 24-08-2007 15:46 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
andrzej
Użytkownik
Postów: 191
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 27.07.06 |
Dodane dnia 30-08-2007 20:42 |
|
|
PHILL zalozyla na swoje 924 NEXXENY, nowe. Opony wylecialy z auta po 24 godzinach bo nie dalo sie jeździć. W zyciu nei sadzilem ze da sie tak spier....ić gumę ;-) Auto prowadzilo sie jak maluch z rozwalonym zawieszeniem. Kompletnie nieprzewidywalne na trasie (nowa, gladka droga) przy predkosciach rzedu 60km/h. Jak sprobowalo sie jechad delikatnym slalomikiem, to po drugin skrecie auto spierdzielalo praktycznie do rowu (wszystko przy predkosciach 60km/h)
Naprawde to bylo niewyobrazalne dla mnie wczesniej ze gumy moga byc az tak złe. ;-)
Mam nadzieje ze namowilem cie na dalsze oszczedzanie na gumach ;-)
Acha jako odnosnik mielismy stare gumy ktore mialy juz pewnie z 15 lat ;-) jednak nadal różnica byla wrecz niewyobrażalna.
Edytowane przez andrzej dnia 30-08-2007 20:44 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
phill
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 26.07.06 |
Dodane dnia 30-08-2007 20:59 |
|
|
NEXENom NA PROSIACZKACH MÓWIMY STANOWCZE NIE !!!
924 targa 84` |
|
Autor |
RE: opony 924 |
porscheboxster
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Wysokie Mazowieckie
Data rejestracji: 02.01.07 |
Dodane dnia 31-08-2007 08:07 |
|
|
witam he he to prawda szukam czegos lepszego. bo juz i o barumach slyszalem ze sa do dupy. |
|