Autor |
RE: Obniżanie |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 27-05-2009 21:03 |
|
|
W/g moich informacji zbieżność powinna pozostać bez zmian. Nie wiem natomiast jak byłoby z geometrią kół... bo ta akurat troszkę się zmieni.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 07-04-2010 21:09 |
|
|
Odkopuje temat.
Dzisiaj zabralem sie za tylne zawieszenie. Zalozenie jest takie by moc regulowac wysokosc od seryjnej do obnizonej o ok 4 cm bez koniecznosci zrzucania belki. Na poczatku postanowilem ustalic zakres fabrycznej regulacji by ew. podjac decyzje o przerobce systemu regulacji by byl wiekszy zakres. I ku mojemu zdziwieniu fabryczna regulacja wysokosci tylu pomiedzy skrajnymi polozeniami wynosi 5 - 6 cm (!) a nie jak pisal wczesniej juras 3...
Dzieki temu raz zdemontowana belka i ustawione drazki pokrywaja zakres regulacji od fabrycznego do nawet sporego obnizenia. Po takiej regulacji chcac opuscic lub podniesc auto wystarczy zrzucic z tylu kola i sie troche pobawic.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 07-04-2010 21:10 |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-04-2010 21:40 |
|
|
Nie chce mi się szukać więc zapytam - może ktoś zna odpowiedź
Jakimi kolorami były oznaczane sprężyny w 944? Konkretnie chodzi o różową |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-04-2010 22:26 |
|
|
Ok, odpowiem sobie sam
Zaczerpnięte z Rennlist (nie wiem czy poprawne):
944 early and 924S - 1 to 3 blue dots
924S and 944 up to end of MY 86 with M030 - 1 to 3 red dots
944 as of MY 87 - 1 white/1 blue or 2 white/1 blue
944S standard shocks - 1 to 3 white dots
944S with sport shocks - 1 to three yellow dots
944S2 with standard shocks - 1 to 3 purple dots
944S2 with sport shocks upt to MY 89 - 1 to 3 turquoise dot
944S2 with M030 - 1white/1 yellow or 2 white/1 yellow dots
944S2 with Turbo suspension - 1 to 3 beige dots
Czyli mam komplet z S2 - i to się w sumie zgadza |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 30-04-2010 23:07 |
|
|
Wg moich danych M030 od 87 w 944 miało "944 as of MY 87 - 1 white/1 blue or 2 white/1 blue"
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 04-05-2010 09:33 |
|
|
Michał, a jak to wygląda dla fabrycznie ustawionej belki ?
ile da się opuścić auto ? połowę? 2,5 - 3 cm ?
Ponieważ ja nie chcę przynajmniej na dziś dzień regulować belki.
Jeśli kiedyś to zrobię, to będę miał pod ręką drążki z TBO.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 04-05-2010 17:14 |
|
|
ile mozna opuscic auto nie robiac zadnych modyfikacji ?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 04-05-2010 17:54 |
|
|
Pewnie się mylę, ale z przodu są sprężyny i trzeba by je wymienić, żeby obniżyć auto (no chyba, że są jakieś podkładki zamontowane, które auto podnoszą - tak jest u mnie). Z tyłu to pewnie kwestia manewrowania belką. |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 04-05-2010 21:03 |
|
|
Nie da sie jednoznacznie okreslic o ile mozna obnizyc auto gdyz zalezy to od aktualnego ustawienia tylnej belki. Zakres ruchu wynosi ponad 5 cm - jesli regulacja wysokosci jest ustawiona w polowie o bedzie mniej wiecej 2,5 w gore i w dol. Jesli ktos ma w normalnym polozeniu regulacje naciagnieta maksymalnie to da sie obnizyc ok 5 cm w dol. Jesli polozenie normalne jest w maksymalnie opuszczonej regulacji to juz nizej sie nie da ustawic - tylko do gory. Z reguly regulacja powinna byc gdzies w polowie - chyba ze drazki juz posiadaly i ktos sobie podciagnal regulacje zeby belki nie zwalac - ta opcja jest najlepsza bo mozna wiecej pojechac w dol.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 05-05-2010 00:11 |
|
|
A mi się wydaje, że raczej bardziej niż siadają drążki siadają gumy na w tylnym zawieszeniu... Które trzeba by wymienić jeśli siadły. Zdaje się, że stary typu zawieszenia jest na to podatny (przed 79?) Więc stawiałbym na to, że nie opuścisz więcej niż połowa zakresu regulacji.
No i pozostaje problem jak obniżyć przód.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 05-05-2010 08:57 |
|
|
przód to wiadomo... sprężynę trzeba wymienić, nie ma innej opcji.
czy będzie to zrobione na gwincie, czy krótszą sprężyną, czy jak.... to już od preferencji zależy.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 20-12-2010 23:42 |
|
|
Odkopuje temat gdyz mam pytanie. Na moim 924 turbo mam z przodu sprezyny z dwiema niebieskimi kropkami. Czy po zastosowaniu sprezyn z 924/944 z czerwonymi kropkami bedzie twardziej? Wg wczesniejszych dyskusji sa one twardsze (24N/mm) od niebieskich (21N/mm). Jaka jest roznica w sprezynach z 1, 2 i 3 kropkami danego koloru?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 20-12-2010 23:43 |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 21-12-2010 08:49 |
|
|
Wydaje mi się, że jeśli kropki są tego samego koloru, to im więcej kropek tym sztywniejsza sprężyna. Tak przynajmniej wynikało z informacji jakie znalazłem dotyczące wczesnego turbo, które miało sprężyny z żółtymi kropkami.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-12-2010 08:55 |
|
|
Kropki oznaczały grupy tolerancyjne (np. w zależności od wyposażenia auta)
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 10-06-2011 14:15 |
|
|
przeczytalem , i nie znalazlem jak obnizać tył w sensie opisu krok po kroku jak zmieniac te "ustawienia tylnej belki"
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 17-06-2011 16:50 |
|
|
?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 17-06-2011 19:34 |
|
|
Drążek skrętny w tylnej belce ma wieloklin na obu końcach o różnaej ilości zębów (chyba 40 i 44).
Np prawy drążek skrętny wsunięty jest w belkę gdzie zazbębia się wieloklin z belką. z drugiej strony - na zewnątrz auta masz wahacz tylny przykręcony do tzw- spring plate. Ten spring plate też ma wieloklin.
Tak jak sobie ustawisz springplate względem tylnej belki - taką będziesz miał wysokość auta z tej strony.
Po po krótce opisuje jak wygląda ta sprawa.
Musisz bardzo dokładnie prześledzić tematykę aby w teorii zrozumiec o co chodzi.
Bez specjalnego narzędzi i wartości kąta ustawianie to w zasadzie metoda prób i błędów. Pamiętaj, że błąd zauważysz dopiero po postawieniu aut na kołach.. Mam nadzieję, że rozumieszjak dużo pracy potrzeba aby to zrobić i ile razy będzie trzeba to zrobić ...
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-06-2011 22:34 |
|
|
vito napisał/a:
?
Myślę że pod znanym nam adresem nie powinieneś mieć żadnych problemów ze zmianą wysokości tyłu.
Ok 3 cm jesteś w stanie obniżyć/podnieść przy pomocy dwóch śrub - jeśli chcesz więcej to już żmudna robota z wyciąganiem całej belki
Oczywiście po zmianie wysokości geometria tyłu niezbędna!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 19-11-2011 19:10 |
|
|
Znalazłem na allegro taki zestaw sprężyn: http://allegro.pl/sprezyny-porsche-924-i1945446599.html w sumie miałem wrzucić do znalezione na allegro, ale tutaj chyba łatwiej będzie znaleźć.
Cytat z ogłoszenia:
Zastosowanie: PORSCHE 924
Obniżenie
20/20
Model
924
Rocznik
1975-1991
Numer katalogowy
MTSXPO004
Producent
MTS-Technik
Sprężyny obniżające MTS-Technik są efektem wieloletniego doświadczenia w branży zawieszeń sportowych. Do produkcji sprężyn używana jest najwyższej jakości stal krzemowa, zwijanie drutu odbywa się na zimno co wpływa na żywotność, przyjemność z jazdy i sportowy wygląd auta. W przypadku sprężyn obniżających o więcej niż 40mm wymagane jest zastosowanie sportowych amortyzatorów. Dla maksymalnego zadowolenia, odpowiedniej współpracy obu podzespołów oraz gwarancji bezpieczeństwa polecamy zakup amortyzatorów firmy MTS-Technik.
W skład wchodzą:
- komplet sprężyn sportowych MTS-Technik
- dokument gwarancyjny
- dokument zakupu (paragon lub faktura VAT)
Produkt posiada 24 miesiące gwarancji bez limitu kilometrów!
Produkt został wyprodukowany przez przedsiębiorstwo posiadające certyfikaty ISO, wymagane normy zostały zachowane lub w niektórych przypadkach zastosowano zaostrzone normy w celu uzyskania jeszcze wyższej jakości wyrobu finalnego.
Zdjęcie poglądowe (może nie przedstawiać produktu do konkretnego modelu)
Cena (kup teraz): 375zł za komplet
Ktoś coś słyszał o takich sprężynach? Poczytałem trochę na innych forach i opinie różne, sporo osób chwali (np na forum VW), ale nie brak też krytycznych słów (np. forum Hondy).
Do naszych aut niestety chyba zbyt łatwo sprężyn dostać nie można, więc dobrze, że przynajmniej ktoś je produkuje. Niestety obniżenie 20/20 - obawiam się, że nasze 30 letnie sprężyny oryginalne bardziej obniżają
|
|
Autor |
RE: Obniżanie |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 19-11-2011 21:43 |
|
|
Spytaj sprzedawce o twardosc tych sprezyn - zeby sie nie okazalo jak w wiekszosci - obnizaja ale sa bardziej miekkie niz seryjne i nadaja sie tylko na pokaz...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|