Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 16-10-2007 21:14 |
|
|
no właśnie skąd ten rysuneczek? może jest ich więcej hmm
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 17-10-2007 18:19 |
|
|
Wróciłem z warsztatu i nie wiem czy mam płakać czy sprzedać auto - na razie postanowiłem powalczyć .
Oleju w skrzynio-moście było malutko - po odkręceniu korku wlewu musiałem sie nieźle nagimnastykować żeby umoczyć sobie palec ...
Ile i jaki olej powinien być w skrzyniomoście?
I teraz najboleśniejszy dla mnie temat :
Czujnik temperatury - na początku odpiąłem kostkę i postanowiłem , że zanim wykręcę czujnik sprawdzę czy dochodzi prąd - podczas jednej jedynej przejażdżki wskaźnik temp. nic nie wskazywał - więc opcje były 2 albo czujnik albo brak prądu - niestety brak prądu więc idę dalej , przewód dochodzi do 5 wtrysku - tam też nie ma i taki sposobem wiem już jest to zadanie dla elektryka ( oczywiście auto nosi radosne ślady zabaw poprzedniego właściciela z elektryką) jeśli więc jutro uda mi sie wydrukować schemat instalacji i zgadać elektryka to będę działał dalej...
Utwierdźcie mnie w przekonaniu że dobrze myślę - brak prądy na czujniku i wtrysku jest 100% powodem że wtrysk ten tłoczy paliwo cały czas? chyba że ten prąd na 5 wtrysk służył też do czegoś innego?
Pozdrawiam
Lekko znerwicowany Paweł
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 17-10-2007 20:40 |
|
|
O w mordkę jeża!!!!!! ależ rysunek poglądowy -> Damian, Ty wiesz, że jak nie dostaniemy tego w jakimkolwiek formacie (3D ma się rozumieć) to "ban" murowany
pzdr
jacek (pilatus) |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 17-10-2007 22:59 |
|
|
czojnik temp ten co steroje wtryskiem rozruchowym nie ma nic wspolnego z wskaznikiem temp. na desce rozdzielczej, do wskaznika na desce podlaczony jest czojnik na jeden pin zwykly bodajze niebiesko bialy kabel
czojnik do wtrysku to brazowa dwopinowa kostka,
do piatego wtrysku prad nie dochodzi nonstop tylko jesli czojnik temp ok to przez 8 sec. i koniec sekwencji pozniej jesli trzeba to zalaczy go znowu na 8 sec. a to juz ze wzgledu na temperature czyli przy kazdym rozruchu czujnik dziala przez 8 sec i zalancza wtrysk i dodatkowo jesli temp jest ponizej wartosci czojnika wtrysk tez zostanie zalaczony
jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi ale krece w nowych Daf-ach i ssangyongach i podobne rozwiazania dzialaja wlasnie w taki sposob ...
najlatwiejszy sposob na sprawdzenie 5 czy dziala to wpiac w niebieska wtyczke zarowke i patrzyc czy zalaczy przy kreceniu rozrysznikiem i kiedy rozlaczy jesli nie zlaczy szukac przyczyny przy czojniku ktury jest tez sterowany rozrusznikiem a dokladnie elektromagnesem z niego
mam nadzieje ze nie namieszalem....
http://www.pelicanparts.com/944/electrical/944_electrical_diagrams.htm
a to link do schematow elektro
|
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 17-10-2007 23:32 |
|
|
troll oslo napisał/a:
czojnik temp ten co steroje wtryskiem rozruchowym nie ma nic wspolnego z wskaznikiem temp. na desce rozdzielczej, do wskaznika na desce podlaczony jest czojnik na jeden pin zwykly bodajze niebiesko bialy kabel
czojnik do wtrysku to brazowa dwopinowa kostka,
do piatego wtrysku prad nie dochodzi nonstop tylko jesli czojnik temp ok to przez 8 sec. i koniec sekwencji pozniej jesli trzeba to zalaczy go znowu na 8 sec. a to juz ze wzgledu na temperature czyli przy kazdym rozruchu czujnik dziala przez 8 sec i zalancza wtrysk i dodatkowo jesli temp jest ponizej wartosci czojnika wtrysk tez zostanie zalaczony
ja wypiołem kostkę od tego czujnika - brązowa
jeszcze tylko dla jasności - rozumiem że impuls 8 sekundowy załącza ten wtrysk? bo do tej pory myślałem że odbywa się to tak : wtrysk pracuje w wyniku ciśnienia wytworzonego przez pompę a impuls wysyłany od czujnika go wyłącza - czyli się mylę - jest odwrotnie? on go załącza a wtrysk nie pracuje bez impulsu?
Gdzie szukac tej niebieskiej wtyczki?
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 18-10-2007 00:12 |
|
|
Po pierwsze, to za łatwo się zniechęcasz. Jakby każdy miał takie podejście do 924, to pewno już by zapomniano o tym wspaniałym modelu Czeba z materią walczyć, proszę Ciebie.
Rozchodzi się o to, że jak kręcisz rozrusznikiem to jeśli temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż ta, która jest nabita na ciujniku to wtrysk rozruchowy dostaje prąd - otwiera się. ALE! tylko przez osiem sekund, żeby nie zalać motoru.
Innymi słowy, łopatologicznie - zapuszczasz zimny silnik, kręcisz, kręcisz i nic. Nie chce zaskoczyć. W czasie kręcenia wtrysk rozruchowy zapodaje paliwo tylko przez osiem sekund kręcenia, potem kręcisz "na sucho"
Diagnostyka opisana przez trolla jest prosta i skuteczna. Odpinasz niebieską wtyczkę z piątego wtrysku i podłączasz się do niej jakąś małą lampką kontrolną na 12V, wsiadasz do szoferki i kręcisz rozrusznikiem. Jak lampka się zaświeca i po ośmiu sekundach kręcenia (jeśli silnik nie zapali ) gaśnie to czujnik malina
Oczywiście pod warunkiem, że silnik jest zimny.
Piąty wtrysk OTWIERA się gdy na jego bieguny zapodasz napięcie. Można to wykorzystać gdy padnie ten feralny czujnik, w ten sposób, że dostarczasz kabelkiem z szoferki napięcie do piątego wtrysku poprzez guzik umieszczony na desce rozdzielczej.
Czyli. Podczas rozruchu możesz sobie w razie potrzeby dodawać paliwka za naciśnięciem guzika. Piękne co?
A wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej bierze sygnał z czujnika w czerwonym kółku Na jego końcówkę jest nasunięty zwykły konektor i po prostu lubi spadnąć.
Damian dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Damian dnia 18-10-2007 00:16 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 18-10-2007 09:49 |
|
|
Na 8 sekund to się wtryskiwacz załączy ale musisz postawić auto na dworze i poczekać aż temp. spadną do -20 stopni. W dziale download jest skan książki o k-jetroniku, tam jest to opisane.
8 sek to czas otwarcia w temp -20. Temp wybita na obudowie np 45 stopni to temp w której on przestaje się otwierać wcale.
|
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 18-10-2007 12:43 |
|
|
juras napisał/a:
8 sek to czas otwarcia w temp -20.
Oczywiście masz pan rację 100%, zapomniało mnie się o tej drobnej szczególe Ale wiem dlaczego (tłumacze się). U mnie brak problemów z k-jetem
|
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 18-10-2007 18:47 |
|
|
A więc cd....
Właśnie wróciłem z garażu - znowu lekko przybity - sprawdziłem wszystko jeszcze raz - dokładnie wg waszych wskazówek - prąd pojawia się niestety cały czas - czyli czujnik do wymiany.
Odłączyłem 3 kostki żeby zobaczyć jak będzie chodził bez 5 wtrysku - ( brązową , białą , niebieską) niestety bez zmian - obroty ma na praktycznie zamkniętej przepustnicy rzędu 1.2 tysiąca obrotów - regulacja przepustnicą powoduje tylko wzrost obrotów - jak pisałem jest prawie zamknięta.
Rozumiem że mimo uszkodzonego czujnika to nie jest główna przyczyna - tylko co to może być ? ile wasze auta mają na obrotomierzu ( oczywiście na luzie) ? ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
I ciągle drąże temat skrzyni biegów - jakim olejem najlepiej zalać i ile go wchodzi?
Pozdrawiam
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 18-10-2007 19:06 |
|
|
Hmmm... Ale sygnał do piątego wtrysku dochodzi również przy włączonym silniku? Tzn. silnik pracuje a lampka się nadal świeci? To dziwne, może masz jakieś zwarcie po drodze?
Olej w skrzyni powinien być SAE 80, API GL 4. Skrzynia czterobiegowa mieści 2,6litra, piątka - 2,5 litra.
Ja wlałem (głównie celem przepłukania po długim postoju) najtańszy olej czyli HIPOL 80W90 GL4 i... jakoś tak z nim jeżdżę. Bez problemów, choć na pewno lepiej zalać coś lepciejszej marki, przecież to PORSCHE Na pewno nie wolno przesadzać z gęstością oleju, np nie zalać SAE 95, bo mogą się pojawić kłopoty z wbijaniem biegów, zwłaszcza jak zimno będzie.
Co Ty się tak uparłeś na regulowanie obrotów przepustnicą? Od tego jest specjalna specjalność - śruba dodatkowego powietrza. W czerwonym kółku.
To co jest w czerwonym przekreślonym nie służy do regulacji wolnych obrotów!
Za duże obroty mogą być bo zawór powietrza dodatkowego się nie zamyka, albo wpada jakieś lewackie powietrze.
Damian dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 18-10-2007 19:55 |
|
|
CO do regulacji przepustnicą - a dlatego że śruba którą zaznaczyłeś jest wkręcona już na maxa - jej wykręcanie powoduje wiadomy skutek - wzrost obrotów.
Powietrze sprawdzałem - sprawdzę jeszcze raz
rozwiń to domykanie zaworu powietrza dodatkowego - jak sprawdzić ?
CO do 5 wtrysku - tak jak pisałem prąd jest cały czas - nie wiem czy uszkodzony czujnik czy ktoś grzebał w elektryce na haju
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 18-10-2007 20:29 |
|
|
Zawór powietrza dodatkowego. Przepuszcza dodatkowe powietrze przy pracy zimnego silnika, omijając przy tym przepustnicę.
Żeby go sprawdzić to najlepiej skurkobańca wykręcić i zaglądnąć w dziurkę (tą w czerwonym kółku ), gdy zawór jest "zimny" to zobaczysz tam dziurkę i bez problemu przedmuchasz przez niego powietrze (np. ustyma), po podłączeniu zaworu pod 12V po jakimś czasie zacznie się on zamykać by (chyba, bo nie pamiętam dokładnie) po 10 minutach zamknąć się całkowicie - brak widocznej szczeliny i możliwości przedmuchania powietrza
Czy po odpięciu piątego wtrysku silnik pracuje tak jak wcześniej? Z doświadczenia wiem, że 924 może dość sprawnie jeździć na samym piątym wtrysku (gdy niesprawny/zatkany jest rozdzielacz k-jet), może (hipotetyzując) ktoś sobie nie mógł poradzić z k-jetem i żeby w ogóle dało się jechać podpiął piąty wtrysk na stałe? Jeżeli by tak było to po odpięciu piątego wtrysku silnik powinien zdychnąć, albo nie chcieć jechać.
U mnie było tak, że jak kombinowałem z kjetem i zrobiłem go w końcu sprawnym, ale zapomniałem odpiąć mostek jaki wcześniej zrobiłem w zasilaniu piątego wtrysku to silnik nie chciał pracować na wolnych obrotach, natomiast na pełnym gazie szedł jak przecinak. Dostawał wtedy paliwo normalnie z wtryskiwaczy + piąty wtrysk. Takich objawów nie masz?
Damian dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 18-10-2007 21:34 |
|
|
dzis z ciekawosci rozpilowalem czojnik temp od 5-ego wtrysku i jest tak ma on w sobie bimetal zasilany + 12V a minus ciagnie z silnika i to wlasnie minus jest przy nagrzanym silniku odinany ja mialem mam problem z czojnikiem ktury jest zamontowany i nie dzialal zale zrobilem dodatkowa instalacje zasilajaca od rozrusznika + do czojnika z czojnika + i - do wtrysku i jak krece to czojnik sie zalancza i daje impuls na 5 wtrys(i nastepuje wytrysk... musialem to napisac)
teraz wyjasnieni dobralem czojnik i 5-ty od audi 2.3 , polaczylrm to razem zrobilem inatalke czemu nie wywalilem popsutych ano mam za grube lapy i malo cierpliwosci by wykrecac trn z tylu. no i nie rozgryzlem jeszcze czemu do 5-ego ida 3 kable 1x1 i 1x2 wiec pozostawilem orginal dla zmylki systemu jesli okaze sie ze cos pod to jescze podpiete to wszystko jest na miejscu
czemu uzylem czojnik no gdyz jak sie nagrzeje to nie musze pamietac by wylaczyc recznie przycisk czojnik rozlaczy -(mase) a jak trzeba to zalaczy ponownie przy nastepnym rozruchu czyli prawie orginal, do czujnika dospawalem obudowe by go wkrecic i owa podlaczylem pod weze wody czyli ciagnie tem wody.
odlaczyles biala kostke wlasnie ona steroje silnikiem krokowym czyli tym na zdieci powyzej , ale jak juz odlaczyles to sprawdz napiecie na niej czy jakies jest
hm... wlasciwie to u mnie tez srubka regylujaca wolne obroty jest wkrecona prawie do oporu i na rozgrzanym silniku mam 980 obr, do calkowitego wkrecenia brakuje moze 3\4 obrotu.
olej w skrzyni zmienilem na GL5 bo taki mam w pracy do daf-uw
a do silnika zalalem casrola magnatec czy jak mu tam ten tez z roboty ale lejemy do ssangyong-uw...
|
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
arthu
Użytkownik
Postów: 4
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.07.07 |
Dodane dnia 19-10-2007 04:01 |
|
|
zgadzam sie z sugestia damiana co do zaworu powietrza dodatkowego,aby sprawdzic czy pracuje to na nagrzanym silniku wypnij z niego gumowe przewody i poprostu je zaslep jezeli to nie bedzie powodowalo zmiany w pracy silnika ,to ja bynajmniej doszukiwalbym sie przyczyny w "lewym"braniu powietrza sprawdz wszystkie polaczenia i uszczelnienia miedzy rozdzielaczem a kolektorem,nie zapominajac o uszczelnieniu wtryskiwaczy,prawdopodobna przyczyna tej usterki moze tez lezec po stronie rozdzielacza paliwa jezeli ktos wczesniej zabawial sie regulacja skladu mieszanki i poprostu masz uwalony jej sklad |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 27-10-2007 10:44 |
|
|
Porsche już jeździ normalnie
okazało się że poprzedni właściciel miał kilka strzałów na gazie - blaszka w przepustnicy była pogięta i dodatkowo ktoś się bawił rozdzielaczem - teraz już wszystko ok.
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 28-10-2007 17:32 |
|
|
ile wchodzi oleju do naszych silników ? 2.0 oczywiście ...
Chce wlać syntetyka Castrola - myślicie że to dobry pomysł
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 28-10-2007 19:01 |
|
|
Z tego co pamiętam to 5 litrów. Co do rodzaju oleju - nie mam pojęcia. W sumie Porsche zaleca syntetyk, ale jak powiedział mi znajomy mechanik nasze samochody mają już spore przebiegi i lepszy może okazać się minerał. Poszperaj po forum - mam wrażenie, że już widziałem dyskusję na ten temat.
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 29-10-2007 17:00 |
|
|
troll oslo napisał/a:
odlaczyles biala kostke wlasnie ona steroje silnikiem krokowym czyli tym na zdieci powyzej , ale jak juz odlaczyles to sprawdz napiecie na niej czy jakies jest
Ja tylko tak dla porządku, żeby początkujący nie czuli się zagubieni w terminologii - to nie jest silnik krokowy, ba... to w ogółe nie jest silnik. To jest zawór powietrza dodatkowego i działa na zasadzie bimetalu.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 29-10-2007 20:43 |
|
|
no tak masz racje....
no i dopatrzylem sie bledu moze zrobie ois co do czego wiec:
niebieska kostka to wtrysk 5-y
biala/siwa kostka to warmup
czarna to zawor dodatkowego powietrza
brazowa to czojnik tempera co steroje 5-ym wtryskiem
to sa kolory ktore odpowiadaja kolorom na wtyczkach pod ktore sie je podlancza czyli odpowiednio
wtrysk 5 - niebieski
warm up - bialy/siwy (im starszy tym siemniejszy kolor)
itd.....
|
|
Autor |
RE: [924] szereg problemów :D |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 04-01-2008 21:41 |
|
|
duzo ludzi ci juz odpisalo a mi sie nie chce tego wszystkiego czytac
brakuje ci ramki lewegro reflrktora i gum na przednik zdezaku
na foto lakierka wyglada niczego sobie jak masz lpg to przerob ja na gaznik
i wymien cala instalacje elektryczna nie masz innego wyjscia jestem elektrykiem wiec wiem co mowie non stop bedzie ci sie chrzanic jesli wszystkiego nie pociagniesz na nowo
fajne masz lusterka
po uszczelke pod glowice idz do bylejakiego motoryzacyjnego powinni miec
masa czesci pokrywa sie z innymi wozami z koncernu vw audi 100 i vw lt mialy montowane te silniki
p.s. koszty -nie ma gornej granicy moja kosztowala mnie 1000zl zanim dojechala do domu kupilem z drugiego konca polski za 2,500zl
pozdrawiam krystian |
|