Autor |
skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 29-12-2007 17:15 |
|
|
podpowiedzcie mi proszę kilka rzeczy:
1. jak włącza się długie na stałe? czy trzeba trzymac wajchę? bo oszukałem się dziś jak głupi i nie mam bladego pojęcia
2. prawie to samo tylko....halogeny...niby są zamontowane, są żarówki...tylko ni cholery nie znalazłem włącznika.
3. czy w początkowych modelach na tylnych fotelach były pasy czy nie? bo nie wiem jak wpiąć foteliki dzieci
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 29-12-2007 17:56 |
|
|
ad 1. jak pociągniesz tą fajchę mocniej na siebie, to powinny się załączyć same... tylko wiesz... jak z kobietą... stanowczo i delikatnie zarazem żebyś nie wyłamał
ad 3. nie zawsze były pasy - w początkowych chyba nie było (nie wiem dokładnie). ja, żeby zamontować fotelik dziecięcy, musiałem wymontować oparcie (tzn miałem je już wymontowane w ramach odciążania autka )
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 29-12-2007 18:07 |
|
|
igor napisał/a:
ad 1. jak pociągniesz tą fajchę mocniej na siebie, to powinny się załączyć same... tylko wiesz... jak z kobietą... stanowczo i delikatnie zarazem żebyś nie wyłamał
ad 3. nie zawsze były pasy - w początkowych chyba nie było (nie wiem dokładnie). ja, żeby zamontować fotelik dziecięcy, musiałem wymontować oparcie (tzn miałem je już wymontowane w ramach odciążania autka )
no to doopa- coś mam musi zwalone w przełączniku bo nie działa. Załącza na chwilkę i po puszczeniu gasi. Trudno - będzie przełącznik do wymiany pewnie
Co do 3 - własnie tego, że nie ma się obawiałem...trudno - będę jeździł sam (nie, żebym płakał z tego powodu )
pozostaje nierozwiązanie ad.2 - jak włączyć halogeny Bo nadal nie wiem.
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-12-2007 19:32 |
|
|
No jak lekko pociągniesz to migasz światłami a jak mocniej to powinien zaskoczyć przełącznik.
Halogeny w zderzaku to nie halogeny lecz światła pozycyjne i długie
Jedyne przeciwmgielne to z tyłu - włączane na konsoli środkowej.
|
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 29-12-2007 19:58 |
|
|
juras napisał/a:
No jak lekko pociągniesz to migasz światłami a jak mocniej to powinien zaskoczyć przełącznik.
Halogeny w zderzaku to nie halogeny lecz światła pozycyjne i długie
Znaczy się dałem ciała Ale dzięki za objaśnienie - strasznie kiepsko patrzy się na światła ze środka, obserwując tylko odbicie
Jedyne przeciwmgielne to z tyłu - włączane na konsoli środkowej.
No to nie posiadam ( na konsoli środkowej nie mam żadnego wlącznika)
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 29-12-2007 20:23 |
|
|
Na konsoli środkowej nie ma włącznika/przełącznika do przeciwmgielnych.. za to jest przełączanie lusterek lewe/prawe, wycieraczka tylna i opcjonalnie spryskiwacze reflektorów, czwarty zawsze był zaślepiony. Tak dla sprostowania
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 29-12-2007 20:24 |
|
|
Dlugie Ci sie tylko zapala jak masz zapalone drogowe <-jesli sie je tak okresla, zawsze mi sie myli.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 29-12-2007 21:21 |
|
|
hm... w mojej bylej niuni(hlip..hlip....tesknie za nia....) bylo ciut inaczej....
wlacza sie swiatla przyciskiem po prawej na desce pod licznikami wtedy otwieraly sie swiatla(przycisk 2-u pozycyjny pozycja 1 to postojowe i zamkniete glowne ,2 otwarte glowne i zapalone krotkie + postojowe w zdezaku)
a manetka nie ciagnolem w gore tylko w dol.. jesli ci nie trzyma bycmoze masz zwalony mechanizm w manetce jest on mechaniczny w to co pisza ze wystrczy pociagnac w gore i pala to system na bodajze przekaznik sterojacy... ktorego w moji aucie nie bylo...
pasy na tylnych siedzeniach obowiazywaly bodajze od 1984 r do tego czasu nie bylo montowanych seryjnie, przynajmniej w mojej z 84 nie bylo i doszukalem sie w przepisach iz do konca 84 nie obowiazoja i nie trzeba montowac by auto przeszlo przeglad.... (czepiali sie tu u nas czemu nie ma pasow a jak pokzalem paragrafek to sie zamkneli...)
|
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
meewosh
Użytkownik
Postów: 213
Miejscowość: Ogrodzieniec
Data rejestracji: 31.10.06 |
Dodane dnia 29-12-2007 21:57 |
|
|
W 944 ja np miałem załączanie długich od siebie, jak w Oplu.
niegdyś '87 944 2.5 N/A S2 Look
Peżot 406 z gazem |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 30-12-2007 09:16 |
|
|
ciachu napisał/a:
Na konsoli środkowej nie ma włącznika/przełącznika do przeciwmgielnych.. za to jest przełączanie lusterek lewe/prawe, wycieraczka tylna i opcjonalnie spryskiwacze reflektorów, czwarty zawsze był zaślepiony. Tak dla sprostowania
To może przy popielniczce masz te guziki od lusterek. Ale ja mówię o włączniku przeciwmgielnych na środkowej konsoli tuż pod zegarem ciśnienia oleju. |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 30-12-2007 09:31 |
|
|
to to są przeciwmgielne?? czegoż to człowiek może się jeszcze dowiedzieć o swoim aucie
przed sprzedażą dowiedziałem się też, że jest możliwość regulacji podświetlenia zegarów na desce... po roku użytkowania całkiem miła niespodzianka
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 30-12-2007 11:30 |
|
|
A 924 wogole mialy przeciwmgielne w serii? Swiatla w zderzaku to postojowka i swiatla tzw dlugie. W 944 2.5 swiatla przeciwmgielne byly dostepne w opcji jako dodatkowe w spojlerze, w s2 turbo to standard. Ale 924...?
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 30-12-2007 12:21 |
|
|
Chodzi o światło przeciwmgielne tylne. Co prawda nigdy mi nie działało ale takie jest. Przednich nie było. W zderzaku to pozycyjne plus długie.
A regulacja jasności podświetlania zegarów jest - przynajmniej ja mam pokrętło przy włączniku świateł mijania.
|
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 30-12-2007 14:01 |
|
|
Prawda, że 924 to fajne auto? Miały pozycyjne i długie w zderzaku, drogowe i długie podnoszone, tylne światła, wsteczny, przeciwmgielne i nawet kierunki Oczywiście w serii..
Swoją drogą te halogeny w zderzaku to naprawdę fajny bajer jest, dziś żadko można spotkać auto, które by mogło mieć dwie pary świateł włączane, we współczesnych autach zazwyczaj dodatkowe halogeny to światła przeciwmgielne, których nie można według przepisów włączać bez wyraźnej potrzeby.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 30-12-2007 14:02 |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 30-12-2007 21:15 |
|
|
juras napisał/a:
ciachu napisał/a:
Na konsoli środkowej nie ma włącznika/przełącznika do przeciwmgielnych.. za to jest przełączanie lusterek lewe/prawe, wycieraczka tylna i opcjonalnie spryskiwacze reflektorów, czwarty zawsze był zaślepiony. Tak dla sprostowania
To może przy popielniczce masz te guziki od lusterek. Ale ja mówię o włączniku przeciwmgielnych na środkowej konsoli tuż pod zegarem ciśnienia oleju.
Na konsoli środkowej pod ciśnieniem oleju mam tylko zaślepkę. Jedynie pod napięciem ładowania mam kontrolkę? okładzin? (ciągle się uczę mojej ślicznotki) Innych przełączników na konsoli nie zaposiadywam. Podobnie jak elektryki w lustrach, szybach czy gdziekolwiek indziej - surowa wersja. Jedyne przełączniki jakie znalazłem to: włącznik świateł głównych z regulacją poświetlenia po lewej stronie kierownicy, podgrzewanie tylnej szyby i awaryjne po prawej i tyle
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 30-12-2007 21:25 |
|
|
ciachu napisał/a:
Prawda, że 924 to fajne auto? Miały pozycyjne i długie w zderzaku, drogowe i długie podnoszone, tylne światła, wsteczny, przeciwmgielne i nawet kierunki Oczywiście w serii..
Swoją drogą te halogeny w zderzaku to naprawdę fajny bajer jest, dziś żadko można spotkać auto, które by mogło mieć dwie pary świateł włączane, we współczesnych autach zazwyczaj dodatkowe halogeny to światła przeciwmgielne, których nie można według przepisów włączać bez wyraźnej potrzeby.
zaraz, zaraz...pomału...czyli długie są i w tych w zderzaku i w głównych? bo się lekko pogubiłem, a nie chcę rozkręcać nie wiedząc o co biega. Powiem tak - może mi podpowiecie - po włączeniu oczek działają pozycyjne, po dociągnięciu dźwigni włączają się główne i długie w zderzaku. Pytanie - czy główne które mi się włączają to długie? Czy może mam coś spieprzone w przełącznikach i włączają mi się mijania z długimi? Długie na stałe mi się nie włączają - sprawdziłem, więc częściowo wyłącznik ma na pewno schrzaniony.
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 30-12-2007 22:19 |
|
|
Pominę może rozgryzanie wyższej wypowiedzi i napiszę jak powinno być. Pamiętać należy, że przekręcenie stacyjnki też ma znaczenie. A więc, gdy nie mamy przekręconego kluczyka w stacyjce (klucz może być nawet w kieszeni) po włączeniu świateł powinny otworzyć się ślepia, ale nie świecić - świecą tylko postojowe żarówki w halogenach w zderzaku. Gdybyśmy teraz włączyli długie, to tylko na czas trzymania dźwigni załączą się długie w halogenach i składanych reflektorach, a po puszczeniu dźwigni gasną i dalej świecą się pozycyjne w halogenach.
Teraz przekręcamy stacyjkę i co ciekawe od razu włączają się długie (przekaznikzapamiętał ostatnie włączenie dźwigni) ale to mało istotna ciekawostka. Gdybyśmy nie bawili się długimi to by tak nie było. Włączyłyby się natomiast reflektory jako światła mijania, a halogeny w zderzaku pozostałyby pozycyjnymi. Gdy włączymy długie zaświecą nam się mocno i reflektory i halogeny. Tak więc mamy dwie pary długich świateł, jedną parę świateł mijania i jedną parę pozycyjnych.
Dodać należy oczywiście, że opisany wyżej schemat świateł dotyczy starszego typu włącznika świateł, czyli dwustopniowego.
W nowszym, trzypozycyjnym włączniku schemat nieznacznie się różni, ale zasada drogowych/długich pozostaje taka sama.
Natomiast jeżeli chodzi o tą kontrolkę pod ciśnieniomierzem, to jest tak zwana kontrolka 'general failure' i jak nazwa wskazuje, świeci, gdy coś jest nie tak z autem np. za mało płynu hamulcowego, albo np. za małe ciśnienie oleju.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 30-12-2007 22:21 |
|
Autor |
RE: skorzystam z przywileju nowicjusza.... |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 30-12-2007 22:28 |
|
|
dzięki ciachu za rozgryzienie mojej wypowiedzi (sorry, ale właśnie kończę butelkę shiraz/cabernet sauvignon 2006 samodzielnie - wiec mogą mi się nieco myśli zapętlać) Objasniłeś mi wszytskie moje wątpliwości odnośnie światełek. Natomiast pojawił mi się problem z tą kontrolką general failure - na niej wyraźnie mam znak hamulców i wygląda jakby była podwójna - czy możliwe, żeby to były dwie kontrolki? może się czepiam, ale nie mam oryginalnej instrukcji do ślicznotki a to co mam nie wyjaśnia moich problemów.
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|