Autor |
Łożysko kolumny kierownicy |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 26-02-2009 10:42 |
|
|
Witajcie!
Od dluzszego czasu przymierzam się do wymiany łożyska kolumny kierowniczej (tego, osadzanego w obudowie stacyjki). Moje jest juz ekstremalnie zuzyte, luzy na kierownicy są bardzo duze.
Przy sciagnietej kierownicy probowalem zebrac wymiary tego łożyska, jednak nie jest to proste zadanie. Wychodzi mi , że to jest jakies nietypowe łożysko (??40x 24?? mm). Może znacie rozmiar tego łożyska, badz jego numer?
Z gory dzieki za wszelki odzew
Pozdrawiam
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 26-02-2009 11:10 |
|
|
Wieczorkiem może uda mi się sprawdzić jak wygrzebię starą stacyjkę bo gdzieś leży w szafie czy coś
Swoją drogą nie jest tak ciężko to ściągnąć - odkręcasz kierownicę, potem 3 lub 4 śrubki i odczepiasz przełączniki, potem imbusem od spodu odkręca się stacyjkę i wszystko ładnie schodzi. Problemem może być jeszcze taka tulejka przed łożyskiem, którą cięzko ruszyć z miejsca U mnie zdjęcie tego to ok 5-10min roboty czyli bez tragedii.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 26-02-2009 11:15 |
|
|
Z tego co ja słyszałem od Porsz'a z forum to łożysko jest nietypowe i w tej chwili jako osobny element niedostępne. Można kupić je razem z obudową stacyjki - pasuje od jakiegoś VW ale nie pamiętam od którego.
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 26-02-2009 12:43 |
|
|
Dzieki za odpowiedz.
Tak mi sie wydaje, ze to jakas nietypowka.
Misiek25, jak mozesz sprawdzic wymiary lozyska, bede wdzieczny.
Dzieki!
Pozdrawiam
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 26-02-2009 18:55 |
|
|
Jak masz możliwość to weż swoją stacyjkę z łożyskiem i idź z nią do sklepu z częściami do VW. Tam uprzejmy sprzedawca powinien pokazać Ci inną stacyjkę z takim samym łożyskiem. Porównaj luzy na twoim łozysku i na tym nowym. ...w tym momencie ja się mocno zdziwiłem - były takie same.
Nie wykluczam, że masz to łożysko zużyte, ale ja tez tak sądziłem a okazało się, że luzy w tym rozwiązaniu da się skasować.
W czasie mojej wizyty w sklepie był obecny uprzejmy Pan Mechanik i to on zdraził mi, że się da, ale nie powie jak. Za to za skromne 80 zł może tę czynność wykonać.
Oczywiście postanowiłem zrobić to sam i co ciekawe - udało się!. Nie pamiętam już jak to robiłem ale skasowałem luzy i było git przez rok. Potem znów kasowałem i znów było OK (to jest jakieś 10 min. robotyjak się wie jak, a jakieś 3 godziny jakl się eksperymentuje ).
Spróbuj. Powodzenia
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 26-02-2009 19:15 |
|
|
Wybaczcie OT..
Pilatus zapomniał dodać że skromne 80zł odświeży mu pamięć |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 26-02-2009 20:50 |
|
|
Obiecałem że się rozejrzę po szafie i znalazłem Po wyciągnięciu łożyska z obudowy stacyjki - ok 1min zabawy Oto wszelkie szczegóły jakie udało mi się stwierdzić (Po ostatnich zabawach z autkiem zrobiłem się coś za bardzo drobiazgowy hihi):
Obudowa łożyska wykonana z miedzi
Kulki stalowe średnicy ok 4mm sztuk 22
Średnica wewnętrzna łożyska 24mm
Średnica zewnętrzna łożyska 40mm
Grubość 7,8mm
Napis na rancie:
GERMANY SKF 309544DB
Wymiary zdejmowałem suwmiarką także powinno być dość dokładnie
Foto poniżej:
[img]http://img18.imageshack.us/img18/9685/hpim3750largedr3.th.jpg[/img]
[img]http://img10.imageshack.us/img10/3011/hpim3751largeoo7.th.jpg[/img]
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 27-02-2009 00:18 |
|
|
Dzieki Misiek za foty i wymiary!
Widzac druga strone tego lozyska i czytajac slowa Pilatusa, stwierdzam, ze chyba wiem jak luz ow skasowac. Jak sie uda, napisze solucje ... za 80 pln
PS: Tylko ze u mnie luz na tym lozysku jest straszeczny.
W sobote zmierze sie z tym zagadnieniem.
Dzieki!
Pozdrawiam
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 27-02-2009 00:50 |
|
|
bylo by super jakby Ci sie udalo i podzielilbys sie nowo nabytym doswiadczeniem. Sam tez bede musial wyregulowac luzy na tym lozysku.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 27-02-2009 00:50 |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 27-02-2009 14:29 |
|
|
Tak z glupia postanowilem sie rozejrzec i to znalazlem:
http://www.stozek.pl/sklep.php?kod=&srwew=24&srzew=40&szerokosc=7%2C8&f=szukaj
Wiec chyba zaden problem
|
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 28-02-2009 13:36 |
|
|
No rzeczywiście to to samo łożysko i w całkiem znośnej cenie
Znalazłem jeszcze jedno takie w magazynku i rzeczywiście jedno ma duże luzy a to które mierzyłem żadnych To co znalazłem lata gdzieś z 1mm albo coś koło tego... w razie czego będzie na zastępstwo
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 01-03-2009 01:30 |
|
|
Jednak nie dane mi bylo dzisiaj dlużej zawalczyc z tym łozyskiem. Skoro to jest łozysko stozkowe, przesunalbym obudowe stacyjki, do siebie", kasujac luzy. To pierwszy pomysl, ale jak pisalem, nie mialem czasu bardziej zglebic temat. Przesunac stacyjke tez sie tak o prostu nie da, nie wiem czy w obudowie tejze jest otwor owalny czy ,,jajowaty" aby mozna bylo stacyjke przesuwac?
Inna sprawa, ze u mnie duze luzy sa juz pomiedzy trzpieniem (kolumna) kierownicy, a bierznia wewnetrzna omawianego lozyska.
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 06-03-2009 23:25 |
|
|
Luz skasowany. Mala solucja. Jesli tulejke dystansowa pomiedzy lozyskiem a kierownica (ta ktora ciezko schodzi ) jest oryginalna, wystarczy odkrecic kluczem imbusowym "6" srobe trzymajaca stacyjke do kolumny. Pociagnac obudowe stacyjki ,,do siebie", skontrować sróba i cieszyc sie z ,,regeneracji" łożyska. Wcześniej, dla ułatwienia operacji, należy zdjac kierownice i wypchnac nieznaczie ta tulejke , o ktorej wczesniej pisalem. Ja mialem ta tulejke skrocona, dodalem 1mm podkladke dystansowa i luz sie skasowal. Jezeli tulejka jest za krotka nie uda sie skasowac luzu na lozysku.
Powodzenia
PS: Bede bogaty, 80 PLN za kazda stacyjke zrobiiona na podstawie tego opisu
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-10-2011 16:55 |
|
|
Chyba nie zrozumiałem solucji. Ktoś jeszcze z tym walczył ?
Chciałem to łożysko wymienić ale w sklepie z łożyskami powiedzieli, że nietypowe i takich nie mają.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 07-10-2011 17:07 |
|
|
http://www.czescidoaut.pl/sklep/SK-309544DB-LOZYSKO-,5~SK+309544DB.htm
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Łożysko kolumny kierownicy |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 07-07-2016 18:04 |
|
|
Ogólnie od 2011 roku cena łożyska wzrosła do 50zł , ale nie trzeba było wymieniać.
Dzięki za ten wątek, właśnie skasowałem luz w kierownicy. Nie denerwuje stukaniem w kolumnie i +15 do precyzji prowadzenia - banan na twarzy. Z tym, że ja nie ciągnąłem obudowy stacyjki - bo to mi nic nie dawało. Dopchnąłem wszystko do środka łącznie z tulejką i skręciłem. Dawno się tak dobrze nie jeździło .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|