Autor |
Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
tony
Użytkownik
Postów: 109
Miejscowość: Marki
Data rejestracji: 22.07.09 |
Dodane dnia 17-09-2009 17:23 |
|
|
witam
Pytanie jak wyżej. Bede mial zamontowane Turbo w 924S i tak sie zastanawiam czy musze zinstalowac nosek aby bylo lepsze chlodzenie np Intercoolera. Czy moze to np poprawic zywotnosc calej instalacji turbo.
Pytanie drugie ile taki nosek moze kosztowac ?
Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi
pozdrawiam
tony
porszawy brak i nie będzie
Edytowane przez tony dnia 11-03-2010 14:17 |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 17-09-2009 18:59 |
|
|
w 924 turbo nie bylo intercoolera.
wygląda tylko na to ze troche więcej chłodnego powietrza wpada do komory silnika
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 17-09-2009 20:06 |
|
|
Jeśli dobrze pamiętam zdjęcia komory silnika w Turbo to z przodu jest duży filtr powietrza. Jednak skąd to powietrze do filtra jest chwytane - nie wiem. Sensowne wydawało by się że właśnie z tych wlotów na nosku.
Koledzy od Turbo - jak to jest? |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 17-09-2009 21:11 |
|
|
no własnie jacku tak nie jest
moim zdaniem uklad dolotowy w 931 to nieporozumienie
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 17-09-2009 22:29 |
|
|
Czyli pakujesz turbinę w silnik 2,5 L ? czy silnik 2,0 turbo pod maskę S'ki ?
Z tego co pamiętam to wloty w 931 wyprowadzone są pod maskę i ogólnie mają raczej na celu obniżenie temperatury w okolicach silnika. W 931 głowice miały tendencje do przegrzewania się i myślę że z tąd to rozwiązanie. |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 17-09-2009 22:50 |
|
|
na głowice jest nadmuch z otworu w masce
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-09-2009 22:51 |
|
|
Jeżeli bierzesz Turbo z 944 i jest to zwykłe Turbo, to chyba był taki duży wlot na masce,
coś jak w 924 GT. Jeżeli natomiast od Turbo S, to żadnych specjalnych wlotów oprócz
tego w górnej części zderzaka sobie nie przypominam. Może Wampir coś podpowie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 17-09-2009 23:05 |
|
|
Nosek w turbo ma tylko za zadanie zwiększenie przepływu powietrza pod maską, polepszenie chłodzenia między innymi alternatora - bo wieje wprost na niego. Filtr powietrza ma dolot w tym samym miejscu co w 924 także nosek tutaj nic nie poprawia. Większy przepływ powietrza pod maską na pewno chłodzi też rurę od turbiny niby taki uproszczony intercoolerek. Co do głowicy w turbo myślę, że tutaj nie ma wielkiej różnicy między zwykłą z 924 i raczej nie grzeje się jakoś specjalnie inaczej.
Co do samego noska myślę, że nie jest niezbędny i dałoby się obejść bez niego. Ale polepszenie chłodzenia zawsze jest na plus.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 17-09-2009 23:07 |
|
|
Wlot w gornej czesci zderzaka 944 turbo jest skierowany na intercooler - zadnych dodatkowych wlotow nie ma. Spelnia on takie samo zadanie jak wloty w nosku 924 turbo - powietrze tam sie dostajace przez cooler ma przewietrzac komore silnika i dodatkowo studzic silnik oraz blachy. W 924 turbo dodatkowy wlot na masce jest po to by studzic glowice, kolektor wydechowy, turbine oraz wastegate i zapewnic przeplyw powietrza chlodnego przez te elementy. Turbina w 944 jest w 944 zupelnie innym miejscu - pod kolektorem ssacym po przeciwnej stronie niz wydech.
Swoja droga ciekaw jestem przerobek na turbo pana Grabowskiego skoro mozna kupic gotowe elementy takiego fabrycznego silnika oraz sterowania. Czy wymieni tloki i inne elementy, gdzie wstawi i jaka turbine oraz jak czy wymieni skrzynie bo ta od wolnossacego uturbienia nie przezyje (sa slabe). Ciekaw jestem trwalosci jak i efektu bo moze byc gorszy lub nawet lepszy.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 18-09-2009 08:33 |
|
|
michal928 napisał/a:
czy wymieni skrzynie bo ta od wolnossacego uturbienia nie przezyje (sa slabe).
Mówisz, że te skrzynie są słabe a nie pamiętam żeby na forum przez kilka lat ktoś napisał "rozsypała mi się skrzynia" więc chyba nie są takie słabe...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 18-09-2009 09:21 |
|
|
juras napisał/a:
michal928 napisał/a:
czy wymieni skrzynie bo ta od wolnossacego uturbienia nie przezyje (sa slabe).
Mówisz, że te skrzynie są słabe a nie pamiętam żeby na forum przez kilka lat ktoś napisał "rozsypała mi się skrzynia" więc chyba nie są takie słabe...
Pierwsze 2 przypadki ktore mi sie nasunely: Kuzik, Marecki... A bylo chyba wiecej... Nawet na 924.org byly watki ze te skrzynie sa slabe i rownz watki o uturbianiu czy swapowaniu - szkrzynia zdechnie (rozsypie sie)
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 18-09-2009 09:22 |
|
|
marecki załatwił przecież już dwie odkąd się na forum zarejestrowałem
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 18-09-2009 11:06 |
|
|
Bo Marecki to zdolny chlopak .... |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 18-09-2009 11:15 |
|
|
Qbak napisał/a:
Jeżeli bierzesz Turbo z 944 i jest to zwykłe Turbo, to chyba był taki duży wlot na masce,
coś jak w 924 GT. Jeżeli natomiast od Turbo S, to żadnych specjalnych wlotów oprócz
tego w górnej części zderzaka sobie nie przypominam. Może Wampir coś podpowie.
Jak juz mnie wywolaliscie...
W zwyklym 944 turbo ani w esce nie bylo zadnych wlotow na masce. Jedyne doprowadzenie powietrza (poza tym z nadkola) to wlasnie dziurka w zderzaku ktora prowadzi na intercooler tak jak powiedzial michal. W zwyklym turbo zalozenie noska spowoduje puszczenie wiekszej ilosci powietrza na intercooler i zapewne na caly silnik. A na 924 sie nie znam wiec sie nie wypowiadam
A co do skrzyn to te z eski uchodza za niezniszczalne. A jak juz sie bawic to lepiej caly uklad napedowy do 924 z eski przeniesc Ale sadze ze chlopaki maja racje, zwykla skrzynia od 924 nie wytrzyma uturbienia. Moment drastycznie wzrosnie.
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 18-09-2009 12:03 |
|
|
Dla jasności to zdaje się, że 924S ma być uturbiane lub do niego ma być wkładany
silnik z 944 Turbo (S). Właśnie po jednym poście trudno się zorientować, ale ja
obstawiam włożenie silnika z 944 Turbo w 924S.
A co do wlotu na masce, to niby tak, bo przecież Ciachu ma 220KM i nie ma nic
na masce, ale mnie zmyliło to auto:
http://www.porscheclub.home.pl/html/iii_trojmiejski_meeting_pcp_32.html
http://www.porscheclub.home.pl/html/iii_trojmiejski_meeting_pcp_64.html
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
tony
Użytkownik
Postów: 109
Miejscowość: Marki
Data rejestracji: 22.07.09 |
Dodane dnia 18-09-2009 12:08 |
|
|
Skrzynie zakladam od 944 turbo z '87 (dlatego ze taka akurat znalazlem i ze ma szpere). Co do ukladu napedowego to rozmawialem z serwisem Porsche i wal w 924s i 944s jest ten sam, wiec tez nie powinno byc problemu. Co do noska to widze ze wszystko zalezy gdzie bedzie turbina, wiec musze pogadac z Panem Grabowskim.
porszawy brak i nie będzie |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 18-09-2009 13:07 |
|
|
Qubak toz to jest wlot z 924 Carrera Gt założony na maskę 944. W 944 nie ma tam żadnego intercoolera za to carrera gt jest
Edytowane przez Sliwka dnia 18-09-2009 13:08 |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
tony
Użytkownik
Postów: 109
Miejscowość: Marki
Data rejestracji: 22.07.09 |
Dodane dnia 18-09-2009 13:33 |
|
|
michal928 napisał/a:
Swoja droga ciekaw jestem przerobek na turbo pana Grabowskiego skoro mozna kupic gotowe elementy takiego fabrycznego silnika oraz sterowania. Czy wymieni tloki i inne elementy, gdzie wstawi i jaka turbine oraz jak czy wymieni skrzynie bo ta od wolnossacego uturbienia nie przezyje (sa slabe). Ciekaw jestem trwalosci jak i efektu bo moze byc gorszy lub nawet lepszy.
Michal jak juz bedzie zamontowane to mozemy sie spotkac na ogledziny :-)
porszawy brak i nie będzie |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 18-09-2009 14:08 |
|
|
tony napisał/a:
Co do noska to widze ze wszystko zalezy gdzie bedzie turbina, wiec musze pogadac z Panem Grabowskim.
Raczej to jak bedzie chlodzona. W 944 turbo jest w innym miejscu i rzeczywiscie nie ma bezposredniego chlodzenia powietrzem.
Pytanie - czy przypadkiem 944 nie bylo pierwszym turbo chlodzonym woda? 924 przypadkiem nie mialo jeszcze turbiny chlodzonej powietrzem?
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Jaka role odgrywa nosek w turbo i czy jest potrzebny |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 18-09-2009 16:10 |
|
|
Turbina nie jest chlodzona powietrzem lecz olejem ktory przez nia przplywa. W bardziej wysilonych turbinach (niekoniecznie nowszych) byl rowniez obieg wody dla poprawienia chlodzenia gdyz woda ma mnijsza temperature niz olej i jej przeplyw jest duzo wiekszy. Jednak obieg oleju czy tez dodatkowo wody chlodzi tylko jej rdzen. Nadmuch powietrza na turbo ma za zadanie ogolne jej ochlodzenie (niewielkie) oraz co bardziej istotne zmniejszenie wplywu jej temperatury na elementy ja otaczajace...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 18-09-2009 16:11 |
|