Autor |
Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 25-03-2013 11:39 |
|
|
Cześć,
Targany nadzieją, że być może już w czerwcu przyjdzie do nas wiosna - postanowiłem zająć się moim porsche. Obecnie zamawiam części, a was bardzo proszę o podpowiedzi, jak pozbyć się niektórych usterek
1. Porwała mi się gumowa osłona silnika świateł - przezco, przekaźnik (kostka) potrafi złapać wilgoci i światła potrafią się nie zamknąć. Po dociśnięciu kostki - chowają się od razu. Czy można kupić gdzieś nowy? czy stosujecie jakiś patent?
2. Ogrzewanie - standardowy problem z zaworem - chodzi ciężko, jakby stanęła linka w pancerzu - czy da się go zregenerować czy kupować nowy? Jeśli tak to gdzie - a może rzeczywiście linka stoi?
3. Wycieraczki chodzą do dupy - jakby chciały a nie mogły - podejrzewam że to wina silnika - rozebrać, wyczyścić czy szukać nowego?
4. Serwo mi nie domaga - czy jest współdzielne lub zamienne z innym autem np. z grupy VAG?
5. Wskaźnik paliwa nie pokazuje nic. Czy jest to typowa przypadłość i są jakieś sprawdzone metody czy po kolei sprawdzać wszystko? Sprawdziłem prąd i dochodzi.
6. Ładowanie mam słabe - ale to albo kwestia regulatora albo altek do regeneracji.
7. nie działa prędkościomierz - z tego co wyczytałem w szukajce, to są dwa rodzaje linek. Czy występowanie jednej lub drugiej jest uzależnione od rocznika czy były jednocześnie?
8. Szyby elektryczne chodzą troszkę wolno, w porównaniu do moich innych aut - jakiś patent na przyspieszenie ich?
9. Moja tapicerka to jeden z odcieni paschy - niestety przednie fotele kwalifikują się do wymiany materiału. Oczywiście zbieram kasę na oryginalny, ale mam kilka innych pojazdów i pilniejsze wydatki. Do tego czasu chciałbym sprawić jakieś brązowe pokrowce na siedzenia - macie jakieś doświadczenie? Od czego podejdą?
10. No i zapomniałbym o jeszcze jednym, ale jakże irytującym fakcie. Po deszczy, minimalnie ale jednak zacieka mi woda od strony błotnika kierowcy. Podejrzewam antenę i jej słabą uszczelkę, ale może macie jakieś inne podpowiedzi?
Przepraszam, że zadaję być może banalne pytania ale...trochę przeszukałem forum, i coś już wiem. 2. nie mam możliwości dłubania nad autem popołudniami żeby dochodzić do tego metodą prób i błędów. 3. auto stoi po za miejscem zamieszkania. 4. Kto wie lepiej niż Wy?
Moje auto jeśli ktoś pamięta to 924 z 1978 roku z cechami 1980 roku
Pzdr i dzięki
[img]http://s4.ifotos.pl/mini/1jpg_nprhrhp.jpg[/img]
Edytowane przez mojojojo13 dnia 25-03-2013 11:42 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 25-03-2013 21:26 |
|
|
Świetnie się prezentuje Jakbyś kiedyś był w pierwszy czwartek w Wawie, to
zapraszamy, chętnie pooglądam, a Olo pewnie będzie porównywał
Ad.1. Chodzi Ci o - 477941387? Jeżeli tak, to w ASO za ok. 15s64;, jeżeli ta duża guma
na całym silniku to już nie ma w ASO, ale może będzie. Nie wiem czy jakiś czas temu
takie nowej komuś nie zakładaliśmy z Michałem.
Ad.2. Czasem linka potrafi się złamać i ruszanie zaworem jest problematyczne, mogła
też stanąć. Generalnie straszna robota. Zobaczy może zawór się jakoś źle nie ustawił.
Niech ktoś rusza a Ty zobacz pod maską czy nie da się coś z tym zrobić.
Ad.4. Co to znaczy nie domaga? U mnie też mam wrażenie że coś jest z nim nie
tak, ale wszyscy mi mówią że "serwo się nie psuje". Nie tylko w Porsche, ale generalnie.
Ja myślałem żeby zawór zwrotny wymienić.
Ad.6. Sprawdź masy, może pomoże tez przy wycieraczkach i szybach.
Ad.9. Nie pomogę, ale też mam Pashę i bardzo ją lubię Niestety też bardzo
kiepski stan.
Ad.10. Skąd leci? Z przodu - podnóżek na lewą nogę. Z góry - obok wycieraczek
czasem grodź pęka, ciężko to znaleźć. Możliwe że po przewodzie od anteny, ale
to taka teoria podciągana przez Twoją wskazówkę
Mam nadzieje że coś się sprawdzi
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 26-03-2013 08:52 |
|
|
Mi się wydaje, że wymienione problemy wynikają z tego, że kupiłeś sobie 924
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 26-03-2013 09:25 |
|
|
Popieram Jurasa, sprzedaj ... dam ze 3 kpln tak w ciemno za taki stan jak opisany ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 26-03-2013 09:25 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 26-03-2013 13:05 |
|
|
Nie zniechęcicie mnie to już w sumie moje drugie porsche w historii a mam jeszcze parę klasyków. Olo924: fajnie że się pojawiłeś, opisz mi proszę jak wyszła twoja deska po renowacji? i gdzie mnie tu z dorbnymi na kosmetyki wyskaujesz
Juras...życie bez problemów nie ma smaku
Qbak: dzięki ci bardzo za merytoryczną pomoc
1. Chodzi o tą małą - postaram się zamówić
2. Sprawdzi się
4. Hamulce biorą nisko, całkiem dobrze ale nisko. Zresztą mam wrażenie że są "tępe" ale na codzień śmigam OOOO S4 i stąd może ta różnica
10. Dokładnie podnóżek - wydaje mi się że to antena ale zrobię jak wyciągnę auto z garażu próbe wody.
Zanim wyjadę porschakiem to chwilę minie, ale pewnie w któryś pierwszy czwartek wpadnę.
Co do ładnej prezentacji - ogólnie egzemplarz nie stadrachany za wyjątkiem tych fotel i deski. Natomiast lakier delikatnie dotknięty zębem czasu no i szyber nie oryginalny. Oczywiście auto bez rdzy...
Edytowane przez mojojojo13 dnia 26-03-2013 13:06 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 26-03-2013 13:14 |
|
|
no dobra dorzucę coś ... 3,300 pln ( zwiększyłem kwotę o 10% )
deska piękna i wspaniała i tzryma się pięknie - kolor ładnie dobrany - polecam
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 26-03-2013 13:22 |
|
|
Troszkę eksperymentowałem na czarnej desce którą dostałem gratis ze szpachlą do plastików, i efekt całkiem całkiem ale robota pracochłonna na co nie mam zupełnie czasu. Olo wrzuciłbyś kiedyś zdjęcia deski? |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 18-04-2013 11:26 |
|
|
Coś tam dzieję się z Porsche, dlatego mam kilka pytań dodatkowych.
Zdiagnozowałem problem ciężko chodzącego suwaka regulacji ciepło-zimno. Spadła z niego spinka trzymająca go w prowadnicy. Próbowałem wyjąć cały panel sterujący poprzez otwór radiowy, ale bez skutecznie. Jak najprościej zdemontować tunel środkowy?
Aha - byłem na szarpakach i teoretycznie wszystko ok z zawiasem, natomiast w okolicach ok 110 km/h czuje drgania na kierownicy. Nie pochodzą od hamulców, tylko pytanie co to może być? |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 18-04-2013 12:19 |
|
|
mojojojo13 napisał/a:
. Jak najprościej zdemontować tunel środkowy?
Najprościej będzie go odkręcić. Mam nadzieję, że pomogłem
mojojojo13 napisał/a:
Aha - byłem na szarpakach i teoretycznie wszystko ok z zawiasem, natomiast w okolicach ok 110 km/h czuje drgania na kierownicy. Nie pochodzą od hamulców, tylko pytanie co to może być?
Krzywa felga ? Niewyważone koło ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 21-04-2013 18:07 |
|
|
1. Po grzyba wyciągać całą konsolę ?
a. Wyciągnij gałkę od regulacji prędkości wiatraczka.
b. Wyciagnij suwaki.
c. Odepnij potencjometr - jest zapięty od tyłu na dwa mocowania, które należy odpowiednio ścisnąć - wyciągasz go na zewnątrz.
Po zdjęciu panela cały mechanizm "klimatyzacji" będzie dostępny.
2. Te kłopoty z linką mogą wynikać z tego że "po drodze" gdzieś jest załamana i stawia opór.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 21-04-2013 18:08 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 22-04-2013 11:26 |
|
|
Dzięki madmax - jak tylko odbiorę auto z regulacji K-jeta podziałam i podzielę się efektami.
Juras - doceniam poczucie humoru, co felgi - to nie to, wyważone i sprawdzone. Czy krzyżak kolumny kierowniczej może dawać tego typu objawy? Pojawiają się dokładnie w okolicy 105 km/h i w górę |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-04-2013 18:47 |
|
|
I powyżej na przykład 130km/h nie ustają drgania?
Ja bym obstawiał to co Juras, czyli niewyważenie lub felga dostała.
Krzyżak raczej nie powoduje takich akcji, ale skoro podejrzewasz,
to może warto zerknąć i zreanimować
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 22-04-2013 22:19 |
|
|
Sprawdź jeszcze sworznie wahaczy może tam masz jakieś luzy. A takie efekty to na 99% przypadków jakaś felerna felga i to raczej któraś z przednich. Może jakiś odważnik ci się np. odkleił/odpadł albo jakiś krawężnik uderzył w felgę
U mnie miałem taki efekt jak jedna felga była krzywa i do 80km/h było ok a potem zaczynało mi machać kierownicą po parę mm w każdą stronę, jakby się duchy siłowały
Potem miałem sporo pierdół przy zawieszeniu do wymiany bo się "wytelepało" a felgę dało radę naprostować i jest pięknie. Do 200km/h nie zauważyłem żadnego bicia, a szybciej nie mam gdzie pojechać
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 25-04-2013 10:16 |
|
|
Panowie tak na szybko . Oddałem prosię na reguację K-jeta. Odebrałem i dzień pochodził luks a potem dupa. Po odpaleniu na zimnym telepie, obroty ok 250-500 rpm, na rozgrzanym trzyma ok 700 i pracuje równo ale nie ma mocy - dopiero jak się mocno rozgrzeje no i odpalenie go na ciepłym dopiero za 4-5 razem. Oddałem do reklamacji i dłubią chłopaki ale podejrzenie padło na kilka części których nie mam w zapasie - chętnie pożyczę w celu sprawdzenia (nawet odpłatnie, za kaucją itd.), aby wyeliminować słaby element:
wtryskiwacze
regulator ciśnienia termiczny - ten przy cewce, dwu pionowy
no i sprawny rozdzielacz - choć jego nie podejrzewam.
Ma ktoś coś takiego? ew. wie z kim mógłbym porozumieć się w Lublinie i okolicach lub Wawie? Pilne
Pzdr
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
macieJP
Użytkownik
Postów: 274
Miejscowość: Warszawa/Piaseczno
Data rejestracji: 01.06.10 |
Dodane dnia 25-04-2013 10:32 |
|
|
U mnie było dokładnie takie objawy. Powodem był wtryskiwacz na pierwszym cylindrze. Problem rozwiązał mi Porsz - po prostu go przedmuchał i wszystko jest ok
1. było 924 2.0 - Brudas aka Zielony, chociaż po umyciu okazał się szary - na niechodzie - nie wiem gdzie teraz jest
2. było x2 924 2.0 1979 - Demon - spełniłem nim marzenie, bo jeździ - przechrzczony na Bumerang jak do mnie wrócił - finalnie trafił do Sławka
3. było 924s soft turbo 1987 - ochrzczone jako turbafka - mogłoby do mnie wrócić - nie wiem gdzie teraz jest |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 25-04-2013 10:34 |
|
|
dziś wyjmą wtryskiwacze, wypłukają/przedmuchają i złożą - zobaczymy ale dzięki za trop
Edytowane przez mojojojo13 dnia 25-04-2013 10:36 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 26-04-2013 09:10 |
|
|
Ślę kolejną porcje informacji. Wtryski są ok, czujnik termiczny 5 wtrysku i sam 5 wtrysk również ok. Jeśli się nie mylę to powyżej 35 *C 5 wtrysk nie pracuje? Ciśnienie paliwa w porządku, nieszczelności brak.
Warm up - został rozebrany, wyczyszczony i dziś będzie zamontowany. Silnik wczoraj miał wyregulowaną dawkę CO2, tak więc pali na zimnym od strzała i w miarę trzyma obroty, na ciepłym się już nie dławi. Został efekt długiego odpalania na ciepłym i dwie przyczyny obstawiam.
Akumulator ciśnienia pompy paliwa. - czy ewentualnie można go zregenerować i jak. Czy pozbawienie układu paliwowego, tego akumulatora przyniesie efekt w postaci długiego odpalania na ciepłym jak jest teraz? Co z falowym przepływem paliwa i skokami ciśnienia? Ktoś sobie z tym poradził? A może jest jakiś szczególny sposób sprawdzenia jego szczelności?
Warm up - o tego się nie boję, nowego nie kupię bo cena delikatnie zabija budżet (przynajmniej na razie) ale spróbuje go uzdatnić poprzez instrukcje Jurasa, swoją drogą bardzo przydatną
a przy okazji:
http://www.ebay.pl/itm/PORSCHE-924-944-Armaturenbrett-Cover-Abdeckung-dashboard-dash-cover-BRAUN-BROWN-/261069836211?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc8f98fb3#ht_6130wt_1037 ktoś testował?
Edytowane przez mojojojo13 dnia 26-04-2013 10:08 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-04-2013 19:19 |
|
|
W podobnej cenie odnowisz deskę w Polsce.
W temacie Kolka są namiary. Ostatnio Olo robił. Wygląda super!
Co do długiego odpalanie na ciepłym to najprawdopodobniej akumulator
paliwa. U Tomka możesz się zaopatrzyć jakbyś szukał.
Czyli podpowiedź macieJP pomogła?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 29-04-2013 06:23 |
|
|
Od dwóch dni testuje nową regulacje swojego 924. Jest dobrze, choć problemu odpalania na ciepłym po pół godzinnym postoju nie rozwiązali (majstrowie). Wtryski nie lały, więc to nie to, ale podpowiedź cenna bo roboty nie dużo, a przy szukaniu przyczyn, w miarę prosto jest akurat tą potwierdzić lub wyeliminować. Porsche śmiga bardzo przyjemnie, elastycznie i płynnie. Wczoraj po w miarę deszczowym dniu, pod koniec (ledwo wyczuwalnie poszarpywał) - więc jest gdzie mały zonk w układzie zapłonowym. Może kopułka do wymiany lub palec łapią wilgoć. (Świece, przewody nowe). Swoją drogą mam takie spostrzeżenie - podszybie mimo dobrych odpływów jest przy intensywnym deszczu narażone na zaleganie wody. W pierwszej chwili myślałem że może brakuje jakiegoś plastiku, ale wertowanie zdjęć forumowych utwierdziło mnie w przekonaniu że nie. Parująca woda w niedalekiej odległości od aparatu zapłonowego, musi na niego oddziaływać. Podobnie jest z aku. Macie jakieś rozwiązanie własne tego?
Po weekendzie zrobię regulację w WURze i zajrzę do aku. Trochę mnie dygawa obleciała, bo czuć na zewnątrz paliwem od strony baku - w kabinie nie czuć, i nie ma żadnych plam. Połączenia paliwowe bez oznak przecieków. Chciałbym aby nie był to rozszczelniający się bak a właśnie nieszczelny aku ale czas pokarze.
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 Mojojojo13 - kilka problemów |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 06-06-2013 20:14 |
|
|
Panowie - szybkie pytanie. C.A. już w sobotę a ja mam nierozwiązany problem. Ładowanie na poziomie 10V przy obciążeniu. Bez obciążenia coś pod 12ście. Zwracam się do was bo jest to dla mnie swoista anomalia.
Wymieniony regulator napięcia ze szczotkami, alternator sprawdzony i jest sprawny. Jeden z przewodów (alternator rozrusznik) miał pokruszoną izolację, więc został wymieniony. Masa dobra i nic nie pomaga. Alternator ładuje tyle o ile, mogę zdjąć na wolnych obrotach klemę i auto nie gaśnie. Dodatkowych instalacji elektrycznych brak. Samochód miał tak odkąd go kupiłem.
Radio mam z zabezpieczeniem przed spadkiem napięcia - 10,5 i się wyłącza - wystarczy więc że opuszczę szybę elektrycznie i przygasa...dupa trochę przed Track Day-em.
Ktoś ma jakieś sugestie? |
|