Autor |
brak mocy |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 18-06-2007 12:38 |
|
|
Moje 924 cierpi na znaczny brak mocy, po prostu nie chce się wkręcać na obroty większe niż 3500-4000. Auto zachowuje się jakby miało max. 80-90 KM, a prędkość maksymalna to około 140 km/h.
Sprawdzone i wymienione dotychczas: świece, kable, ciśnienie w cylindrach OK, nie bierze oleju, nie za bardzo dymi.
Podejrzewam że jest to związane z paliwem. I tu pytania:
jak sprawdzić wydajność pompy paliwa - ile i w jakiej jednostce czasu powinna przepompować,
jak sprawdzić i jakie powinno być ciśnienie podawane na/z rozdzielacza paliwa?
Dodam jeszcze, że auto stało jakieś 2-3 lata i pewnie to jest z tym związane.
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl |
|
Autor |
RE: brak mocy |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 18-06-2007 13:36 |
|
|
Pompa tłoczy paliwo w ilości ok 90-160l/h zależnie od producenta. Co do ciśnienia to na wyjściu pompy powinno być ok 4-5bar. z czego ok 3bary na wtrysku. Sprawdź jeszcze poprawność ustawienia zapłonu, to także może mieć wpływ na takie zachowanie. Ewentualnie po długim postoju jakieś czujniki się zastały i wymagałyby przejrzenia.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: brak mocy |
andrzej
Użytkownik
Postów: 191
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 27.07.06 |
Dodane dnia 18-06-2007 19:51 |
|
|
zacznij od najprostszych rzeczy czyli kat wyprzedzenia zaplonu. Jak bedzie wok to bedziemy myslec dalej.
Edytowane przez andrzej dnia 19-06-2007 13:14 |
|
Autor |
RE: brak mocy |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 19-06-2007 10:29 |
|
|
Juha - zacznijmy od rzeczy najważniejszych... skąd u Ciebie 924 (bez S) ?
Aby sprawdzić wydajność pompy, a w zasadzie całego układu od pompy do rozdzielacza odepni przewód paliwa między filtrem paliwa, a rozdzielaczem (jeśli się u Ciebie da, bo jeśli masz oryginał to przewód jest "zaciskany temperaturowo" i nie sposób go zdjąć bez zniszczenia - to dla purytystów oryginalności).
Powinno Ci przepompować 750 ml w ciągu 30 sek.
Jeśli tego nie zrobi to znaczy, ze albo masz uszkodzoną pompę, alebo coś blokuje przepływ po drodze - filtr, alumulator paliwa, zagnieciony przewód (ja tak miałem).
Potem powinieneś sprawdzić ciśnienie jakie daje pompa - wystarczy zwykły manometr, tyle, że trzeba się z nim wpiąć gdzieś (też polecam między filtr paliwa, a rozdzielacz). Powinieneś mieć ciśnienie 4,5-5,2 bara.
Jak sprawdzisz to pisz - będziemy myśleć dalej.
Zacząlbym jednak tak jak pisali koledzy wczesniej od kąta wyprzedzenia zapłonu - potrafi się sam przestawić w najdziwniejszy sposób (mimo, że objawy faktycznie wskazują na problem z paliwem).
pzdr
jacekp
Edytowane przez pilatus dnia 19-06-2007 10:31 |
|
Autor |
RE: brak mocy |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-06-2007 14:53 |
|
|
924 kupiłem, a raczej uratowałem przed zezłomowaniem bo szkoda mi było 928 do jazdy "bardziej" sportowej". 924S jest od roku w posiadaniu mojego brata.
Poblem z mocą jest od początku. Ustawienie zapłonu też już było sprawdzane i jest chyba ok.
Filtr paliwa mam nowy i łatwiej chyba będzie sprawdzić przepływ i ciśnienie wpinając się przed filtrem.
A gdzie sprawdzić ciśnienie jakie daje rozdzielacz paliwa?
Prawdopodobnie operację będę przeprowadzał w weekend, to później dam znać co i jak.
pzdr,
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl
Edytowane przez juha dnia 20-06-2007 14:53 |
|
Autor |
RE: brak mocy |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-06-2007 12:08 |
|
|
Sprawdziłem pompę paliwa i w ciągu 15-20 sekund napompowała 750 ml, więc chyba jest OK. Sprawdzałem za filtrem paliwa, więc zakładam że akumulator paliwa i filtr też są OK.
W takim razie pozostaje chyba rozdzielacz paliwa i ewentualnie wtryski?
Co, jak i gdzie dalej sprawdzać?
pzdr,
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl |
|
Autor |
RE: brak mocy |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-08-2007 17:42 |
|
|
Kolejna impreza Classicauto za mną, więc wraca problem braku mocy (teraz już więcej niż 130 km/h nie pojedzie).
Ponawiam pytanie - jak sprawdzić wtryski? - czy tak jak przy pompie powinny w określonym czasie nabić pewną ilość paliwa, a jeżeli tak to jaką?
Proszę o pomoc, bo ostatnia impreza w Dębicy będzie pod górę, a tam z tym co mam teraz pod maską naprawdę nie ma czego szukać ;-)
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl |
|
Autor |
RE: brak mocy |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 21-08-2007 18:39 |
|
|
Juha - to Twój ten z telefonami na 5 śrub?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: brak mocy |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-08-2007 20:32 |
|
|
tak, zawieszenie ma wrzucone z 924S - dlatego wygląda jakby był przygotowany na rajd Australii
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl |
|
Autor |
RE: brak mocy |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-11-2007 13:14 |
|
|
Wracam do tematu bo chyba w końcu znaleźliśmy przyczynę braku mocy i nie wkręcania się na obroty.
Po rajdzie Dębicy gdzie auto jechało jużtylko na 3 garach i sprawdzeniu, że wtryskiwacze dają równo paliwa pozostało wrócić do "podstaw" i sprawdzić kompresję.
A oto wyniki:
1 - 13,5
2 - 6,0
3 - 14,0
4 - 14,5
z których wynika, że bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl |
|
Autor |
RE: brak mocy |
Kaczik
Użytkownik
Postów: 236
Miejscowość: Pruszcz Gdanski
Data rejestracji: 16.04.06 |
Dodane dnia 10-11-2007 15:08 |
|
|
uuuu..... a co sie z drugim garnkiem stalo? (tak z ciekawosci)
Tylna szyba, zderzaki USA, obrysowki... i mile wspomnienia... To wszystko co mi pozostalo... Woz niestety sprzedany, ale bedzie nastepny Prosiak... |
|
Autor |
RE: brak mocy |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 10-11-2007 20:59 |
|
|
Jeszcze nie wiadomo, zobaczymy po zdjęciu głowicy
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl |
|
Autor |
RE: brak mocy |
meewosh
Użytkownik
Postów: 213
Miejscowość: Ogrodzieniec
Data rejestracji: 31.10.06 |
Dodane dnia 11-11-2007 07:30 |
|
|
not o wreszcie się zabierzecie za porządny remoncik (pierścionki, zaworki itd) a nie cały czas odkładać i bawić w jakieś pierdoły, malowania itd
niegdyś '87 944 2.5 N/A S2 Look
Peżot 406 z gazem |
|
Autor |
RE: brak mocy |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-02-2008 16:52 |
|
|
A w ten sposób zakończył żywot mój 3 i 1/2 cylindrowy silnik.
Tak więc dla mnie sezon rajdowo-wyścigowy prawdopodobnie się zakończył zanim się na dobre rozpoczął
Ale dzięki temu w końcu zobaczę co jest w środku w silniku
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl
juha dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: brak mocy |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-02-2008 16:53 |
|
|
i jeszcze jedna fotka
juha dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: brak mocy |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 20-02-2008 18:23 |
|
|
Juha- a już myślałem że taki burnout Ci sie udał. Potem dopiero przeczytałem. Szkoda. Współczuję i łączę się w bólu.
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: brak mocy |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 20-02-2008 18:51 |
|
|
... aaaa poskładał i się nic nie pochwalił na forum... i są efekty
Przyznam szczerze, że widok imponujący, serio.
Ja tam jestem zdania, że "nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło" więc głowa do góry.
Nie odpuszczaj tak łatwo sezonu, bo widziałem, że auto fajnie przygotowane i szkoda by było. Silnik można tanio kupić, a ten co eksplodował sobie rozbierzesz i poskładasz w międzyczasie na "tip-top".
Bądź twardy, nie "miętki".
pzdr
jacek(pilatus)
ps. napisz coś więcej, co się stało... |
|
Autor |
RE: brak mocy |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 20-02-2008 19:14 |
|
|
zgadzam się z Pilatusem - swapuj silnik, a ten co najwyżej zostanie na podłubanie na później...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: brak mocy |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 20-02-2008 20:05 |
|
|
A już miałem czarne myśli że miałeś wypadek a to tylko silnik
...,ale zdjęcie wyszło niezłe
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: brak mocy |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-02-2008 20:34 |
|
|
Jeszcze nie sprawdzaliśmy co się stało ale przez jakieś 1,5 km jechałem w kłębach dymu, co zauważyłem dopiero przed samą metą odcinka. Po zatrzymaniu silnik zgasł i już nie próbowałem go odpalić co by nie poczynić jeszcze większych szkód. Wszędzie pod maską pełno płynu chłodniczego, a pod korkiem oleju "czekoladowy" mus.
Prawdopodobnie dopiero w przyszłym tygodniu będę miał czas zająć się autkiem i jak będę coś wiedział to oczywiście poinformuję.
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl |
|