Autor |
nierówna praca |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 10-10-2007 21:44 |
|
|
czas przystąpic do kolejnego etapu odnowy mojego 924. Kilku z Was widziało już moje autko na zlocie no i chyba prezentowało się ok. Bardziej jednak od wyglądu interesuje mnie stan techniczny. W weekend wymieniłem wahacze, zmieniłm świece, niestety w temacie silnika nie starczyło mi wiedzy. Nie mniej jednak nie satysfakcjonuje mnie prasa silnika w moim 924. Z czasów na torze wynika że całkiem się zbiera, ale wydaje mie się że coś jest nie tak - chodzi jakoś tak nierówno.
Po pierwsze najprawdopodobniej podczas wymiany sprzęgła goście niewłaściwie zamontowali koło zamachowe i po zmianie paska rozrządu nie możnabyło odszukać znaków celem ustawienia zapłonu.
ostatecznie ustawiliśmy zapłon w oparciu o pozycję na wale korbowym. i tutaj pojawia się moja wątpliwość:
chyba na forum czytałem że to nie jest najdokładniejsze rozwiązanie
czy złe ustawienie zapłonu może mieć wpływ na nierówną prace silnika?
Zaznaczę tylko , ze pali na wszystkie gary - sprawdziłem
Juras podaczas zlotu w Poznaniu chyba wspominałeś, że można ustawić zapłon na słuch?
Poza tym czy są jakieś przyrządy do sprawdzenia czy przypadkiem nie ma spalania stukowego(słyszałem kiedyś o czymś takim)?
Za kilka dni powininem mieć nowe przewody zapłonowe, może to wyeliminuje problem, ale wydaje się że obecne nie są złe.
czekam na jakieś wskazówki
Edytowane przez kuzik dnia 10-10-2007 22:01 |
|
Autor |
RE: nierówna praca |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 10-10-2007 22:32 |
|
|
Zapłon jak najbardziej odpowiada za nierówną pracę silnika.
Zapłon na słuch ustawiasz w ten sposób że , silnik powinien mieć odpowiednią temperaturę , luzujesz aparat zapłonowy i w ten sposób niem poruszasz po osi obrotu poziomego aż uzyskasz równą prace - jeśli zacznie lepiej pracować to osiągnąłeś sukces , jeśli nie to szukaj innej przyczyny.
TO jest metoda garażowa ale skuteczna, o profesjonalnej nie ma co pisać bo chyba każdy wie.
Muszą być spełnione pewne warunki - pewność co do świec , przewodów , przerwa musi być prawidłowa , sprawdzić trzeba palec , rozdzielacz , kopułkę - zresztą na pewno to wiesz.
951s, 928s3
Edytowane przez mojojojo13 dnia 10-10-2007 22:34 |
|
Autor |
RE: nierówna praca |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 10-10-2007 23:50 |
|
|
Ja bym proponował wykręcić świecę 1 cyl. i wetknąć śrubokręt. W ten sposób może odnajdzie się górny martwy punkt i uda namierzyć o ile przekręcili ci to koło zamachowe.
Bo na wyczucie to się ustawia ale fajnie byłoby wiedzieć gdzie jest ten punkt 10st który fabryka przewidziała.
Ustawianie na kółko z przodu wydaje się mniej dokładne z tego powodu, że jest mniejsze.
Ale ale - na nierówną pracę może mieć wpływ np. przepuszczający powietrze któryś z uszczelniaczy pod wtryskiwaczem. Można by to sprawdzić.
Słyszałem o zestawach do wykrywania stuków ale podobno to dosyć drogie. A tak na marginesie to wykrycie stuku polega na wyłapaniu pojawienia się dźwięku o odpowiedniej częstotliwości (zależna od średnicy tłoka, można wyliczyć). Więc w sumie mając laptopa, mikrofon i program do analizy widma czy jak to się tam zwie można by sprawdzić czy dźwięki o takiej częstotliwości się pojawiają. Mam 2 takie programy ale nie starczyło mi motywacji żeby spróbować czy takie coś ma szansę zadziałać ale może kiedyś...
|
|
Autor |
RE: nierówna praca |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 12-10-2007 10:16 |
|
|
kilka dni byłem poza siecią,
dzięki za wskazówki
może jeszcze w ten weekend skorzystam z Waszych rad.
czy uszczelniacz pod wtryskiwaczem to poważnana sprawa? Jak z jego dostępnością i wymianą. Czy da się w warunkach garażowych sprawdzić jego szczelność?
Juras jeśli ustalę górny punk na 1 cyl. to mogę w oparciu o to wyznaczyć sobie 0 na kole zamachowym - czy dobrze kombinuję??
|
|
Autor |
RE: nierówna praca |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 12-10-2007 21:59 |
|
|
Uszczelniacze o których pisze Juras to koszt rzędu 2-3 zł za sztukę i bez problemu dostaniesz je w sklepie z częściami do VW (najczęściej są koloru zielonego). Te uszczelniacze to ciekawa sprawa jest - ileż "lewego powietrza" może tamtędy brać cylinder... niewiele, a mimo to przez takie "nic" nie pracowały mi już kilka razy 2 cylindry. Praktycznie w ogóle przestały pracować - jak by nie było iskry, albo jak by wtryskiwacz nie wtryskiwał ani troszkę paliwa. Po wymianie - jak ręką odjął. Podobnie mieliśmy u Ciacha.
Zwierzu -> w innym temacie pisałeś o Twoich kłopotach z silnikiem i odpalaniem. Spróbuj wymienić te gumki - koszt niewielki, a jedna możliwość wyeliminowana. Ogólnie to o Tobie nie zapomniałem - mam kilka pomysłów na przyczyny Twoich kłopotów, ale chyba są one zbyt wydumane - spróbuj na razie z oringami wtryskiwaczy.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: nierówna praca |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-10-2007 18:15 |
|
|
Na szybko można te uszczelniacze sprawdzić lejąc w "rowek" wokół wtryskiwacze coś, np. wodę. Jak woda prędziutko znika to znaczy, że uszczelniacz do wyrzucenia.
Hmmm. Pilatus, a gdzie kupujesz zielone? Ja kurnia zawsze trafiam na czarne, a najbardziej by mi pasowały sportowe - czerwone. Zielone też by były lepsze od czarnych
|
|
Autor |
RE: nierówna praca |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 13-10-2007 23:09 |
|
|
w intercarsie
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|