924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 5 z 8 << < 2 3 4 5 6 7 8 >
Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 11-12-2011 13:12
http://forums.rennlist.com/rennforums/944-turbo-and-turbo-s-forum/468985-3-liter-turbo-registry.html
- tam wariaci coniektórzy mają 3,2L... swoją drogą szczena opada, kiedy się czyta o tych autkach i jak się pomyśli ile ludzie kasy wsadzają w transaxle.. wg mnie trochę sztuka dla sztuki.. wtórując za innym tematem obecnie na forum - za te pieniądze wsadzone w modyfikacje panowie mogliby mieć seryjne dużo szybsze autka..

piterson.. dzięki - myślałem że potrzebny jest inny wał i większa średnica tłoków.. a pod tłoki 104mm można rozwiercać blok, czy raczej trzeba wziąć blok 2.7/s2?


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 11-12-2011 14:28
Fajnie, dyskusja smiley Właśnie rano przeglądałem rennlist w poszukiwaniu tematów o podwyższaniu mocy 2,5. Później trzeba było iść umyć części silnika, które będę składał.

Piterson - biorę blok M44/07 - ma troszkę gorsze gładzie, ale mniejszą średnicę. Owalizacji jeszcze nie zmierzyłem. Osprzęt na początek na pewno z M44/01 - chcę dojść do tego, dlaczego to auto tyle lało benzyny. A poza tym, nie mam przepływki do M44/07.

Rozwiercania bloku nie biorę pod uwagę. Brałem pod uwagę obróbkę głowicy i budowę nowych kolektorów pod nowy wałek rozrządu. Plus modyfikacja dołu - wał i korbowody. Wtedy też nowy komputer, sonda szerokopasmowa i strojenie.

Z mocą więc jest tak, jak myślałem - wentylacja komory spalania będzie kluczem. Zakładać większych zaworów nie chcę. Czyli celu nie osiągnę, choćbym nie wiadomo co zrobił.
Faktem jest, że wałek + komputer + sonda trochę kosztuje i można by za te same pieniądze zrobić remont zawieszenia i lakier.

Zabieram się powoli za wymyślanie sposobu na odchudzenie korbowodów. Jak skończę z tym, zajmę się odchudzaniem wału. To i tak na razie będzie dla mnie duży eksperyment.

Swoją drogą - Piterson, skąd brałeś sportowy wałek rozrządu? Znalazłem w jakimś sklepie takie coś za ~2 tysiące PLN.


Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 11-12-2011 14:28
Piterson - trzeba by zmierzyc grubosc scianki cylindra i znalezc gdzies jaki jest minimalny rozmiar scianki alu cylindra. Znalazlem w necie wartosc dla bloku zeliwnego. Po przeswietleniu bloku absolutne minimum w najcienszym miejscu jakie podaja to 0,150 cala czyli 3,81mm - przyjmijmy minimum dla zeliwnego bloku to 4mm.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 11-12-2011 14:45
Grubość ścianki mogę zmierzyć jutro, chyba że jeszcze ktoś ma rozebrany słupek akurat pod ręką smiley


Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 11-12-2011 16:58
Wałki obrabiają(li):
- Świątek - ale ponoć rewelki nie ma
- w Krakowie jest taki zakład na Grzegórzeckiej. Ponoć wiele osób (Krk i Śląsk) korzystało. Większych uwag nie słyszałem. Obrabiają gotowy wałek, który im dasz. Mają już opracowany jakiś szymel do wałka z 2.5 8v smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 11-12-2011 22:28
Pumba napisał/a:
Faktem jest, że wałek + komputer + sonda trochę kosztuje i można by za te same pieniądze zrobić remont zawieszenia i lakier.


Ja bym zrobił zawieszenie, hamulce (odświeżenie i to co trzeba) oraz opony.
Będzie większy pożytek moim zdaniem do ścigania, może jeszcze się kasa na
kubeł w tym budżecie znajdzie smiley Jak silnik osiągnie na hamowni te 140-145 to
chyba nie ma co dalej walczyć. Jak więcej to już tylko bonus smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 11-12-2011 22:28
www.qbak.pl
Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 12-12-2011 09:20
Qbak, ten samochód i tak nie wyjedzie pewnie na tor w roku 2012. Nie spieszy mi się z nim.

Ma mi służyć trochę za poligon doświadczalny. Może brzmi to dość nieładnie, ale w sumie i tak lepsze chyba dla niego to, niż stanie dalej w jakimś zapyziałym garażu.

Teraz wałkuję akurat temat silnika smiley I finalnie ma być więcej niż 140 KM smiley


Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 12-12-2011 11:51
Pumba napisał/a:
Qbak, ten samochód i tak nie wyjedzie pewnie na tor w roku 2012. Nie spieszy mi się z nim.


No nawet nie żartuj!
To z kim ja się bedę ścigał w przyszłym roku? S2 pewnie odjadą za daleko (jedna już jest bardzo daleko) żeby nawiazać równa walkę...


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

Edytowane przez piterson dnia 12-12-2011 11:52
Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 12-12-2011 19:42


Trochę mnie zaskoczyło wykonanie korbowodów do czwórek. Takie to to... Surowe.

Korbowód przed... Dla ciekawych - góra waży ~505g ( z panewką sworznia tłoka ), dół 220g.
Teraz będę siedział i kombinował, gdzie mogę co odjąć, żeby nie stracić za dużo z wytrzymałości.

Efekt będzie pewnie w weekend, wtedy też przywiozę sobie wał do domu i zajmę się nim... Ciekawe, czy jak z nim skończę, nie będzie problemów z wyważeniem... Drugi wał mam w znacznie gorszym stanie...

Piterson - oczywiście postaram się pojechać nim już w tym roku, ale szanse są takie-sobie.


Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 17-12-2011 12:48
Nic się chwilę nie działo, za to dzisiaj przeżyłem niemały szok.

Przyszła do mnie taka paczka, łatwo rozpoznać, skąd smiley



W szoku jestem, bo paczka wczoraj wyszła ze Szczecina, a dziś już jest u mnie smiley Pocztą Polską. Nie uwierzyłbym, gdybym własnym paluchem już wszystkiego nie obmacał. A może śnię jeszcze?

Paczka ma zawartość reanimacyjną:



Dziękuję ślicznie Tomkowi po raz kolejny za współpracę. Taki sklep to skarb.

Z drugiej strony - Ola mnie zapitoli. W domu leży już głowica, wał korbowy, korbowody, dwie pokrywy zaworowe, czy też głowiczki wałka rozrządu, dwa dyferencjały i kolektor wydechowy... A teraz jeszcze to smiley A mieszkanie duże nie jest smiley


Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 17-12-2011 19:34
Nowe panewki i chyba też pierścienie?
Tłoki w dobrym stanie?

Prace idą bardzo szybko, myślę że spokojnie zdążysz na nowy sezon smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 18-12-2011 20:16
Panewki, pierścienie, uszczelniacze, uszczelki i jedna rolka. Niemal wszystko czego potrzebuję, żeby gada ożywić.

Sukces na ten weekend - wypolerowałem kanały w głowicy. Jedyne 12 godzin, taka tam zabawa. Pewnie absolutnie nic to nie da, ale mam wewnętrzną satysfakcję smiley

Muszę łapki na jakiejś wadze elektronicznej położyć, zobaczę jakie są różnice w wagach korbowodów i wtedy jadę z nimi. Seryjnie się nawet wyglądem różnią, zobaczymy co powie waga.

Blok zawiozłem do spawania.

Koło zamachowe i wał niestety muszę oddać gdzieś do zrobienia, bo zaplecza maszynowego brak...
Dla ciekawych - wał waży ~21.8 kg

Będę walczył, żeby wyjechał kaszlak w ten sezon, ale jak robię plan na zawieszenie, to portfel... sami wiecie smiley


Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Olson
Użytkownik



Postów: 46
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 14.11.11
Dodane dnia 19-12-2011 00:19
Jako że przyszło nam mieć nowego złomka należy rozwiązać wiszącą od kilku tygodni grozę poważnej kłótni... KOLOR NOWEGO AUTA!

Auto (a w zasadzie oba) są Pumby, ale ja - jako "zręczny manipulator męską wolą" - muszę mieć swoje (zwykle odmienne) zdanie, ("ALBO TRZY!!" - Pumba ) będę potrzebować pomocy i wsparcia.

Wy, współtowarzysze w niedoli zwanej Porsche, musicie nam pomóc, bo - jak Bóg mi świadkiem- zatłukę tę Świnię. smiley

Zapodajemy kilka propozycji wykonanych we wspólnym pocie czoła pod wpływem 4-paku PERŁY Chmielowej Pils:

Opszyn Uno:



Opszyn Duo:



Opszyn Trzy ( Opszyn Niepożądane ) :



Opszyn Quatro:



Opszyn DrużynaA/2 :



Opszyn A-Team:



Szablon:
http://carblueprints.info/blueprints/porsche/porsche-944-turbo-1985.gif

Prosimy o przesyłanie prac z dopiskiem:
-3) dzieci do lat 3
-14) dzieci do lat 14
-AA) Reszta.

Preferowane środowisko pracy: MS Paint, format pliku: .bmp smiley

EDYTA: Gdzieniegdzie zastosowaliśmy spoiler z S2.


Skarpety antypoślizgowe z pomponem - rocznik 2011
Trapery 'Everest' ot co!
M46 Patton ... z drewna

Edytowane przez Olson dnia 19-12-2011 00:40
Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 19-12-2011 01:14
Małe inspiracje:

[img]http://www.scottgood.com/jsg/blog.nsf/2/SGOD-7X9G3H/$File/Clark-ScottGood-MOApril09-6BSm.jpg[/img]





było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Olo924
Użytkownik



Postów: 4755
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 19-12-2011 10:11
opszyn uno - OK
opszyn duo - blee ( lub żeby być politically correct - popracujcie jeszcze troche nad ta koncepcja)
opszyn niepozadane - mogloby byc porzadane ale ja bym zmienil kolor fioletowy na inny
opszyn quatro - patrz opszyn duo
opszyn druzyna A/2 - taa ciekawe, naprawde ciekawe, aczkolwiek pewnie wybral bym cos innego
opszyn A-Team - lepsze od druzyny A/2 ale bym wyrównał tą czerwona linie - lubie proste podzialy



924 '78
944 '83

Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
tona
Użytkownik



Postów: 1542
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 19-12-2011 10:36
Nie mysleliscie o polerowanej golej blasze... 1mniejsza wagasmiley2 mniejsze opory powietrza(w P51 NA Mustang polerowane aluminium zwiekszalo Vmax o 5%).3 oszcednosci finansowe. 4 Taka gola blacha przyciaga uwage-sexowna chyba jest. 5 latwiejsze monitorowanie ognisk korozji ITP ITDsmiley


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
tona
Użytkownik



Postów: 1542
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 19-12-2011 10:39
Nie mysleliscie o polerowanej golej blasze... 1mniejsza wagasmiley2 mniejsze opory powietrza(w P51 NA Mustang polerowane aluminium zwiekszalo Vmax o 5%).3 oszcednosci finansowe. 4 Taka gola blacha przyciaga uwage-sexowna chyba jest. 5 latwiejsze monitorowanie ognisk korozji ITP ITDsmiley Mialem plan zeby swoje auto oddac drugiej polowie do przyozdobienia ale balem sie, ze bedzie w kwiatki i poszedlem na olejanie sponsorskimi naklejkami miejsc kosmetycznie watpliwych ale wyszedl efekt ''watpliwy''.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 19-12-2011 11:45
Takim pomarańczowo-niebieskim to trochę wiocha jeździć smiley
Drużyna A to już trochę 'popłynięcie' było smiley

Kiedyś obiecałem taki śliwkowy kolor z dwoma białymi pasami wzdłuż. Na Mustangu wyglądało fajnie, ale na 944? Będziem jeszcze preparować kolejne wersje. Choć takich różowych plamek to chyba bym nie zrobił smiley

Tona - ja teraz mam nalepki w miejscach kosmetycznie wątpliwych. Doskonale wiem od razu, gdzie spodziewać się "tony" szpachli smiley


Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 19-12-2011 12:17
A może coś A'la KROWA MILKA smiley


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
1714637
Autor RE: Pumba - '84 Porsche 944
Cyryl
Użytkownik



Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10
Dodane dnia 19-12-2011 22:53
Cześć Olson! Fajnie, że szukasz jakiegoś nietypowego 'rozwiązania'. Zestawienia kolorów to jedno, a same 'cięcia'- podział płaszczyzn- to drugie. Po mojemu przydało by się 'dzielić' samochód subtelniej niż od linijki, bo to pasuje do starego volvo w kombi smiley kształtami kolorowych folii można niesamowicie wpłynąć na kształt auta; podkreślić go albo go wręcz zgubić. Pracowałbym na jednym rzucie, i w bardziej 'rozwojowym' środowisku niż ms paint smiley Wszystkie dotychczasowe projekty są takie.. minione smiley Trzymam kciuki, bo to generalnie fajny pomysł.

tona napisał/a:
Nie mysleliscie o polerowanej golej blasze...[...]


przewrotnie.. może kontrolowany rost? póki co bawię się właśnie w ten sposób; potraktowałem tak nosek i pokrywy lamp.. przygotowuję też maskę i lewy błotnik; na dużych płaszczyznach wygląda to oryginalnie, a zawsze można blachę zmienić i raz-dwa wrócić do oryginału.. Tylko ładnych elementów szkoda bezpowrotnie niszczyć.

Pozdrawiam.


Strona 5 z 8 << < 2 3 4 5 6 7 8 >