Autor |
924S 2.5 Turbo |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 29-10-2013 20:36 |
|
|
Wszystko się zaczyna od uporczywej myśli która pcha nas ku nieznanemu. Moja wrodzona ciekawość i natura ryzykanta przeprowadziły mnie przez różne 5 egzemplarzy od 924 924S 944S2.
Pierwsze 924 które było ostrą szkołą i przeprowadzeniem projektu wymiany zawieszenia na S2 oraz ratowaniem koni w silniku. Kolejne było 924S w super oryginalnym stanie które nauczyło mnie ze czasem warto kupić auto w ciemno.
Następne 924S kupione za śmieszne pieniądze okazało się mega okazją ze skrzynią 7Q, ono wzmocniło moje poczucie ze Porsche można kupować w ciemno nawet jeśli nie pala i są w częściach.
Następnie 944S2 które okazało się mega wtopą z wypadkową przeszłością pomimo ratowania poszło na żyletki. Było jak zimny prysznic.
Przy wyniku 2:1 , pozbyciu się balastu S2 i chwili odpoczynku od kupowania aut wpadło mi w oko zapuszczone, praktycznie przegnite do szpiku, 944 z silnikiem TURBO 220. Cena była na tyle atrakcyjna ze nie mogłem się zawahać.
Wyuczony przez kilka lat zmysł do oceny ofert na części Porsche zadziałał tym razem bezbłędnie. Kurs do sprzedającego i negocjacje , cena była taka żeby brać w ciemno ale wytargowałem transport w cenie.
I tak nabyłem pierwszy element układanki o jakiej myślałem od bardzo dawna czyli 944 turbo w starej desce
Problem jaki miałem to auto które miałem nie nadawało się do projektu jaki miałem zamiar przeprowadzić. Było i jest w konfiguracji fabrycznej z opcja M220 co dla silników 2,5 jest mega rzadkością. Aktualnie jest to jedyne auto na chodzie ze szperą zamontowana w fabryce.
Intensywnie zacząłem się rozglądać za autem w dobrej cenie i nadające się do projektu. Na szczęście w marcu w moje urodziny odezwał się Pumba ze chce sprzedać swoje auto. Tu też decyzja zapadła w momencie otrzymania PW od Pumby.
Dzięki Michałowi po 6 miesiącach udało się zrealizować wizje jaka miałem.
to koniec pierwszego etapu bo pracy jest mnóstwo
silnik jest po kompletnej odbudowie , wszystko zostało rozebrane , wyczyszczone i zregenerowane. uszczelka pod glowica jest metalowa i intercooler większy niż fabryczny
silnik już ma zapięte pelne doładowanie i jestem super zadowolony z efektu
z zewnątrz nic się nie zmieniło jedynie delikatnie wystaje intercooler
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
nemo dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez nemo dnia 20-09-2018 09:12 |
|
Autor |
RE: Porsche 924T |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 29-10-2013 21:23 |
|
|
Bez takich jak Wy i Wasze projekty to forum nie byłoby takie ciekawe. Podziwiam samozaparcie i dążenie do celu. Przy okazji bardzo fajnie się czyta Twoje krótkie, acz konkretne wspomnienia. Pozdrawiam!
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Porsche 924T |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 29-10-2013 22:48 |
|
|
gdzie sie podzial stary wątek?
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Porsche 924T |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 29-10-2013 22:58 |
|
|
stary watek miał był z zamysłu wątkiem "jak to zrobić" ale trochę się przeciągnęło a Michał wszystko ogarnął bez zawracania mi głowy problemami technicznymi.
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Porsche 924T |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 15-11-2013 15:03 |
|
|
po przejechaniu ponad 1000 km auto sprawuje sie swietnie i bede płakał jak zostawie go u michala na serwis po dotarciu.
wrażenia z jazdy sa niesamowite , turbina szybko dochodzi do max doladowania
przy 3000 obrotów jest szał , auto napedza sie jak rakieta
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 20-12-2013 10:24 |
|
|
pierwszy etap z plusem zakonczony , michal zaprowadzil auto na hamownie zebym byl spokojny ze nie bedzie niespodzianek. Plusem bylo hamowanie na mocniejszym kompie.
auto jeszcze wymaga ogarniecia dolotu bo jest w wersji mocno roboczej ale pokazalo fajne wyniki.
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
nemo dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez nemo dnia 20-12-2013 10:27 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 20-12-2013 10:34 |
|
|
nieźle!
hmm może korzystając z niskiej temperatury pojadę zhamować bestię z nitro
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 20-12-2013 16:55 |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=dvTVk0doJJM&feature=share
moja inspiracja
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 23-12-2013 13:18 |
|
|
wydaje mi sie ze ostatecznie podjalem decyzje co do malowania auta. Zgodnie z moja "filozofią" musialem cos wymyslic na bazie czerwonego. auto bedzie wygladalo jak na ponizszej fotce pogladowej
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
nemo dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez nemo dnia 23-12-2013 13:18 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 23-12-2013 13:24 |
|
|
fajnie ... pomysł mi się podoba - to teraz czekam na realizację ...
powodzenia i wytrwałości w doprowadzeniu projektu do końca
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
macieJP
Użytkownik
Postów: 274
Miejscowość: Warszawa/Piaseczno
Data rejestracji: 01.06.10 |
Dodane dnia 23-12-2013 14:06 |
|
|
A zamierzasz również go tak nisko i szeroko postawić? No i czy też fuchsy będą?
Tak swoją drogą to cichutko baaaardzo kibicuję temu projektowi- jestem zdania, że uturbione 924s to rewelacja (ciekawe czemu )
Gratuluję również dotychczas uzyskanych parametrów - wykres z hamowni robi wrażenie!
1. było 924 2.0 - Brudas aka Zielony, chociaż po umyciu okazał się szary - na niechodzie - nie wiem gdzie teraz jest
2. było x2 924 2.0 1979 - Demon - spełniłem nim marzenie, bo jeździ - przechrzczony na Bumerang jak do mnie wrócił - finalnie trafił do Sławka
3. było 924s soft turbo 1987 - ochrzczone jako turbafka - mogłoby do mnie wrócić - nie wiem gdzie teraz jest |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 23-12-2013 14:11 |
|
|
macieJP napisał/a:
A zamierzasz również go tak nisko i szeroko postawić? No i czy też fuchsy będą?
Tak swoją drogą to cichutko baaaardzo kibicuję temu projektowi- jestem zdania, że uturbione 924s to rewelacja (ciekawe czemu )
Gratuluję również dotychczas uzyskanych parametrów - wykres z hamowni robi wrażenie!
to nie uturbione 2,5 tylko przeszczep z 944 turbo - to tak precyzując
co to fuchsów to bedzie je bardzo ciezko dobrac do zawieszenia 924S bo ze wzgledu na ET pasuja jak na obrazku do 924 Turbo z metalowymi wachaczami
co do obnizania to pozyjemy zobaczymy , pewnie bedzie jak czarny troche obnizony
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-12-2013 14:13 |
|
|
Mnie to malowanie bardzo się podoba. W ogóle lubię podwójne kolory na 924.
Sam zastanawiam się na czymś do siebie, gdyż moje auto nadal jest w pięciu
różnych kolorach, ale do mojego trudno coś wybrać. Z czerwonymi jest łatwiej
Jeżeli chodzi o wyniki na hamowni to ja bym jeszcze teraz auto docierał już
na sportowo i przy przebiegu rzędu 10k sprawdziłbym jeszcze raz moc. Nie wiem
czy to możliwe żeby w turbo dolot miał aż takie znaczenie, choć zimnego
powietrza to on nie łapie. Trzeba będzie jeszcze popracować
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 24-12-2013 12:26 |
|
|
Auto na zdjęciu wygląda wspaniale!!! Maluj zgodnie z tym pomysłem |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 24-12-2013 14:33 |
|
|
Malowanie superWszystkie wloty dodają smaku .To jest to !
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 24-12-2013 15:17 |
|
|
Co tu dużo gadać, aż ślinka cieknie! Nawet jeśli się nie ścigasz warto zadbać o porządne zawieszenie i opony, aby silnik czuł się odpowiednio w aucie.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 24-12-2013 22:44 |
|
|
Nemek, wszystko da się są firmy co robią reprodukcje felg fuchs wiec mozna kupic nawet 17" z roznym ET...kwestia $$
Malowanie pierwsza klasa, jedynym problemem jest, że auto ze zdjęć ma naprawdę robotę estetyczną zrobioną na 5+ włącznie z wyostrzaniem linii nadwozia. Co do dolotu w 44Turbo, to podobno fabryczny jeśli chce się wyciskać 300+ to podobno dolot jest restrykcja, bo był zaprojektowany pod 220PS wyciągnięto z niego 250, a niewiele co się zmieniło.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 25-12-2013 05:13 |
|
|
Fuchsy standardowo ET miały takie same jak Cookie Cutters'y czyli 23 i 36... a do 931 ni jak to nie pasuje. Zresztą Carrera RSR wpakował tam nie jedną wypłatę żeby to tak wyglądało. Zakładając te Fuchsy 7" nieźle musiał z pochyleniem kół pokombinować, żeby to weszło no i na tyle usunął oryginalne dystanse... i ledwo się koło mieści.
W 924S... no ni cholery oryginalne fuchsy nie wejdą bez kombinacji.
Malowanie super.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 25-12-2013 07:50 |
|
|
dla tego modelu jakie powinny byc parametry żeby koło "się zmieściło"? z ET np 23 nie mieści sie bo wystaje, bo haczy o zacisk hamulcowy a amor?
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.5 Turbo |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 26-12-2013 15:06 |
|
|
ET to jedno, szerokość felgi to drugie. Rozmowa o jednym parametrze bez drugiego nie ma bladego sensu. Dla tego modelu? który model masz na myśli - 924S ?
Najszersza dostępna porschowa felga na tył pasująca ma parametry Boxsterowe 17' 8,5' ET50 nie wiem czy 9cali z 996 wejdzie.
Standard 15' 7' ET52, ale świetnie pasują też 16' 8' ET55 czy ET52 sam już nie wiem.
Da się też założyć na tył 15x6 et 36.
na przód wchodzi zazwyczaj 7 cali ET55.
15x6 et 36 na przodzie podczas skrętu opona obciera o rant błotnika.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 26-12-2013 15:06 |
|