Autor |
Chip w 924s / 944 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 08-09-2008 20:14 |
|
|
Pytanie kierowane do tych, co próbowali (np. Piterson), tudzież poważnie myśleli (np. Michał928, Juras, Kuzik i inni)... a raczej temat do dyskusji:
Jest możliwość zakupu chipa u Tkackiego, ale jest to upgrade (ew. chip na sztywnej mapie i dostosowanie do 100oktanowej mieszanki paliwa).
a co jeśli pójść w megasquirta? Jakie to daje możliwości? i co najważniejsze - w jakim stopniu jest to szkodliwe dla silnika? Ile można z tego wyciągnąć?
Jeśli dorzucić do auta MAF i dobrze ochłodzony (odizolowany od silnika) filtr stożkowy powietrza, to jak mocno można zaprogramować chip (oczywiście czysto teoretycznie - moc i moment), żeby nie wyżyłować za mocno (żeby silnik nie tracił na żywotności)?
Co jeszcze mogą objąć takie przeróbki (nie chcę ingerować w silnik i robić zbyt mocnych przeróbek mechanicznych)?
Piterson: jeśli to nie tajemnica - co masz w swoim 2.5? Kuzik: tak samo - co planujesz na następny rok? Jakich efektów oczekujecie?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 08-09-2008 20:16 |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 08-09-2008 21:45 |
|
|
ja pewnie nie mam tyle doświadczenia , ale na podstawie tego co się do tej pory zorientowałem to chip nie bedzie najtańszym i najefektywniejszym rozwiązaniem. ECU montowane w naszych autach chyba nie pozwalają na zbyt duże zmiany. A co można wycisnąć z silnika mając możliwości dowolnego wysterowania przy pomocy megasquirta pokazał michał928.
Jeśli chodzi o moje plany to po fatalnym występie w Poznaniu z gorszym casem niż 924 2.0 muszę wyeliminować słabe punkty i przyczyny braku powera. Wyraźny spadek mocy powyżej 5200obr/min na 4 i 3 biegu. Z pewnością silnik jest zdrowy i jestem przekonany że problem jest w zupełnie innym miejscu. Najprawdopodobniej coś nie tak z wtryskiem paliwa, ustawieniem przepływomierza. Nie mam ochoty rozwiązywać tego problemu, po prostu przy okazji zmiany na megesquirta problem mam nadzieję sam zniknie przepłwomierz też. Przy okazji zamówiłem już nowe wtryskiwacza, przewody wysokiego napięcia racingowe, nowe świece, sondę lambda szerokopasmową, łożyska na tył, które padły na torze. W najbliższych dniach zamówię filtr stożkowy itg. Przy pomocy michała928 mam zamiar zaimplementować Megasquirta jeszcze w przeciągu 2 miesięcy. Przez zimę zmiana zawieszenia i powinno być ok. Zastanawiam się jeszcze na wydechem - ale nie mam jeszcze jasnej koncepcji.
Po głowie chodzi mi jeszcze wtrysk wody w kolektorze dolotowym - megasquirt ma takie możliwości - choć najlepsze efekty daje to przy turbo. Co do możliwości megasquirta to już najlepiej niech wypowie się michał928 - z pewnością możesz ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu, AFR, wszystko w zależności co lejesz do baku.
Czego oczekuję???
W pierwszej fazie pozbycia się problemu z ostatniego występu na torze. Docelowo bez turbo jeśli silnik będzie rzeczywiście ok to chciałbym uzyskać ok 170-180KM, ale to tylko moje marzenia. Generalnie nie będę szczędził, więc powoli prędzej czy później do tego dojdę. Auta odchudzać nie będę ze fany egzemplarz.
Edytowane przez kuzik dnia 08-09-2008 21:51 |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-09-2008 22:13 |
|
|
Hehe. Ja w poprzednim 924 miałem megasquirta do sterowania wtryskiem ale nie zapłonem. Można by powiedzieć, że trochę przetarliśmy ja i Michał928 szlaki ale jak dla mnie to była droga przez ciernie. Do obecnego auta mógłbym założyć megasquirta jak już wiem co i jak ale nie zakładałem bo mi się nie chciało - nie zauważyłem jakiegoś megapowera na tym megasquircie. Ale może sterując również zapłonem jakieś drobne procenty dałoby się dodać ?
Fajne są takie zabawki ale spójrzcie na Ciacha - i tak wam na jetronicu skopie d... więc może lepiej zainwestować w dobre opony...
Sam pamiętam jak się na zlotach podniecałem cudzymi "stuningowanymi" autami a prawda jest taka, że za naprawdę grube pieniądze dostaje się jakieś drobne procenty przyrostu mocy/poprawki zawieszenia a większość powodzenia na imprezach porsche clubu i tak zależy od umiejętności kierowcy i tyle.
Podsumowując opcje:
1. Megasquirt - niby można wysterować wszystko ale zamontowanie i dobre wystrojenie jest mocno czasochłonne - zabawa dla zdeterminowanych.
2. Gotowe sprawdzone rozwiązanie od Tkackiego - czemu nie.
3. Inwestycja w paliwo i opony
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 08-09-2008 22:14 |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 08-09-2008 22:29 |
|
|
opony to pierwsza rzecz - coś czuję, że na poznań wykosztuję się na semislicki (chcę bardziej od imprez PCP postartować w imprezach CA i ASJP), także felgi 16/17 i oponki na zmianę
ale podłubać też można dlatego też się pytam Kuzik: rozwiń temat przewodów, świec i wtryskiwaczy?
Kto zejdzie 924 poniżej 2.00 dostaje puchar? to może wspólna zrzutka i kto zejdzie 924s/944 poniżej 2.00 dostaje butelkę dobrego whiskacza (rozpijaną oczywiście wspólnie, zgodnie z zasadą "Pełnej kultury"?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 08-09-2008 22:47 |
|
|
igor napisał/a:
Kto zejdzie 924 poniżej 2.00 dostaje puchar? to może wspólna zrzutka i kto zejdzie 924s/944 poniżej 2.00 dostaje butelkę dobrego whiskacza (rozpijaną oczywiście wspólnie, zgodnie z zasadą "Pełnej kultury" ?
Podpuszczasz i to bardzo... |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 08-09-2008 22:48 |
|
|
pomysł mi się podoba, zmieniłbym tylko gatunek - whisky nie piję wolę tradycyjną wód..
wtryskiwacze po prostu nowe - po takim przebiegu i czasie warto wymienić , ma wpływ na moc, spalanie, równą pracę silnika. Generalnie element eksploatacyjny podlegający zmianie, choć w polskich warunkach ludzie nie zmieniają, aż padną, świece zwykłe, przewody 8mm na elementach beru |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 08-09-2008 22:58 |
|
|
u mnie czekają podobne wymiany plus....
kuzik - dowiedz się, czy Twoje auto przechodziło akcję serwisową porsche z wymianą przewodu paliwowego. zadzwoń do nich i podaj swój numer vin. akcja jest za darmo. (to tak bo mi się właśnie przypomniało).
Piterson, Kuzik - możemy rozszerzyć zakład - dużo dobrych trunków albo np dobry szampan (prawdziwy). Kwota zakładu (zrzutka) nieco większa, ale i tak niewspółmierna z kosztami przygotowania auta... Może jeszcze jakiś posiadacz 2.5 n/a by się pisał?
Piterson - co Ty myślisz o MegaSquircie? Czy też stawiasz (podobnie jak Juras) na chip Tkackiego?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 08-09-2008 23:04 |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 08-09-2008 23:41 |
|
|
Moze sie wypowiem w kwestii megaquirta - wiec tak... Moim zdaniem daje duzo - poznan mi to pokazal. Na prostej moje auto przyspieszalo lepiej niz 924S (zainteresowani wiedza) - z igorem nie mialem okazji sie zmierzyc ale wydaje mi sie duzo gorszy bym nie byl Co daje megasquirt? - mozliwosc pelnego wykozystania potencjalu silnika w danej konfiguracji. Dodam ze moj to calkowita seria (poza stozkiem) a ciekaw jestem jak daloby sie wystroic silnik po zmianach dolotu, walka i wydechu... Zastanawiam sie mocno nad tematem turbiny czy isc w doladowanie czy optymalizowac wolnossacy. Ciekawi mnie tylko ile udaloby sie wycisnac z wolnossaka po bardziej radykalnych zmianach ale wydaje mi sie ze juz tego nie sprawdze - chce turbine. Jesli chodzi o zaklad - czy 924 turbo tez sie lapie? - moc zakladana ok 170 -200KM. Lubie wyzwania i wlasnie chce ponizej tego czasu pojechac w przyszlym sezonie. Chetnie zaloze sie o kolejna skrzynke piwa Jesli chodzi o auto kuzika to generalnie komputer jest juz gotowy. Plan jest taki by auto moglo konkurowac z S2 bez drastycznych przerobek silnika - wiem ze to mocne zalozenie ale wiem ze do zrobienia - moj 2.0 radzi sobie z 2,5 a ile ma mocy wkrotce pokaze hamownia Generalnie Calego Megasquirta mozna miec w cenie chipa a daje 1000razy wiecej - zmienne mapy, mozliwosc samodzielnego programowania, dodawania roznych funkcji... Ale fakt - jest tu troche zabawy za to uwazam ze efekty w stosunku do poniesionych kosztow sa rewelacyjne. Aha - Igor - do megasquirta nie potrzeba juz zadnego mafa - chodzi lepiej bez niego... nie ma potrzeby dlawic dolotu bo ilosc potrzebnego paliwa wylicza sobie nie z ilosci zassanego powietrza ale z obrotow i podcisnienia w kolektorze i jest to wystarczajaco dokladne. |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 08-09-2008 23:43 |
|
|
igor napisał/a:
Kto zejdzie 924 poniżej 2.00 dostaje puchar? to może wspólna zrzutka i kto zejdzie 924s/944 poniżej 2.00 dostaje butelkę dobrego whiskacza (rozpijaną oczywiście wspólnie, zgodnie z zasadą "Pełnej kultury" ?
Ponieważ mamy ambicję skupiać ludzi kochających wszystkie przedniosilnikowe Porsche (no może Cayene trochę nie pasuje ), a do tego jesteśmy też dostępni pod adresem 944.pl to jestem obiema rękami ZA!
Puchar z napisem "prawdziwa siła porsche" też się znajdzie .
Ustalcie tylko jakieś ramy (np. czy silnik 2,7 l jest dozwolony, albo 16V).
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 08-09-2008 23:53 |
|
|
no wlasnie czy sie zalapie turbawą? |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 08-09-2008 23:57 |
|
|
Michał - dzięki za info. Kuzik - pewnie będę odzywać się w sprawie rady, gdzie kupić MegaSquirta, a do Michała się pewnie przeprowadzę na jakieś dwa tygodnie hehehe z kilkoma skrzynkami browara
myślę, że można stworzyć trzy puchary dla użytkowników forum:
do 140 ps (wszystkie 924, seria i draśnięte)
141-200ps (924S. 944, 944 2.7, 944S, 931)
powyżej 200ps
co Wy na to?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 09-09-2008 09:37 |
|
|
ja w przyszłym roku pewnie jeszcze nie będę w stanie konkurować ale liczy się walka wiec tez jestem zainteresowany.
moje plany to :
plan minimum
- wyregulowanie silnika na 100%
- obniżenie zawieszenia
- wybebeszenie auta /ale tylko to co można łatwo wyjąć bez niszczenia auta/
dodatki
- mniejsze opony
- możne wstawię kubełek
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 06-12-2008 22:25 |
|
|
wracając do tematu, od kilku dni walczę z mapami do megasquirta. Miałem już chwile zwątpienia.
Dzisiaj wreszcie wypróbowałem auto. Czuję, że jest bardzo dobrze, ma sporego kopa. Mapa zapłonu wymaga jeszcze dopracowania, ale do tego muszę dokonać małego eksperymentu z pomiarem obciązenia za pomocą podciśnienia i AFM. Na dzisiaj najlepiej przydałby się igor ze swoją 924S do porównania. Myślę, że to najlepsza metoda ocenić jak jest teraz ustawiony.
Dzisiaj wstawiłem też filtr stożkowy, ale muszę jeszcze coś zmienić bo za bardzo ogrzewa się rura łącząca ( jest z nierdzewki, lepsze byłoby tworzywo)
jak się podoba pod maską?
|
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 06-12-2008 22:26 |
|
|
1
kuzik dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez kuzik dnia 06-12-2008 22:28 |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 07-12-2008 13:46 |
|
|
wow ale stożek ja bym wolał jednak w "oryginalnym opakowaniu"
co do mojej eSki, muszę szybko się nią zająć (a w tej chwili każda moja kasa leci do brata na pożyczki, bo ma remont mieszkania, już w sumie z 8k...), jest troszkę do zrobienia...
Kuzik - jak się nią troszkę zajmę (wymienie świece, kopułkę, palec, przewody, olej) to wtedy chętnie nawet i do Poznania podjadę odwiedzić przyjaciół
ale do tego czasu niestety duża wstrzemięźliwość samochodowa... nawet do pracy zaczynam tramwajem jeździć...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-12-2008 16:08 |
|
|
Kiepską trochę wybrałeś lokalizację stożka. Nie dość że zaciągasz ciepłe powietrze znad silnika to jeszcze dodatkowo podgrzewane jest przez gorącą rurę. A jak wiadomo im zimniejsze powietrze tym lepsze osiągi. Może się okazać że przez to masz gorsze parametry niż przy seryjnej puszce czarnej puszce.
W ogóle tuning wolnossaka i to jeszcze Porsche to bardzo ciężka sprawa. Bez kompleksowego zrobienia dolotu, wydechu, głowicy najlepiej z jakimś ekstra wałkiem i dopiero wtedy zestrojeniem tego na hamowni na dobre wyniki nie można liczyć.
Szkoda że nie masz wyniku z hamowni przed modyfikacjami - ciekawy jestem efektu końcowego ale koniecznie w odniesieniu do punktu wyjścia. |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 07-12-2008 16:47 |
|
|
piterson spoko mam tego świadomość, ale musiałem uruchomić auto bo mam ms do ustawienia. Już mam pomysł na inny montaż
tylko muszę trochę pokombinować bo ciasno. |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 21-12-2008 19:36 |
|
|
po zmianie miejsca montażu
kuzik dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 21-12-2008 20:05 |
|
|
+ wyjęty wkład lewego reflektora, żeby więcej zimnego na stożek leciało???
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Chip w 924s / 944 |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 21-07-2017 13:13 |
|
|
Mega odkop, 8.5 roku.
Będę kupował w tym roku: http://www.maxhpkit.com/944NA.htm wersję 1988 944 91 Octane.
Właściciel strony twierdzi że sprzedawał już jakieś chipy do Polski. Czy ktoś z forum ma taki chip? Jestem w sumie zdecydowany, ale przed zakupem chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś miał negatywne odczucia.
BTW czy ktoś z Was jest teraz w USA i będzie niedługo wracać do Polski?
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)
Edytowane przez Duke dnia 21-07-2017 13:14 |
|