924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Wszystko o Porsche 924
Strona 2 z 3 < 1 2 3 >
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
Bilek
Użytkownik



Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06
Dodane dnia 09-12-2008 13:50
Link do artykułu gdzie w skrócie opisali zasadę działania tego mechanizmu:
http://tuning.pl/_tuning_Szpera__blokada_mechanizmu_roznicowego-gid_45_aid_555_.html


Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
pilatus
Administrator

Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 09-12-2008 14:23
Igor - Nie pamiętam teraz średnic stabilizatorów, ale w niedzielę odpowiem. Napiszę Ci prv lub dam ogłoszenie na forum w osobnym wątku.

Chyba wolałbym szperę cierną od helikalnej. Nie jeździłem ani na jednej ani na drugiej, ale wedle opinii zasłyszanych - cierną łatwiej opanować, tzn. jest przewidywalna. Helikalna niby lepsza i "łagodniejsza w obejściu", ale ponoć trudniej wyczuć ten krytyczny moment utraty przyczepności.
Ogólnie - cierna brutalniejsza, ale lepsza do sportu (szczególnie w samochodach z tylnym napędem), a helikalna doskonała do codziennej jazdy (i samochodów z przednim napędem).
Wszystko to tzw. "wiedza internetowa", więc nie bijcie proszę smiley .
Szpera do skrzyni 944 czasem pojawia się gdzieś na allegro (ostatnio za ok. 1000 zł), ale ta do "dog leg" jest inna i nigdy nie widziałem takiej na rynku wtórnym.
Chłopaki w USA wydłubują szpery helikalne z jakiegoś starego, przednionapędowego Audi i po niewielkich modyfikacjach (wywierceniu nowych otworów pod wieniec zębaty) montują w pięciobiegowych skrzynkach 924. Więcej na ten temat na 924.org.
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 09-12-2008 14:46
Pilatus - pamiętaj o tym, proszę. Byłbym bardzo zainteresowany takim zakupem (zwłaszcza, że lada dzień będę akurat kompletować zawieszenie).


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
pablo911
Użytkownik

Postów: 88
Miejscowość: trojmiasto
Data rejestracji: 26.11.08
Dodane dnia 10-12-2008 00:11
a co ze starym zawieszeniem moze na sprzedaz bedzie...
www.sprowadzanie-samochodow.pl
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 10-12-2008 00:18
ze starym zawieszeniem?
nie no - ja po prostu chce za jednym zamachem zrobic kilka rzeczy (a dokladnie to wrzucic zolte koni do przodu, tarcze hamulcowe i klocki wymienic, obnizyc auto, wymienic stabilizatory, wymienic lozyska w kolach, i pare innych drobnych).
stare zawieszenie to w moim przypadku stare stabilizatory i stare przednie amorki...
stabilizatory sprzedam pewno, a amorki (jeszcze dobre) to pewnie oddam komus potrzebujacemu za danielsa smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
pablo911
Użytkownik

Postów: 88
Miejscowość: trojmiasto
Data rejestracji: 26.11.08
Dodane dnia 10-12-2008 00:21
to pewnie ja sie bede pisal ...heheh
www.sprowadzanie-samochodow.pl
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 10-12-2008 00:23
pablo - uchyl rabka tajemnicy? dogadales sie z michalem?


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
pablo911
Użytkownik

Postów: 88
Miejscowość: trojmiasto
Data rejestracji: 26.11.08
Dodane dnia 10-12-2008 00:30
heheh...
www.sprowadzanie-samochodow.pl
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 10-01-2009 00:29
Już wiem dlaczego rocznik 1979 mi się kojarzył ze skrzynią dogleg... Wikipedia:

A 5-speed transmission, available starting in 1979, was a "dogleg" Porsche unit, with first gear below reverse on the left side. This was troublesome and was quickly replaced for 1980 with a normal H-pattern Audi five speed.


Z tego by wynikało, że wszystkie pięciobiegowe 924 z 1979 miały skrzynię dogleg, a dopiero od 1980 była pięciobiegowa skrzynia audi...


Don't panic!
8388751
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7463
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 10-01-2009 12:02
Eee tam, napisali "available", czyli jakby "w opcji" smiley Wątpie żeby wszystkie 79 miały
taką skrzynie, a potem dali "gorszą".


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 10-01-2009 12:13
Napisali ze byla problematyczna i zastapili ja zwykla...
31356497
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 10-01-2009 14:48
Ja to rozumiem tak: do 1978 włącznie dostępna była tylko skrzynia czterobiegowa; w 1979 była dostępna również (w opcji) skrzynia pięciobiegowa dogleg, a od 1980 porzucili skrzynię dogleg na rzecz pięciobiegowej audi... Czyli jeżeli auto wyjechało z fabryki w roku modelowym 1979 ze skrzynią pięciobiegową to był to dogleg. Zresztą zdaje się, że są/ były tu przynajmniej dwa auta z 1979 z tą skrzynią (włochaty?).

Pamiętam też, że gdzieś czytałem o problematyczności skrzyni dogleg - poza synchronizatorami był też bardziej przyziemny aspekt - wiele aut z tą skrzynią miało rozbity tył, bo kierowcy ruszający spod świateł wrzucali wsteczny zamiast jedynki...


Don't panic!
8388751
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 21-01-2009 14:11
Mam pytanko smiley Skoro "wybrane" egzemplarze z 1979 roku posiadały skrzynię "dogleg" to jak wyglądałoby mocowanie takiej skrzyni do tylnej belki. Jak dotąd nie spotkałem się z tylną belką z łapami na skrzynię nie od turbo smiley pozatym wydawało mi się, że przy dogleg'u stosowano koła na 5 śrub - ale mogę się mylić. W 79 raczej byłyby 4 śruby.
Dodam od siebie, że sam u siebie mam silnik z 79 i skrzynię "dogleg" które mogłybyć przeszczepione razem? Pojęcia nie mam a dotarcie do historii autka jest możliwe tylko u wróżki smiley. Jednak mogłoby to potwierdzać tę teorię 79 roku smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
pilatus
Administrator

Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 21-01-2009 15:26
Przeczytaj jeszcze raz ostatnie posty minivera, bo jest tak jak napisał.
Tylna belka do "dogleg" ma łapy i tyle. Jest to ta sama belka w wolnossącym jak i w turbo.
Ilość śrub w kole nie ma związku z rodzajem skrzyni biegów. Wolnossące 924 zawsze miały 4 śruby, niezależnie od tego czy była tam skrzynia 4-biegowa "Audi", 5-biegowy "dogleg", czy 5-biegowa "Audi".
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7463
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 21-01-2009 16:59
To nie do końca prawda, bo można mieć 924 wolnossące z fabryki z opcją M-471
i wtedy jest zawieszenie od 931, co pewnie Pilatus dobrze wie tylko zapomniał
dopisać smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
pilatus
Administrator

Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 21-01-2009 17:28
ooops smiley - faktycznie, nie pomyślałem o tym (5 śrubek w wolnossącym). Nie zmienia to jednak faktu, że ilość śrub w kole nie ma związku z tym czy zastosowano skrzynię "dogleg" czy nie.
Ale słuszna uwaga Qbak jeśli mamy być precyzyjni. Dzięki smiley .
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7463
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 21-01-2009 17:40
No tak, tak smiley Od skrzyni nie zależało, ja tak tylko chciałem coś od siebie smiley smiley
Jak teraz czytam to chyba ruszyło mnie słowo "zawsze". Żadne tam czepialstwo smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
redon16
Użytkownik



Postów: 316
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 28.05.08
Dodane dnia 24-03-2009 17:14
Odkopie temat. Czym (tak od praktycznej strony) różni się jazda 4 i 5cio biegową skrzynią? Czy to jest tak jak by jeździć 5tką , ale bez użycia 5tego biegu? Co wiąże się z wysokimi obrotami przy większych prędkościach. Czy różnica przełożeń tych skrzyń jest rzeczywiście odczuwalna?


924 80' Black Pearl
1358741
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7463
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 24-03-2009 18:47
Wygląda to tak, że na dwójce dojdziesz do 100km/h (skrzynia 4), na piątce jest to
trudne i ryzykowne.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: skrzynia 5 biegow w 924
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 24-03-2009 19:29
Fajnie sie jezdzi czworka - biegi dluzsze, mniej wachlowania. Czwarty bieg w czworce odpowiada piatemu w piatce. Moim zdaniem troche wieksze spalanie po miescie. W trasie bez roznicy. No i skrzynia 4 jest duzo lzejsza.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Strona 2 z 3 < 1 2 3 >