Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 09-12-2008 13:50 |
|
|
Link do artykułu gdzie w skrócie opisali zasadę działania tego mechanizmu:
http://tuning.pl/_tuning_Szpera__blokada_mechanizmu_roznicowego-gid_45_aid_555_.html
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 09-12-2008 14:23 |
|
|
Igor - Nie pamiętam teraz średnic stabilizatorów, ale w niedzielę odpowiem. Napiszę Ci prv lub dam ogłoszenie na forum w osobnym wątku.
Chyba wolałbym szperę cierną od helikalnej. Nie jeździłem ani na jednej ani na drugiej, ale wedle opinii zasłyszanych - cierną łatwiej opanować, tzn. jest przewidywalna. Helikalna niby lepsza i "łagodniejsza w obejściu", ale ponoć trudniej wyczuć ten krytyczny moment utraty przyczepności.
Ogólnie - cierna brutalniejsza, ale lepsza do sportu (szczególnie w samochodach z tylnym napędem), a helikalna doskonała do codziennej jazdy (i samochodów z przednim napędem).
Wszystko to tzw. "wiedza internetowa", więc nie bijcie proszę .
Szpera do skrzyni 944 czasem pojawia się gdzieś na allegro (ostatnio za ok. 1000 zł), ale ta do "dog leg" jest inna i nigdy nie widziałem takiej na rynku wtórnym.
Chłopaki w USA wydłubują szpery helikalne z jakiegoś starego, przednionapędowego Audi i po niewielkich modyfikacjach (wywierceniu nowych otworów pod wieniec zębaty) montują w pięciobiegowych skrzynkach 924. Więcej na ten temat na 924.org. |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 09-12-2008 14:46 |
|
|
Pilatus - pamiętaj o tym, proszę. Byłbym bardzo zainteresowany takim zakupem (zwłaszcza, że lada dzień będę akurat kompletować zawieszenie).
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
pablo911
Użytkownik
Postów: 88
Miejscowość: trojmiasto
Data rejestracji: 26.11.08 |
Dodane dnia 10-12-2008 00:11 |
|
|
a co ze starym zawieszeniem moze na sprzedaz bedzie... |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 10-12-2008 00:18 |
|
|
ze starym zawieszeniem?
nie no - ja po prostu chce za jednym zamachem zrobic kilka rzeczy (a dokladnie to wrzucic zolte koni do przodu, tarcze hamulcowe i klocki wymienic, obnizyc auto, wymienic stabilizatory, wymienic lozyska w kolach, i pare innych drobnych).
stare zawieszenie to w moim przypadku stare stabilizatory i stare przednie amorki...
stabilizatory sprzedam pewno, a amorki (jeszcze dobre) to pewnie oddam komus potrzebujacemu za danielsa
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
pablo911
Użytkownik
Postów: 88
Miejscowość: trojmiasto
Data rejestracji: 26.11.08 |
Dodane dnia 10-12-2008 00:21 |
|
|
to pewnie ja sie bede pisal ...heheh |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 10-12-2008 00:23 |
|
|
pablo - uchyl rabka tajemnicy? dogadales sie z michalem?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
pablo911
Użytkownik
Postów: 88
Miejscowość: trojmiasto
Data rejestracji: 26.11.08 |
Dodane dnia 10-12-2008 00:30 |
|
|
heheh... |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 10-01-2009 00:29 |
|
|
Już wiem dlaczego rocznik 1979 mi się kojarzył ze skrzynią dogleg... Wikipedia:
A 5-speed transmission, available starting in 1979, was a "dogleg" Porsche unit, with first gear below reverse on the left side. This was troublesome and was quickly replaced for 1980 with a normal H-pattern Audi five speed.
Z tego by wynikało, że wszystkie pięciobiegowe 924 z 1979 miały skrzynię dogleg, a dopiero od 1980 była pięciobiegowa skrzynia audi...
Don't panic! |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7463
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 10-01-2009 12:02 |
|
|
Eee tam, napisali "available", czyli jakby "w opcji" Wątpie żeby wszystkie 79 miały
taką skrzynie, a potem dali "gorszą".
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 10-01-2009 12:13 |
|
|
Napisali ze byla problematyczna i zastapili ja zwykla... |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 10-01-2009 14:48 |
|
|
Ja to rozumiem tak: do 1978 włącznie dostępna była tylko skrzynia czterobiegowa; w 1979 była dostępna również (w opcji) skrzynia pięciobiegowa dogleg, a od 1980 porzucili skrzynię dogleg na rzecz pięciobiegowej audi... Czyli jeżeli auto wyjechało z fabryki w roku modelowym 1979 ze skrzynią pięciobiegową to był to dogleg. Zresztą zdaje się, że są/ były tu przynajmniej dwa auta z 1979 z tą skrzynią (włochaty?).
Pamiętam też, że gdzieś czytałem o problematyczności skrzyni dogleg - poza synchronizatorami był też bardziej przyziemny aspekt - wiele aut z tą skrzynią miało rozbity tył, bo kierowcy ruszający spod świateł wrzucali wsteczny zamiast jedynki...
Don't panic! |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 21-01-2009 14:11 |
|
|
Mam pytanko Skoro "wybrane" egzemplarze z 1979 roku posiadały skrzynię "dogleg" to jak wyglądałoby mocowanie takiej skrzyni do tylnej belki. Jak dotąd nie spotkałem się z tylną belką z łapami na skrzynię nie od turbo pozatym wydawało mi się, że przy dogleg'u stosowano koła na 5 śrub - ale mogę się mylić. W 79 raczej byłyby 4 śruby.
Dodam od siebie, że sam u siebie mam silnik z 79 i skrzynię "dogleg" które mogłybyć przeszczepione razem? Pojęcia nie mam a dotarcie do historii autka jest możliwe tylko u wróżki . Jednak mogłoby to potwierdzać tę teorię 79 roku
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 21-01-2009 15:26 |
|
|
Przeczytaj jeszcze raz ostatnie posty minivera, bo jest tak jak napisał.
Tylna belka do "dogleg" ma łapy i tyle. Jest to ta sama belka w wolnossącym jak i w turbo.
Ilość śrub w kole nie ma związku z rodzajem skrzyni biegów. Wolnossące 924 zawsze miały 4 śruby, niezależnie od tego czy była tam skrzynia 4-biegowa "Audi", 5-biegowy "dogleg", czy 5-biegowa "Audi". |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7463
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-01-2009 16:59 |
|
|
To nie do końca prawda, bo można mieć 924 wolnossące z fabryki z opcją M-471
i wtedy jest zawieszenie od 931, co pewnie Pilatus dobrze wie tylko zapomniał
dopisać
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 21-01-2009 17:28 |
|
|
ooops - faktycznie, nie pomyślałem o tym (5 śrubek w wolnossącym). Nie zmienia to jednak faktu, że ilość śrub w kole nie ma związku z tym czy zastosowano skrzynię "dogleg" czy nie.
Ale słuszna uwaga Qbak jeśli mamy być precyzyjni. Dzięki . |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7463
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-01-2009 17:40 |
|
|
No tak, tak Od skrzyni nie zależało, ja tak tylko chciałem coś od siebie
Jak teraz czytam to chyba ruszyło mnie słowo "zawsze". Żadne tam czepialstwo
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
redon16
Użytkownik
Postów: 316
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 28.05.08 |
Dodane dnia 24-03-2009 17:14 |
|
|
Odkopie temat. Czym (tak od praktycznej strony) różni się jazda 4 i 5cio biegową skrzynią? Czy to jest tak jak by jeździć 5tką , ale bez użycia 5tego biegu? Co wiąże się z wysokimi obrotami przy większych prędkościach. Czy różnica przełożeń tych skrzyń jest rzeczywiście odczuwalna?
924 80' Black Pearl |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7463
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-03-2009 18:47 |
|
|
Wygląda to tak, że na dwójce dojdziesz do 100km/h (skrzynia 4), na piątce jest to
trudne i ryzykowne.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: skrzynia 5 biegow w 924 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 24-03-2009 19:29 |
|
|
Fajnie sie jezdzi czworka - biegi dluzsze, mniej wachlowania. Czwarty bieg w czworce odpowiada piatemu w piatce. Moim zdaniem troche wieksze spalanie po miescie. W trasie bez roznicy. No i skrzynia 4 jest duzo lzejsza.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|