Autor |
Piterson - 944 S2 1989 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 24-03-2008 18:23 |
|
|
Skoro wszyscy prezentują autka to i ja nie mam wyjścia. Na początek 944 S2 z 1989.
Niestety nie znam dokładnej historii zakupu, wiem tylko że auto od 1990 roku było w Polsce. Przez 10 lat pozostawało w rękach rodziny przez którą było traktowane jako typowe auto weekendowe (przejechało trochę powyżej 20 tys km). Następnie trafiło w ręce pewnego starszego Pana z Krakowa, który jeździł tym autem bardziej intensywnie aż w końcu w 2005 roku postanowił go sprzedać. Ja byłem wtedy świeżo po kupnie 944, planowałem remont (wtedy jeszcze z nastawieniem na oryginał) i raczej nie szukałem kolejnego auta. Przez zupełny przypadek zerknąłem na stronę z ogłoszeniami w jakiejś gazecie i zobaczyłem czerwone S2 którego nigdy wcześniej nie widziałem w ogłoszeniach. Szybki telefon - okazało się że to blisko mnie.
Ech, pamiętam dobrze chwilę (grudniowe popołudnie 2005 roku) gdy
podjechałem na parking i go zobaczyłem. A gdy właściciel otworzył drzwi i podniósł maskę już wiedziałem że muszę go mieć Jazda próbna to była czysta formalność. Zaliczkę wpłaciłem tego samego dnia.
Autko wyglądało w chwili zakupu tak:
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9418/s2zakuptu5.jpg[/img]
Najważniejszy był fakt że miało oryginalne 73 tys km przebiegu oraz że nie dotknęła go pomysłowość polskich mechaników i poza jakimś no-name alarmem nie było w nim żadnego druciarstwa.
Oczywiście trochę rzeczy było do zrobienia:
Kompletny rozrząd, wszystkie filtry i płyny (w tym olej w skrzyni biegów - niesamowita różnica przed i po), regeneracja lewego wahacza, termostat i termowłącznik wentylatora.
Przyszedł czas na sprawdzenie czy silnik jest zdrowy - wraz z Jurkiem wybraliśmy się na opuszczoną drogę wioząc w bagażniku Gtech (dla niewtajemniczonych akcelerometr - mierzy przyspieszenie do 60 mph = 96 kmh, czas na ¼ mili). Najpierw Jurek - kilka startów i 5.45 sek. Potem moja kolej. Pierwszy start i dobra wiadomość - 5.95 sek. Zła wiadomość - brak sprzęgła. Jak się potem okazało guma przy tarczy przestała istnieć (absolutnie standardowa sytuacja w kilkunastoletnim 944). Do wymiany poszło kompletne sprzęgło.
Auto w 2006 roku wyglądało tak:
[img]http://img210.imageshack.us/img210/7506/s2ja0.jpg[/img]
[img]http://img254.imageshack.us/img254/5338/s2srodekgd0.jpg[/img]
[img]http://img401.imageshack.us/img401/8386/silnikkd4.jpg[/img]
Ponieważ było regularnie wykorzystywane do prób sportowych (spotkania PCP), zapadła decyzja o zmianie rozmiaru kół. Udało mi się kupić praktycznie nieużywane 17-calowe felgi z modelu 911(996) C4, dodatkowo tył został troszkę obniżony.
[img]http://img225.imageshack.us/img225/4453/s2felgivw7.jpg[/img]
W ostatnim roku do auta trafił kompletny wydech Dansk, radio Becker'a z kompletem nowych głośników (oczywiście zamontowane w miejscach fabrycznych). No i po obszyciu kierownicy i dźwigni zmiany biegów - nowe dywaniki
Kilka fotek z ubiegłego sezonu:
[img]http://img141.imageshack.us/img141/1695/s2poznanmy6.jpg[/img]
[img]http://img363.imageshack.us/img363/8279/tychy1np6.jpg[/img]
[img]http://img371.imageshack.us/img371/6803/wro1dt5.jpg[/img]
Autem do tej pory przejechałem kilkanaście tys. km, nadal sprawia mi wiele radochy ilekroć siądę za kółkiem i nie licząc sprzęgła jest całkowicie bezawaryjne. W dodatku jak każde Porsche świetnie sprawdza się przy ostrej jeździe.
Plany na przyszłość:
-wymiana łańcuszka rozrządu i napinacza - kluczowe elementy w S/S2 (kupiony bardzo okazyjnie na ostatniej wyprzedaży w Porsche - 250 PLN zamiast 1000).
-kilka "poprawek" w zawieszeniu (ten miękki tył... )
-wreszcie na koniec (zapewne dopiero po sezonie) zrobienie porządku z lakierem. Auto ma niestety kilka wgnieceń, trochę odprysków i pęknięty dyfuzor z tyłu. |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 24-03-2008 19:18 |
|
|
Oj ten tyl, to raczej cholernie miekki
Fura bardzo ladna i zadbana - kongratuluje
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 24-03-2008 19:58 |
|
|
piękne autko
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 24-03-2008 20:29 |
|
|
Piękny...
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 25-03-2008 10:21 |
|
|
fajnie ja czekm na prezentacje "zwyklych" czwórek
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 25-03-2008 15:29 |
|
|
Nie ma co - trafiła Ci się perełka...
Don't panic! |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
dpacior
Użytkownik
Postów: 149
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 02.03.06 |
Dodane dnia 26-03-2008 14:27 |
|
|
Piekny woz...
A co do zdjec... Masz moze to ze startem i latajacym przodem w wyzszej rozdzielcczosci? Bo bym sobie na tapete walnal....
--
Pozdrawiam
Darek
Porsche 944s2 M030 90r. |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 31-03-2008 11:16 |
|
|
1. pod maską masz czyściej niż moja mama w kuchni
2. pięknie wygląda to auto
3. i jak pięknie wyglądało na czarnej blaszce...
cacuchno
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 31-03-2008 20:49 |
|
|
masz drwalu racje na czarnych blachach wygladal jeszcze lepiej ale stan jest niesssamowity jak przystalo na ponizej 100000
niessamowite
zazdraszczam |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-10-2008 22:50 |
|
|
Aktualizacja.
W sezonie 2008 auto wzięło udział w 10 imprezach sportowych i poza jedną zgiętą felgą nie przytrafiła się żadna awaria.
W międzyczasie kilka rzeczy zostało zrobionych:
- modyfikacja zawieszenia czyli komplet żółtych KONI oraz grubszy stabilizator z tyłu
- wymiana napinacza i łańcuszka rozrządu oraz wymiana oleju (Mobil1 5W50)
- wymiana tylnego uszczelniacza wału (ciekł coraz bardziej) oraz "profilaktyczna" wymiana transwału. Słowo wyjaśnienia - byłem święcie przekonany że to jest powodem nieprzyjemnych odgłosów oraz wibracji w okolicach 1500-2500 rpm. Niestety diagnoza okazała się błędna i problem pozostał. Najprawdopodobniej jest to łożysko dolnego wałka balansowego, będzie wymienione w najbliższych tygodniach.
Testowałem również kilka rodzajów opon więc podzielę się wrażeniami:
Continental SportContact 2 - bardzo przeciętna opona, na mokrym tragedia. Nie polecam
Pirelli PZero Nero - poprawna ale bez rewelacji
Michelin Pilot Sport 2 - najlepsza cywilna opona na jakiej dane mi było jeździć. Bardzo dobrze klei, puszcza miękko i stosunkowo łatwo można wtedy zareagować.
Toyo Proxes R888 - chyba nie trzeba jej specjalnie reklamować. Dla ścigantów pozycja obowiązkowa. Ja jestem zachwycony trakcją, chociaż trzeba uważać gdy jest zimno. A to jak ta opona trzyma podczas dohamowań i redukcji jest szokujące - wreszcie poczułem jakość hamulców Porsche.
Najprawdopodobniej ten sezon był ostatnim sezonem wyścigowym S2. Porsche odchodzi na sportową emeryturę. Dostanie nowy lakier, będzie spokojnie stać w ciepłym garażu przykryte pokrowcem i od czasu do czasu wyjedzie w słoneczny dzień.
Dziś w Tychach ostatni raz paliło gumy i przeciskało się między ciasnymi szykanami. Pożegnalny wyścig. Będzie mi tego bardzo brakować. Przeszliśmy sporo przez te lata i nigdy mnie nie zawiodło.
Bo to cholernie dobre auto...
Edytowane przez piterson dnia 26-10-2008 22:51 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 27-10-2008 09:23 |
|
|
hmmm czemu juz nie bedziesz sie scigac s2?wogole bierzesz udzial w strasznie duzej ilosci wyscigow...nawet nie chce myslec ile kasy na to idzie... To juz chyba takie hobby co?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 27-10-2008 20:26 |
|
|
przy okazji, czy wymiana łożyska wałka balansu to poważna sprawa? Martwię się, że też może mnie to czekać. Po imprezie w Poznaniu mam probelmy z drganiami i wymieniłem już łożyska w kołach, jutro jadę sprawdzić czy wymiana opon nie ma jakiegoś znaczenia ( strasznie sie zjechały). Raczej nie jest to transaxle, bo bez wzgldu czy działa czy jest wysprzęglony drgania są. W najblizszych trzech tygodniach wymieniam rozrząd, okaże się czy może przestawione wałki balansu.
Z opisów to sporo robisz przy swoich autach. Masz jakiegoś sprawdzonego specjalistę, czy sam dłubiesz w wolnych chwilach??
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 27-10-2008 23:04 |
|
|
Kupując S2 nie miałem zamiaru się nią ścigać. Miała mały przebieg, była w super stanie i miała zostać tylko "dopieszczona". Niestety z powodu przedłużającego się remontu 2.5 stała się autem wyścigowym. I chociaż z rajdu na rajd spisywała się w tej roli coraz lepiej cały czas miałem poczucie że mi jej żal.
Kasy której wpompowałem w auta nie liczę, bo po co się denerwować (no dobra, przyznam się że mam 2 zestawienia z wydatkami w Excelu ) Imprezy typu spotkań PCP lub Pucharu Classicauto są wręcz stworzone dla Porsche i między innymi dlatego mam te auta. Dlatego uczestniczyłem i będę nadal w nich uczestniczył bez względu na koszty. Hobby to chyba mało powiedziane. To jest prawdziwe zboczenie
Kuzik: drobne rzeczy robię sam, do większych niestety muszę dać zarobić mechanikowi. Praktycznie wszystko przy obu autach robił jeden człowiek. Można go spokojnie polecić jeśli chodzi o mechanikę, elektroniki raczej się nie tyka. Pracuje na codzień w Myślenicach ale Prosiaki chętnie robi wieczorami w garażu w Krakowie.
Namiary: Krzysztof Węglowski tel 601866663 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 27-10-2008 23:44 |
|
|
dzięki, może kiedyś kontakt się przyda, niestety na dzisiaj szukam kogoś w okolicy Poznania.
autko piękne no i czerwone jak moje |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 27-02-2009 00:03 |
|
|
Żeby było sprawiedliwie, S2 też dostała nowe kółeczka. Oryginalne Sport Classic (BBS) 7 i 9 cali (opcjonalne felgi do 993 i Boxstera), jedne z lżejszych 17-tek do Porsche.
Ja chyba jestem prawdziwym zboczeńcem. To już 5 komplet...
Ale biorąc pod uwagę ładne zimówki które były w komplecie, felgi praktycznie wyszły "gratis"
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 27-02-2009 00:32 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 27-02-2009 00:45 |
|
|
A ja na swoje poluje i poluje i ich upolowac nie moge :>
Fajne kolka, chociaz czy one beda do 944 pasowaly? Zrob koniecznie fotke jak zalozysz
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 27-02-2009 01:20 |
|
|
A ja myślałem, że z moimi trzema kompletami zaczynam odbiegać od normy, ale
widzę że są lepsi
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 27-02-2009 08:49 |
|
|
piterson napisał/a:
Żeby było sprawiedliwie, S2 też dostała nowe kółeczka. Oryginalne Sport Classic (BBS) 7 i 9 cali (opcjonalne felgi do 993 i Boxstera), jedne z lżejszych 17-tek do Porsche.
Ja chyba jestem prawdziwym zboczeńcem. To już 5 komplet...
Ale biorąc pod uwagę ładne zimówki które były w komplecie, felgi praktycznie wyszły "gratis" Piotr kupiles felgi piekne.. chcialem je tez kupic ale jak bedziesz je myl pomysl o mnie co do kolekcji to nie jest zle 5 kompletow na 2 auta ja milem w pewnym momencie 4 do jednego i nie przyznawalem sie do choroby.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-03-2009 17:41 |
|
|
Tona - gdybym nie sprzedał trzech kompletów to już miałbym 8...
Tylko wtedy musiałbym chyba spać w garażu
Zresztą w tym roku kupiłem też po komplecie do obu dupowozów więc chyba rzeczywiście jest ze mną coś nie tak
W międzyczasie felgi zostały odświeżone (piaskowanie + proszek) - okazało się przy okazji że są idealnie proste!!! Założyłem już na nie Micheliny PS2 - będzie w sam raz na Ułęż...
Ułęż - no właśnie. Pojawię się tam znów S2. Ale to już naprawdę ostatni raz
Poniżej zdjęcie felg po malowaniu. Nie mogę się doczekać założenia na koła...
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 S2 1989 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 05-04-2009 21:34 |
|
|
są boskie daj mi na maila foto w wysokiej rozdziałce to sobie na tapetę wrzucę
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|