Autor |
Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-09-2008 18:14 |
|
|
Tak siedzę sobie na wakacjach w zaciszu rodzinnym (ok trochę się nudzę) i wspominam zlot a także wysiłki Michała o 2:07 i bardzo dobry rekord Ciacha ...tak rozmyślam co by tu kupić w przyszłości może 24, może 44 z I serii...
Więc spytam wprost czy wydaję się wam możliwe zejście w okolice 2:00 na Poznaniu w 924 z seryjnym silnikiem i K-jetem, większością wyposażenia wnętrza, dobrym zawieszeniem i semi slicami?
W 944 2.5 podejrzewam że jest tylko trochę łatwiej, z uwagi na większą wydajność hamulców i mocniejszy silnik (pewnie cięższy) i może aspekty aerodynamiczne, ale z drugiej strony te koszty i hm 924 to 924...
Kupiłem już nawet rower, by pozbyć się nierozsądnych myśli zintensyfikowanych zlotem ale ...
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-09-2008 18:30 |
|
|
W zasięgu 2min wydają się być 944Turbo, 944s2, 968...nawet żółta, niegdyś niesłychanie szybka 944Turbo nie pojechała poniżej 2min...
http://porscheclub.pl/html/top_pcp.php
ale jeszcze nie patrzyłem jak to jest z np innymi grupami hobbystów czy zawodów na tym obiekcie.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Edytowane przez Abelard dnia 03-09-2008 19:42 |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-09-2008 20:22 |
|
|
Kupiłeś rower?! Tylko nie ten drogi, bo Ci na 24 nie starczy!
Co do tematu. Na razie mam skromne 2:22, w sumie tylko po kilku okrążeniach na
torze. Czy na przykład ja dałbym rade po przeróbkach te 22 sekundy urwać?
Pewnie nie
Ale jakby Ciachowi lub Michałowi dać semi slicki to może faktycznie pourywaliby
jeszcze ze swoich czasów kilka sekund, czy wystarczająco? Ciekawe...
Tylko, Michał już nie jeździ na k-jetcie...
Nadzieja w Ciachu
Aha, macie u siebie rozpórki z przodu, a z tyłu? Może tylna szyba z jakiegoś
tworzywa? Maska z tworzywa? Schowane światła? Akumulator na tył?
Hehe, kombinuje tak sobie głupoty
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 03-09-2008 22:51 |
|
|
Moim zdaniem 2:00 niemal seryjnym 924, nawet na pełnych slickach, nie da rady. Ale może ja pesymista po prostu jestem.
Piterson, jadąc takim samym samochodem w sezonie 2007 i w tym roku urwał chyba 5 sek. - jego nowy rekord to 1:58:cośtam (czyli rewelacja). Jedyna modyfikacja to Toyo R888 i... całoroczny trening tzw. "łącznika" .
Ciachowe 2:07 w 924 to na prawdę dobry czas. Urywając nawet 5 sek. oponami (w co wątpię) mamy 2:02... Kurcze, jak ja bym chciał pojechać 2:02 dwulitrowym 924 w Poznaniu . |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 03-09-2008 23:57 |
|
|
Nie piszcie, że się nie da. Może jeszcze znajdzie się taki, co o tym nie wie, nie ma co Chłopaka na poczaąku kariery powstrzymywać ..
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 04-09-2008 00:24 |
|
|
moim zdaniem realne jest 2:05... Na dobrych oponach poprawnie przejezdzajac wszystkie zakrety. nizej juz bedzie bardzo ciezko... dlatego ide w podniesienie mocy bo walczenie z zakretami to ryzykowna gra... |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 04-09-2008 08:20 |
|
|
ja osobiście nie sądzę by jakikolwiek "amatorski" (czyli nie startujący w jakichś oficjalnych wyścigach samochodowych) kierowca dał radę zrobić czas 2:00 serią...
chyba że dasz 24 jakiemuś Kubicy, to może... choć i tak byłoby bardzo ciężko...
44 inna sprawa
EDIT: a ten temat chyba bardziej do hyde parku sie nadaje...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 04-09-2008 08:51 |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
jacekm
Użytkownik
Postów: 164
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.07.08 |
Dodane dnia 04-09-2008 08:56 |
|
|
ja nie znam się na 928, ani na 944 :-(....ale powiedzcie, czy da sie podejść do tematu biznesowo: to znaczy, co Waszym zdaniem trzeba by zrobić (załóżcie, że macie pieniądze), aby z 928 zrobić autko (+dobry kierowca) aby zejść poniżej 2min w Poznaniu.
1. Dobre opony. Jaki koszt ?
2. Lepsze zawieszenie/amortyzatory ? Jakie ? Jaki koszt ?
ktoś z Was jest w stanie to obliczyć i zrobić takie zestawienie ?
kupię na spółkę pół takiego auta ;-), aby zrobić z tego coś, co jeździ normalnie po polskich drogach, ale dokłada w Poznaniu na torze nowym...911, boxsterom i ...Caymanom ;-)
Realne ? czy to wogóle ma sens ? |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 04-09-2008 09:35 |
|
|
Myślę, że realne. Co więcej - jeździć po polskich drogach da się wszystkim, tylko z jakim skutkiem? Projekt na pewno będzie niewygodny
928 ma potencjał i myślę, że spokojnie zejdzie poniżej 2:00, choćby dlatego, że ma ok.300KM pod maską i układ trans-axle, czyli rozkład..
Kwestią nadrzędną jest zmiana zawieszenia, musi zostać obniżone, aby obniżyć środek ciężkości i zdecydowanie utwardzone. Na pewno na necie, choć nigdy nie szukałem dla 928, są zestawy sportowego zawieszenia. Czyli jednym słowem trzeba zrobić taczkę.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 04-09-2008 09:47 |
|
|
Tak jak Ciachu mówi, ale 928 jest niewygodne bo serwisowanie silnika jest bardzo drogie a w razie wypadnięcia z toru serwis zawieszenia, a mam na myśli dostępność wahaczy i zwrotnic i ich ceny, będzie kosztowny.
Chętnie bym się podjął tematu ale wybór samochodu bazowego to najistotniejsza sprawa, że by nie stanąć z projektem z braku kasy => może 944 Turbo?
Wiedza jest, doświadczenie można zdobyć, brak funduszy
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 04-09-2008 09:48 |
|
|
w/g mnie sprawa wygląda następująco:
nie wiem, jak z 924, bo to trzebaby dużo przeróbek (przede wszystkim hamulce), ale z 924S pewnie by było to możliwe (przy założeniu że mamy dobry łącznik kierownicy z fotelem).
1. semi slicki - koszt ok 3000 zł
2. żółte koni (regulowane, ażeby można było jeszcze jakoś jeździć po mieście) - 1600 zł
3. tarcze hamulcowe - ok 1000/1200 zł
4. klocki, płyn hamulcowy - ok 1000 zł
5. felgi min. 16, może 17calowe - ok 1500 zł
6. chip i maf (jednak wbrew temu, o czym rozmawialiśmy ostatnio, maf naprawdę dużo daje) - ok 1200 zł (w zależności od rodzaju chipa)
7. auto trzeba obniżyć
8. przygotowanie reszty auta - musi być tip top
9. ja bym jeszcze osobiście strzelił rozpórkę - ok 300 zł
10 grube stabilizatory - ok 600-1000 zł
także ok 10k zł można wyłożyć. Koszty dla niektórych mogą wydawać się nieco zawyżone, ale ja tu nie mówię o marnych podróbach tylko o dobrych częściach. i jeszcze raz dodaję: to jest tylko moja osobista opinia (ja bym to zrobił w ten sposó.
kto to może zrobić? w sumie takie rzeczy (oprócz komputera) każdy z nas, ale ja osobiście bym się zgłosił do Michała928, potem do Porsza.
Inna sprawa, jak chcemy mieć pełną profesjonalka - wtedy dochodzi klatka (2/3k zł), kubełki (ok 1200 zł), wybebeszenie auta (zwrot w wielkości ok 1000 zł ) i takie tam...
ja mam taki projekt na następny rok... myślę, że auto bazowe bardzo udane jak zrobię już powyższe punkty (z tych ostatnich to klatka odpada, poprzestanę na kubełkach), to odświeżę nieco lakier i dam naklejki LeMans - 10 koni więcej
ps> jeszcze myślałem o pomyśle polerowania kolektorów, wrzuceniu filtra stożkowego (tutaj bym wyciął dziurkę w błotniku (jak w wersji us są odblaski, to zrobić taki wlot jak 931 mają w nosku, tyle że okrągły), aby lepiej doprowadzać zimne powietrze), do tego wrzuciłbym wloty powietrza w nosek i maskę a'la 931 (odpowiednio wyprofilowane, aby odpowiednio kierowały powietrze na silnik; a raczej odpowiednie jego partie - aby były odpowiednie obiegi zimnego i ciepłego pod maską), wrzucenie Kuzikowego megasquirta i odpowiednie zaprogramowanie, zgranie z hamownią...
ps2> Jacku - możesz pogadać z Microsoftem o sponsoringu hehehe
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 04-09-2008 10:46 |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 04-09-2008 09:59 |
|
|
Mysle ze 928 da sie zejsc ponizej granicy 2:00 bez specjalnych nakladow - dlugie proste i tylko kilka zakretow. Gerard w tym roku mial 2:09 seryjnym 928 - moc jest wystarczajaca ale to auto jest toporne- trzeba wstawic dobry zawias, opony semi lub slicki i oczywiscie odchudzenie auta. Ale rozmawiamy o 924 z trzykrotnie miejsza moca gdzie proste nie sa jego mocna strona! Ja zakrety przechodzilem rowno z caymanami czy 911 ale prosta to byla masakra... totalny brak mocy mimo ze auto zbiera sie niezle jak na 2.0... Ja doszedlem do etapu zmian w silniku bo zawieszenie i dalsze wybebeszanie auta juz prawie nic wiecej nie da... Ale wniosek ciacha jest sluszny - trzeba zrobic taczke bo zaden seryjny samochod nie zrobi dobrego czasu na torze... cos za cos. |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 04-09-2008 10:45 |
|
|
myślę ze te rozważania są raczej w teorii bo nie widzę pogodzenia warunków stawianych projektowi, ale...............
moje auto robię właśnie na podobnych założeniach:
1. zawieszenie (4 tarcze , stabilizatory 16 / 24 mm , rozpórka, amorki B6) - gotowe
1a. obniżenie zawieszenia - in progress
2. silnik - perfekt 125 koni - hmmm in progress
3. koła 16" - gotowe
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
Edytowane przez nemo dnia 04-09-2008 10:46 |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 04-09-2008 12:25 |
|
|
sorry ale moim zdaniem z normalnym silnikiem 924 nawet po dużych zmianach nie da rady zejść poniżej 2:00
Piotr Dąbrowski ma 2:01 chyba wszyscy sie zgodzą że jest szybki ... bardzo szybki. A że jakoś nie widzę żadnego 924 które by go dało radę wyprzedzić gdziekolwiek kiedykolwiek, więc...
ale o co chodzi? sorry ale zerknijcie jakie prosiaczki wyciagneły poniżej 2:00 - czy są tam jakieś auta z lat 70tych? albo z mocą poniżej 200KM?moim zadniem czas ciacha to już jest mistrzostwo.
lepiej się zastanawiać czy uda mu się go poprawić chociaż o 0,5s ;-)
jeżeli coś zmieniać dalej może na jego miescu poszedłbym dalej z odchudzaniem auta (szyby z plexi, laminat maska, błotnik drzwi, no i światła na stałe) - ale to znów koszta, a w sumie lepszy (i pewnie tańszy) efekt chyba jednak przez zmiany w silniku się osiągnie...
a z 928 mnie nie podpuszczajcie - ledwo co uśpiłem pragnienie;-) |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 04-09-2008 13:07 |
|
|
mnie tylko intryguje czas Michala z 8 zlotu:
87 Kuzikowski 924 2.16.31
auto w pełni seryjne, opony nominalne 185/70/14, pełny środek.... full seria
???????????????
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 04-09-2008 13:41 |
|
|
Jednym słowem dusza sportowca i umiejętności wyścigowe |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 04-09-2008 14:14 |
|
|
Piotr jest szybki, to fakt. Ale 911 to trochę inny samochód.
968 Jurka z PCP wykręciło 1:58 przy mocy 218KM/1320kg=0.165KM/kg (PCP forum); nie doczytałem się czy były semi slicki ale prawdopodobnie.
924S przy obniżeniu masy tanimi środkami 163KM/1000kg=0.163KM/kg.
Czyli blisko, myślę że z semi slickami było by blisko 2min, z szansą na zejście poniżej.
924 przy podniesieniu mocy o 10% z nominalnej i radykalnej obniżce masy 137.5KM/950kg=0.145KM/kg co jest wynikiem 12% gorszym niż w przypadku 968.
Wydaję się że w 924 2.0 2:03-2.07 to max, ale w S-ce chyba są szanse. Współczynnik mocy do masy w zasadzie dużo nie mówi, bo elastyczność silnika, skrzynia biegów w raz z zawieszeniem pewnie robią różnice.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 04-09-2008 14:34 |
|
|
Dobrze, że jak wsiadałem na torze za "kółko" to nie miałem przy sobie kalkulatora - bo w ogóle bym na tor nie wyjechał
Moim zdaniem każdy czas jest do poprawienia, według niektórych 2.07.956 czyli prawie 2.08 choć faktycznie zszedłem poniżej jest dobrym wynikiem, ale myślę, że mogłoby być jeszcze lepiej
Przejechałem ze 2-3 kółka zanim osiągnąłem taki czas, a to nie jest dobre przygotowanie. Wiadomo, że w tor trzeba się "wgryźć".
Także ten czas jest jak najbardziej do poprawienia, ale dzięki za słowa uznania
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 04-09-2008 14:38 |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 04-09-2008 14:34 |
|
|
Dobra - to ja mam propozycję -> ogłośmy konkurs z nagrodami: kto pierwszy zejdzie 924 2.0 obojętnie jak modyfikowanym poniżej 2:0 na torze Poznań.
Z konkursu proponuję wyłączyć 924 Turbo. Jednak turbo/kompresor dołożony do wolnossącego wcześniej 924 dopuściłbym, jako zaawansowaną modyfikację.
Nagrodą będzie unikatowy puchar 924.pl.
Ogłaszamy? Ktoś podniesie rękawicę? |
|
Autor |
RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924? |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 04-09-2008 14:36 |
|
|
Jak mi się bryka nie rozleci, to czemu nie?
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|