Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 11-10-2012 15:47 |
|
|
dzięki Misiek ale myślę, że pozostanę przy tym co jest zalane czyli Motul 300V chyba, że Gulf Polska będzie chciał się dołożyć do finansowania projektu
Miałem nie pisać ale skoro już odkurzyłeś temat Gulfa, który stoi w garażu zakurzony i czeka na lepsze czasy to skrobnę już przy okazji mały update.
Auto w jak mi się wydawało pełni formy pojechało do Poznania na zakończenie sezonu PCP.
Wszystko było w porządku przez mniej więcej 2,5h jazdy.
Około południa eksplozja dosłownie rozsadziła zawór sterujący płynem chłodzącym którym "zarzygałem" najwolniejszy zakręt na kartingowej części toru.
Panowie z obsługi toru pewnie zrobili fotkę mojego auta i umieścili na tablicy:
"Tych samochodów prosimy więcej nie wpuszczać na tor"
lub coś w tym stylu
Kłęby dymi unoszące się z pod maski nie wróżyły nic dobrego i poważnie bałem się, że coś się zapaliło ale na szczęście rozeszło się po kościach.
Chwała Tonie za jego postawę, który jako jedyny zatrzymał się z pytaniem czy nie potrzeba gaśnicy widząc dym wydobywający się z samochodu.
Zwłoki zostały zholowane do depo w którym pomoc cichego który zrobił bypass niczym McGyver przy pomocy przedłużki klucza dała nadzieję na dalszą jazdę tzn. zalany nowy płyn, samochód nagrzany termostaty się otworzyły wszystko cacy ( a przynajmniej tak się wydawało)
Po trzech 20-to minutowych sesjach już myślałem z którego peronu poznańskiego dworca najlepiej rzucić się skutecznie pod pociąg uzyskując najlepszy czas na poziomie 2:07 no ale plan pokrzyżowała kolejna awaria.
Samochód po wycieczce na stację benzynową jeszcze jakoś pozwolił wrócić do depo gdzie całkowicie odmówił współpracy czy jak to fajnie określił długi "rzucił palenie" i już do końca dnia nie zapalił pozostawiając mnie w roli kibica na 2 ostatnie sesje.
Nie będę się rozpisywał zbytnio ile wysiłku i zachodu kosztował mnie przyjazd do Poznania ale był to łącznie ponad 40-to godzinny maraton podczas którego przespałem 2,5godz więc chyba nie muszę dodawać, że byłem rozczarowany awarią ale także dotarło do mnie że jestem doopa nie kierowca.
Gulf jak dotąd nie doczekał się na diagnozę i nie wiem jaka będzie przyszłość tego samochodu. Mój entuzjazm mocno opadł.
Z pewnością autu należy się diagnoza i naprawa, którą przejdzie na przełomie listopada/grudnia
Z on-boardów które nagrałem wywnioskowałem, że jednak sporo kucyków musiało pouciekać na przestrzeni lat bo o ile nie mam problemów z tym że np. piterson mijał mnie w zakrętach jadąc kilka/kilkanaście km/h szybciej to już tego typu minięcie na prostej startowej kiedy ja jeździłem z nogą wspawaną w podłogę oznacza jedynie jedno dla mnie
silnik mocowo jest daleko od nominału i to chciałbym przywrócić.
Kolejny update nie nastąpi prędko bo najwcześniej początkiem Grudnia i zobaczymy jak rozwinie się sytuacja.
Z pewnością Poznań 2012 był dla mnie lekcją pokory, która wryła się mocno w pamięć ale też cennym doświadczeniem
Wystarczy tego przynudzania... następny update już będzie bardziej merytoryczny
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 11-10-2012 15:51 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 11-10-2012 16:22 |
|
|
chyba nie ma osoby która nie kibicuje temu projektowi i takie info naprawdę powodują opadanie kącików ust i chyba każdy też podpierając brodę jedną ręką szepcze sobie "kieeerwa" czytając to wszystko.
Natomiast to oznacza, że wszyscy kibicujemy i zarówno ściskamy poślady jak jest źle, jak ślinimy się kiedy są foty z update'ów
Twardo do przodu!
A do Gulf Polska pisz regularnie i wysyłaj filmiki - muszą ulec!
Niech kładą kasę dla ich dobra !
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied. |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 11-10-2012 18:22 |
|
|
Co do braku mocy - primo: sprawdź czy przepustnica Ci się w pełni otwiera. Najwygodniej jest to zrobić w 2 osoby. Ewentualnie zaopatrzyć się w kijek
U mnie się nie otwierała na 100%
due: podpinałeś się do złącza diagnostycznego kiedyś?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-10-2012 23:54 |
|
|
Szkoda że pierwsza impreza tak się zakończyła. Nie poddawałbym wątpliwości
kontynuowania projektu. Jeszcze będą takie imprezy gdzie banan nie będzie
Ci schodził z "gęby"
Co do Pitersona na prostej startowej. Jak wyjdzie kilkanaście lub kilkadziesiąt
km/h szybciej z zakrętu to nie tak łatwo będzie do Niego odrobić, nawet dla S2.
Może tak źle nie jest, najlepiej byłoby pojechać na hamownię, zobaczyć co i jak.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 27-02-2013 21:13 |
|
|
Załączam wykres z dzisiejszego hamowania Gulfa.
Na dolnym wykresie zalogowane parametry AFRu - opcja platna dodatkowo.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 27-02-2013 21:42 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 27-02-2013 21:24 |
|
|
Pięknie!
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 27-02-2013 21:25 |
|
|
211Km w seryjnym s2 robi wrazenie. Powodzenia w rozbudowie i czekam na odczyt z wagi po nowych zakupach
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 27-02-2013 21:30 |
|
|
Das Porsche!
|
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 27-02-2013 22:03 |
|
|
Wykres wręcz bajeczny..troche strat w NM ale nic to..bedzie zyl. Zastanawiajacy jest fakt znacznego przesuniecia obrotow (mocy max) o 400 i (momentu) o 600. Ciekawe czy to wynik zlego nalozenia wykresu czy tak znacznego (rozbiegania) silnika po znacznym przebiegu...mnie sie podoba. Kurcze Michal na tej hamowni pewno bez bolu zrobiliby wiarygodny pomiar mocy turbo musze sie do Ciebie usmiechnac...
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Edytowane przez tona dnia 24-05-2013 23:26 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 28-02-2013 07:51 |
|
|
Dziękuję Michał.
Za to właśnie uwielbiam starsze Porsche. Pomimo 23 lat auto nie straciło nic z pierwotnej witalności.
Wkrótce jakiś zbiorczy update bo zmieniło się sporo w stosunku do zeszłego roku a kilka ważnych zmian wciąż przede mną
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 28-02-2013 08:27 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 19-03-2013 17:03 |
|
|
Choć wiosny ciągle nie widać Gulf miał prawdziwie pracowitą zimę.
Mechanicznie jest skończony i co ważniejsze prace szły nie w kierunku dalszych ekstremalnych przeróbek ale cała energia została skierowana na dopracowanie istniejącej konstrukcji.
Główną różnicą w stosunku do specyfikacji 2012 jest skrzynia S2 ze szperą płytkową z TurboS oraz zregenerowany transwał oraz nowe wzmocnione sprzęgło. Jednak nie zdecydowałem się na tarcze ceramiczną a jedynie wzmocnioną.
Nie będę się rozpisywał o szczegółach ale chciałem podzielić się tymi fajnymi rzeczami jak np. tylne amortyzatory.
Nabyłem drogą kupna taki oto zestaw i jeśli ktokolwiek powie, że ta firma robi kiepskie amortyzatory to chętnie będę polemizował na argumenty.
Jestem super zadowolony z obsługi, ceny, prędkości z jaką działają i podejscia do klienta. Wszystko na 5.
Ostatecznie sprężyn nie użyłem bo w połączeniu z drążkami które zostały byłaby texańska masakra a tak jak jest jest dobrze
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Lamer dnia 19-03-2013 17:19 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 19-03-2013 17:05 |
|
|
Ponieważ Paragon przechodził jakieś kosmiczne zmiany swojego systemu przez długi czas nie byłem w stanie złożyć normalnie zamówienia ale w końcu dotarł jeden z elementów które zaplanowałem w EVO 2
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 19-03-2013 17:10 |
|
|
Szyby już są, czekam jeszcze na drzwi z laminatu.
Jak tylko uda się spasować wszystkie elementy auto trafi do Łukasza na drobny update malowania który uczyni auto znacznie bardziej efektownym z profilu. Z przodu i z tyłu jestem zadowolony ale brakuje mi czegoś właśnie z boku i już wiem czego
Największa rewolucja zaszła w kołach. Rezygnuję z zestawu 17" CUP2 + Federal FZ-201 (225 + 255) na rzecz felg CUP z 968 oczywiście 16" + opony KUMHO Ecsta V70A (225 + 245)
Ponieważ opony te są w mieszankach K21, K60 i K90 (od supersoft do hard)
zdecydowałem K90 na przód i K60 na tył.
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 19-03-2013 17:13 |
|
|
Po wymianie, szyb, drzwi, kół, wywaleniu halogenów oraz mam nadzieję klaposzyby celem jest osiągnięcie masy 1100kg.
Jeśli to się uda będę bardzo zadowolony i dalsze ewentualne inwestycje w samochód pójda w kierunku silnika + szkolenia łącznika a nie dalszych modyfikacji nadwozia
Na koniec podziękowania dla Kuby i Michała którzy dali radę i wszystkie punkty z listy ToDo zostały skreślone.
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 19-03-2013 17:16 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 24-05-2013 10:39 |
|
|
Przedostatni z zaplanowanych elementów wreszcie dotarł.
Wreszczie można wywalić drążki skrętne i a co za tym idzie płynnie i szybko regulować zarówno twardość jak i wysokość zawieszenia p/t przy pomocy kluczy i pokręteł.
Pozostały już tylko opony i kosmetyka więc zaocznie można przyjąć, że jest EVO 2.
Pstryknę jeszcze kilka fotek na sam koniec "dla potomności" ale ten projekt podobnie jak Turek jest na tym etapie zakończony.
Nie mam dalszych planów związanych z tym autem i dlatego zrobi miejsce dla innego.
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Lamer dnia 24-05-2013 10:51 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 24-05-2013 11:48 |
|
|
Nastepny swietny projekt zakonczony, szkoda ze pewnie opusci Polske jesli planujesz robic miejsce pod kolejny.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 24-05-2013 16:15 |
|
|
No ale jak to?on chyba nie zamierza sprzedawac....moze poprostu rozbuduje garaz . Licze ze kilka sezonow nim sobie pojezdzisz i przynajmniej zejdziesz ponizej 2:00 takim sprzetem a moze i uda sie kiedys 1:55 zrobic...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-05-2013 19:05 |
|
|
Lamer, jak zwykle trzymam kciuki!
Mam nadzieje że kilka sezonów w Gulfie zaliczysz. Zaliczysz?
Przemek, przecież wiesz że wyznacznikiem dla S2 jest Cichy
Ja wiem, że On zakrzywia czasoprzestrzeń, ale jednak
2:00 to ja planuje w 924 no dobra, nie w tym sezonie
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 24-05-2013 19:06 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 24-05-2013 19:20 |
|
|
Qbak jednak nie.
Zwolnienie miejsca w garażu traktuje dosłownie.
Robię się za stary na ganianie z lawetą po nocach wzdłuż i w szerz Polski i zwyczajnie już mi się nie chce.
Poza tym urodzi mi się niedługo trzecie dziecko i obiecałem coś żonie.
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 24-05-2013 19:32 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Gulf Racing |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 24-05-2013 19:32 |
|
|
Ech, kupić takiego Gulfa... Tylko on kosztuje tyle w euro ile ja mogę (ze względu na ograniczenia budżetowe) zapłacić w złotych...
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|