Autor |
RE: Obniżanie |
porsche89
Użytkownik
Postów: 1218
Miejscowość: Łazy Woj.Górny Śląsk
Data rejestracji: 30.04.06 |
Dodane dnia 07-06-2007 06:49 |
|
|
Mam do opylenia tylną belkę z wahaczami i stabilizatotem z 944 89"
Belka i wachacze aluminiowe.
944 2,7 '86/'89 kombinacja z trzech dawców lub z czterech teraz S2 look -Już u ludzi
924 2.0 '82
944 2,5 '84
Jeden rower górski
Czarna taczka '06 |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 07-06-2007 20:24 |
|
|
Grzebałem dzisiaj troszkę przy autku i postanowiłem z ciekawości sprawdzić prześwit - zgodnie z ogólnym schematem. Okazało się, że przód jest ok 15,2cm natomiast tył 12,2cm czyli gdzieś podziało się 3cm... co na dobrą sprawę nie jest taką tragedią jak mi się wcześniej wydawało. Jak ktoś widział fotki mojej 924 i pytał co tak z tyłu nisko siedzi... to chyba jednak 3cm od standardu z fabryki to nie tak źle :> Nie bawiłem się przedstawionymi wcześniej śrubami także możliwe, że dałoby się za pomocą regulacji podnieść tyłek do bardziej prawidłowych wymiarów
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 07-06-2007 20:25 |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 17-11-2007 11:11 |
|
|
czy ktoś słyszał może o sprężynach:
Hypercoil 2.25 lub 2.5
lub
Weltmeister
znalazłem na stronach części z USA podanych chyba przez pitersona.
Poza tym czy ktoś może mi powiedzieć jakie sprężyny są twardsze 200 czy 250 no i mając na uwadze auto na amatorskie ściganie i weekendową jazdę co najlepiej wybrać.
pozdrawiam
kuzik
|
|
Autor |
RE: Obniżanie |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 18-11-2007 22:02 |
|
|
Nie wiem czy są dobre do ścigania, ale ładnie obniżają, sprężyny które kupiełem niedawno w intercarsie. Lesjofors czy jakoś tak. Zawias idzie w dół o jakieś 30-35mm, na zdjęciu auto jest nieco rozbebeszone (o kilkadziesiąt kilo). Uzbrojone jest niższe.
Cena 300zł. Czas oczekiwania ok. 3 tygodnie (sprowadzane od producenta - na zamówienie).
Damian dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Damian dnia 18-11-2007 22:13 |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 18-11-2007 22:54 |
|
|
no Damian nie spodziewałem się po Tobie
coś ostatnio inwestujesz, tapicer, felgi..
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 18-11-2007 23:05 |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 18-11-2007 23:33 |
|
|
buuu, już nawet ciachu się ze mnie nabija
a felgi to kupiełem nie pamiętam kiedy już, pewno wampir by lepiej pamiętał
pozatem to chodziło o sprężyny. Proszę nie zmieniać tematu (a jeśli tak to chociaż sobie w nim ze mnie nie dworować )
|
|
Autor |
RE: Obniżanie |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 19-11-2007 19:22 |
|
|
Wydaje mi się, że Damian po prostu szykuje się na jakiś samozlot i po prostu nie chce wypaść gorzej od pozostałych uczestników .
pzdr
jacek(pilatus)
ps. Damian -> nazwy obrazków bez polskich znaków poproszę, bo np. Opera się gubi w takim przypadku.
Edytowane przez pilatus dnia 19-11-2007 19:23 |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-11-2007 20:18 |
|
|
pilatus napisał/a:
ps. Damian -> nazwy obrazków bez polskich znaków poproszę, bo np. Opera się gubi w takim przypadku.
Się właśnie zastanawiałem co za choliera! Inni widzo obrazek a jo ni huhu! Ki diabeł z tej opry.
Następną razą nie omieszkam mieć na uwadze powyższej uwagi. Zapamiętam sobie do końca życia + jeden dzień.
Widzę, że do grona prześmiewców dołączył nawet jedyny (dotychczas) sprawiedliwy - pilatus.
Ale jeszcze chłopacy zobaczycie! Ja Wam pokażę! Pokażę Wam!
Pokażcie to i ja pokażę!
|
|
Autor |
RE: Obniżanie |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-11-2007 19:14 |
|
|
kuzik napisał/a:
czy ktoś słyszał może o sprężynach:
Hypercoil 2.25 lub 2.5
lub
Weltmeister
znalazłem na stronach części z USA podanych chyba przez pitersona.
Poza tym czy ktoś może mi powiedzieć jakie sprężyny są twardsze 200 czy 250 no i mając na uwadze auto na amatorskie ściganie i weekendową jazdę co najlepiej wybrać.
pozdrawiam
kuzik
Ja mam takowe - dokładnie to Hypercoil. Jeszcze nie wiem jak się jeździ, bo nie zdążyły wylądować w aucie
Im większa liczba, tym bardziej twardo. Nie wyobrażam sobie jak jest np mając 600-tki na aucie.
250-tki ma Jurek w 968 - kto jechał wie że jest już naprawdę twardo. 200-tki chyba optymalne na polskie drogi. Poza tym pamiętaj że jeśli utwardzisz tylko przód to możesz zniszczyć świetne wyważenie tego auta jakie miało po wyjściu z fabryki (inna sprawa że fabrycznie jest za miękko). Czyli pozostaje tylko wymienić drążki skrętne na grubsze albo dołożyć do drążków skrętnych dodatkową sprężynę (tak jak było w 968CS). No ewentualnie grubszy stabilizator + Koni z tyłu też mogą pomóc ale to półśrodki.
Edytowane przez piterson dnia 21-11-2007 19:18 |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 21-11-2007 19:56 |
|
|
no to decyzja podjęta na dniach zamawiam weltmeister 200, no i chyba koni na tył |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 22-11-2007 20:42 |
|
|
Hmmm...
Wtrącę się do rozmowy gdyż jestem na etapie przygotowań mojego projektu "od zawsze chciałem".
Ponieważ jestem typem człowieka który stara się do auta stosowac rozwiązania fabryczne opieram się na Porsche A.G.
Będę wymieniał drążki skrętne na grubsze. W pewnym momencie chciałem odtworzyć zawieszenie 924 S M030 (Le Mans także). Trochę twardsze sprężyny i drążki skrętne 24,5mm. Ale niestety nie miałem okazji takim autem się przejechać aby stwierdzić czy to jest to czego szukam. Dlatego jak robić raz to z grubej rury. Zaopatrzyłem się w drążki skrętne od 944T/968 (25,5mm) w połączeniu ze stabilizatorem tylnej osi z 944 -86 M030/924 S M030 (20mm). Na przedniej osi ląduje sprężyna z 944T M030(niestety ta z 944 87- M030 jest już nieosiągalna) na stworzonym gwincie przy współpracy zaprzyjaźnionych osób (dla tych co wiedzą serdeczne podziękowania przy realizacji projektu). Do zamocowania wykorzystam oryginalną dolną półkę sprężyny z zawieszeń M030. Przedni stabilizator prawdopodobnie pójdzie także z późnych M030 (968). Całośc będzie, ze względu na ograniczony budżet, opierać się na żółtym Koni. Liczę na to, że wystarczą. Auto nie będzie zbyt niskie - od standardowego 924 S około 10-15mm na przedniej osi oraz około 15-20mm na tyulnej osi. W połączeniu z 16' kołami (205/225) powinno dac to sporo frajdy z jazdy - trzeba będzie tylko nauczyć się "nowego" zawieszenia. Mam tylko cichą nadzieje, że auto nie stanie się zbyt podsterowne. Jeżęli uda się dołączyć zdjęcie - pokaże ono sprężyne z dolną półką.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 22-11-2007 20:58 |
|
|
Browar widze ze powoli ale do celu. Pochwal sie jaki progres?
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 22-11-2007 21:38 |
|
|
browar napisał/a:
Całośc będzie, ze względu na ograniczony budżet, opierać się na żółtym Koni. Liczę na to, że wystarczą.
Hmmm... A ja cały czas uważałem, że żółte koniki to wysoki budżet i cały czas nie mogę poskąpić paru groszy na zakup przednich. Tylne od dłuższego czasu ujeżdżam
|
|
Autor |
RE: Obniżanie |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 22-11-2007 22:26 |
|
|
Abelard - skompletowane sa graty, teraz tylko dlugie zimowe wieczory i calosc jakos zamieszka w aucie.
Lata ciulania na marzenie, wiec sami rozumiecie...
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 22-11-2007 23:14 |
|
|
Browar -> Moim zdaniem drogę obrałeś właściwą. Ja z niemal identycznego setup'u (stabilizator z tyłu mam nieco cieńszy) jestem bardzo zadowolony.
Czytając forum i słysząc co tam klubowicze majstrują w zaciszach garaży prorokuję, że następny sezon wyścigowy PCP w klasie 924 będzie na prawdę emocjonujący. W zasadzie to w klasie 944, bo zgodnie z przepisami przeniosą nas wszystkich za te przeróbki... ale to nawet lepiej.
Trzymam kciuki za realizację projektów
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 22-11-2007 23:25 |
|
|
Właśnie co do tej klasy to nawet miałem zamiar podrzucić temat do dyskusji. Bo takie niby stjuningowane 924 to zupełnie bez sensu żeby jeździło z 944 w klasie. Rozumiem jeśli ktoś założy turbo albo kompresor wtedy szanse się wyrównują. Ale upgrade a raczej majstrowanie przy zawieszeniu ?
Każdy coś dłubie w zaciszu garażu ale moim zdaniem i tak powinniśmy startować w tej samej klasie 924. Chyba, że sprzeciwy zgłoszą posiadacze "oryginalnych" rozwiązań. |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 28-03-2009 20:17 |
|
|
A to panowie?
http://www.2way.pl/porsche-type-turbo-carrera-p-1230.html
Temat coprawda stary, ale tez myslalem, zeby troszke przod przyglebic
|
|
Autor |
RE: Obniżanie |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-03-2009 03:06 |
|
|
To jest może i stary temat, ale jakże aktualny
35, całkiem rozważnie. Też w tych kategoriach myślałem, bo inaczej
nie będę mógł wyjechać z własnego podwórka ( ). Patrzyłem coś
na niemieckim ebayu z Abelardem, ale te widzę też progresywne
(przynajmniej na zdjęciu) więc pełna kulturka
Jak idziesz z przodem te 35, to tył dla równowagi chyba też wypada
o jakieś 30 dać?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 29-03-2009 14:00 |
|
|
35 to pikuś
ja miałem Lancie obniżona o 12cm (tak 120mm)
(tak ja kupiłem od kolesia który przywiózł ją z Belgii)
-złamałem obudowę skrzyni biegów o wystająca studzienkę
(w Belgii pewnie mają lepsze studzienki )
więc ją podniosłem używając sprężyn obniżających o bodajże 60mm
i było wypas o nic nie haczyłem opony co prawda już się nie chowały w nadkolu ale nadal fajnie wyglądało
podsumowując uważam że do 50mm jest bezpiecznie
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 27-05-2009 20:29 |
|
|
Witam
Jutro planuje obnizyc z tylu moje S2 i tu mam pytanie.
Czy regulujac wysokosc tylu na srubach zgodnie z rys. zamieszczonym przez Pilatusa na str.1 moze sie zmienic z tylu zbieznosc czy powinno pozostac bez zmian ???
Jest to dla mnie o tyle pilne ze w weekend jade do Wawy na "DzienDzieckaPCP" i nie zdaze zrobic ewentualnej geometrii.
Pozdrawiam
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|