924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 3 z 5 < 1 2 3 4 5 >
Autor RE: Obniżanie
porsche89
Użytkownik

Postów: 1218
Miejscowość: Łazy Woj.Górny Śląsk
Data rejestracji: 30.04.06
Dodane dnia 07-06-2007 06:49
Mam do opylenia tylną belkę z wahaczami i stabilizatotem z 944 89"
Belka i wachacze aluminiowe.


944 2,7 '86/'89 kombinacja z trzech dawców lub z czterech teraz S2 look -Już u ludzi
924 2.0 '82
944 2,5 '84
Jeden rower górski
Czarna taczka '06
9895738
Autor RE: Obniżanie
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 07-06-2007 20:24
Grzebałem dzisiaj troszkę przy autku i postanowiłem z ciekawości sprawdzić prześwit - zgodnie z ogólnym schematem. Okazało się, że przód jest ok 15,2cm natomiast tył 12,2cm czyli gdzieś podziało się 3cm... co na dobrą sprawę nie jest taką tragedią jak mi się wcześniej wydawało. Jak ktoś widział fotki mojej 924 i pytał co tak z tyłu nisko siedzi... to chyba jednak 3cm od standardu z fabryki to nie tak źle :> Nie bawiłem się przedstawionymi wcześniej śrubami także możliwe, że dałoby się za pomocą regulacji podnieść tyłek do bardziej prawidłowych wymiarów smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 07-06-2007 20:25
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Obniżanie
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 17-11-2007 11:11
czy ktoś słyszał może o sprężynach:
Hypercoil 2.25 lub 2.5
lub
Weltmeister
znalazłem na stronach części z USA podanych chyba przez pitersona.
Poza tym czy ktoś może mi powiedzieć jakie sprężyny są twardsze 200 czy 250 no i mając na uwadze auto na amatorskie ściganie i weekendową jazdę co najlepiej wybrać.

pozdrawiam
kuzik

Autor RE: Obniżanie
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 18-11-2007 22:02
Nie wiem czy są dobre do ścigania, ale ładnie obniżają, sprężyny które kupiełem niedawno w intercarsie. Lesjofors czy jakoś tak. Zawias idzie w dół o jakieś 30-35mm, na zdjęciu auto jest nieco rozbebeszone (o kilkadziesiąt kilo). Uzbrojone jest niższe.
Cena 300zł. Czas oczekiwania ok. 3 tygodnie (sprowadzane od producenta - na zamówienie).




Damian dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Damian dnia 18-11-2007 22:13
Damian
Autor RE: Obniżanie
ciachu
Administrator



Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 18-11-2007 22:54
no Damian nie spodziewałem się po Tobie smiley
coś ostatnio inwestujesz, tapicer, felgi..


924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86

Edytowane przez ciachu dnia 18-11-2007 23:05
6925558 www.924.pl
Autor RE: Obniżanie
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 18-11-2007 23:33
buuu, już nawet ciachu się ze mnie nabija smiley
a felgi to kupiełem nie pamiętam kiedy już, pewno wampir by lepiej pamiętał smiley
pozatem to chodziło o sprężyny. Proszę nie zmieniać tematu (a jeśli tak to chociaż sobie w nim ze mnie nie dworować smiley )


Damian
Autor RE: Obniżanie
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 19-11-2007 19:22
Wydaje mi się, że Damian po prostu szykuje się na jakiś samozlot i po prostu nie chce wypaść gorzej od pozostałych uczestników smiley .
pzdr
jacek(pilatus)

ps. Damian -> nazwy obrazków bez polskich znaków poproszę, bo np. Opera się gubi w takim przypadku.

Edytowane przez pilatus dnia 19-11-2007 19:23
Autor RE: Obniżanie
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 19-11-2007 20:18
pilatus napisał/a:
ps. Damian -> nazwy obrazków bez polskich znaków poproszę, bo np. Opera się gubi w takim przypadku.


Się właśnie zastanawiałem co za choliera! Inni widzo obrazek a jo ni huhu! Ki diabeł z tej opry.
Następną razą nie omieszkam mieć na uwadze powyższej uwagi. Zapamiętam sobie do końca życia + jeden dzień.

Widzę, że do grona prześmiewców dołączył nawet jedyny (dotychczas) sprawiedliwy - pilatus.
Ale jeszcze chłopacy zobaczycie! Ja Wam pokażę! Pokażę Wam!
Pokażcie to i ja pokażę!


Damian
Autor RE: Obniżanie
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 21-11-2007 19:14
kuzik napisał/a:
czy ktoś słyszał może o sprężynach:
Hypercoil 2.25 lub 2.5
lub
Weltmeister
znalazłem na stronach części z USA podanych chyba przez pitersona.
Poza tym czy ktoś może mi powiedzieć jakie sprężyny są twardsze 200 czy 250 no i mając na uwadze auto na amatorskie ściganie i weekendową jazdę co najlepiej wybrać.

pozdrawiam
kuzik



Ja mam takowe - dokładnie to Hypercoil. Jeszcze nie wiem jak się jeździ, bo nie zdążyły wylądować w aucie smiley

Im większa liczba, tym bardziej twardo. Nie wyobrażam sobie jak jest np mając 600-tki na aucie.
250-tki ma Jurek w 968 - kto jechał wie że jest już naprawdę twardo. 200-tki chyba optymalne na polskie drogi. Poza tym pamiętaj że jeśli utwardzisz tylko przód to możesz zniszczyć świetne wyważenie tego auta jakie miało po wyjściu z fabryki (inna sprawa że fabrycznie jest za miękko). Czyli pozostaje tylko wymienić drążki skrętne na grubsze albo dołożyć do drążków skrętnych dodatkową sprężynę (tak jak było w 968CS). No ewentualnie grubszy stabilizator + Koni z tyłu też mogą pomóc ale to półśrodki.

Edytowane przez piterson dnia 21-11-2007 19:18
Autor RE: Obniżanie
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 21-11-2007 19:56
no to decyzja podjęta na dniach zamawiam weltmeister 200, no i chyba koni na tył
Autor RE: Obniżanie
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 22-11-2007 20:42
Hmmm...

Wtrącę się do rozmowy gdyż jestem na etapie przygotowań mojego projektu "od zawsze chciałem".
Ponieważ jestem typem człowieka który stara się do auta stosowac rozwiązania fabryczne opieram się na Porsche A.G.
Będę wymieniał drążki skrętne na grubsze. W pewnym momencie chciałem odtworzyć zawieszenie 924 S M030 (Le Mans także). Trochę twardsze sprężyny i drążki skrętne 24,5mm. Ale niestety nie miałem okazji takim autem się przejechać aby stwierdzić czy to jest to czego szukam. Dlatego jak robić raz to z grubej rury. Zaopatrzyłem się w drążki skrętne od 944T/968 (25,5mm) w połączeniu ze stabilizatorem tylnej osi z 944 -86 M030/924 S M030 (20mm). Na przedniej osi ląduje sprężyna z 944T M030(niestety ta z 944 87- M030 jest już nieosiągalna) na stworzonym gwincie przy współpracy zaprzyjaźnionych osób (dla tych co wiedzą serdeczne podziękowania przy realizacji projektu). Do zamocowania wykorzystam oryginalną dolną półkę sprężyny z zawieszeń M030. Przedni stabilizator prawdopodobnie pójdzie także z późnych M030 (968). Całośc będzie, ze względu na ograniczony budżet, opierać się na żółtym Koni. Liczę na to, że wystarczą. Auto nie będzie zbyt niskie - od standardowego 924 S około 10-15mm na przedniej osi oraz około 15-20mm na tyulnej osi. W połączeniu z 16' kołami (205/225) powinno dac to sporo frajdy z jazdy - trzeba będzie tylko nauczyć się "nowego" zawieszenia. Mam tylko cichą nadzieje, że auto nie stanie się zbyt podsterowne. Jeżęli uda się dołączyć zdjęcie - pokaże ono sprężyne z dolną półką.


Siem
browar
eS
Autor RE: Obniżanie
Abelard
Użytkownik



Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 22-11-2007 20:58
Browar widze ze powoli ale do celu. Pochwal sie jaki progres?


Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Obniżanie
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 22-11-2007 21:38
browar napisał/a:
Całośc będzie, ze względu na ograniczony budżet, opierać się na żółtym Koni. Liczę na to, że wystarczą.


Hmmm... A ja cały czas uważałem, że żółte koniki to wysoki budżet i cały czas nie mogę poskąpić paru groszy na zakup przednich. Tylne od dłuższego czasu ujeżdżam smiley


Damian
Autor RE: Obniżanie
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 22-11-2007 22:26
Abelard - skompletowane sa graty, teraz tylko dlugie zimowe wieczory i calosc jakos zamieszka w aucie.
Lata ciulania na marzenie, wiec sami rozumiecie... smiley


Siem
browar
eS
Autor RE: Obniżanie
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 22-11-2007 23:14
Browar -> Moim zdaniem drogę obrałeś właściwą. Ja z niemal identycznego setup'u (stabilizator z tyłu mam nieco cieńszy) jestem bardzo zadowolony.
Czytając forum i słysząc co tam klubowicze majstrują w zaciszach garaży prorokuję, że następny sezon wyścigowy PCP w klasie 924 będzie na prawdę emocjonujący. W zasadzie to w klasie 944, bo zgodnie z przepisami przeniosą nas wszystkich za te przeróbki... ale to nawet lepiej.

Trzymam kciuki za realizację projektów

jacek(pilatus)
Autor RE: Obniżanie
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 22-11-2007 23:25
Właśnie co do tej klasy to nawet miałem zamiar podrzucić temat do dyskusji. Bo takie niby stjuningowane 924 to zupełnie bez sensu żeby jeździło z 944 w klasie. Rozumiem jeśli ktoś założy turbo albo kompresor wtedy szanse się wyrównują. Ale upgrade a raczej majstrowanie przy zawieszeniu ? smiley
Każdy coś dłubie w zaciszu garażu ale moim zdaniem i tak powinniśmy startować w tej samej klasie 924. Chyba, że sprzeciwy zgłoszą posiadacze "oryginalnych" rozwiązań.
Autor RE: Obniżanie
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 28-03-2009 20:17
A to panowie?
http://www.2way.pl/porsche-type-turbo-carrera-p-1230.html

Temat coprawda stary, ale tez myslalem, zeby troszke przod przyglebic smiley


elastic 4542351 www.d16.pl
Autor RE: Obniżanie
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 29-03-2009 03:06
To jest może i stary temat, ale jakże aktualny smiley smiley

35, całkiem rozważnie. Też w tych kategoriach myślałem, bo inaczej
nie będę mógł wyjechać z własnego podwórka ( smiley ). Patrzyłem coś
na niemieckim ebayu z Abelardem, ale te widzę też progresywne
(przynajmniej na zdjęciu) więc pełna kulturka smiley

Jak idziesz z przodem te 35, to tył dla równowagi chyba też wypada
o jakieś 30 dać?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Obniżanie
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 29-03-2009 14:00
35 to pikuś
ja miałem Lancie obniżona o 12cm (tak 120mm) smiley
(tak ja kupiłem od kolesia który przywiózł ją z Belgii)
-złamałem obudowę skrzyni biegów o wystająca studzienkę smiley
(w Belgii pewnie mają lepsze studzienki smiley )
więc ją podniosłem używając sprężyn obniżających o bodajże 60mm
i było wypas o nic nie haczyłem opony co prawda już się nie chowały w nadkolu smiley ale nadal fajnie wyglądało
podsumowując uważam że do 50mm jest bezpiecznie smiley



1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: Obniżanie
cichy
Użytkownik



Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 27-05-2009 20:29
Witam
Jutro planuje obnizyc z tylu moje S2 i tu mam pytanie.
Czy regulujac wysokosc tylu na srubach zgodnie z rys. zamieszczonym przez Pilatusa na str.1 moze sie zmienic z tylu zbieznosc czy powinno pozostac bez zmian ???
Jest to dla mnie o tyle pilne ze w weekend jade do Wawy na "DzienDzieckaPCP" i nie zdaze zrobic ewentualnej geometrii.
Pozdrawiam


944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Strona 3 z 5 < 1 2 3 4 5 >